Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 30

Тема: Исузу - как може да го счупим по невнимание

  1. #1
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Кюстендил
    Публикации
    176
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Става въпрос за Исузу 3.0. Едно недоглеждане на бензиностанцията, сипване на бензин, вместо дизел и се започва....не работи, прекъсва, не пали, въртене до скапване на акумулаторите и прочие. След направена диагностика на Исузуто се оказва, че има ниско налягане на горивото, което наведе на мисълта да бъде проверено. Въпросната смес бе изхвърлена, почистване на горивната система, сменяне на горивния филтър, сипване на нафта и всичко е ок. Всичко това за няколко дни - до вчера, когато въпросния Трупър започва да пуши бял дим като двутактова машина и да тече масло през ауспуха. Предполагам, че е турбината. Днес ще се опитаме да го разглобим, за да се установи точната причина.

  2. #2
    Аватара на silverfox
    silverfox е офлайн Старши участник | +ПЛ || ДВиП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    Козлодуй
    Публикации
    6,390
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Аз бих заложил на уплътненията на дюзите.
    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

  3. #3
    Регистрация
    Aug 2006
    Място
    Sofia
    Публикации
    94
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    при подобни положения при новите дизели се прецаква и помпата ако се кара и не се източи "сместа"

  4. #4
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Кюстендил
    Публикации
    176
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Цитат Мнение на silverfox Преглед на публикациите
    Аз бих заложил на уплътненията на дюзите.
    Да, може и това да е, но на по-късен етап. Засега се спираме на турбина.

    Що се отнася до изказването на milenvg "при подобни положения при новите дизели се прецаква и помпата ако се кара и не се източи "сместа", Защо все си мисля, че в първия пост беше описано, че сместа бе източена и системата промита?!

    След описаниата ситуация, уж Исузуто беше оправено.Неговият собственик и водач реши да го вкара извън пътя в рохкава пръст с товар 300-350кг в багажното отделение, с гуми за мъгла , задейства малкия лост на бавна предавка, много зор и опит за постигане на скорост от 50км, защото някой, някъде му казал, че е възможно, но производителя не е описал как се тества машината и при какви пътни условия. Колкото и да го описвам, педала на газта е бил до ламарина на бавни, видял е доста зор, пушеци и миризми и се е получило товаИме:  20112011088.jpg
Прегледи: 410
Размер:  68.7 КбИме:  20112011089.jpg
Прегледи: 388
Размер:  49.2 КбИме:  20112011090.jpg
Прегледи: 389
Размер:  56.4 КбИме:  20112011091.jpg
Прегледи: 375
Размер:  51.8 КбИме:  20112011092.jpg
Прегледи: 368
Размер:  55.7 КбИме:  20112011093.jpg
Прегледи: 356
Размер:  117.2 КбИме:  20112011094.jpg
Прегледи: 347
Размер:  69.9 КбИме:  20112011095.jpg
Прегледи: 330
Размер:  65.3 КбИме:  20112011097.jpg
Прегледи: 334
Размер:  60.3 КбИме:  20112011098.jpg
Прегледи: 328
Размер:  120.9 КбИме:  DSC00524.jpg
Прегледи: 332
Размер:  119.7 КбИме:  DSC00525.jpg
Прегледи: 322
Размер:  111.6 КбИме:  DSC00526.jpg
Прегледи: 321
Размер:  114.7 КбИме:  DSC00531.jpg
Прегледи: 328
Размер:  167.5 КбИме:  20112011087.jpg
Прегледи: 322
Размер:  71.2 Кб

    Надявам се от снимките да си проличи, къде е турбината и къде е моторната спирачка. Въпросната турбина е вързана към охладителната система на ДВГ-то и при демонтаж трябва да се внимава да не потече охладителна течност и както е в случая и моторно масло върху алтернатора. Демонтажа й отне 30-35 минути. Моторната спирачка не е като при предходните модели и се намира зад турбината, скрита зад предпазната ламарина.
    Последно редактиран от skandi66 ; 20-11-11 в 23:08 Причина: допълнение

  5. #5
    Аватара на silverfox
    silverfox е офлайн Старши участник | +ПЛ || ДВиП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    Козлодуй
    Публикации
    6,390
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Цитат Мнение на skandi66 Преглед на публикациите
    След описаниата ситуация, уж Исузуто беше оправено.Неговият собственик и водач реши да го вкара извън пътя в рохкава пръст с товар 300-350кг в багажното отделение, с гуми за мъгла , задейства малкия лост на бавна предавка, много зор и опит за постигане на скорост от 50км, защото някой, някъде му казал, че е възможно, но производителя не е описал как се тества машината и при какви пътни условия. Колкото и да го описвам, педала на газта е бил до ламарина на бавни, видял е доста зор, пушеци и миризми и се е получило това...
    А какво общо в тази ситуация има грешката с бензина? Ти да беше почнал с тази "случка".
    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

  6. #6
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Кюстендил
    Публикации
    176
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Цитат Мнение на silverfox Преглед на публикациите
    А какво общо в тази ситуация има грешката с бензина? Ти да беше почнал с тази "случка".
    Сипването на бензин в резервоара е по грешка на служителя на бензиностанцията, другата банална грешка е, че собственика не си е взел касова бележка да види какво е палтил /взел/. След всичко това уж сме минали с минимални поражения всичко е минало и сме се успокоили и продължаваме по старому, зверска експолатация. То е ясно, че тази турбина е имала проблем - по-голямо износване, т.е явява се като слабо място. Не твърдя, че от грешното гориво се е получило счупването, а просто от невнимание и недоглеждане за получаване на идиотски проблем . След като бъде рециклирана турбината и монтирана на ДВГ-то ще се види дали грешното гориво е нанесло поражения по уплътнителите на дюзите, гнп и имам едно съмнение, дано не е вярно - някое или някои от буталата да са изгорели.

    ПП: Не искам да го разглобявам излишно на метода проба-грешка, ще изчакам и ще видим.

  7. #7
    Аватара на silverfox
    silverfox е офлайн Старши участник | +ПЛ || ДВиП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    Козлодуй
    Публикации
    6,390
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Като го оправите (стискам палци), кажи на собственика да се пробва да вдигне 50 на задна, ама да не забрави пак бавните...
    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

  8. #8
    Регистрация
    Apr 2008
    Място
    Plovdiv
    Публикации
    258
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Да не кажа голяма дума, но аз доста се притеснявам от такива случки и много остро им напомням(на служителите), че всяка грешка ще донесе до двойна болка - една за бензиностанцията и една за тях За сега работи

    Иначе, сериозно, стискам палци да се оправи машината!
    +359 899985804

  9. #9
    Аватара на silverfox
    silverfox е офлайн Старши участник | +ПЛ || ДВиП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    Козлодуй
    Публикации
    6,390
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Цитат Мнение на stormmaker Преглед на публикациите
    Да не кажа голяма дума, но аз доста се притеснявам от такива случки и много остро им напомням(на служителите), че всяка грешка ще донесе до двойна болка - една за бензиностанцията и една за тях За сега работи

    Иначе, сериозно, стискам палци да се оправи машината!
    Какво има да им напомняш. Седя и чакам да фанат масуря у ръце и да видя, че са фанали черния
    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

  10. #10
    Регистрация
    Apr 2008
    Място
    Plovdiv
    Публикации
    258
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Мисля че заради благата ми усмивка и неустоимия чар са особено внимателни
    Може пък и се стряскат от ножовете и мачетето на седалката

    Добре де, как е възможно да не прочете червения надпис "Дизел онли" ?!???
    +359 899985804

  11. #11
    Аватара на silverfox
    silverfox е офлайн Старши участник | +ПЛ || ДВиП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    Козлодуй
    Публикации
    6,390
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Цитат Мнение на stormmaker Преглед на публикациите
    "Дизел онли" ?!???
    Кенлииииииииииии уидабадибидауджююююююююююю...

    Много сложни думи. Виж ако пишеше "Сѝпи нафта" е друго
    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

  12. #12
    Регистрация
    Mar 2009
    Място
    Пловдив
    Публикации
    6,440
    Точки (при гласуване)
    18

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Аз не разбрах какъв е дизела ама на моя редовно присъства бензин в резервоара,както и масло,определено количество нафта и други неизвестни съставки,и турбина в отлично здраве си имам !

    Имам служебен форд транзит на който зимата стане ли студено му наливаме на един резервоар около 7-10 литра чист бензин ,а мотора е TDCI с турбинката !
    Чист команрайл ,от 2-3 зими почна да поостарява и да пали все по-трудно сутрин,има ли бензин е като младеж ,а на тая кола разчитам много,обикалям из България с нея постоянно !
    Последно редактиран от Roninn ; 21-11-11 в 23:24 Причина: допълнение
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 г.
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/
    Сот Систем ЕООД

  13. #13
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Кюстендил
    Публикации
    176
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Явно не е станало ясно за какво иде реч и затова ще вметна едно уточнение за въпросния бензин в резервоара на дизелов автомобил. Става въпрос за около 25- 30 литра дизел може и малко повече, смесена с 10 литра бензин. Два дни автомобила се е опитвал да работи с тази смес и след това собственика потърси помощ и съдействие от приятел. Само си представете двутонна машина да угасне уж без причина на оживена улица. Този проблем определено ще даде отражение, имам предвид скъсяване живота на отделните детайли, ако не друго, то при това Исузу най-вероятно ще се отрази на доста коментираните уплътнители на дюзите.
    Относно турбината на въпросното Исузу, бяха направени запитвания в София за рециклирането й . Първо при Митко турбото, после в друг Софийски сервиз за ремонт на турбони и алтернатори с добри отзиви. И в двата случая отговорът беше един и същ, че няма подходящи части за въпросната турбина /разговора е воден по телефона/. Според мен нямат подходящи части, в смисъл че хората си държат на името и не искат да слагат какво и да е и затова не се наемат. Турбината ми я предлагат чисто нова на цена от 1700-1800лв. Попаднах на майстор в Разлог, който предложи работа и ремонтен комплект за въпросната турбина с доставка от чужбиа на цена от 900лв и гаранция 6 месеца - най-вероятно ще се приеме неговата оферта.
    ПП:Определено собственика на това Исузу вече ще има обица на ухото - къде да гледа на бензиностанция, как да борави с малкия лост и обеща да си купи по леки обувки.

  14. #14
    Регистрация
    Mar 2009
    Място
    Пловдив
    Публикации
    6,440
    Точки (при гласуване)
    18

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Колега ,за нищо не споря,обаче разрешавам на моя галопер да му наливаш по 10 литра бензин на всяко зареждане за твоя сметка да видим колко може да издържи.Твърдя че ще изкара доста ,еле пък едно единствено зареждане да го скапе.......Преди една година се наложи да карам с резервоар 50/50 бензин-нафта близо 1000 км. пробег...добавил съм около половин литър моторно масло !Единствения проблем ако има голямо количество бензин е невъзможноста за мазане на помпата и другите елементи от горивната уредба ,понеже бензина е сух ако може така да се изразя,нафтата си има смазочни качества някакви,това е и причината за маслото което добавям !

    т.е карам ли с бензин в резервоара има и моторно масло !И в момента в резервоара ми има бензин,колко е незнам точно !

    а и сетих се още че има ли бензин в резервоара пали още по лесно и върви повече...в смисъл повече мощност !Що е загаснало вашето исузо незнам,но според мен си е имал проблем и няма връзка с бензина в резервоара !
    Последно редактиран от Roninn ; 23-11-11 в 22:47
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 г.
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/
    Сот Систем ЕООД

  15. #15
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Кюстендил
    Публикации
    176
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Цитат Мнение на Roninn Преглед на публикациите
    Колега ,за нищо не споря,обаче разрешавам на моя галопер да му наливаш по 10 литра бензин на всяко зареждане за твоя сметка да видим колко може да издържи.Твърдя че ще изкара доста ,еле пък едно единствено зареждане да го скапе.......Преди една година се наложи да карам с резервоар 50/50 бензин-нафта близо 1000 км. пробег...добавил съм около половин литър моторно масло !Единствения проблем ако има голямо количество бензин е невъзможноста за мазане на помпата и другите елементи от горивната уредба ,понеже бензина е сух ако може така да се изразя,нафтата си има смазочни качества някакви,това е и причината за маслото което добавям !

    т.е карам ли с бензин в резервоара има и моторно масло !И в момента в резервоара ми има бензин,колко е незнам точно !

    а и сетих се още че има ли бензин в резервоара пали още по лесно и върви повече...в смисъл повече мощност !Що е загаснало вашето исузо незнам,но според мен си е имал проблем и няма връзка с бензина в резервоара !

    Колега, въпросното Исузу доста се различава от Галопера. То е с прецизна електроника и благодарение на нея, чрез диагностика се установи ниско налягане на горивото и от там дойде идеята да се провери какво има в резервоара.
    Исузу 3.0 печели награда за икономична работа, малко преди 2000г. Подробности могат да се намерят в нета, но не на български език, вярвам, че ще се справиш, и тук има доста изписано.
    Идеята на темата е това, което се коментира в нея по възможност да не се повтаря от друг. Грешките обикновено са елементарни и се правят по невнимание, т.е доколкото можем да си вземем поука.

  16. #16
    Аватара на silverfox
    silverfox е офлайн Старши участник | +ПЛ || ДВиП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    Козлодуй
    Публикации
    6,390
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    На това ISUZU не му се слага бензин в резервоара. В никакви съотношения. Не се сипва и биодизел. И се кара с правилното масло. Иначе започва да се твърди, че е много калпав двигател.
    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

  17. #17
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Кюстендил
    Публикации
    176
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    А, сега и аз да си кажа как се чупят различни части от Исузуто.
    Става въпрос за алтернатора - как се повреди. Скапа се единият акумулатор и сложих такъв, какъвто имах и той беше по-малък от нормалния. Естествено малкия изтощаваше големия. Покарах го така известно време и усетих, че алтернатора не зарежда нормално. Закарах го в сервиз, където на стенд беше установено, че не зарежда както трябва и беше подменен диодния блок. С новия диоден блок изкара около четири, пет дни и по време на път волтмера отчете 18 волта. С пускане на доста електрически консуматори го укротих и се прибрах и обратно в сервиза. След като го разглобиха се установи - изгорял диоден блок и изгоряла намотка на статора и едната четка -износена повече от другата. Прецених, че не си струва ремонта и закупих алтернатор втора употреба. Всичкото това преди три години и половина, но човек бързо забравя .Това лято пак умря единия акумулатор и сложих пак такъв, какъвто има и в края на есента алтернатора пак напомни за себе си. Минах само с подмяна на диодния блок и сега вече съм с два еднакви акумулатора. Въпреки, че знаех, пак повторих грешката си, но повече не бих го направил.Име:  1323122236911.jpg
Прегледи: 281
Размер:  30.6 КбИме:  1323014103658.jpg
Прегледи: 276
Размер:  47.6 КбИме:  1323014104121.jpg
Прегледи: 270
Размер:  48.7 КбИме:  1323122226110.jpg
Прегледи: 265
Размер:  36.1 КбИме:  1323122230347.jpg
Прегледи: 269
Размер:  36.8 КбИме:  1323122231912.jpg
Прегледи: 264
Размер:  31.9 КбИме:  1323122233747.jpg
Прегледи: 252
Размер:  29.1 Кб

  18. #18
    Регистрация
    Feb 2010
    Публикации
    103
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Ако не сте си решили проблема с турбото имам ново което давам за 750 лв

  19. #19
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Кюстендил
    Публикации
    176
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Цитат Мнение на boyko.v Преглед на публикациите
    Ако не сте си решили проблема с турбото имам ново което давам за 750 лв
    Колега, проблема с турбото го решихме, предложението ти е добро, но за съжаление малко късно. Цената, на която го рециклирахме е 900лв и 6 месеца гаранция. Сега, като заговорихме за това Исузу 3.0, да споделя малко информация.От направените допълнителни манипулации по него, стигнах до заключението, че турбината се е счупила от недобро смазване, а неправилната експолатация /описана по-горе/ само е спомогнала за по-бързото счупване. За какво става въпрос?...След като монтирахме турбината, два дена го тествахме и уж всичко беше о'к. Той изгасна и повече не ще да запали и от средата на декември е в бокса. До сега са му направени две диагностики в различни сервизи, като отговора бе един и същ. Проблем по електрониката няма,казаха, че той е механичен. Установихме, че маслото не е правилното 5/30, а е 10/40. Малкия маслен филтър не е сменяван може би никога /филтрите на това ДВГ са три на брой, два от тях, сменяеми с клапани и един груб, който е като фина мрежичка и е желателно от време на време да се почиства/. Отворихме и картера, който е от три части и отворихме тази, която е най-изпъкнала. Едната цедка на помпата беше леко затлачена, а другата - 'олеле'. Всички тези действия, за съжаление са със закъснение. Камиона е внос от Италия, а те не се славят със смяна на масла, а точно на това ДВГ може и да ефатално.Все пак запалихме ДВГ-то и то работи на 2500 оборота и над тях, а под тях гасне. Също така като достигне работна температура и маслото стане по-рядко ДВГ-то гасне и повече не иска да запали, както и да го манипулираме. Това ни наведе на мисълта да проверим проблемния датчик за налягането на маслото, намиращ се между 2-ри и 3-ти цилиндър. Производителят препоръчва да бъде сменен на пробег от 100 хил.км. Свалихме го - в горната част до буксата е спукан на две места. Датчика е свалян и преди, защото бе надран целия. Също така капака на клапаните си личеше, че е отварян и намацан с гадния червен силикон, което говори за 'бърз ремонт в БГ от автоджамбазина, с цел продажба и на друг да му белее главата.Име:  1327415476672.jpg
Прегледи: 265
Размер:  33.2 КбИме:  1327141525390.jpg
Прегледи: 262
Размер:  27.7 КбИме:  1327415475189.jpg
Прегледи: 261
Размер:  33.4 Кб

    На две от снимките се вижда въпросния датчик, а на 3-тата -две гумени уплътнения, с нарушена цялост, които извадих от картера. В маслото имаше и по дребни парченца гума, които не можах да снимам. Главният въпрос тук е как са попаднали в картера и от къде може да са?
    Идеята сега е да изманипулираме по някакъв начин въпросния датчик с допълнителни приспособления, за да се подаде информация, че налягането на маслото е нормално и да видим, дали ДВГ-то ще заработи нормално. Датчикът, за който говорим е доста по -сложен отколкото очаквахме. Поне така заяви човека, който трябваше да измисли начина за манипулация. Това се прави с цел да бъдем сигурни, дали проблема е в него. Ако е така, няма проблем да се подмени.
    Последно редактиран от skandi66 ; 25-01-12 в 22:55 Причина: допълнение

  20. #20
    Регистрация
    Feb 2010
    Публикации
    103
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Исузу - как може да го счупим по невнимание

    Колега това че не пали може да е датчик но това че гасне топъл е друг проблем. Защо не докарате колата да ви я направя за ден два и да се возите

Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Отговори: 3
    Последно мнение: 23-01-17, 06:26
  2. Отговори: 28
    Последно мнение: 26-09-16, 22:55
  3. Продавам: чисто нови зимни гуми Тойо S942 195/65/15
    От trent във форум Архив
    Отговори: 6
    Последно мнение: 26-10-11, 22:36
  4. Лек проблем със скоростите - Исузу 2.8 тд 88г.
    От Петко Колев във форум ISUZU
    Отговори: 1
    Последно мнение: 29-11-10, 12:51

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •