Резултати 1 до 8 от 8

Тема: Пътуване до Германия- въпроси за катализатор и д.р.

  1. #1
    Регистрация
    Sep 2010
    Публикации
    17
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране Пътуване до Германия- въпроси за катализатор и д.р.

    Здравейте,
    от няколко дни търся информация по този въпрос в интернет, но нищо не намирам. Надявам се някой тук да има информация, която да иска да сподели.
    Предстои ми пътуване до Германия с автомобил (засега маршрута е Сърбия, Унгария, Австрия, Германия). Въпроса ми е- възможно ли е да ме спрат там, или някъде по път за проверка на нивото на изгорелите газове? Говорих с майстор и той предположи, че щом е с бг. регистрация колата и е минала преглед- другите нямат право да оспорват истинността на този преглед-т.е. не могат да ми бъркат в ауспуха.Но аз имам известно резерви по този въпрос. Сблъсквал ли се е някой с този проблем? Как стоят нещата с тия проверки?
    Също някой ако знае хубаво място за спане в Унгария бих бил благодарен.
    поздрави

  2. #2
    Аватара на ognqn
    ognqn е офлайн
    Пламен Атанасов
    Утвърден участник
    Регистрация
    Nov 2007
    Място
    гр.Айтос
    Публикации
    339
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Пътуване до Германия- въпроси за катализатор и д.р.

    Доколкото знам от мой приятел ,който имаше Партнер 2005г.,сега не зная с кое Евро му бе колата,но ни казваше че няма да го допуснат в градовете.Спира на паркинг около тях и навътре с друг превоз.
    Обаче ти трябва прясна информация...
    Daewoo Tacuma 1,6SE :);Suzuki Vitara 1,6i :))

    ".....ама сега пазара е пълен с джипове де, на тях даже JEEP пише ....."

  3. #3
    Регистрация
    Jul 2006
    Публикации
    4,589
    Точки (при гласуване)
    18

    По подразбиране От: Пътуване до Германия- въпроси за катализатор и д.р.

    В Германия за влизане по центровете на градовете се иска Евро лепенка ,мисля че беше.това са онези зелени или жълти осмоъгълничета лепнати вдясно на челното стъкло на колите идващи от Германия.
    В градовете си има знаци които указват къзде не може да се влиза без такава лепенка.Издава се въз основа на евросертификата на автомобила.В България може да си я вземеш от Технотест срещу тридесетина лева и две три седмици чакане ,от Германия е 5 евро.Иска се големия талон на автомобила.
    За Германия нве съм чувал но в Австрия като видят автомобил с БГ регистрация ,особенно ако е с неугледен външен вид или е направил някое нарушение могат да го качат на "тресачката" както и вкат платформажиите.Проверяват цялостното състояние на автомобила и ако има нещо неизправно го вкарват в сервиз да ти го опправят.Цените са доста солени.Когато излезеш от сервиза изправен ти връщат документите.Не ми се е случвало досега.
    Купувай си венетки където трябва ,че глобите са солени.Не зареждай по магистралите защото е доста по скъпо.На километър навътре цената пада с 10-20 %
    Приятно пътуване.

  4. #4
    Регистрация
    Sep 2010
    Публикации
    17
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Пътуване до Германия- въпроси за катализатор и д.р.

    Благодаря и на двама ви за бързите и точни отговори. ТОва винаги ме е изумявало в този форум! Браво!
    Иначе утре отива в сервиз колата, за да и е наред всичко,само въпроса ми беше дали ще трябва да слагам нов катализатор, предполагам, че стария е запушен или издухан. И аз прочетох за тия лепенки от Технотест, но яжно се определят по възрастта на колата (респективно кое Евро е). За моята се поага зелена, според таблицата на сайта на Технотест.

    Ако някой има друга информация- с радост бих я чул
    Поздрави

  5. #5
    Регистрация
    Sep 2010
    Публикации
    17
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Пътуване до Германия- въпроси за катализатор и д.р.

    Чак сега виждам как съм написал думата "др." в заглавието
    По метода "Страх лозе пази" проверих катализатора-ок е, амортисьори на 50%, лепенка от Технотест и зелена карта за автомобила-налични
    Да се надяваме, че скоро ще четете продължението на темата като пътепис

  6. #6
    Регистрация
    Sep 2007
    Място
    София
    Публикации
    57
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Пътуване до Германия- въпроси за катализатор и д.р.

    По принцип навсякъде в Европа имат право да ти правят проверка на автомобила за техническа изправност и ниво на изгорели газове, но се съмнявам че някой ще тръгне да проверява лек автомобил освен ако не си направил птп или имаш много неугледен външен вид. Проверки правят основно на тежкотоварни автомобили, предимно в Австрия и Германия. Карай спокойно, а относно горивото наистина извън магистралите е по-евтино, но не с 10-20 %, както е написал колегата,а с 0.07- 0.09 евро на литър. Имам впредвид големите вериги ОМВ, Шел, Мол, Ессо и т.н.
    Желая ти приятно пътуване

  7. #7
    Регистрация
    Sep 2010
    Публикации
    17
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Пътуване до Германия- въпроси за катализатор и д.р.

    Благодаря за отговорите. И само един доплълнителен въпрос-някой има ли актуална пътна обстановка по границите Сърбия- Унгария и Сърбия- Хърватска? Има ли задръствания и коя е по-добре да се избере с оглед да не се чака за минаване на пунктовете? Този маршрут съм го минавал само с автобус през Словения-Хърватска-Сърбия и миналата година си отвисяхме доста, а тази- бяхме винаги първи на бариерите.Пътувал съм само 3 дни разлика в датите(тази година на 26.07, миналата-малко по-рано). Насрочили сме 28.08 за тръгване-дали тогава ще за започнали да се прибират немците от Турция?
    Благодаря

  8. #8
    Регистрация
    Jan 2010
    Публикации
    4
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Пътуване до Германия- въпроси за катализатор и д.р.

    Пътувам до Германия сравнително често - няколко пъти годишно. Както ти е казал и колегата miler, ако автомобилът ти изглежда нормално поддържан нямаш никакви причини за притеснение. По немските пътища е пълно с коли с чужда регистрация и никой няма да се занимава с теб, само защото си с бг номера. Дори, за разлика от всеобщото схващане, немските полицаи са склонни да правят компромиси ако става дума за нещо незначително. Но да предложиш рушвет на немски полицай е много лоша идея.
    Горивата по магистралите са малко по-скъпи, но не с 20%, според мен 5-7% разлика. За тоалетните се плаща 0.50 Е, а да спреш в аварийната лента за да пуснеш една вода не е изобщо препоръчително. Там аварийата лента е за аварирали автомобили, а не място за краткотраен престой. Стикерите за различните еко-класове ограничават достъпа, но това е предимно за централните зони на големите градове. Имат мониторинг на въздуха и ако параметрите се влошат - въвеждат забрана за достъп на автомобили с по-високи емисии. В някои градове тези ограничения са почти постоянни, но както казах важат за цетралните им части.
    Щом ще караш за първи път кола по немски пътища е важно да знаеш някои подробности.
    1. На аутобана преди да заемеш лявата я огледай добре и задължително си пускай мигача. По принцип там няма ограничение на скоростта, което значи че в най-лявата лента може да се движи някой с 250 км/ч, а дори и с повече ако си е махнал лимитирането. Ако ти караш в средната лента със 130, това означава още толкова разлика на неговата скорост спрямо твоята. За това винаги, ама винаги с мигач, за да му дадеш шанс да реагира ако ти не си го забелязал. Спреш ли или ако значително намалиш скоростта поради задръстване примерно, веднага включваш аварийните, докато застане кола зад теб и тя включи нейните.
    2. Пак на аутобана има правило за минимална спазвана дистанция - скоростта на движение в км/ч се дели на 2 и това дава разстоянието в метри, което трябва да спазваш спрямо колата пред теб. Тоест, ако се движите със 100 км/ч трябва да поддържаш не по-малко от 50м дистанция спрямо предният. Това, естествено е със сериозно презастраховане и никой не го спазва точно, но ако караш на 10 м зад някой, бъди сигурен че ще те глобят. Повечето камери по немските аутобани са именно за контрол на дистанцията, а не на скоростта, защото малката дистанция е причина номер 1 за катастрофите по техните аутобани.
    3. Ако се движиш в бавна колона (задръстване) и навлизате в кръстовище, на което вашият път е с предимство, има ли чакащи коли на пътя без предимство, всяка кола от твоята колона е длъжна да пропусне по една кола от другият път.
    Има и други разлики спрямо правилника в България, но мисля, че тези са най-важните в случая. Като цяло карането на кола в Германия е доста по-приятно отколкото тук в Бг, стига да не си попаднал в някое магистрално задръстване, щото ги имат доста повечко от нас и много по-дълги.
    Приятно и безаварийно пътуване!

Сходни теми

  1. Споделено пътуване София - Австрия, Германия, Германия, Австрия - София
    От Axel Zaimov във форум Взаимопомощ, споделени пътувания, превоз на товари
    Отговори: 1
    Последно мнение: 30-04-11, 11:28
  2. пътуване до Германия с кола
    От nmitev във форум Пътешествия и разходки. Пътеписи
    Отговори: 5
    Последно мнение: 30-09-10, 22:37
  3. Пътуване до Германия.
    От jororib във форум Европа
    Отговори: 9
    Последно мнение: 12-09-08, 13:05
  4. Въпроси за пътуване до Австралия.
    От sparkybg във форум Проекти, планове и подготовка за пътувания
    Отговори: 8
    Последно мнение: 03-06-08, 22:59
  5. пътуване до Австралия ! Въпроси ???
    От CJ_ във форум Проекти, планове и подготовка за пътувания
    Отговори: 3
    Последно мнение: 16-02-08, 11:42

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •