Обява

Свий
Няма добавени обяви.

стария RAV4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • стария RAV4

    Господа, някой знае ли нещо за стария RAV4. Прерових форума, споменава се тоя модел тук-там, но само с общи приказки от сорта на "нежна кола", "лека кола със странен дизайн" и тн. Искам да си купя такава кола, не защото е проходим джип, а защото им паднаха цените, защото ще ми е малко каското, ще ми е по - малък данъка, по - лесно ще се намират части - нови и втора ръка, по - лесно ще се събира в гаража, по - лесно ще обръщам на паркинга и тн. Тук може някой да ме посъветва да си купя Тико или Нисан Микра, но не става защото RAV-a отговаря и на още няколко изисквания - да издържа 2 х 50 км. на ден по дупките на околовръсното, да изпреварва по 2-3 тира на веднъж, да минава през трамвайни линии, спящи полицай и тротоари, без да сменям амортисьори след това, да ходя за риба 1-2 пъти месечно, да ходя на палатка в Родопите 1-2 пъти годишно, да поддържа 120 км/ч по тунелите на Витиня и да е Тойота, защото това била най - здравата кола в момента! Ходех за риба с един Пасат, ама предната му маска беше вечно изкъртена и стоеше в комбито, а той не може да се движи без нея защото загрява. После взех едно Рено Сценик RX4 дизел - голям "параход", Real Time 4x4, 210 mm клиренс, много луксозна и гори 6/100 нафта, но каква полза че съм спестил 200-300 лв. от гориво, като каското и е 1400, а данъка 200 лв. За да я вкарам в гаража викам съседите за да преместят техните коли, правя 10 маневри и като влезе, не мога да си отворя вратата. Роднини и познати си мислят че това е някакъв гъзарски джип и че много съм се "изхвърлял с него". Сега "търкалям" една стара Витарка - дълга база, която е много приятна, но няма нито ABS, нито Airbag, нито климатик, а аз държа на екстрите, особено на тези които са свързани с безопасността. Карал съм малко и Дискавъри - голям камион, не ми хареса. Карал съм и въпросният RAV4 - дълга база, направих едно кръгче на Горубляне но за 500 метра не можеш да добиеш пълна представа за колата. Въпросът ми е имал ли е някой такава кола (старият RAV4 дълга или къса база), доволен ли е, какви са плюсовете и минусите? Намират ли се части, много ли са скъпи, сервизите на Тойота смотаняци ли са?
    А също така и:
    1. Какво е RAV4 - real time, ful time, part time и изобщо какво 4х4 е?
    2. Знам че има някакъв бутон за 4х4 и нещо се случва под 40 км/ч и над 40 ама какво точно?
    3. Има ли блокажи, има ли хъбове?
    4. Колко е килренса и какво е междуосието на късата и дългата база?
    5. Късата база много повече ли друса и се клати от дългата база?
    6. Има ли склонност късата база да се завърта за сняг и лед?
    7. На mobile.de пише че гори 9,5/100, толкова ли е?
    8. Наистина ли са толкова здрави тези Тойоти?
    Задавам твърде много въпроси и едва ли някой може да отговори на всички, но всеки отговор ще ми е от полза.
    Благодаря предварително, аз от своя страна мога да отговоря на подобни въпроси на тема стари Витари или Сценик RX4.

  • #2
    Re: стария RAV4

    Може вече да си гледал тук, но ако не си:

    http://www.parkers.co.uk/cars/review...aspx?model=913

    Успех

    Коментар


    • #3
      До: стария RAV4

      И аз да дам един линк.
      За мен поне имаше доста интересни неща: http://www.ralphb.net/RAV4FAQ.html

      Коментар


      • #4
        До: стария RAV4

        Извинявам се предварително че не е по темата , кажи малко повече за Реното RX 4 виждам че си карал такова за известно време , как се държи зимно време , комфорт, проблеми някакви с колата ? Благодаря предварително
        подпис : Драги ми смехурко;))

        Коментар


        • #5
          До: стария RAV4

          Здравей,
          Собственик съм на РАВ4 - 97 година, дълга база от 2 седмици.
          Мога да споделя малко впечатления от него, все пак го покарах около 3000 километра ( ходих да си я докарам от Хамбург ).
          Колата е с постоянно вкючено 4 х 4 , въпросният бутон е за блокаж на диференциала. Колата вози много добре, не друса, много е пъргава и много добре "дърпа". Извънградският разход е около 8 - 8.5 / 100 км като се кара до 140 км/ч. Моята има 2 възглавници, АБС, клима.
          Общо взето много съм доволен и не съжалявам за покупката. Най ми харесва работата на двигателя - в задръстванията в Прага и Белград за малко да пробвам да я запаля наново, добре че видях по оборотомера, че двигателя работи

          Коментар


          • #6
            До: стария RAV4

            Здрасти,
            Аз имам Рав 4 97г. късата база.Казват, че късата база са по - сполучливи.Сега имам "малък" проблем тече хидравлично масло и исках да си купя нова хидравлична рейка. Питах в представителството на Тойота , цената на е 2800 лв. без ДДС., ..много са скъпи новите части, иначе джипа е супер.Сега се чудя рециклирана рейка ли да взема или да "тегля кредит" за нова рейка.

            Коментар


            • #7
              До: стария RAV4

              Здравейте, Офроудъри! Понеже наближава да си купя скоро джипка, а и съм много боса (по отношение на джиповете) реших да попитам тук... Ровя се, чета... Та, за сега съм се спряла на Сузуки Витара къса (92-4г.) или Тойота Рав4 къса ( 97-8 г.) . Даже тойотата е с преимущество. Поддръжката им ме интересува, като удобство на пътя...

              Благодаря!

              Коментар


              • #8
                До: стария RAV4

                Нямам директни впечатления от нито едно от двете, обаче, витарите са известни с далеч по-достъпните цени на частите. От друга страна при късата Витара возията е много дървена - тази кола е направена да издържа и за извън пътя. А това винаги води до определен дискомфорт по асфалт. Равчето го дават доста по-надеждно, обаче, това е относително. Много зависи на какъв екземпляр ще случиш. Една течаща рейка като на човека по горе може да се окаже доста скъпа повреда. Тойотата е и по-комфортна. Ако те интересува удобството вземаш Рав-а. Ако гледаш да ти е по-евтина и лесна поддръжката, вземаш Витарата. На твоя място, бих си взел Хонда ЦР-В . Но те пък нямат къси бази ... Ако не ти е проблем, че ще трябва да караш малко по-дълга кола, мисля, че Хондата е по-добър избор и от двете стига да не я юркаш по черно.
                Vitara 2.0 V6
                Honda CRV (Gen 1)
                Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
                ВАЗ 2131

                Коментар


                • #9
                  До: стария RAV4

                  Първоначално публикуван от HazardMan Преглед на мнение
                  Колата вози много добре, не друса, много е пъргава и много добре "дърпа". Извънградският разход е около 8 - 8.5 / 100 км като се кара до 140 км/ч.
                  +1

                  Миналата година взех една такава (къса база) под наем, понеже ми трябваше нещо средно проходимо, а нямах още никаква джипка. За два дена навъртях 7-800 км. по всякакви терени от магистрала до черни пътища и рекички и ми даде голям кеф. Качих се на нея с мисълта, че е пълна перверзия и най-грозния автомобил на света, а като я връщах, бях вече пълен фен на автомобилчето.

                  На 130-140 става малко "скоклива", но пак е супер стабилна за толкова къса база - например, новото (или вече предпоследно май стана?) Дайхатсу Териос на 120 км/ч вече се гласи да излита. За твоите нужди изглежда таман - само ще трябва да предвидиш и едно Thule отгоре за по-дългите разходки.
                  Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

                  TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

                  Коментар


                  • #10
                    До: стария RAV4

                    Благодаря за отговорите! Определено клоня към Рав4, но ако наистина са до такава степен частите скъпи (течаща рейка - не знам каква част е за да преценя долу- горе другите части) не ми се иска да стане така, че да трябва да дам още 5000лв за да започна да я карам -няма как. Не съм се возила на нито единия джип и не мога да си представя друсането..(относно витарата) , но най-добре ще е да се кача и покарам . Наистина ще съм благодарна на някой собственик на Рав4 да да си каже мнението, понеже попрочетох за Сузукитата( доста има във форума).

                    А относно Хондата - симпатичен е , но е по-нагоре от парите които мога да дам. А Дайхатсуто ми се струва голямо, а и като видях колко обяви има за него, не е много често срещано и ми се струва, че ще е сложно от към страна на частите.

                    Благодаря!

                    Коментар


                    • #11
                      До: стария RAV4

                      Първоначално публикуван от jurcheto Преглед на мнение
                      Благодаря за отговорите! Определено клоня към Рав4, но ако наистина са до такава степен частите скъпи (течаща рейка - не знам каква част е за да преценя долу- горе другите части) не ми се иска да стане така, че да трябва да дам още 5000лв за да започна да я карам -няма как.
                      Въпросната рейка си е една от най-големите мъки на всеки стар автомобил не-съветско производство - за Волво 740 ми искаха (по спомени) нещо около 2000 лева за нова. Рециклажите за по 200-300 лева траят по година и пак протичат. Ако й е писано да протече - съдба. На Волвото протече някъде към 20-годишния му юбилей.

                      Не се стряскай от частите - ако има кой да ти избере "правилния" автомобил, няма да ти се налага да сменяш много. А и не е задължително да чакаш по 2 седмици за части на двойна цена от ТМ Ауто...
                      Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

                      TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

                      Коментар


                      • #12
                        До: стария RAV4

                        RAV4 няма типични дефекти/слаби места.
                        Защо пък решихте че трябва непременно да му протече рейка ?

                        Има едно сериозно предимство - двигателя 2.0 е взет от модела Карина и ремонти/поддръжка на двигател са като на лека кола.

                        Коментар


                        • #13
                          До: стария RAV4

                          Намесвам се отново след 1 година каране вече и около 12 000 км по БГ пътищата...
                          Само че не мога да кажа нищо за резервните части - за 1 година съм сменял маслото и съм наливал вода на чистачките....
                          Вече замислям покупка на ЛК80 за мен, а тази отива за жената....
                          Това е правилната марка

                          Коментар


                          • #14
                            До: стария RAV4

                            Нека и аз да споделя мнение , малко късно , но предполагам ще е от полза да го има като информация .

                            Бях собственик на 2бр. RAV4 - '94 и '95 - демек от първата генерация .

                            RAV4 е full time 4x4 - четирите колела са зацепени постоянно и не може да се включва/изключва предно или задно . Ако не се лъжа , има и модели които не са изобщо 4х4 , така , че внимавайте .

                            Бутона е над касетофона и блокира диференцяла . Ползва се само при хлъзгава настилка - сняг или кал например и то до толкова , че да те измъкне и изключваш . Бутона се натиска в спряло положение , не в движение и се изчаква няколко секунди . По книжките пише , че се чува бипкане , но при мойте и двете не се чуваше нищо . Когато се локва дифа се усеща и чува . Хъбове няма . Не трябва да се кара в завой с заключен диф . Толкова за 4х4-то .

                            Късата база друса и се клати ако са изпуснали амортисиорите . Ако са ОК , няма проблем , не е като SAMURAI , даже е завидно стабилна . Все пак не се препоръчва влизане в завои с бърза скорост - предполагам заради 4х4 и високия център на тежестта .

                            Винаги да се кара с един и същ размер предни и задни гуми .

                            Разхода - първата ми гореше 9.5 както е по каталог извънградско , втората 7.5 , тествано 3000км .

                            Слабо място са им тампоните - било то на двигател , скорости , кардан или диф . Нови не са толкова скъпи , но не са и ефтини , а и трудно се намират . Рециклират се - правил съм го с тези на дифренциала , никакъв проблем , 2 тампона 50лв. за един ден . Трудно излизат , сваляхме резервоара и т.н.

                            Двигатеите (2.0i 16V 128к.с.) са изключително здрави и пъргави .

                            Аз лично съм много доволен от RAV-овете , вървят завидно добре както по асфалт , така и по "бездарожие" . BMW-та 3ки и прочее "спортни" коли остават на сфетофара , а в същото време се катери там където големите виждат зор .

                            Друго предимство е , че може да им се слага газова от по-ефтините , не е задължително да е за инжекцион , тъй като колекторите са метални .

                            Късата база има опция за вдигане на задните седалки и за секунди имате голям и висок багажник .

                            Сега виждам и въпроса дали поддържа 120 по тунелите на Витиня - поддърва , и то на 5-та и ако дадеш малко газчица и 150 ще поддържа .

                            С две думи , ако сте решили да купувате RAV и се чудите , моя съвет е купувайте , няма да останете разочаровани , а изненадани .

                            Аз лично предпочитам късата база , да , малко е малка и за огромен човек не върви , но е много симпатична , като маратонка е или киборг или извънземно . Дългата е не точно голям джип , но в никакъв случай не е и малко джипче , стои ми като разлята на пътя .

                            И да не забравяме , че доброто име на RAV4 серията се дължи именно на първата генерация RAV4-ки .

                            Надявам се информацията да е полезна за някого , а и ако имате още нещо на ум , питайте на лично .

                            Коментар


                            • #15
                              До: стария RAV4

                              Само малко се изхвърли с БМВтата и светофарите. А големите, където виждат зор с катеренето сигурно визираш по-големите БМВта.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X