Страница 1 от 8 12345 ... ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 141

Тема: Избор на Suzuki за "лек" офроуд

  1. #1
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    София
    Публикации
    1,131
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране Избор на Suzuki за "лек" офроуд

    Последните години ми се насъбра да ходя по малко по-тегави пътища (към хижи и язовири) и реших, че сегашната кола (Passat B5) не е подходяща за целта. Още повече, че местата където ходя за риба стават прогресивно по-трудно достъпни с цел да избегна от шумотевицата и навалицата.

    Та реших, че е дошъл момента да си взема нещо по-високо и 4х4. За Suzuki-тата чух добри отзиви. Бензиновите 8 клапанови мотори били много здрави, ходова част също. Проблеми имали с ръждата и било важно това да се гледа внимателно. Но още не мога да реша точно какво да взема. Предполагам късата база ще е по-добрия вариант (май е по-проходима), но не съм много запознат и се обръщам към вас с молба за съвети. Годините към който съм се ориентирал са 1995 до 2001-2002ра.

    Кое да избера? Къса или дълга база. Витара, гранд витара, самурай? Кой мотор е удачен вариант? Подходящ ли е като цяло избора ми на Suzuki от изброените модели за това към което съм се насочил?

    Важно е да има твърд покрив, защото няма да седи в гараж. Багажа за риба е доволно много, но не ходим повече от 2ма души и предполагам, че като махна задните седалки без проблем ще се събера и във витарата. Колата ще се кара най-вероятно през седмица за по 200 до 500 километра от който най-вероятно ще има 20тина километра офроуд който с ниска кола на предно труд могат да се минат. Газова няма да се монтира. По-важно от икономията ми е мотора да е здрав и да не е сложен за обслужване.

    Благодаря предварително за съветите .

  2. #2
    Регистрация
    Nov 2007
    Място
    Варна - София
    Публикации
    185
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Избор на Suzuki за "лек" офроуд

    Вземи си Субару Форестър или Легаси.

  3. #3
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    София
    Публикации
    1,131
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Избор на Suzuki за "лек" офроуд

    Защо ?

  4. #4
    Регистрация
    Jul 2011
    Публикации
    105
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Избор на Suzuki за "лек" офроуд

    Здравей, и добре дошъл!Предполагам,колегата scaramouche,е имал впредвид тези модели на 'субаро',защото ще ти бъде трудно да се лишиш от удобството на 'пасата',като скочиш в 'джипче'- все пак говориш за 'лек' офроуд.Място ще имаш достатъчно,возията ще е къде по-прилична,в цената на возилото също ще има разлика,в разхода на гориво предполагам също.Но с ''+'' -овете до тук!Моята 'машинка' е витара дълга база,1,6 16v,95г.За сега,мощността ми стига,вози малко по-меко от къса витарка,разхода на гориво ми е приличен,стой добре на пътя,не се настъпва много-много и за разлика от повечето колеги от форума,я карам основно(99%)на асфалт.


    P.S - Нощес,ходихме с дечурлигата да гледаме заря на плажа(по случай празника на Варна),и тъй като беше бъкано от коли,ми се наложи да ползвам 'бавни' в пясъка.Направо се родих да видя какво може-това някой от упоменатите субарота едва ли го може!!!

  5. #5
    Регистрация
    Jul 2010
    Място
    Варна
    Публикации
    359
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Избор на Suzuki за "лек" офроуд

    Цитат Мнение на brum Преглед на публикациите
    Последните години ми се насъбра да ходя по малко по-тегави пътища (към хижи и язовири) и реших, че сегашната кола (Passat B5) не е подходяща за целта. Още повече, че местата където ходя за риба стават прогресивно по-трудно достъпни с цел да избегна от шумотевицата и навалицата.

    Та реших, че е дошъл момента да си взема нещо по-високо и 4х4. За Suzuki-тата чух добри отзиви. Бензиновите 8 клапанови мотори били много здрави, ходова част също. Проблеми имали с ръждата и било важно това да се гледа внимателно. Но още не мога да реша точно какво да взема. Предполагам късата база ще е по-добрия вариант (май е по-проходима), но не съм много запознат и се обръщам към вас с молба за съвети. Годините към който съм се ориентирал са 1995 до 2001-2002ра.

    Кое да избера? Къса или дълга база. Витара, гранд витара, самурай? Кой мотор е удачен вариант? Подходящ ли е като цяло избора ми на Suzuki от изброените модели за това към което съм се насочил?

    Важно е да има твърд покрив, защото няма да седи в гараж. Багажа за риба е доволно много, но не ходим повече от 2ма души и предполагам, че като махна задните седалки без проблем ще се събера и във витарата. Колата ще се кара най-вероятно през седмица за по 200 до 500 километра от който най-вероятно ще има 20тина километра офроуд който с ниска кола на предно труд могат да се минат. Газова няма да се монтира. По-важно от икономията ми е мотора да е здрав и да не е сложен за обслужване.

    Благодаря предварително за съветите .

    Аз бих казал -
    1.Витара-евтина поддръжка, нисък разход, достатъчно проходима, но гние - или
    2.Паджеро 2 SUPER SELECT‎ - няма гниене, здрав и надежден, но гори
    това е мое мнение....
    0898450701

  6. #6
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Русе
    Публикации
    705
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Избор на Suzuki за "лек" офроуд

    и паджерото гние, но си е по удобно, по голямо и по тежко. Разходите по подръжка и гориво по големи за паджерото.
    Ако ще ми е основен автомобил, бих избрал паджеро. С витарата над 150км преходи не правя, досадно бавно и неудобно, а и нестабилна.
    М/у другото и аз бях тръгнал за труднодостъпни места за риболов, та така стигнах до витарата. Вече съм с лодка и незнам кое ще е следващо.

  7. #7
    Регистрация
    Nov 2007
    Място
    Варна - София
    Публикации
    185
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Избор на Suzuki за "лек" офроуд

    Да, имах предвид че за "лек" офф роуд не ти трябва точно джип /освен ако не си решил че ти се кара /, Субаруто /имат бавни /е идеалния вариант за по-дълъг преход + каране до рекичка или язовир /за градско зимата без проблем навсякаде/. Успех в търсенето на правилната машина! Иначе мен Сузуки Самурай много ме кефи като концепция.

  8. #8
    Аватара на Кольо
    Кольо е офлайн
    Цървул...
    Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ || ДВиП |
    Регистрация
    Aug 2007
    Публикации
    11,416
    Точки (при гласуване)
    35

    По подразбиране От: Избор на Suzuki за "лек" офроуд

    Цитат Мнение на Лъчезар Преглед на публикациите
    , досадно бавно и неудобно, а и нестабилна.
    Това за нашите-офроудски машини. В заводската си комплектация би трябвало да са доста по-стабилни и пъргави.

    Относно самурая-карай 500 км до язовира, пък после да видим колко мерак ще имаш да разпъваш такъмите. А тези километри са си изпитание и във витара. Все пак говорим за джипове. А те си друсат. Който очаква возия на лека кола и джипова приходимост-няма да намери. Или едното, или другото.
    Има ли желание-има и начин!

  9. #9
    Регистрация
    Jul 2010
    Място
    Варна
    Публикации
    359
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Избор на Suzuki за "лек" офроуд

    Цитат Мнение на Кольо Преглед на публикациите
    Това за нашите-офроудски машини. В заводската си комплектация би трябвало да са доста по-стабилни и пъргави.

    Относно самурая-карай 500 км до язовира, пък после да видим колко мерак ще имаш да разпъваш такъмите. А тези километри са си изпитание и във витара. Все пак говорим за джипове. А те си друсат. Който очаква возия на лека кола и джипова приходимост-няма да намери. Или едното, или другото.
    Ако добавим и дълга база става 3в1 - неочаквано добра комбинация
    0898450701

  10. #10
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    София
    Публикации
    1,131
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Избор на Suzuki за "лек" офроуд

    Пасата ще си остане основна кола. Екстри и лукс в рибарското возило не търся . Поддръжката е важен фактор. Проходимостта е по-важна от комфорта и возията и това е едната причина да се насоча към Suzuki Vitara. 500км в една посока няма да ги мина никога с такава кола - 500 е максималното в двете посоки заедно. Най-често ще става дума за дестинации на максимум 100км.

    Да добавим и това, че 1 път съм карал офроуд (кросов мотор) и кефа е незаменим. В скучните дни ще мога да си пърпоря по баирите/полята и да се радвам на живота . Така че отново стигаме до това, че проходимоста е важна.

    Може ли на кратко да ми кажете какви са разликите между късата и дългата база от към проходимост/комфорт/поддръжка? Разхода предполагам с дългата база отива нагоре...


    Има едни Grand Vitara с 2 врати, къса база. Някакво мнение за тях? От към двигатели - кои са удачен избор?

  11. #11
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Русе
    Публикации
    705
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Избор на Suzuki за "лек" офроуд

    Значи няма какво да се чудиш, ако сте един до двама - къса база без задните седалки, аз съм по този начин и събирам доста багаж. В гората където мина с една маневра, някои и с три не успяват. Двигател 1,6 8кл, само масло и ремъци сменяш. Чат пат свещи и някой семеринг.

  12. #12
    Аватара на чаро 4х4
    чаро 4х4 е офлайн Старши участник | Организатор || +ПЛ |* МСС *
    Регистрация
    Nov 2007
    Място
    с.Нова Черна
    Публикации
    2,016
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: Избор на Suzuki за "лек" офроуд

    Цитат Мнение на Кольо Преглед на публикациите
    Това за нашите-офроудски машини. В заводската си комплектация би трябвало да са доста по-стабилни и пъргави.

    Относно самурая-карай 500 км до язовира, пък после да видим колко мерак ще имаш да разпъваш такъмите. А тези километри са си изпитание и във витара. Все пак говорим за джипове. А те си друсат. Който очаква возия на лека кола и джипова приходимост-няма да намери. Или едното, или другото.
    Коле не лъжи!Не е чак толкова друсащо,само дето се движиш доста по-бавно от лека кола.-примерно 200+км със скорост 80-90км/ч за сам човек ще е досада,но ако са двама и си бъбрят не е проблем.
    Чавдар Владимиров
    0887/912075
    Ленд Ровър Диско 1
    Самуад в проект

  13. #13
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    София
    Публикации
    1,131
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Избор на Suzuki за "лек" офроуд

    Добре. А към кои години да се ориентирам? 1.6 8V колко коня е, че в мобилето по коне са написани ...

    P.S. На последното май отговора е 80кс. 95 вече е 16 клапана.
    Последно редактиран от brum ; 17-08-11 в 14:25

  14. #14
    Регистрация
    Jul 2011
    Публикации
    105
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Избор на Suzuki за "лек" офроуд

    Мисля,че са 80к.с. Определено ще ти свърши по-добра работа,защото както казват колегите е по-непретенциозен и дуракоустойчив,иначе ако си пишман 'офроудър' като мен,ще го 'окончиш'.Не ме питай,какъв го ядох,като му се пукна главата(от тапа до тапа,по цялата дължина).Два месеца стоя на 'трупчета' докато му намеря глава,и бройх 600 кинта за оборудвана!А,глави за 8v колкото щеш,че и цена около 150-200лв - направо пей песен!!!

  15. #15
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    София
    Публикации
    1,131
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Избор на Suzuki за "лек" офроуд

    А къде да оглеждам добре за ръжда? Има ли слаби места или са стандарните, като например калниците?

  16. #16
    Аватара на Кольо
    Кольо е офлайн
    Цървул...
    Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ || ДВиП |
    Регистрация
    Aug 2007
    Публикации
    11,416
    Точки (при гласуване)
    35

    По подразбиране От: Избор на Suzuki за "лек" офроуд

    Купето не ти е грижа. Моето е вързано с тел(сериозно), и няма проблем с него.
    Гледай да няма гнило по рамата. Витарите гният около ушите за задните амортисьори, и назад. Огледай добре предната част на рамата да не би да има удряно. Веднъж ударена и огъната-колкото и да се прави след това, се изкривява много лесно.
    Включи хъбовете(ако не знаеш как-питай, ще ти се обясни), включи малкия лост в купето на 4х4, и на твърд път тръгни с напълно навит волан. Първо в едната посока,после в другата. Слушай за щракане на каретата. Ако щракат-едно каре е 80-100 лева.
    А ако попаднеш на машина с различни предни и задни гуми-бягай далеч.
    Ако имаш възможност за пробно кръгче-мини през няколко дупки. Трябва да няма дрънчене и хлопане. Може да подрусва(все пак е джип), но без непривични шумове.

    Другото е стандартното при покупка на стара кола-течове, шумове от двигател и кутия...
    Има ли желание-има и начин!

  17. #17
    Регистрация
    Jun 2009
    Място
    Стара Загора
    Публикации
    269
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Избор на Suzuki за "лек" офроуд

    Цитат Мнение на Кольо Преглед на публикациите
    Купето не ти е грижа. Моето е вързано с тел(сериозно), и няма проблем с него.
    Гледай да няма гнило по рамата. Витарите гният около ушите за задните амортисьори, и назад. Огледай добре предната част на рамата да не би да има удряно. Веднъж ударена и огъната-колкото и да се прави след това, се изкривява много лесно.
    Включи хъбовете(ако не знаеш как-питай, ще ти се обясни), включи малкия лост в купето на 4х4, и на твърд път тръгни с напълно навит волан. Първо в едната посока,после в другата. Слушай за щракане на каретата. Ако щракат-едно каре е 80-100 лева.
    А ако попаднеш на машина с различни предни и задни гуми-бягай далеч.
    Ако имаш възможност за пробно кръгче-мини през няколко дупки. Трябва да няма дрънчене и хлопане. Може да подрусва(все пак е джип), но без непривични шумове.

    Другото е стандартното при покупка на стара кола-течове, шумове от двигател и кутия...
    Слушай Кольо! Той знае! И е вярно, че купето му е вързано с тел. Обаче няма спиране, върви.
    Витарата е добър избор. Ако няма ръжда по рамата и ти харесва, като я поразкършиш - взимяй я.
    Успех!
    0878 706 714

    WWW.OFFROADMASHINI.COM

  18. #18
    Аватара на Кольо
    Кольо е офлайн
    Цървул...
    Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ || ДВиП |
    Регистрация
    Aug 2007
    Публикации
    11,416
    Точки (при гласуване)
    35

    По подразбиране От: Избор на Suzuki за "лек" офроуд

    Е, то съвсем без ръжда няма. Има де, ама са много редки.
    Но повърхностна ръжда не е страшна. Малко шкурка, разни прехвалени грундове от по 150 лв литъра, и няма страшно.

    Е, всеки може да различи повърхностна ръжда от изгнило.
    Има ли желание-има и начин!

  19. #19
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    Карнобат
    Публикации
    2,095
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Избор на Suzuki за "лек" офроуд

    Цитат Мнение на Кольо Преглед на публикациите
    Е, то съвсем без ръжда няма. Има де, ама са много редки.
    Но повърхностна ръжда не е страшна. Малко шкурка, разни прехвалени грундове от по 150 лв литъра, и няма страшно.

    Е, всеки може да различи повърхностна ръжда от изгнило.


    Има бате има , един съвет от мен- Търси да е внос от италия ,ако е от австрия или германия по добре изобщо не ходи да я гледаш , от холандия и франция имат по малко
    ръжда , англичанките са 70% добри ама са лява резба


    п.с Гледай за ръжда до задния калник долу тампона между купе-шаси ,ако има канал гледаш шасито там най вече гние гредата която държи А рамото , вдигаш преден капак и гледаш около ботушите и акумолатора ,ако измазана с шагрета и антикор подкалниците направо си тръгвай ,това е признак на пазарска шашма (прикриване на гнилоч) Ако имаш късмет ще търсиш около месец читава. Успех!
    Последно редактиран от jimito ; 18-08-11 в 21:20

  20. #20
    Регистрация
    Jul 2010
    Място
    Варна
    Публикации
    359
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Избор на Suzuki за "лек" офроуд

    Цитат Мнение на jimito Преглед на публикациите
    Ако имаш късмет ще търсиш около месец читава. Успех!
    Аз моята я търсих 3-4месеца http://www.offroad-bulgaria.com/album.php?albumid=2359
    0898450701

Страница 1 от 8 12345 ... ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Мистър "Биги", или как расте малкия "Черок"
    От дядо владо във форум JEEP
    Отговори: 58
    Последно мнение: 09-02-12, 19:24
  2. Национална среща " Офроуд клуб Стара Загора и приятели"-2011
    От lubashki777 във форум Клубни състезания, игри и мероприятия
    Отговори: 54
    Последно мнение: 02-02-11, 20:34
  3. продава се suzuki RМ 250 ""1600лв. Спешно!!""
    От galin milanov във форум Архив
    Отговори: 34
    Последно мнение: 12-09-10, 19:48
  4. Проблем с: "Blue Tooth" връзка между "Garmin Nuvi 760" и "Nokia N95 8Gb".
    От tuningmania във форум Автомобилни навигатори
    Отговори: 9
    Последно мнение: 30-07-09, 11:28
  5. Въпрос: Как да зареждам през "USB", "Garmin"-а а той да си работи?
    От tuningmania във форум Въпроси и проблеми по марки и модели GPS
    Отговори: 8
    Последно мнение: 26-08-08, 11:41

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •