Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Всесезонни шосейни гуми

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Всесезонни шосейни гуми

    След едни тестове на гуми много силно впечатление ми направиха шосейните всесезонните гуми от ново поколение - по-специално Continental CrossContact LX Sport и Vredestein Quatrac 3. Те са интересни с разделения на две части протектор - зимна и лятна.

    На практика на средно дълбок сняг теглителната сила на тестовите автомобили (BMW X5) достигаше 5200 Нютона при Goodyear Vector 4 Seasons и повечето чисто зимни гуми, Quatrac 3 дръпна с 5030 Нютона, а CrossContact LX Sport с 4970 Нютона. За сравнение - General Grabber AT (4570), а летните гуми (Conti CrossContact UHP) - само около 1800-1900 Нютона.

    На мокро 4 Seasons (53,2 метра) спира дори по-добре от летните гуми (55,1 м), на мокро лятната гума спира след ~37 метра, а повечето All Season - около 42-43 метра, а General Grabber AT – около 46 метра.

    Лично аз много си харесах как се държат CrossContact LX Sport - много балансирано на сухо и мокро, много добро сцепление на сняг, изплуване при 86 км/ч спрямо 91 км/ч за летните, незначително по-дълъг спирачен път на суха и почти идентичен на мокра настилка, като в същото време за разлика от Vector 4 Seasons имат много по-добра управляемост и усещането във волана при мокра настилка не е толкова "лигаво" - това най-много не ми хареса при 4 Seasons и Quatrac 3 - вероятно защото имат по-силно изразена зимна насоченост. В това отношение най-зле е Grabber-а, ама той си е класически А/Т.

    Проблема бе, че в България просто не можах да намеря нито една от тези гуми в моя размер 235/65 17 (както и любимите ми Pirelli Scorpion STR – те вече не се произвеждат в този размер), та почти се бях примирил с Goodyear Wrangler All Weather - но те наистина са компромис - и като сцепление на сняг, и като поведение на сухо и мокро.

    И днес най-сетне успях да договоря с една фирма да ми внесе CrossContact LX Sport - и то на чудесна цена. За съжаление ще трябва да чакам около 3 седмици. Но като дойдат, ги монтирам на Волвото и ще докладвам.

    Ето как изглеждат протекторите на гумите, които най-много ми харесаха като възможности. Много добре се вижда разделението на протектора на лятна и зимна част.







    ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
    Volvo XC90 D5 Executive '12
    Volvo XC60 D5 Summum '11
    Alfa Romeo Spider 2.0 '90

  • #2
    От: Всесезонни шосейни гуми

    имам един въпрос- те много добре са разделени на лятна и зимна част, но зимната част няма ли да се изпече през лятото и на следващата зима да е загубила добрите си показатели?
    I'm not Lost, I'm Discovering !

    088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

    Коментар


    • #3
      От: Всесезонни шосейни гуми

      Аз си ги харесах 225/65/17 но гумаджията ме отказа ...........износвали се много бързо!По принцип му вярвам а и е представител на тях ,и ме насочи към друга марка .Айде пак наново ровене и търсене.
      Grand Vitra ddis 2008
      SEAT Althea XL tsi 2010
      Mitsubishi Canter

      Коментар


      • #4
        От: Всесезонни шосейни гуми

        Тои пък гумаджията да не ги е карал та зане че се износват бързо, питаи го колко чифта е износил
        Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
        Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
        Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
        Honda cr-v 98 & Toyoa Yaris Verso AT

        Коментар


        • #5
          От: Всесезонни шосейни гуми

          Здравей Иване, може ли да споделиш къде си ги поръчал тези гуми (Continental CrossContact LX Sport), трябват ми със същия размер. Поздрави, Миро

          Първоначално публикуван от Carburettor Преглед на мнение
          След едни тестове на гуми много силно впечатление ми направиха шосейните всесезонните гуми от ново поколение - по-специално Continental CrossContact LX Sport и Vredestein Quatrac 3. Те са интересни с разделения на две части протектор - зимна и лятна.

          На практика на средно дълбок сняг теглителната сила на тестовите автомобили (BMW X5) достигаше 5200 Нютона при Goodyear Vector 4 Seasons и повечето чисто зимни гуми, Quatrac 3 дръпна с 5030 Нютона, а CrossContact LX Sport с 4970 Нютона. За сравнение - General Grabber AT (4570), а летните гуми (Conti CrossContact UHP) - само около 1800-1900 Нютона.

          На мокро 4 Seasons (53,2 метра) спира дори по-добре от летните гуми (55,1 м), на мокро лятната гума спира след ~37 метра, а повечето All Season - около 42-43 метра, а General Grabber AT – около 46 метра.

          Лично аз много си харесах как се държат CrossContact LX Sport - много балансирано на сухо и мокро, много добро сцепление на сняг, изплуване при 86 км/ч спрямо 91 км/ч за летните, незначително по-дълъг спирачен път на суха и почти идентичен на мокра настилка, като в същото време за разлика от Vector 4 Seasons имат много по-добра управляемост и усещането във волана при мокра настилка не е толкова "лигаво" - това най-много не ми хареса при 4 Seasons и Quatrac 3 - вероятно защото имат по-силно изразена зимна насоченост. В това отношение най-зле е Grabber-а, ама той си е класически А/Т.

          Проблема бе, че в България просто не можах да намеря нито една от тези гуми в моя размер 235/65 17 (както и любимите ми Pirelli Scorpion STR – те вече не се произвеждат в този размер), та почти се бях примирил с Goodyear Wrangler All Weather - но те наистина са компромис - и като сцепление на сняг, и като поведение на сухо и мокро.

          И днес най-сетне успях да договоря с една фирма да ми внесе CrossContact LX Sport - и то на чудесна цена. За съжаление ще трябва да чакам около 3 седмици. Но като дойдат, ги монтирам на Волвото и ще докладвам.

          Коментар


          • #6
            От: Всесезонни шосейни гуми

            Даа, благодарение на Carburator, вече 2-ра година съм с Pirelli STR - чудесни гуми! (необходимо допълнение - за асфалт!)
            Минах с тях над 10 000 км. вкл. в Алпите на - 20`C, в Анталия на + 40`C.
            И... днес температурата през деня беше 10-12`C, а през ноща -5`C. Сняг (тази зима) досега имаше 2 дни. Кой както иска да си... го представя. Броенето продължава.
            Последно редактирано от ivied; 28-11-11, 13:34. Причина: Pirelli STR, асфалт

            Коментар


            • #7
              От: Всесезонни шосейни гуми

              На тестовете имаше ли от Pirelli Scorpion Verde All Season ? Кога ще излязат резултатите от тестовете?

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P_Verde.jpg
Прегледи:1
Размер:22.2 КБ
ID:5322010

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:pirelli-scorpion-verde-all-season.jpg
Прегледи:1
Размер:27.5 КБ
ID:5322011

              Коментар


              • #8
                От: Всесезонни шосейни гуми

                Преди седмица видях Пирели на 30 000км и Нанканг на 45 000 и ще сложа кореиските- те бяха в по добро състояние въпреки километрите в повече,а и са доста по ефтини !!
                Grand Vitra ddis 2008
                SEAT Althea XL tsi 2010
                Mitsubishi Canter

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X