Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Допълнително охлаждане на ТЛК LJ 70

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Допълнително охлаждане на ТЛК LJ 70

    Здравейте колеги,
    За мое огромно щастие намерихме уникален нов маршрут. След края на Бистрица по пътя за Железница минаваме през големия Баир...и посе на зиг- заг през всички околни хълмове. Намерихме проход (дере) през гората, уникално, схлупени дървета над пътя, мокри листа, камъни...казвам ви всичко... обаче, точно като се пусна песента Горещо по плеъра се сетих да видя какво ще каже температурата...там положението беше същото... ГОРЕЩО ГОРЕЩО... спрях, парното на МАКС... и чакане и така три пъти...
    Гледах много проекти на колеги преправяли радиаторите си и гигантски вентилатори около тях, но повечето бяха състезателно направени с изцяло сменени конструкции. Тази събота и неделя ще направя снимки и ще кача и ще мисля вариант, но искам да питам дали някой е правил на своята (2LT) допълнително охлаждане по някакъв начин, без да мести радиатора, и без да е много скъп проекта. Моля не пишете отговори от сорта на няма безплатни и полезни неща, но аз на моята вече няколко проблема реших по тази схема и веднага разбира се ги описах в теми за форума.
    Благодаря предварително за всякаква полезна информация.
    Едни хора, с едни джипове, ходят на едни места, без да имат работа там, калят себе си и своите джипки, но това им доставя огромно удоволствие...
    А ако това не е най- важното...не знам кое

  • #2
    От: Допълнително охлаждане на ТЛК LJ 70

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0478.jpg
Прегледи:1
Размер:119.4 КБ
ID:5277965Имам доста пространство между решетката и радиатора, ще го измеря по- късно днес. Въпросът ми е, дали да се слага дифузьор, около перката или тя да си духа свободно. Дали поставянето на дифузьор няма напълно да ограничи потока на въздух, хем че аз предимно се движа бавно в гората. Тъй че този поток не е толкова силен. Благодаря за предложенията предварително.
    Едни хора, с едни джипове, ходят на едни места, без да имат работа там, калят себе си и своите джипки, но това им доставя огромно удоволствие...
    А ако това не е най- важното...не знам кое

    Коментар


    • #3
      От: Допълнително охлаждане на ТЛК LJ 70

      Като за начало защо не промиете добре охладителната уредба?
      Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

      Коментар


      • #4
        От: Допълнително охлаждане на ТЛК LJ 70

        Перката не "духа", а смуче. Дифузьор пред радиатора може да затрудни обдухването. Може да се мисли за ел. вентилатор пред радиатора, които да духа.
        Но, и аз мисля, че има някакъв проблем в охладителната уредба и трябва да се почне от там.

        Коментар


        • #5
          От: Допълнително охлаждане на ТЛК LJ 70

          Моя 4Рънър, със същия двигател и по-тежко купе никога не е загрявал, независимо от натоварването и бавната скорост на движение. Стрелката изобщо не мърда от средното положение. Трябва да има проблем другаде

          Коментар


          • #6
            От: Допълнително охлаждане на ТЛК LJ 70

            Първоначално публикуван от mihovassen Преглед на мнение
            Моя 4Рънър, със същия двигател и по-тежко купе никога не е загрявал, независимо от натоварването и бавната скорост на движение. Стрелката изобщо не мърда от средното положение. Трябва да има проблем другаде
            Точно така е - на всеки автомобил охладителната с-ма е пресметната да се справя в абсолютно всяка възможна ситуация. Ако не е преправяно (умишлено) нещо, което да доведе директно до промяна в някоя стойност и да я извади извън нормите зададени от производителя не трябва да има проблем с охлаждането.
            Щом не смогва да се охлади, значи има показатели извън нормите. Възможните причини са доста и трябва да се проверяват и елиминират една по една. Най-често проблемите са няколко и действат заедно в една посока, като силите им се сумират и това води до появата на по-сериозен проблем. В тази посока трябва да се мисли и действа, в какъвто и смисъл са се изказали всички по-нагоре.
            Слагането в случая на някакво допълнително охлаждане ще прилича малко на лекуването на болен от пневмония с обикновени хапчета за температура, понеже единственият симптом, които сме видели е повишената температура. Изходът за болния от такова "лечение" си мисля, че е повече от ясен!
            Дано лесно да откриеш истинския проблем! Успех!

            Коментар


            • #7
              От: Допълнително охлаждане на ТЛК LJ 70

              Много благодаря за съветите и идеите на всички. Започвам с опитите и ще информирам за резултата. Аз бях тръгнал в посока допълнително охлаждане на база на това, че колегите, които се състезават монтират огромни поръчкови радиатори с перки много по големи от стандартните. Може и да не разбирам правилно концепцията разбира се. Стигам съм писал във форума, радиаторът сам няма да се почисти. Като казах почисти, пръскане с универсалния Меглио вътре и вън+ пароструйка + нежно с телената четка да ли е правилната формула към успеха?
              Едни хора, с едни джипове, ходят на едни места, без да имат работа там, калят себе си и своите джипки, но това им доставя огромно удоволствие...
              А ако това не е най- важното...не знам кое

              Коментар


              • #8
                От: Допълнително охлаждане на ТЛК LJ 70

                Първоначално публикуван от sashobasket13 Преглед на мнение
                Много благодаря за съветите и идеите на всички. Започвам с опитите и ще информирам за резултата. Аз бях тръгнал в посока допълнително охлаждане на база на това, че колегите, които се състезават монтират огромни поръчкови радиатори с перки много по големи от стандартните. Може и да не разбирам правилно концепцията разбира се. Стигам съм писал във форума, радиаторът сам няма да се почисти. Като казах почисти, пръскане с универсалния Меглио вътре и вън+ пароструйка + нежно с телената четка да ли е правилната формула към успеха?
                Аз не бих ползвал телена четка за радиатора, че ламелките ще си отидат, колкото и внимателен да си. Ако е много задръстен с боклук отвън просто го обдухай с компресор или го измии със силна струя вода!
                За отвътре може и с чиста чешмяна вода да му направиш няколко промивки.
                Имай предвид, че ако проблема е от мръсен радиатор това можеш да го разбереш и на око. Ако течността е бистра и отвън не се е задръстил с боклук - силно се съмнявам чистенето да помогне. Но пък и със сигурност няма да навреди.
                Успех!

                Коментар


                • #9
                  От: Допълнително охлаждане на ТЛК LJ 70

                  Ради, мерси за съветите значи телената четка отпада. Ще се опитам все пак да почистя и ще видя какво ще се получи.
                  Едни хора, с едни джипове, ходят на едни места, без да имат работа там, калят себе си и своите джипки, но това им доставя огромно удоволствие...
                  А ако това не е най- важното...не знам кое

                  Коментар


                  • #10
                    От: Допълнително охлаждане на ТЛК LJ 70

                    По принцип тези двигатели са много капризни към охладителната система!!Тя първо трябва да бъде идеално хеметизирана,сиреч да няма никакви течове.Второ капачката на охл.система да е изправна.Трето охл. система трябва винаги да е пълна, като отвориш капачката антифриза трябва да е догоре/при студен мотор!/и разширителния съд да е напълнен до мярката.Има ли малко въздух в системата тези мотори завират при тормоз.Ако тези неща са ти наред няма причина да грее освен вече системата да се е задръстила с боклуци от времето.Това го знам от практика с моя дръгел след като отстраних всички гореописани проблеми няма случай да ми е грял при каквато и ситуация да го тормозя.Успех!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Допълнително охлаждане на ТЛК LJ 70

                      Забравих да спомена виското на перката!! Има писано по тази тема тук

                      Коментар


                      • #12
                        От: Допълнително охлаждане на ТЛК LJ 70

                        Първоначално публикуван от БАТ РАДИ Преглед на мнение
                        Забравих да спомена виското на перката!! Има писано по тази тема тук
                        Освен виското - дифузьора на радиатора на мястото ли си е?
                        После - дори при напълно изправна охладителна с-ма има варианти колата да "грее", когато самия двигател отделя повече топлина при работата си. Възможни причини са например лоша центровка, лоша регулировка на ГНП, паднало налягане на дюзите, та дори и слаба компресия.
                        Пак казвам много вероятно е причината да не е само една и ясно изразена. Най-често много показатели излизат извън нормите и водят до допълнително отделяне на топлина или до по-лошо охлаждане. Най-неприятното е, че това прави диагностицирането много трудно!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Допълнително охлаждане на ТЛК LJ 70

                          Колеги, много благодаря за подробната и изчерпателна информация. Ще направя посочените изследвания и почиствания и ще направя тест. После ще информирам за резултатите.
                          Едни хора, с едни джипове, ходят на едни места, без да имат работа там, калят себе си и своите джипки, но това им доставя огромно удоволствие...
                          А ако това не е най- важното...не знам кое

                          Коментар


                          • #14
                            От: Допълнително охлаждане на ТЛК LJ 70

                            Добре си говориме , че при всичко наред няма причина да грее . Кое да му е наред ? Предписаните от производителя гумета ? Хай-джаци , лебедки , защити и други допълнителни килограми ? Или каране половин час на максимално налягане на турбината , на втора бавна , например ? 2LT -то на моето магаре е с водно охлаждане на турбината , при каране с бавна скорост , но с макс. натоварване на турбото (0,8атм) , тубото отдава температурата си ( и то бързо) на охладителната система на двигателя . При скорост от 20-30км/ч радиатора не се обдухва достатъчно , виското си работи перфектно , но турбината подава ударно жега .
                            Извода , за мен , си е - знаете си , кога турбото е на макс (ако не -сложете си манометър или се ориентирайте по звука му) и не карайте в тоя ревим повече от 15мин .. Хубавото е , че стрелката на температурата бързо пада от почти червено , до средата , дори и без да спирам , просто като отпусна десния педал и поразтоваря турбото .
                            TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                            Коментар


                            • #15
                              От: Допълнително охлаждане на ТЛК LJ 70

                              Много ми хареса този коментар. Силно се надявам в това да е причината, но въпреки това ще направя предписаните от колегите профилактики. Ако се окаже нормално работеща системата ще сложа два вентилатора с копче и да си духа.
                              Едни хора, с едни джипове, ходят на едни места, без да имат работа там, калят себе си и своите джипки, но това им доставя огромно удоволствие...
                              А ако това не е най- важното...не знам кое

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X