Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се сменя гума на тежко ендуро

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как се сменя гума на тежко ендуро

    Пътувах 4600км , имах резервни гуми, щанги 3 броя и крачна помпа ... но като незнам как се сменя (на колело съм сменял) си бях някак на тръни да не се случи пукане.
    Е не се случи, но затова сега реших да видя как точно става работата:
    BMW R1200GS смяна на задна гума:
    http://www.youtube.com/watch?v=V0nrZadIQxA

    Понеже Африката е с вътрешни гуми на нас Африканците ни трябва друго видео:
    http://www.youtube.com/watch?v=ZVKDcDLCbrQ
    Разбира се , че с щанги ще е доста по-лесно ... но все пак и това е възможно както се вижда на клипчето

    Но ако нямам централна стойка какво ще правя ?
    Аз лично бих пуснал мотора да легне на земята (първо ще си запуша резервуара да не изтече горивото и да стане пълно мазило) ... и ще си сваля гумата бавно но славно Но това съм аз ... какво бихте направили ВИЕ, ако нямате централна стойка , или онова бастунче от Louisе дето крепи мотора от противоположната страна на страничната стойка ?
    Последно редактирано от Faca; 03-09-11, 23:54.
    Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
    Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
    Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

  • #2
    От: Как се сменя гума на тежко ендуро

    Не се виждат нещо видеата...
    Чак да буташ да ляга мотора не е необходимо. Можеш да сложиш камък под него, или пън. Можеш да го вдигнеш на автомобилен крик, но от японска кола, защото са винтови двойнораменни, а не от Опел примерно, защото е еднораменен зъбно-гребенен и не става.
    После сваляш колелото, демонтираш гумата с трите щанги и лепиш вътрешната. Още по-лесно е, ако имаш резервна вътрешна. Тогава направо я сменяш, а спуканата даваш на гумаджия, за да ти я залепи. Особено внимавай след това при монтажа на външната гума да не прищипеш вътрешната със щангите, защото ще трябва да повтаряш цялата операция от начало, но вече няма да имаш здрава резервна гума!
    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
    Златомир Попов - Forry

    Коментар


    • #3
      От: Как се сменя гума на тежко ендуро

      Оправих ги ... нещо не сработват да се показват дирекно тук.
      Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
      Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
      Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

      Коментар


      • #4
        От: Как се сменя гума на тежко ендуро

        Сега се виждат филмчетата...
        Хитро беше това при БМВ-то, дето върза предната гума и стойката, за да не бутне мотора от стойка случайно, до като демонтира колелото...И отлепването на гумата със стойката беше много хитро.
        Това с използването на клещата за щанги при Африката е рационално, но по-добре да си имаш истински щанги, както на БМВ-то. С дръжките на тази клеща може да береш ядове насред път при по-корава и стара гума. Освен това на Африка 650 задната гума е 130, а на 750 е 140, така че малко по-трудно ще стане с клещата работата.
        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
        Златомир Попов - Forry

        Коментар


        • #5
          От: Как се сменя гума на тежко ендуро

          Нещо много важно - внимателно се проверява външната гума за причинителя на спукването. Препоръчително е проверката да става с парцал, а не с ръка
          Подпирането става много лесно с подръчни материали и най-добре помощ от приятел: единия накланя мотора, подпрян на страничната степенка, така че задната гума да е във въздуха, а другия подлага под двигателя или рамата подръчния материал. Аз съм използвал дори сак, пълен с къмпинг принадлежностите и дори рейките на палатката ми останаха здрави Иначе ако няма големи камъни и дървье наблизо, дори чатал от клон може да свърши работа. Пък после ако искаш продай патента на луис

          Коментар


          • #6
            От: Как се сменя гума на тежко ендуро

            Тази максия за какво я мъкнеш? Идеална подпирачка е
            Yamaha XT​M600E '98
            Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

            Коментар


            • #7
              От: Как се сменя гума на тежко ендуро

              Прочем в Италия си опуснах мотора гонейки 10€ на мястото за плащане на магистралата (добре , че беше малък изход и нямаше хора да ми гледат сеира) ... и там видях , че страничните куфари са идеални странични стойки ... както казва: c_chanev
              Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
              Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
              Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

              Коментар


              • #8
                От: Как се сменя гума на тежко ендуро

                Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                Нещо много важно - внимателно се проверява външната гума за причинителя на спукването. Препоръчително е проверката да става с парцал, а не с ръка
                Подпирането става много лесно с подръчни материали и най-добре помощ от приятел: единия накланя мотора, подпрян на страничната степенка, така че задната гума да е във въздуха, а другия подлага под двигателя или рамата подръчния материал. Аз съм използвал дори сак, пълен с къмпинг принадлежностите и дори рейките на палатката ми останаха здрави Иначе ако няма големи камъни и дървье наблизо, дори чатал от клон може да свърши работа. Пък после ако искаш продай патента на луис
                На XT и XTZ винаги си носех брадвичка с дължина на дръжката толкова че мотора да застане на кантар на задната вилка и на степенката за задната гума а за предната гума подпирах на тавата и степенката .
                По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.

                Коментар


                • #9
                  От: Как се сменя гума на тежко ендуро

                  Ако гумата се е отлепила или имате инструмент за отлепване и няма да сменяте вътрешната а ще я лепите - не е необходимо да се сваля от мотора. Слагаш да легне мотора от страната на веригата така че гумата да се върти горе долу свободно и я работиш на място.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Как се сменя гума на тежко ендуро

                    Първоначално публикуван от sabin Преглед на мнение
                    Ако гумата се е отлепила или имате инструмент за отлепване и няма да сменяте вътрешната а ще я лепите - не е необходимо да се сваля от мотора. Слагаш да легне мотора от страната на веригата така че гумата да се върти горе долу свободно и я работиш на място.
                    Събине, е за това не бях се сетил
                    Дано не ми се налага, но съм навит да пробвам. Дано само не ми изтече бензина от резервоара докато се оправя

                    P.S. И ще е добре да се внимава с ауспуха ако ще се работи от тази страна.

                    P.P.S.
                    Първоначално публикуван от sabin Преглед на мнение
                    ...Слагаш да легне мотора от страната на веригата...
                    И пак не пропусна да жегнеш карданните BMW-та
                    Шегувам се, при тях дори ще е още по-лесно, че са с моноокачвяане . Ще могат да си свалят гумата направо от мотора, дори и прав.
                    Последно редактирано от Ilarioncho; 16-09-11, 17:40.
                    Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

                    Коментар


                    • #11
                      От: Как се сменя гума на тежко ендуро

                      Първоначално публикуван от sabin Преглед на мнение
                      Ако гумата се е отлепила или имате инструмент за отлепване и няма да сменяте вътрешната а ще я лепите - не е необходимо да се сваля от мотора. Слагаш да легне мотора от страната на веригата така че гумата да се върти горе долу свободно и я работиш на място.
                      Това го правехме като деца на колелетата, че не си носехме инструменти. На мотора предпочитам да сваля гумата и спокойно да работя - гарантирано става по-бързо.
                      П.П. Колкото повече неща разглобиш, за да стигнеш до даден детайл, толкова по-бързо става работата

                      Коментар


                      • #12
                        От: Как се сменя гума на тежко ендуро

                        Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                        Това го правехме като деца на колелетата, че не си носехме инструменти. На мотора предпочитам да сваля гумата и спокойно да работя - гарантирано става по-бързо.
                        П.П. Колкото повече неща разглобиш, за да стигнеш до даден детайл, толкова по-бързо става работата
                        Ако можеш да сглабяш

                        Коментар


                        • #13
                          От: Как се сменя гума на тежко ендуро

                          Сега на морето излизайки от едно заведение след вечеря видях, че ми е спукана предната гума, беше към 22:30. Не съм свалял гумата, първо намерих пирона, добре че има добри хора нявсякъде на пътя, защото щанги и инструменти си носих, но лепенки и лепило не, помпата също не я взех. Размонтирах предната гума само от едната страна, залепих я и я монтирах без проблем, централна стойка нямам само на пачи крак беше подпрян мотора. Понеже миналата година си купих помпа за колело пластмасова, която се счупи при първото помпене, тази година бях решил да си купя хубава, взех помпа с алуминиев корпус и стебло от Дойчин, пише че вдига 8,1бара(120пси) при първите проби работи много добре, има леко загряване но нищо сериозно по-важното че няма чупене!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Как се сменя гума на тежко ендуро

                            Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                            Това го правехме като деца на колелетата, че не си носехме инструменти. На мотора предпочитам да сваля гумата и спокойно да работя - гарантирано става по-бързо.
                            П.П. Колкото повече неща разглобиш, за да стигнеш до даден детайл, толкова по-бързо става работата
                            При някой мотори, където няма място за работа може и да е по бързо. За 18" и 21" гуми от опит мога да ти кажа, че има много място за работа и става по-бързо. Отделно ако нямаш нужните инструменти за сваляне на гумата или не можеш да отвиеш гайката на оста, която естествено си стегнал с голямо рамо и т.н.т. За съжаление обаче на Адвенчъра няма шанс да отлепя гумата освен ако не я сваля от мотора и не ползвам пачият крак за отлепвачка а отлепвачките са много тежки и не ми се носят... Спомням си че имаше метод за отлепване на АТВ гума с колан, но не мога да го намеря никъде как ставаше

                            Коментар


                            • #15
                              От: Как се сменя гума на тежко ендуро

                              Отлепването става много лесно - просто караш мотора със спуканата гума и външната сама се отлепва При повече късмет вътрешната може и да не се нареже

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X