Страница 3 от 3 ПървиПърви 123
Резултати 41 до 48 от 48

Тема: Въпрос относно Daihatsu Feroza

  1. #41
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Дупница
    Публикации
    5,616
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Въпрос относно Daihatsu Feroza

    Цитат Мнение на Jr. Преглед на публикациите
    Защо ли си мисля, че въпросната Ферозка си е най-обикновен парт тайм. Доколкото помня на фул тайм Ферозите при заключен междинен диференциал на таблото има индикация diff lock а при парт таймите е картинка. Освен това ако е фул тайм трябва да си пише на вратите.
    1. Kакъв парт тайм е, като няма бавни?
    2. Какъв парт тайм е, като при изключени хъбове не потегля на 4Н?
    3. Какъв е проблема, да е била парт тайм, и да и е насадена раздатка от фултайм?
    4. Сигурен ли си, че на всички фултайм го пише на вратите, щото някои от колегите тук имаха фултайм и може да ти отговорят?
    5. Ако прочетеш много внимателно първия пост, много отговори ще ти дойдат.
    Your conscience is all you can take to your grave.

  2. #42
    Регистрация
    Mar 2011
    Място
    Варна
    Публикации
    457
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Въпрос относно Daihatsu Feroza

    Ако желае колегата може да се обади и да погледне под моята табуретка дали има разлика с неговата раздатка на ферозката след работно време
    >>MI SUBI HI >< ShoguN<< 3.0 V6 24, автоматик , къса база
    Защото така ми харесва...
    Телефон: НЯМАМ
    Когато немогат да стигнат нивото ти,хората започват да те плюят

  3. #43
    Регистрация
    Oct 2011
    Публикации
    16
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Въпрос относно Daihatsu Feroza

    Здравейте, искам да попитам каква е точно разликата между full time and part time Ферозите. Защото тази фероза която карам когато мога (поради разни там причини както и да е (да приемем, че я имам и предимно аз ще се занимавам с ремонти и такива)) "пфф, че се отплеснах", с ръчни хъбове е, малкия лост когато е към таблото е само на заден диф, когато се дръпне на зад и са заключени хъбовете е 4х4 бързи, а с избутване в дясно и на пред мисля че беше (не съм обръщал внимание за точното позициониране) 4х4 бавни пак със заключени хъбове.

  4. #44
    Регистрация
    Jul 2008
    Място
    София
    Публикации
    272
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Въпрос относно Daihatsu Feroza

    Цитат Мнение на sarko63 Преглед на публикациите
    От Варна.
    Относно раздатката - не може ли да се преправи full-time-а да стане със бавни вместо само със задно.
    За съжаление не става,даже и тема си има по въпроса.Мисля,че се казваше ''Фероза,от фултайм към парттайм".
    Тома Томов
    Вече с Kia Sportage.

  5. #45
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Дупница
    Публикации
    5,616
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Въпрос относно Daihatsu Feroza

    Разликата е, че Full time е постоянно включено 4Х4 с междинен диференциал в раздатъчната кутия, който варира ъгловата скорост между двата моста. Така може да се движи и по сухи пътиша с добро сцепление, без риск да съсипе раздатката. Предимствата на този вид 4Х4 са преди всичко по мокри и хлъзгави пътища, където дава добро пътно поведение и позволява по-добър контрол особено в завой.
    За сметка на това, Ферозите с раздатка Full time, нямат бавни скорости (просто няма място в раздатката хем за междинен диференциал, хем за бавни).
    Part time 4X4 се включва, когато водача прецени че е необходимо. Липсва междинен диференциал и затова движението се разпределя по равно (50/50) между преден и заден мост. При движение обаче по сух път с добро сцепление (асфалт примерно), и особено в завой, поради различния път, който изминават предните и задните колела, няма какво да обере разликата в скоростта на въртене на двата моста. (Междинния диференциал върши тази функция при Фул тайма) Това натоварва, износва и с течение на времето води до счупване на раздатката. Затова се препоръчва използването на 4Х4, само при мокър, заснежен, или кален терен. Тогава гумите имат възможност да пребуксуват и да компенсират разликата в ъгловата скорост на двата моста.
    Хъбовете имат единствената функция, да отцепват/зацепват предните полуоси към главините. Отключват се с цел икономия на гориво и по-малко износване на механизмите на предния мост, тогава, когато не е нужен.
    Ако са включени, дори и при изключено 4Х4, колелата въртят полуосите, те въртят диференциала, кардана, всичко до раздатката. Т.е. движиш една ненужна маса от въртящи се детайли.
    При Full time варианта, обикновено на предните колела се слагат фабрично капачки, които държат постоянно зацепени колелата към главините. Ако на фул тайм има ръчни хъбове и ги изключиш, колата просто няма да потегли, защото централния диференциал в раздатката ще предаде всичкото движение там, където има най-малко съпротивление (сцепление), т.е. на предния мост.
    Централният диференциал в раздатката на Фул тайм джипките, може да се блокира и да дава пак 50/50 движение на преден/заден мост.
    Така Фул тайма, може да "имитира" парт тайм задвижване. Блокажа се използва в същите случаи, както когато е необходимо включването на 4Х4 парт (бързи или бавни). Разликата е че при фул тайма , както казах по-горе няма бавни.
    Като обобщение:
    Парт тайма позволява цялостно изкл'чване на предния мост, веднъж от раздатката (2Н) и веднъж от хъбовете. Това намалява с малко разхода на бензин, докато Фултайма е принуден винаги да движи цялата трансмисия, с последващите от това износване на агрегатите и завишен разход.

    Надявам се, да съм го обяснил достатъчно ясно.
    Добре дошъл, и както често ще прочетеш в отговор на въпросите си, чети повече преди да попиташ нещо, което е обяснявано на дълго и широко в много теми!
    Ползвай търсачката (най-горе вдясно). Пиши каквото те интересува и чети.
    Поздрави!

    ПП: Ферозата, която караш е парт тайм 4Х4.
    Your conscience is all you can take to your grave.

  6. #46
    Регистрация
    Mar 2007
    Публикации
    53
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Въпрос относно Daihatsu Feroza

    TigerHunter.. супер обяснение си направил! Браво! Искам да попитам - фул тайм ферозите имат ли 2ри лост до скоростния лост.. или няма нищо?
    | The only way to get smarter is by playing with smarter opponent | Consistency is the way to efficiency |

  7. #47
    Регистрация
    Aug 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,420
    Точки (при гласуване)
    17

    По подразбиране От: Въпрос относно Daihatsu Feroza

    Имат.
    Аз не вярвам в чудеса!
    Разчитам на тях!

  8. #48
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Дупница
    Публикации
    5,616
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Въпрос относно Daihatsu Feroza

    Имат и той е за блокиране на междинния (междуосевия) диференциал в раздатката. Но нямат бавни.
    Ако всичко и е наред, на таблото трябва да има зелена лампичка с надпис " Diff Lock".
    Your conscience is all you can take to your grave.

Страница 3 от 3 ПървиПърви 123

Сходни теми

  1. Въпрос относно Feroza - <<РЕШЕН>>
    От Сабин Цонев във форум DAIHATSU
    Отговори: 20
    Последно мнение: 06-11-14, 20:38
  2. Daihatsu Feroza SX
    От Montana във форум DAIHATSU
    Отговори: 32
    Последно мнение: 11-05-11, 09:14
  3. Daihatsu Feroza въпрос
    От Ivailo във форум DAIHATSU
    Отговори: 9
    Последно мнение: 27-01-09, 17:11
  4. Въпрос относно хъбове... (DAIHATSU)
    От Сабин Цонев във форум DAIHATSU
    Отговори: 3
    Последно мнение: 23-01-07, 21:32
  5. За DAIHATSU-FEROZA
    От Косьо във форум DAIHATSU
    Отговори: 6
    Последно мнение: 21-02-06, 11:38

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •