Страница 2 от 2 ПървиПърви 12
Резултати 21 до 30 от 30

Тема: Исузу - как може да го счупим по невнимание

  1. #21
    Регистрация
    Feb 2006
    Публикации
    1,328
    Точки (при гласуване)
    16

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Чета, чета и все повече се убеждавам, че взех правилно решение преди години, да си взема ново ISUZU с правилен двигател, до което само аз се докосвам, без значение какъв ремонт или обслужване са необходими. Дори на бензинджиите не позволявам да се доближават до гърловината на резервоара, камо ли някой да ми бърника под капака на колата. То е все едно да пуснеш жена си на гинеколог - уж е за добро пък какво всъщност става на прегледа само он и она си знаят .
    Не че аз правя гинекологични прегледи де.

  2. #22
    Регистрация
    May 2010
    Място
    Габрово
    Публикации
    364
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Цитат Мнение на skandi66 Преглед на публикациите
    Да, може и това да е, но на по-късен етап. Засега се спираме на турбина.

    Що се отнася до изказването на milenvg "при подобни положения при новите дизели се прецаква и помпата ако се кара и не се източи "сместа", Защо все си мисля, че в първия пост беше описано, че сместа бе източена и системата промита?!

    След описаниата ситуация, уж Исузуто беше оправено.Неговият собственик и водач реши да го вкара извън пътя в рохкава пръст с товар 300-350кг в багажното отделение, с гуми за мъгла , задейства малкия лост на бавна предавка, много зор и опит за постигане на скорост от 50км, защото някой, някъде му казал, че е възможно, но производителя не е описал как се тества машината и при какви пътни условия. Колкото и да го описвам, педала на газта е бил до ламарина на бавни, видял е доста зор, пушеци и миризми и се е получило товаПрикачен 385595Прикачен 385596Прикачен 385597Прикачен 385598Прикачен 385599Прикачен 385600Прикачен 385601Прикачен 385602Прикачен 385603Прикачен 385604Прикачен 385605Прикачен 385606Прикачен 385607Прикачен 385593Прикачен 385594

    Надявам се от снимките да си проличи, къде е турбината и къде е моторната спирачка. Въпросната турбина е вързана към охладителната система на ДВГ-то и при демонтаж трябва да се внимава да не потече охладителна течност и както е в случая и моторно масло върху алтернатора. Демонтажа й отне 30-35 минути. Моторната спирачка не е като при предходните модели и се намира зад турбината, скрита зад предпазната ламарина.
    Къде тук видяхте моторна спирачка? И чували ли сте нещо различно от камион да има такава?

  3. #23
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е онлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,293
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Цитат Мнение на stefan stoev Преглед на публикациите
    Къде тук видяхте моторна спирачка? И чували ли сте нещо различно от камион да има такава?
    Не е моторна спирачка. Уейстгейта е това.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  4. #24
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Кюстендил
    Публикации
    176
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Stefan Stoev, в моя пост, който сте цитирали, обърнете внимание на снимки 11,12 и 13. На въпросното ДВГ тази част се намира под турбината, на предходни модели- по средата на автомобила на изпускателните тръби. Според мен тя се задейства от вакум . Това, което аз знам за четиритактовия ДВГ, тактовете са всмукване, сгъстяване, горене и разширение и издухване. Ако въздействаме на последния такт ще постигнем следния ефект: забавяне на скоростта и загряване на ДВГ-то. Каквo e устройството и какъв е принципа на действие на моторната спирачка? В случая за исузовия ДВГ, доколкото аз съм запознат, служи за по-добро загряване на ДВГ-то при първоначален старт, с цел по-бързо загряване. Задейства се от вакуум и температурни датчици. Има поне две теми в подфорума на Исузу за това, как се задейства и как работи клапата, която спира изпускателните газове и от това какво следва.
    Моторната спирачка не трябва да се разбира в буквалния смисъл, както при камионите, напр. при Ифа да върнеме педала на газта обратно и камиона да забие муцуната и след дълга употреба да издуха гарнитура. В някои части на света, особено зад Океана, такива машини се наричат камиони, в Западна и Централна Европа - товарни и лекотоварни, в БГ се наричат леки автомобили с висока проходимост - комби /това за тези с петте врати/, нямаме къса и дълга база.
    Освен моторна спирачка, бих искал да се монтира и ретардер, но няма

  5. #25
    Регистрация
    Apr 2008
    Място
    Plovdiv
    Публикации
    258
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Аз като технически най-глупаФ , бих искал да запитам това с клапата, спираща 2/3 от изгорелите газове, нали се пуска от копчето на таблото? Много му се чудя, дали има наистина някаква реална полза....цъка нещо, почва да шуми по-странно, ама реално погледнато колко време да седя на едно място, докато загрее? Или, ок, няма да седя на едно място, ама като карам с пуснато копче са ми умрели поне 40 коня, а останалите са станали на магарета
    Та, как и къде му е приложението?
    +359 899985804

  6. #26
    Регистрация
    May 2010
    Място
    Габрово
    Публикации
    364
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Цитат Мнение на skandi66 Преглед на публикациите
    Stefan Stoev, в моя пост, който сте цитирали, обърнете внимание на снимки 11,12 и 13. На въпросното ДВГ тази част се намира под турбината, на предходни модели- по средата на автомобила на изпускателните тръби. Според мен тя се задейства от вакум . Това, което аз знам за четиритактовия ДВГ, тактовете са всмукване, сгъстяване, горене и разширение и издухване. Ако въздействаме на последния такт ще постигнем следния ефект: забавяне на скоростта и загряване на ДВГ-то. Каквo e устройството и какъв е принципа на действие на моторната спирачка? В случая за исузовия ДВГ, доколкото аз съм запознат, служи за по-добро загряване на ДВГ-то при първоначален старт, с цел по-бързо загряване. Задейства се от вакуум и температурни датчици. Има поне две теми в подфорума на Исузу за това, как се задейства и как работи клапата, която спира изпускателните газове и от това какво следва.
    Моторната спирачка не трябва да се разбира в буквалния смисъл, както при камионите, напр. при Ифа да върнеме педала на газта обратно и камиона да забие муцуната и след дълга употреба да издуха гарнитура. В някои части на света, особено зад Океана, такива машини се наричат камиони, в Западна и Централна Европа - товарни и лекотоварни, в БГ се наричат леки автомобили с висока проходимост - комби /това за тези с петте врати/, нямаме къса и дълга база.
    Освен моторна спирачка, бих искал да се монтира и ретардер, но няма
    Помислих си че просто си се объркал но явно живееш в дълбока заблуда.Колегата Спарки ти е казал какво е а аз ще се опитам да ти обясня каква роля има.Това е устройството което определя коректната работа на турбината (един клапан),и не позволява тя да вдигне по голямо налягане от това за което е конструиран и настроен двигателя.Когато Геита(клапана) отвори ,част от газовете минават през него а не през турбината и така се намаляват оборотите и, и съответно налягането.Един вид байпас.Това е регулировка посредством изгорелите газове. Има и такава на компресирания въздух(не съм сигурен дали я има при всички двигатели).Там клапана се казва БЛОУ-ОФФ.Това е един вид редукционен клапан(редуцир-вентил ,баланс-на жаргон),който чрез настройка на твърдоста на една пружина ,изпуска при достигане на зададеното налягане .Управлението е механично при старите двигатели и електронно при по новите.Когато блоу-оффа е изваден към атмосфера ,при изфорсирване и рязко връщане на газта се чува характерен звук(съскъне).Сигурен съм че всички са го чували .

  7. #27
    Регистрация
    May 2010
    Място
    Габрово
    Публикации
    364
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Цитат Мнение на stormmaker Преглед на публикациите
    Аз като технически най-глупаФ , бих искал да запитам това с клапата, спираща 2/3 от изгорелите газове, нали се пуска от копчето на таблото? Много му се чудя, дали има наистина някаква реална полза....цъка нещо, почва да шуми по-странно, ама реално погледнато колко време да седя на едно място, докато загрее? Или, ок, няма да седя на едно място, ама като карам с пуснато копче са ми умрели поне 40 коня, а останалите са станали на магарета
    Та, как и къде му е приложението?
    Колега ,несъм карал такава кола и не знам какво копче имате на таблото, но това което е на снимката не е за загряване на двигателя а е за по-горе описаното!

  8. #28
    Регистрация
    Apr 2006
    Място
    София тел.0898780604
    Публикации
    676
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Да това на снимката е уестгеита но малко по надолу е и моторната спирачка, исузо има и такава тя наистина е за загряване на мотора, иначе този луд мотор ще умре от студ
    МИСЛЕНЕ МУ Е МАЙКАТА

  9. #29
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    РАЗЛОГ
    Публикации
    285
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Видях тук някакъв спор се заформил та реших да споделя. Не знам как стоят нещата при този мотор но от личен опит, като бивш собственик на ISUZU 2,8 TD знам, че действително има система за по-бързо загряване на мотора. На външен вид наподобява точно моторна спирачка, намира се под турбината и при задействано положение пречи на свободното излизане на изгорелите газове. Това от своя страна оказва определено натоварване на двигателя и той загрява по-бързо. Системата се задейства от водача с бутон на таблото със символ наподобяващ двигател. При включването се задейства и клапан на излишното гориво на ГНП, който на практика затваря, повишава се налягането на горивото и тава довежда до изместване на центровката в посока предварение и мотора става по-шумен/кряка/. Много хитро ползвах го за лесен старт. На П2 2,5 TD опитах да направя такава система за корекция на предварение но не знам защо не се получи след като и двете помпи са БОШ с еднакво устройство. Тази система на ISUZU работеше до определена температура после се самоизключва. В книжката на автомобила е описано за нея и е обърнато особено внимание да не се ползва ако след старт предстои изкачване на наклон защото мотора е грубо казано задушен и не развива мощност. При моите условия на експлоатация на къси разстояния нямаше голям ефект от тази система. Мотора си загряваше бавно,парното слабо, а като спреш на място губеше достигнатата температура. Сменях термостати, слагах допълнителен от Рено 5 в горното водно съединение, разни тапи за опит търсих втори термостат по блока/четох някъде, че ISUZU правят и такива неща например при 1,5 TD, не постигнах задоволителен резултат. Накрая се сдобих с едно старо Webasto, водно и мирясах. Иначе за 2,8 на ISUZU само хубаво мога да кажа: събира 4 литра масло и човек може да сложи най-скъпото масло на пазара; не пипаше масло от смяна на смяна; поради особеност в мотора пали при ниски температури без проблеми; докарвал съ го на разход 7/100; продадох го на 245 000 км, километраж не съм пипал преди мен не знам дали е пипано, при новия собственик преди 4 год. на 278 000 км се скъса жилото на километража и вече не се знае на колко километра е /според мен на около 350 000 км/. Стара машина с недостатъци, но и доста предимства сравнено с П2. Поздрави.
    MITSUBISI PADJERO 2,5 TDI. 1994 Г. Кандидат ретро.

  10. #30
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Кюстендил
    Публикации
    176
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Измина седмицата на "ходене по мъките" - миналата събота на едно оживено крстовище, човек, който не спря на стопа ме удари, и след това продължи да ме бута и извъртя автомобила на 90 градуса спрямо лентата за движение. В следствие на това имаме скъсан праг, предна и задна леви врати, както и колонката между тях дефектирали, волана стои изкривен на ляво, на около 45 градуса и видимо задния ДИФ е изместен.
    Благодарен съм на хората, които спряха и тези, които предложиха да помогнат, също и на участниците в движението, които търпеливо изчакаха да освободим и почистим кръстовището.
    Най-голямото ми разочарование беше когато трябваше да контактувам с "вещото лице" на застрахователя /70-годишен мъжага, работещ за няколко компании и нито един добър отзив за него/ - писане, няколко огледа и въпросното лице се опитва да ме изиграе.
    Прилагам снимки, за да се види точно за какво става въпрос - видимо щетите не са толкова, колкото се видяха на 2-рия оглед.Име:  2013-02-28_21-14-31_178.jpg
Прегледи: 117
Размер:  85.8 КбИме:  2013-02-27_16-17-39_389.jpg
Прегледи: 116
Размер:  103.5 КбИме:  2013-02-27_16-18-13_351.jpg
Прегледи: 116
Размер:  82.9 КбИме:  2013-02-27_16-18-35_103.jpg
Прегледи: 115
Размер:  55.6 КбИме:  2013-02-27_16-18-46_389.jpg
Прегледи: 115
Размер:  56.2 КбИме:  2013-02-27_16-18-58_488.jpg
Прегледи: 114
Размер:  58.2 Кб

    ПП:Вещото лице нарече скъсан метал - паднала боя, осъмни се в резултатите от лазарния стенд за геометрия на автомобила , докато не излезе един от механиците с един много точен уред, наречен ролетка, който показа разлика от 12 мм разстоянието от джанта до джанта, също и премерените диагонали на кръст. В крайна сметка записа в протокола всички тези неща и нарушена геометрия, в следствие на ПТП, а преди това отказваше.

Страница 2 от 2 ПървиПърви 12

Сходни теми

  1. Отговори: 3
    Последно мнение: 23-01-17, 05:26
  2. Отговори: 28
    Последно мнение: 26-09-16, 21:55
  3. Продавам: чисто нови зимни гуми Тойо S942 195/65/15
    От trent във форум Архив
    Отговори: 6
    Последно мнение: 26-10-11, 21:36
  4. Лек проблем със скоростите - Исузу 2.8 тд 88г.
    От Петко Колев във форум ISUZU
    Отговори: 1
    Последно мнение: 29-11-10, 11:51

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •