Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Китайско в сладко-кисел сос (само за ценители)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Китайско в сладко-кисел сос (само за ценители)

    Да взема да се похваля с новата си придобивка от "Поднебесната империя". То тя е за жената, ама нали всичко мое е и нейно, както и обратното, та... Пък и кой ме би по главата да се зачитам в тази тема от ADVRider:
    http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=201349

    Започвам с едно ВАЖНО уточнение - ако някой смята да ми развива тези за качеството на китайските мотори и за това как за същите пари можех да си взема нещо читаво японско на старо, хич НЕ СИ ПРАВЕТЕ ТРУДА и не хабете честотна лента! Мислим да съм достатъчно природно и придобито интеуегентен (мама така ми е казала!) и да съм прочел и премислил достатъчно.

    Както някои от вас сигурно знаят в момента се возя на два други мотора, кой от кой по-екзотичен:

    (Продава се!)

    и



    ГазГаз-ът изглеждаше така като го купих чисто нов. Сега вече е бая поучукан, ама той ще си се пенсионира при мен, така че няма значение.

    Малко история и статистически данни: моторът е марка SkyTeam (много яко име, а? Особено за въздушно обединение), модел ST250-2 V-Raptor. Иронията е, че големият мотор също е Raptor, ама Cagiva, и то 1000 куб.см. - колкото четири от новия


    Цената франко завода е 1450 щатски долара (или поне беше такава преди няколко седмици). След калкулирането на тарнспорт, мито, ДДС, митническо обслужване, реших да си го купя от английския вносител - http://www.northbridgebikes.co.uk/index.html тъй като цената излизаше същата. Крайната цена, която платих е 3140лв, което включва самия мотор (1220 брит. паунда), транспорта (300лв) и банковите такси по паричния превод (30лв).

    Ето това е въпросната машина вече сглобена и вървяща:










    Машината е общо взето универсален или фермерски модел. Реплика е на Suzuki VanVan. Моделът може и да е 250, но двигателят е 223 куб. см, производство на Loncin май. Доколкото съм чел, в Китай има два-три производителя на двигатели и всичкото останало кеч качули, каквото реши покрай тях. Както и в този случай. Седалката е висока 77см, а теглото по каталог 125кг сух.

    Като цяло на първо четене съм приятно изнедан от видяното. Бях се подготвил за нещо с по-ниско качество. Моторетката си дойде добре опакована, в метален кафез:




    Гумите са особено впечатлителни. Задната е широка 180мм, което е колкото и на големия Raptor, а предната 130мм.


    Както казах бях се подготвил за яко до-произвеждане на мотора:


    Две шепи болтове и гайки от неръждавейка за подмяна на оригиналните:

    Общо взето нямаше нужда от тях. Не намерих нито един незатегнат болт или гайка, а и всички гайки са с вградени пластини против развиване. За да не останат зян, подмених няколко тук-там. Времето ще покаже дали оригиналните ще изпопадат от вибрациите, което била най-голямата болка на китайските мотори според писанията във форумите (поне преди време). Дори двата болта за захващане на предния спирачен апарат не можах да ги развия с 1/4 гедоре и звездогаечен ключ 13. Някой сигурно се е престарал с винтоверта или иска да ме накаже.

    Малките китайци са слагали смазка като на истински мотор, което ме учуди:




    Без да претендирам да разбирам от заварки (да се еб.. у инженера!) тези ми изглеждат добре направени, ако и да са ръчни:



    Тъй като се бях подготвил се напънах и смених маслото на предницата. От коловете изтече само по около 150мл масло, което ми се видя малко, а и бат' Родригез дето се занимава бая с предници потвърди да сипя повечко. Епа, сипах - по около 250мл на колец. "Preload" втулките на пружините са дърги общо взето, колокото една трета пружина! А пък самите пружини са прогресивни. Заеби:


    Колците сигурно са от скутер. Не съм им мерил диаметъра, ама не ще да е повече от 30-35мм. Оста на предната гума се навива директно в резба в левия, което е нещо ново за мен, но сигурно е нормално за моторите от онзи край на света:


    Предпусковата подготовка включи и реглаж на клапаните. Бяха позатегнати, което е очаквано според чужбинските форуми. Тук се появи и една от слабостите на "дизайна" - за да се свали капачката на всмукателния клапан, трябва да се отхлаби и попремести планката, която държи двигателя отгоре. Не е голяма болка, само три болта с гайки:


    Друга недомислица е, че капачката с пръчката за наливане и мерене на маслото е на майка си в г..зъ и ваденето й не е много удобно:

    Да не говорим, че освен с пръчката, нивото на маслото може да се гледа и през джам, който явно не съм снимал обаче. Демек, маслото няма как да остане непремерено.

    Хакумулаторът дойде празен. Киселинният разтвор беше в отделно контейнерче, което се нанизва върху акумулатора и течността се набълбуква от контейнера в акумулатора. Може и да е стандартна практика, ама за мен беше нещо ново:


    Електрическата инсталация изглежда като истинска:

    Всичко е прибрано, стегнато и проработи от първия път. Засега единствено куплунзите накъм задните светлини под задния калник ми се сториха недостатъчно водонепромокаеми и ги поомотах с изолирбанд.

    От сега ми е ясно, че задния пиньон и веригата няма да изкарат много, ама и затова съм прочел, че е нормално:


    Задният спипрачен апарат също е двубутален, което си като на истински мотор:


    Мислех, че просто ползват същия като предния, ама са различни, деебиш:


    Километражът ми напомня за този на Симсон. В сандъка, беше с пробег 900м:


    Иконките на светлините са шифтнати една позиция надясно (поздрав за ИТ разбирачите), ама нали пък са само три, та няма да се бъркаме много:


    Карнубаторът е марка Teknin или нещо подобно. "Standard of Japan", майна, не е шега работа:

    Моделът го пише да е PZ30, което се надявам да значи, че е 30мм. Тепърва ще го проучвам и тунинговам, защото на това студено време май беднее. А и е опасан в разни маркучи за картерни газове и топъл въздух от двигателя, през някакъв клапан, което подозирам, че е свързано с разните еко глупости. Ако се окаже, че е така, ще има яко опростяване на системата.

    Към слабостите трябва да се отбележи, че дясната лепенка на резевроара се отлепя:

    За чий са сложили релефни букви, а не обикновено PVC фолио не знам. Ако не успея да я залепя обратно, ще има олекотяване на конструкцията. Гледам, че и лакът на кривката на изходящия колектор се е напукала и се лющи. Добре, че е не е чопър

    Очаквах бензинопровода да е от маркуче от система, обаче малките жълтури изглежда да са сложили истински. Или поне така изглежда:



    Това ми е снимковия матриял. Смених спирачната течност и заводското масло още преди да го запаля. Обемът му е цели 800мл. Имаше металик в него, което също било нормално. Да видим следващото какво ще е. Купил съм си 5-литрова туба, та ще го посменям честичко докато го рзработвам А и този хай-тек двигател няма маслен филтър - само метална цедка. Въздушният филтър е дунапренен. Пак като на истински мотор, дае. В книжката, за разработката пише да не го юркаш първия ден или първите 25км

    Като цяло пак ще кажа, че моторчето на прима виста си е добре. Сигурно не е като на другите жълти по- на изток, ама и цената не е като тяхната. Времето ще покаже дъл ще го бъде. В ADVRider, mychinamoto и chinariders има разни типове дето са навъртяли по няколко десетки хил. километра на китайски машини. Жената едва ли ще го скъса от каране, обаче аз почвам да му се точа да ходя на работа с него и да си пътувам лежерно. Първата добавка, която май ще му направя ще е подгряване на ръкохватките и дупето ми, че да си бръмча, когато е сухо.

    По каталог му дават разход 2,4л/100км. Пак ония по западните форуми с такива малки машини говорят за разход от 80-90 мили за галон, което си е 2,7-3л на сто. То и вървенето му е толкова, но днес го забелязах, че си ускорява прилично докъм 80-100 и то без да му давам зор, щот нали още се разработваме. Общо взето като скутер предполагам

    Ми, това е засега, че и без това стана дълго. Ако има питания, питайте.
    Последно редактирано от Краси К; 27-11-11, 23:22.

  • #2
    От: Китайско в сладко-кисел сос (само за ценители)

    Освен да ти кажа ЧЕСТИТА ТИ НОВА ИГРАЧКА и да не забравяш от време на време да споделяш впечатленияИ аз като тебе миналия сезон реших да спонсорирам китайската икономика и си купих едно нещо 125цц, ама не скутер, не ендуро , ами .....а ве не мога да го определя-нещо като мотор със 17 цола гуми , верига и скорости , ама без съединител-ДАФИЕР ЦУБ 125. До сега( вече 2 000 км) не ми е направило нищо , освен , че се прецака ръчния стартер( има и такъв) и го паля с манивелата-(от мързел) и от една седмица неизвестно защо се форсира въпреки , че съм му регулирал уж карбуратора, а не виждам да му задържа жилото на газта. Днес ще свалям пластмаси и ще гледам.
    Трябва да има конкуренция за да се развива икономиката- след 2 Хонди исках да си уплътня мястото в гаража с нещо и ....Иначе съм сигурен , че твоето нещо ще излезе по- качествено, не за друго , а защото е около 2 пъти по- скъпо
    МНОГО ФЪН С КИТАЕЦА и наистина пиши как се държи!!!
    ПП Моя ли комп нещо , но виждам само най-горната ти снимка
    Последно редактирано от egerchev; 28-11-11, 09:09. Причина: допълнение

    Коментар


    • #3
      От: Китайско в сладко-кисел сос (само за ценители)

      Първоначално публикуван от Краси К Преглед на мнение
      Оста на предната гума се навива директно в резба в левия, което е нещо ново за мен, но сигурно е нормално за моторите от онзи край на света:
      За да те успокоя ще кажа, че и двата големи мотора в нашия гараж Yamaha XJR1200 и FZ6 са по тоя начин. По-скоро е нормално, отколкото не...

      Иначе поздравления за машината. Изглежда обещаващо.
      LZ2NKM

      Коментар


      • #4
        От: Китайско в сладко-кисел сос (само за ценители)

        Еее Краси, няма, няма и вземеш та изненадаш публиката, браво дано жената му навърти повече километри отколкото на Транса и Раптора(че те нали и двата бяха нейни ).
        Ма да ти кажа честно малко ми мяза на модерна Тула туй нещо (аз защото и такова нещо имах за няколко месеца в гаража), задната гума като е 180, на колко е? 15? На колко атмосфери се кара такъв балон, винаги съм се чудел?
        И да и е честит новия мотор на жената

        Коментар


        • #5
          От: Китайско в сладко-кисел сос (само за ценители)

          След като видях темата почнах да следя по улиците на Виена какви машини са прели.
          Точно като тази играчка видях 5 броя ... явно и тук ги карат
          Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
          Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
          Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

          Коментар


          • #6
            От: Китайско в сладко-кисел сос (само за ценители)

            Първоначално публикуван от Gichev Преглед на мнение
            Еее Краси, няма, няма и вземеш та изненадаш публиката, браво дано жената му навърти повече километри отколкото на Транса и Раптора(че те нали и двата бяха нейни ).
            Ма да ти кажа честно малко ми мяза на модерна Тула туй нещо (аз защото и такова нещо имах за няколко месеца в гаража), задната гума като е 180, на колко е? 15? На колко атмосфери се кара такъв балон, винаги съм се чудел?
            И да и е честит новия мотор на жената
            На 14 е задната В момента съм ги направил на по 2 атмосфери, ама сигурно малко ще ги спадна, че много друса.

            Иначе, да, има и Туловски елементи, но си е реплика на Suzuki VanVan. Yamaha предлагат TW от тази категория
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2009-yamaha-tw200-3w.jpg
Прегледи:1
Размер:104.8 КБ
ID:5322412

            Дори Hyosung имат такова животно, ама е само 125 кубика (както и европейското Suzuki VanVan) и е с барабанна задна спирачка, което е изключително важно при тези яки машини
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:RT125D-1.jpg
Прегледи:1
Размер:111.0 КБ
ID:5322413
            http://www.hyosung.bg/motorcycles/off-road/rt-125d

            Коментар


            • #7
              От: Китайско в сладко-кисел сос (само за ценители)

              Комбинацията от неизползвана отпуска, лошо време и неограничен Интернет не е най-доброто, което може да се случи на човек.

              Реейки се из виртуалното пространство, попаднах на тема, наречена "Pooratech" ( =D> за зевзека, измислил това заглавие) в южно-африкански форум (да, знам, заеби!) - http://www.wilddog.za.net/forum/inde...&topic=12116.0

              Та от там почерпих идея да си направя кутия за инструменти за новата придобивка. Аз може и да не карам, ама глупости върша в несвяст. Купих си голяма PVC тръба:



              2 капи (както се оказа, че се наричали) и ключалка за пощенска кутия/шкаф:



              Един следобед рязане, лепене, вулканизиране, псуване, чесане по главата, гъза, четала и воала:






              Творението е дълго 450мм и е с диаметър 125мм, което си се оказа доста пространство:



              Ако се окаже, че тия стърчащи болтове ми пречат ще видя да ги подменя с нитове.

              Пинизчийската ключалка:




              Официалната версия за намотката изолирбанд е за подобряване на водонепромокаемостта, но истината е, че я сложих да не се вижда грозния процеп дето съм изрязал:


              Те тва е на първо четене. Аз можах толкова засега.

              Сега започвам обмислянето на следващата глупост - прости и евтини странични стойки за чанти... Дано до напролет не съм окепазил моторчето напълно (надява се жената!).

              Коментар


              • #8
                От: Китайско в сладко-кисел сос (само за ценители)

                Добре си го спретнал, браво!

                две забележки - стърчащите болтове вътре ти отнемат много място - май ще нитиш...
                и измисли една тапа върху ключалката, за да не се изненадаш, когато, тя, натъпкана с кал, не ще да се отвори.

                Коментар


                • #9
                  От: Китайско в сладко-кисел сос (само за ценители)

                  Кутията за инструменти е станала супер.
                  Можеш да и сложиш декоративна кривка ,да изглежда като втори ауспух .
                  Моторчето е много внушително с тази гума.
                  Честито и много без проблемни километри.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Китайско в сладко-кисел сос (само за ценители)

                    Първоначално публикуван от Краси К Преглед на мнение
                    2 капи (както се оказа, че се наричали) и ключалка за пощенска кутия/шкаф
                    Това много полезна информация, за пръв път чувам че на тапите им се викало капи

                    Първоначално публикуван от Краси К Преглед на мнение
                    Един следобед рязане, лепене, вулканизиране, псуване, чесане по главата, гъза, четала и воала
                    Брей то голямо дръгнене е било...цял следобед

                    Тези болтове както си ги сложил не са удобни, като наредиш всичко вътре ще ти закачат. Не толкова красиво, но много по-функционално е да сложиш болтчета с широки плоски "глави" от вътре-навън, а гайка със шайба отвън. Миналата година махнах второто гърне на хАприлията и го замених с "туулбокс" казано по нашенски , много красиво се получи като се гледа по-отдалеч, но някой естет със сигурност ще му намер кусури. За мен беше по-важно да е функционално, отколкото красиво(доколкото те знам и за теб е така), е със алуминиевата кутия от Жеймсън изглежда много добре...но ще го сменям-място имам, а сега стои неизползвано.
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:023818376-big.jpg
Прегледи:2
Размер:86.9 КБ
ID:5326972

                    Коментар


                    • #11
                      От: Китайско в сладко-кисел сос (само за ценители)

                      Здравей! Ако може да споделиш как се държи машинката след близо година и половина.Питам защото съм решил да вземам на малкия моторист кросово китайче та събирам инфо по въпроса с тези техники.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Китайско в сладко-кисел сос (само за ценители)

                        Хайде разкажи малко повече за машинката след година експлоатация!
                        За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
                        0878 79 20 61 Борис

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X