След едни тестове на гуми много силно впечатление ми направиха шосейните всесезонните гуми от ново поколение - по-специално Continental CrossContact LX Sport и Vredestein Quatrac 3. Те са интересни с разделения на две части протектор - зимна и лятна.
На практика на средно дълбок сняг теглителната сила на тестовите автомобили (BMW X5) достигаше 5200 Нютона при Goodyear Vector 4 Seasons и повечето чисто зимни гуми, Quatrac 3 дръпна с 5030 Нютона, а CrossContact LX Sport с 4970 Нютона. За сравнение - General Grabber AT (4570), а летните гуми (Conti CrossContact UHP) - само около 1800-1900 Нютона.
На мокро 4 Seasons (53,2 метра) спира дори по-добре от летните гуми (55,1 м), на мокро лятната гума спира след ~37 метра, а повечето All Season - около 42-43 метра, а General Grabber AT – около 46 метра.
Лично аз много си харесах как се държат CrossContact LX Sport - много балансирано на сухо и мокро, много добро сцепление на сняг, изплуване при 86 км/ч спрямо 91 км/ч за летните, незначително по-дълъг спирачен път на суха и почти идентичен на мокра настилка, като в същото време за разлика от Vector 4 Seasons имат много по-добра управляемост и усещането във волана при мокра настилка не е толкова "лигаво" - това най-много не ми хареса при 4 Seasons и Quatrac 3 - вероятно защото имат по-силно изразена зимна насоченост. В това отношение най-зле е Grabber-а, ама той си е класически А/Т.
Проблема бе, че в България просто не можах да намеря нито една от тези гуми в моя размер 235/65 17 (както и любимите ми Pirelli Scorpion STR – те вече не се произвеждат в този размер), та почти се бях примирил с Goodyear Wrangler All Weather - но те наистина са компромис - и като сцепление на сняг, и като поведение на сухо и мокро.
И днес най-сетне успях да договоря с една фирма да ми внесе CrossContact LX Sport - и то на чудесна цена. За съжаление ще трябва да чакам около 3 седмици. Но като дойдат, ги монтирам на Волвото и ще докладвам.
Ето как изглеждат протекторите на гумите, които най-много ми харесаха като възможности. Много добре се вижда разделението на протектора на лятна и зимна част.
На практика на средно дълбок сняг теглителната сила на тестовите автомобили (BMW X5) достигаше 5200 Нютона при Goodyear Vector 4 Seasons и повечето чисто зимни гуми, Quatrac 3 дръпна с 5030 Нютона, а CrossContact LX Sport с 4970 Нютона. За сравнение - General Grabber AT (4570), а летните гуми (Conti CrossContact UHP) - само около 1800-1900 Нютона.
На мокро 4 Seasons (53,2 метра) спира дори по-добре от летните гуми (55,1 м), на мокро лятната гума спира след ~37 метра, а повечето All Season - около 42-43 метра, а General Grabber AT – около 46 метра.
Лично аз много си харесах как се държат CrossContact LX Sport - много балансирано на сухо и мокро, много добро сцепление на сняг, изплуване при 86 км/ч спрямо 91 км/ч за летните, незначително по-дълъг спирачен път на суха и почти идентичен на мокра настилка, като в същото време за разлика от Vector 4 Seasons имат много по-добра управляемост и усещането във волана при мокра настилка не е толкова "лигаво" - това най-много не ми хареса при 4 Seasons и Quatrac 3 - вероятно защото имат по-силно изразена зимна насоченост. В това отношение най-зле е Grabber-а, ама той си е класически А/Т.
Проблема бе, че в България просто не можах да намеря нито една от тези гуми в моя размер 235/65 17 (както и любимите ми Pirelli Scorpion STR – те вече не се произвеждат в този размер), та почти се бях примирил с Goodyear Wrangler All Weather - но те наистина са компромис - и като сцепление на сняг, и като поведение на сухо и мокро.
И днес най-сетне успях да договоря с една фирма да ми внесе CrossContact LX Sport - и то на чудесна цена. За съжаление ще трябва да чакам около 3 седмици. Но като дойдат, ги монтирам на Волвото и ще докладвам.
Ето как изглеждат протекторите на гумите, които най-много ми харесаха като възможности. Много добре се вижда разделението на протектора на лятна и зимна част.
Коментар