Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

    Ситуацията е следната.
    Land Cruiser 80, 4.2td, системата е на 12v, стартера е на 24v, посредством 2 акумулатора в паралел.

    Задачата:
    Търся начини да си подсигуря запас от заряд за допълнителни консуматори, когато колата е в престой за повече от 24ч. Опциите, които short-list-нах са:

    1. Трети акумулатор в багажника.
    1а - В тази ситуация и чрез система за управление на акумулатори (независимо кит или направена) мога ли да управлявам двата щатни като един и третия като втори? Имам леки съмнения как ще стимулирам алтернатора да храни и трите. А не ми се влиза във филма в друг алтернатор, щото там ще има и друго по веригата със сигурност...

    1b - Третия акумулатор в тази схема би могъл да бъде различен по вид от щатните два, нали?

    1c - Моментната ситуация не ми е комфортна, всеки път да мисля дали ако оставя хладилника (и нещо друго) по-дълго дали ще запаля след това...

    2. Замяна на стартера с 12v от 1HZ.
    При определени комплектации на 7-ма серия с 4.2 1HZ и 105-та серия със същия двигател, стартера си е на 12v и автомобила е оборудван с един акумулатор. Така са и някои Патрули 4.2д. При такава ситуация добавянето на втори за допълнителни консуматори е лесно и безпроблемно. Предстои да проуча колко двата стартера са еднакви и заменяеми. Разбира се, ако някой има опит е добре дошъл да сподели. По-скоро ме притеснява дали 12-волтовия стартер ще се отрази негативно на работата на 1HD-T-то и какви биха били реалните негативи като цяло.

    Набавяне/ подсигуряване с заряд от слънчеви батерии, бензинови агрегати и т.н. е ясно. Търси се решение при акумулаторите. Може и друг вариант, освен изброените по-горе. Та?...

  • #2
    От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

    Хладилника на ток си е сериозен консуматор. Не си ли мислил за такъв на газ?

    Коментар


    • #3
      От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

      12 волтовия стартер иска ток, за сметка на напрежението. Твърде е възможно замяната да е по-болезнена от смяната на алтернатор.

      Ама, алтернатора няма проблем да захранва и 5 акумулатора. Просто ще ги зарежда по-бавно.

      Преди време си говорихме с Румбата по въпроса (при него казуса е съвсем същия - знаеш). Стигнахме до следното:

      1. Трети акумулатор в багажника. Понеже не е стартов и потенциално ще се разрежда редовно, трябва да е от съответния тип, позволяващ дълбоко разреждане.
      2. Контролер+инвертор, който прави 2 неща:
      - Сваля 24-те волта на 12 (това ако искаш допълнителния акумулатор да е на 12 волта). Ако и допълнителния е на 24 волта, инвертора играе просто ограничител по ток.
      - Следи напрежението, и ако е над примерно 27 волта (около 13.5 на акумулатор), зарежда допълнителния акумулатор в багажника, ако той има нужда от зареждане (на принципа на ограничение по ток и напрежение - не повече от 14.5 волта и не повече от максималния заряден ток на допълнителния акумулатор - може да се направи да се регулира).

      Всичкото това се случва само при запален двигател и напрежение над 13.5 волта на акумулатор. Това гарантира че щатните акумулатори, от които зависи паленето, са в добро здраве за да не те изненадат. При изключен двигател акумулатора в багажника няма връзка с другите два, а консумацията на електрониката е от порядъка на максимум 1mA, което а 10-20 пъти по-малко от консумацията на всяка уважаваща себе си аларма, и около 100-200 пъти по-малко от средностатистическия допустим разряден ток, когато автомобила е изгасен, с изключено радио, и включена аларма.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #4
        От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

        Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
        Хладилника на ток си е сериозен консуматор. Не си ли мислил за такъв на газ?
        Писахме си с теб вече в няколко теми по този въпрос. Може би е добре да обсъдим тези хладилници в отделна тема. Моят хладилник/фризер и сериозна консумация не се вписват в 1 изречение. Консумацията му е в порядъка 0.5 до 2.5 amp макс, което е по-малко от крушка на фар. Но все пак няколко дни нонстоп заряд ще са достатъчни за да не паля. Другия му незаменим плюс е, че може да се кандилка ежедневно при условия, където газовия ще се тотализира на втория ден, ако въобще може да се ползва по време на движение, с ефективността на моя. Минуса на газовия е ефективност в порядъци надолу от моя. Минуса на моя спрямо газовия е цена. Няма пълно щастие...

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        ... Преди време си говорихме с Румбата по въпроса (при него казуса е съвсем същия - знаеш)...
        Спарки, при Румбата ситуацията е сходна но не същата.
        Той е изцяло на 24v. - и палене и инсталация. Аз съм на 24в. палене и 12в. инсталация.

        Коментар


        • #5
          От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

          Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
          Спарки, при Румбата ситуацията е сходна но не същата.
          Той е изцяло на 24v. - и палене и инсталация. Аз съм на 24в. палене и 12в. инсталация.
          Това е без значение. Разликата е само в зарядното, и то обикновено един резистор за половин стотинка, и то ако е аналогово. Ако е изцяло цифрово (разбирай - с процесор), въпрос на софтуер.

          Румбата ми спомена че има подобни готови системи, но на доста солена цена. Което е глупаво, защото вътре няма кой-знае какво.

          ПП: На мен даже всичката схема ми е в главата, понеже и в момента се човъркам с много подобно нещо. Лошото е че всичката ми работа е за вчера, а и дините станаха доста.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #6
            От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            Това е без значение. Разликата е само в зарядното, и то обикновено един резистор за половин стотинка, и то ако е аналогово. Ако е изцяло цифрово (разбирай - с процесор), въпрос на софтуер.

            Румбата ми спомена че има подобни готови системи, но на доста солена цена. Което е глупаво, защото вътре няма кой-знае какво.
            Скъпото се явява контактора, който разединява допълнителния и основния акумулатор. Повечето дето държат на висок ампераж не издържат дълго време и така. Това ако не искаш всички акумулатори да са постоянно свързани, но нямаш причина да го искаш
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • #7
              От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
              Скъпото се явява контактора, който разединява допълнителния и основния акумулатор. Повечето дето държат на висок ампераж не издържат дълго време и така. Това ако не искаш всички акумулатори да са постоянно свързани, но нямаш причина да го искаш
              Групичка MOSFET-и, държащи на 200-300 ампера, струват от порядъка на 40 лева. В цялото това няма какво да струва повече от 200, а ако е правено в Китай - делиш на 5.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #8
                От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

                На мосфетите нямаш ли пад на напрежението доволен?
                За нашите цели (лебедка) трябва да е поне 400А
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • #9
                  От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

                  Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                  ... За нашите цели (лебедка) трябва да е поне 400А
                  Не разбирам от тоци, затова отворих тази тема...
                  Но лебедката няма да е вързана на третия акумулатор при всички положения.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

                    Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                    На мосфетите нямаш ли пад на напрежението доволен?
                    За нашите цели (лебедка) трябва да е поне 400А
                    Говорим за допълнителен акумулатор в багажника, захранващ хладилник, примерно зарядно за лаптоп, някакво осветление и прочие туристически неща. Лебедката въобще не е в тая схема. Не е в тоя филм дори. Целта е да си навключиш консуматорите, които само при работещ двигател и заредени стартови акумулатори да теглят ток от щатната система. Във всички останали случаи дърпат ток от допълнителния акумулатор - докато има. Като няма - спират, ама на сутринта пак си палиш, щото е изхабен само допълнителния акумулатор.

                    Да слагаш повече от 20-ина ампера консумация на примерно 100Ah акумулатор е неразумно според мен, отделно че няма да изкара повече от 3-4 часа. А не виждам кой би наслагал примерно 5-6 такива, дори и в 80-ка, още повече че като ходиш на майната си и мястото, и тежестта са силно от значение.

                    Яро, я кажи допълнителния акумулатор колко амперчаса евентуално ще е? Не вярвам да са повече от 2x100Аh, или бъркам?

                    ПП: После, може да се мисли за втори инвертор, дето да дава стабилно напрежение на "контакта", в който ще се включват консуматорите, но това е просто евентуално надграждане в последствие.

                    ППП: И turtey - пада на напрежение върху мосфетите зависи от съпротивлението им и броя им. Ефективността на системата по-горе за токове 20-30 ампера може да се докара на над 90%, дори 95, при това когато акумулатора се зарежда. Като се разрежда, КПД-то зависи единствено от уредите и съответния акумулатор, което така или иначе не можем да преборим.

                    ППП: А е разумно решение допълнителните акумулатори да са равен брой и с поне същия капацитет като старторвите. Това ти дава възможност ако ония капнат от примерно няколко лебедки, и по някаква причина изгасиш двигателя (от зор, или от чиста заплесия), да сложиш двата (примерно) акумулатора от багажника в двигателния отсек и да запалиш с тях, пък щатните да сложиш отзад за зареждане, което е допълнителна не лоша "екстра", ако си на гъза на географията и няма кой да те дръпне, примерно.
                    Последно редактирано от sparkybg; 19-10-11, 10:16.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Говорим за допълнителен акумулатор в багажника, захранваш хладилник, примерно зарядно за лаптоп, някакво осветление и прочие туристически неща. Лебедката въобще не е в тая схема. Не е в тоя филм дори. Целта е да си навключиш консуматорите, които само при работещ двигател и заредени стартови акумулатори да теглят ток от щатната система. Във всички останали случаи дърпат ток от допълнителния акумулатор - докато има. Като няма - спират, ама на сутринта пак си палиш, щото е изхабен само допълнителния акумулатор...
                      Да, точно това е целта/ идеята. И като цяло не ми се пуска ток и хаби място за трети акумулатор в багажника, но ако няма друга работеща и смислена алтернатива, това ще е.

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      ... Яро, я кажи допълнителния акумулатор колко амперчаса евентуално ще е? Не вярвам да са повече от 2x100Аh, или бъркам?
                      Нее, това е Румбата. ))) Като завърши проекта, той ще е способен да подхрани малък град в Украйна, или новия мол до Икеята, в случай на авария...
                      При мен ще оставя място за една Оптима или нещо от нейните размери.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

                        Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                        Да, точно това е целта/ идеята. И като цяло не ми се пуска ток и хаби място за трети акумулатор в багажника, но ако няма друга работеща и смислена алтернатива, това ще е.
                        Другото е следене на състоянието на щатните акумулатори, но тоя проблем е сложен. IMHO, с допълнителен акумулатор е най-доброто решение. Само не съм сигурен че Optima-та е най-доброто решение, освен ако не си е предвиден за много на брой и дълбоки разряди, без да му става нищо. Не съм се ровичкал в характеристиките им в детайли. Надявам се Ясен да се обади по въпроса за най-подгодящия акумулатор.

                        Да разбирам че около 100Ah вършат работа? Естествено такъв, дето да няма начин да протече, което ще рече - за предпочитане гелов?
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

                          Целя се за под 100ah поради място, например 55 или 75 (макс) optima или exide. Мисля, че и двата производителя има модели за пригодни за дълбок разряд.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

                            Ето, обаждам се и дълбоко се възмущавам как сте усложнили простия въпрос.

                            1. Стартер на 12 волта - реално опростява ситуацията, но 24-волтовия каквото му трябва, вече си го има. От друга страна, ум не ми побира защо са сложили 24-волтовия, освен да спестят 1-2кг медни кабели за сметка на още едно двойно реле за голям ток и допълнително усложняване. Той няма други предимства. Възможно е да са направили 24-волтовия по-мощен, но не вярвам.

                            2. Свързване на различни акумулатори към един генератор с контролер - безобразна тесла. Във Флота става, ама при автомобилите контролерите са прекалено сложни. Има ги, ама не ми вдъхват вяра.


                            Предложение:
                            1. 12в стартер, двата акумулатора отпред се свързват в паралел и стават големи и по възможност полутягови. Те ще служат за всичко. Добавя се по-малък стартерен акумулатор, който да е само резервен. Зарежда се през шотки-диод заедно с големите, нормално не се използва. При нужда от запалване се свързва в паралел с втора ключ-маса и веднага след запалването се изключва. Той ще си се зареди, когато големите напреднат със заряда. Хубаво е да му се намери място отпред, защото до отзад ще трябват наистина дебели жици.

                            2. Ако ще се запазва 24в стартер, схемата става малко по-сложна и не толкова надеждна, ще я описвам само ако някой отрече първата.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Ето, обаждам се и дълбоко се възмущавам как сте усложнили простия въпрос.

                              1. Стартер на 12 волта - реално опростява ситуацията, но 24-волтовия каквото му трябва, вече си го има. От друга страна, ум не ми побира защо са сложили 24-волтовия, освен да спестят 1-2кг медни кабели за сметка на още едно двойно реле за голям ток и допълнително усложняване. Той няма други предимства. Възможно е да са направили 24-волтовия по-мощен, но не вярвам.

                              2. Свързване на различни акумулатори към един генератор с контролер - безобразна тесла. Във Флота става, ама при автомобилите контролерите са прекалено сложни. Има ги, ама не ми вдъхват вяра.


                              Предложение:
                              1. 12в стартер, двата акумулатора отпред се свързват в паралел и стават големи и по възможност полутягови. Те ще служат за всичко. Добавя се по-малък стартерен акумулатор, който да е само резервен. Зарежда се през шотки-диод заедно с големите, нормално не се използва. При нужда от запалване се свързва в паралел с втора ключ-маса и веднага след запалването се изключва. Той ще си се зареди, когато големите напреднат със заряда. Хубаво е да му се намери място отпред, защото до отзад ще трябват наистина дебели жици.

                              2. Ако ще се запазва 24в стартер, схемата става малко по-сложна и не толкова надеждна, ще я описвам само ако някой отрече първата.
                              А ако щатните 2 са толкова мъртви, че третия да не може да ги вдигне, кво правим?

                              ПП: И осемдесетката пали не от четвърт, а от 1/6 оборот, при все големия двигател. Само като помирише ключа. Поне червената, която съм виждал при фулдата (Яро, може и твоята да е била). Съмнявам се с 12 волтов стартер със същите размери да пали пак така. Но то не е и болка за умирачка все пак де, дали ще е от 1/6 или от 1/3 оборот.

                              ППП: И разясни моля за "теслата" на контролера, и какво толкова му е сложното? 2 токови шънта, прост процесор, и един правоходов инвертор без изолация, който се ръководи от процесора. Докато всичко по инсталацията е заредено и двигателя работи, отзад имаш всичкия ток на света. Иначе - колкото може да даде акумулатора, поставен за тая цел. Нито е сложно, нито виждам някаква причина да не работи, не преработваш стартер и инсталация, и няма големи жици от отпред до отзад, ако акумулатора е отзад. Да се върже слънчев панел към цялото това пак не е голяма философия.
                              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X