Резултати 1 до 18 от 18

Тема: TOYOTA Land Cruiser FJ70

  1. #1
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,922
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране TOYOTA Land Cruiser FJ70

    Шило в торба не стои, та и ние с Брат ми нещо напоследък никаква машина не бяхме купували и някак си с тези само 5 които са ни в двора взе да ни става скучно...

    Всъщност истината е, че ни попадна машина, която е уникална и по нашите географски ширини много голяма рядкост. След първоначалния оглед, на който бяхме с Митко Здравков единодушно решихме, че машината не е за изпускане.

    И така автомобилът е Toyota модел FJ70. Super heavy duty (за свръхтежки натоварвания) с мостове които са и преден и заден с 9.5” диференциали. На ресьори и отпред и отзад. Двигател 4л (3395cm3) – шест цилиндров бензин.
    От екстрите има климатик и уникална система за следене на задръстването на въздушния филтър. (Изпълнение за Африка) Двигателят е класически тип с долен разпределителен вал и повдигачи на кобилиците, карбуратор със запалване с чукче и наковалня.

    Всичко това абсолютно оригинално без нищо сменяно освен една предна щанга и в много добро състояние. Двигателят е 156 конски сили.

    Естествено както можете да се досетите сега автомобила ще бъде доведен до състояние по-добро, отколкото при излизането си от завода + всички възможни екстри за модела от TJM.

    Нали ще има и снимки?
    На двора има много сняг и е леко хладно та цялостната фотосесия ще е друг път а сега само няколко снимки за обща представа:












    Ние смятаме да приложим стандартната при нас процедура а именно:

    1. Разглобяване на всичко, проверка, подмяна на всеки елемент с износване и сглобяване.
    2. Подцинковане на всичко, боядисване и допълнителна антикорозионна обработка.
    3. Пребоядисване на автомобила.
    4. Подмяна на всичко гумено по автомобила.
    5. Смяна с нови на всичко по ел. системата, осветителни елементи, акумулатор и т.н.
    6. Смяна на всичко износващо се по двигателя, капачки, кабели, делко, датчици и т.н.
    7. Смяна на всичко по окачването и замяна на всички елементи с такива от полиуретан.
    8. Нова броня с лебедка
    9. Инсталиране със съответното закрепване на Hi-Lift и още няколко хиляди подобни полезни приспособления...

    И т.н. докато стане перфектна като останалите ни автомобили...

    Автомобила си е колекционерски и наистина е уникален. Първо, защото т.н. heavy duty комплектация е предназначена за Африка, Близкия изток и Австралия. Официално модела никога не е продаван в Европа. Основната причина е, че тук на никой не му е необходим толкова свръх здрав автомобил (което е от една страна предимство, от друга недостатък – цена, тегло, разход и т.н). Общо взето това е най-здравия модел на Toyota правен някога. Окачването и мостовете са на практика неубиваеми както казват запознатите. Предполагам забелязахте размера на диференциалите. Имайте в предвид че такъв е задния мост на Toyota 80 която определено е много по-тежка, представете си какъв ще му е живота на тази Toyota. Освен това особен отличителен елемент е ресьорното окачване и отзад и отпред - нещо крайно екзотично за нашия регион. Така се правят само автомобили, за които най-важното е да оцелеят при всякакви условия и натоварване. Този двигател от 4л бензин се среща, но не много често. И той е уникално здрав и дълговечен. Блока му е чугунен и няма нито ремък нито дори верига, разпределителния вал се върти от зъбна предавка. Здрав и вечен двигател от една страна, много мощен и със страхотен въртящ момент, за разхода на гориво обаче няма да говорим. А като цяло съвкупността от всички тези неща на едно място е наистина уникална и това беше една от сериозните причини да купим автомобила... А по въпроса колко такива автомобили в Европа има не съм наясно, но този е първия, който виждам, специално потърсих навсякъде, където се сетих, нито една бройка не видях. И за разлика от другите модели, за които има какви ли не обяви и оферти за този няма почти нищо... В малкото информация която намерих това което задължително се споменаваше от всеки е че автомобила няма равен като здравина и дълговечност...

    Проекта Tojota се движи с пълна сила. В момента сме на първи етап по тоталната реновация на купето и външния вид:





    Скоро ще я видите в нов цвят - червен!

    Проекта Toyota се движи, но малко по-бавно, отколкото очаквахме. Наглед малките дефекти и ръжда след внимателното им разглеждане се оказаха доста трудо-време-емки за отстраняване. Понеже държим с Брат ми крайния резултат да бъде по-добър отколкото когато е излязла от поточната линия решихме че ще се направи пълно разглобяване, сглобяване и напасване. Снимките които виждате са до етапа грубо китване оттук нататък следват още три китвания - полиране. Цветът на автомобила ще бъде сменен с червен - тъмно.

    Обработват се и най-малките места на ръжда, а от прозорците остават оригиналните само отзад и предни ляво и дясно, всичко друго е за смяна за съжаление, намерихме тук там драскотини, а предния не можа да се свали, без да се счупи. Като цяло купето беше в добро състояние, но долу около веждите имаше даже и няколко кв. см за изкърпване. По купето имаше доста елементи за оправяне, което е пълен контраст с перфектната ходова част. Освен уморените ресьори и амортисьори всичко останало е в перфектно състояние... Но за там след още малко време...














    Последен шлайф преди боядисване:


    И накрая финалния цвят (две гами над "гранд при"):


    Цвета на Тойотата решихме да го сменим. Това разбира се означава тотално разглобяване и пребоядисване на всичко в купето. Единствено се отказахме от вадене на двигателя за пребоядисване на коша въпреки настояването от страна на Gemini4. Вече започва сглобяване и скоро машината ще се отправи за монтаж на окачване, ревизия на трансмисия и инсталация на разни екстри включително и въздушно управляема 100% блокировка TJM на задния мост.

  2. #2
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,922
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране ск

    Е, дойде и реда на скоростната кутия:

    След опита ни с тази на Нисана бяхме леко притеснени какво ще видим вътре но има и хубави моменти. Скоростната кутия на Тойотата макар че имаше силикон по нея и очаквахме най-страшното се оказа като извадена от завода. Пефректност и никакви следи от износване или каквито и да са проблеми. Естествено и кутията и раздатката ще бъдат "изпрани" качествено и след смяна на всички семеринги ще бъдат сглобени внимателно и прецизно.









  3. #3
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,922
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Дойде време за преглед на мостове, спирачни апарати и прочие... Всичко е прегледано и одобрено лично от Митко (фулда). Наложи се да се поръчат комплект спирачните цилиндърчета и отпред и отзад. Малко неприятна цифра са, но поне ще бъдат сглобени по специална технология и със специална паста, която предотвратява възможността за подобна корозия в бъдеще. Между впрочем това положение е поради дългия престой на автомобила, без да е каран... Предполагам можеше да се мине и са с шлайфане, но ние с Брат ми не си падаме по такива изпълнения, а и Митко (фулда) изцяло е на мнение, че всичко следва да се подмени. Освен това подменяме и всички спирачни маркучи + пружинки и всичко гумено макар и оригиналните да нямат каквито и да са признаци за остаряване.






    Окачването е TJM разбира се, лифт от 50мм и е супер "heavy duty" 200кг+ отпред и отзад. Като се има в предвид каква броня сме избрали това е съвършено необходимо. Амортисьорите на 60мм диаметър и предназначени за тежки експедиционни пътувания с пълен товар + допълнителни килограми...

    Според всички мнения, ако тази Тойота въобще има слабо място то е в касетата на диференциала, която е дву-сателитна, а не четири сателитна. В случая проблема (доколкото въобще го има) се решава като заменяме касетата с блокировка на TJM и така с еди куршум два зайци... Както ще забележите блокировката на TJM е уникална като конструкция. Слабото място на подобни блокировки от други фирми са семерингите, който служат за уплътнение на движещите се части, в които се подава въздуха за задействането. Тук движещи се части с подаван въздух няма. Задействането се извършва от бутало, което механично натиска борда а самото то се държи на корпуса и няма никакви движения спрямо него.

    Тъй като до момента нямахме опит с подобна блокировка монтажа и беше внимателно проследен. Операцията беше извършена от Митко (фулда) и се оказа, че няма никакви трудности или несъответствия. Единствения проблем е намирането на метчика за газова резба с инчов размер и стъпка, но и това намерихме.













    Започнахме и финалната обработка на шасито и всички негови детайли и елементи. Естествено почиства се и се боядисва всичко а в последствие ще бъде и обработено допълнително с антикорозионно покритие.






    Финални проверки и стягане на предната броня. Бронята е уникална и единствена до момента внесена в България. Това е най-висок клас броня предназначена за тежка експлоатация в Австралийската пустош. 4мм специална стомана и уникална здравина с форма която позволява при удар на дърво да кажем да не го изхвърли нагоре върху автомобила а да го натисне към земята. Издържа и е сертифицирана за лебедки до 15 000, но ние преценихме, че и 12 000lb е достатъчно за България.






    Монтиран е и шнорхел AirTec (модел на TJM) който освен че се вписва идеално като визия е перфектно направен и дори с вътрешна полировка.



  4. #4
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,922
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: TOYOTA Land Cruiser FJ70

    Продължението...

    Дойде ред и на спирачките. Състоянието в което бяха явно показваше дългото стоене:



    Заменени бяха всички буталца комплект + гумени уплътнения + дискове и накладки... разбира се всички маркучи също:




    Термостата на автомобила освен че е резервна част която следва да се сменя като консуматив но и е с различна работна температура в зависимост от региона за който е предназначена машината... Та избрахме такъв който е по-подходящ за България:



    Двигателят (3F - карбуратор) е предназначен за експлоатация в наистина трудни условия. А проектирането му е било в едни години в които наистина трудни условя включват и използването на гориво с "някакво" октаново число... въобще гори какво му се сипе... с нафта не съм пробвал но в някаква пропорция сигурно и нея ще я изгори... Та за да може да се експлоатира машината в съвременните условия и с нашите бензини се налага повишаване на компресията и то доста драстично... Двигателят и така си е доста "як" но след промените прираста на мощност е осезателен.



    По повод на "пиленето на главата се провери и хонинга и въобще какво се вижда по-долу:


    Общо взето видяхме това и което може да се очаква за този двигател на ~100000км...

    И машината вече с броня в двора на сервиза с новите джанти CMS с ЕТ 0:



    Макар че много ни харесват като визия а и са изпитани не в едно и две състезания тези джанти се оказаха неподходящи. Явно се търси ET-25...

    Преди да започнем вътрешното "обзавеждане" Митко (фулда) добави и компресора... След доста умуване му бе избрано скрито и същевременно защитено място:


    След като взехме машината от бояджиите си мислехме че повече работа по купето нямаме... Да, ама не... явно тук хора които наистина с мерак да направят реставрация няма... Отвън горе долу беше добре... само също на пръв поглед. Само че нали ние с Брат ми обичаме всичко по три пъти да проверим да се захванехме да видим аджаба какво точно има под боята... И ето резултата:

    Така я получихме:


    А това намерихме отдолу:




    И се започна една "епопея" по корекции и поправки на пропуснатото, всичко до "нула" и здрав метал. После грундове, бои, защити и протектори... Това всъщност отне цяло лято:



    Включително и напълване с протектор на всички ръбове и кухини:




    След това е редът на битумната защита:





    И накрая допълнителната звукоизолация от Дайнамат - представител фирма "Тояга":

    Последно редактиран от Венцислав Петров ; 13-03-08 в 15:45

  5. #5
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,922
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: TOYOTA Land Cruiser FJ70

    Вратите са една от най-досадните и трудни работи по автомобила. Там процедурите са същите като на другите места но след това има допълнителен слой звукоизолация. Възстановяват се и найлоните които естествено бояджиите са забравили къде са сложили и т.н.





    Това е и времето за тотална ревизия на ел. инсталацията, добавяне на оборотомер, управление на лебедка и прочие екстри...



    Поправяне и на разните малки детайли, антикорозионна обработка и на скритите повърхности както и демонтаж на резервоара с пълна процедура по миене и боядисване...:


    Салона е изцяло претапициран, седалките са заменени с оригинални но от варианта с две предни а не две + една както си беше. Благодаря на Митко (фулда) за предоставените от неговата Тойота седалки...:




    Салона отвътре:




  6. #6
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,922
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: TOYOTA Land Cruiser FJ70

    Към края вече джантите са с ЕТ-25, а гумите любимият избор BFGoodrich AT:





    Задна броня дизайн и патент Митко (фулда):






    Като краен резултат машината е уникална. Невероятна тяга в целият диапазон, постоянното чувство че сте зад волана на ЗИЛ... Ресьорите противно на това което се очаква осигуряват съвсем прилична "возия" и освен това придават на машината перфектен стоеж на големи странични наклони.

    Последно редактиран от Венцислав Петров ; 13-03-08 в 16:30

  7. #7
    Регистрация
    Nov 2005
    Място
    София
    Публикации
    21,626
    Точки (при гласуване)
    79

    По подразбиране До: TOYOTA Land Cruiser FJ70

    Цитат Мнение на Венцислав Петров Преглед на публикациите
    След като взехме машината от бояджиите си мислехме че повече работа по купето нямаме... Да, ама не... явно тук хора които наистина с мерак да направят реставрация няма... Отвън горе долу беше добре... само също на пръв поглед. Само че нали ние с Брат ми обичаме всичко по три пъти да проверим да се захванехме да видим аджаба какво точно има под боята...

    А това намерихме отдолу:
    ...
    И "това" е правено от фирма с претенции, срещу едни немалки пари?!?

  8. #8
    Регистрация
    Jun 2015
    Място
    София
    Публикации
    6
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: TOYOTA Land Cruiser FJ70

    Поздравления за уникалната тема!
    Много информативно и интересно. Браво!

  9. #9
    Регистрация
    Dec 2005
    Място
    София
    Публикации
    884
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: TOYOTA Land Cruiser FJ70

    Колегата бая от дълбоко е изровил темата....
    Но на мен ми стана интересно след толкова основно обслужване каква е съдбата на автомобила в момента.
    Поздрави!
    SUZUKI SAMURAI леко пипнато
    FIAT PANDA 4x4 CABRIO
    RENAULT ESPACE QUADRA
    ...и едно сивикче за града...

  10. #10
    Аватара на Вико
    Вико е офлайн Старши участник | ТО || СзО || +ПЛ |* МСС *
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    Sofia
    Публикации
    2,180
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: TOYOTA Land Cruiser FJ70

    Страхотна 70-ка! В съседна тема се продава Light версията със същата прясно червена боя.

  11. #11
    Аватара на Yaro
    Yaro е офлайн Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ |
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    Sofia, Bulgaria
    Публикации
    6,243
    Точки (при гласуване)
    40

    По подразбиране От: TOYOTA Land Cruiser FJ70

    Цитат Мнение на samuraj Преглед на публикациите
    Колегата бая от дълбоко е изровил темата....
    Но на мен ми стана интересно след толкова основно обслужване каква е съдбата на автомобила в момента.
    Поздрави!
    Джипа последно се караше в Пловдив.

  12. #12
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,922
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: TOYOTA Land Cruiser FJ70

    Машината работи при нас дълго време и определено мога да кажа, че колкото повече време минаваше, толкова по-добре я оценявах. Уникална, здрава, надеждна и солидна, практически без забележки... Отиде в ръцете на наш приятел, както писа Яро, в Пловдив. Там още се носят легенди, за това как и какво вадеше от разни калодроми... Наред, джипове, Тундри, камиони... За съжаление нашият приятел Митко, (Лека му пръст!) почина и нататък не знам какво се случи...

  13. #13
    Регистрация
    May 2016
    Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: TOYOTA Land Cruiser FJ70

    Цитат Мнение на Венцислав Петров Преглед на публикациите
    Машината работи при нас дълго време и определено мога да кажа, че колкото повече време минаваше, толкова по-добре я оценявах. Уникална, здрава, надеждна и солидна, практически без забележки... Отиде в ръцете на наш приятел, както писа Яро, в Пловдив. Там още се носят легенди, за това как и какво вадеше от разни калодроми... Наред, джипове, Тундри, камиони... За съжаление нашият приятел Митко, (Лека му пръст!) почина и нататък не знам какво се случи...
    Имам информация за джипката миналата година беше при мен за около месец още е в Пловдив

  14. #14
    Аватара на New hope
    New hope е офлайн
    Христо
    Старши участник | +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    Хасково-Димитровград
    Публикации
    2,524
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: TOYOTA Land Cruiser FJ70

    Toyota Land Cruiser RJ77 , Toyota Tacoma 4.0
    Yamaha WR 450F
    New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

  15. #15
    Аватара на Вико
    Вико е офлайн Старши участник | ТО || СзО || +ПЛ |* МСС *
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    Sofia
    Публикации
    2,180
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: TOYOTA Land Cruiser FJ70

    Продадена е.

  16. #16
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,922
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: TOYOTA Land Cruiser FJ70

    Тя цената точно покрива броните, лебедката и шнорхела... другото е подарък...

  17. #17
    Аватара на New hope
    New hope е офлайн
    Христо
    Старши участник | +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    Хасково-Димитровград
    Публикации
    2,524
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: TOYOTA Land Cruiser FJ70

    Добра машина , дано да се съхрани от новия стопанин

    Изпратено от моят StrongPhoneQ4 с помощта на Tapatalk
    Toyota Land Cruiser RJ77 , Toyota Tacoma 4.0
    Yamaha WR 450F
    New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

  18. #18
    Регистрация
    Mar 2011
    Място
    Пазарджик
    Публикации
    199
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: TOYOTA Land Cruiser FJ70

    Цитат Мнение на Вико Преглед на публикациите
    Продадена е.
    Джипа го виждам всеки ден, стои под един навес в предприятието на Ангел Стоилов бащата на Митко Стоилов който за съжаление не е между нас.

Сходни теми

  1. Toyota Land Cruiser 105 - STD и GX
    От Веско във форум TOYOTA
    Отговори: 20
    Последно мнение: 04-02-08, 21:13
  2. Toyota Land Cruiser 105
    От kristo във форум TOYOTA
    Отговори: 16
    Последно мнение: 13-09-07, 07:40
  3. Toyota Land Cruiser HJ60
    От Цанко във форум TOYOTA
    Отговори: 13
    Последно мнение: 30-07-06, 10:42
  4. Toyota Land Cruiser FJ 40 Oldtimer
    От Жоро Хаджиев във форум TOYOTA
    Отговори: 2
    Последно мнение: 09-02-05, 12:57

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •