От: Коя раздатка да избера за Range Rover Classic
Скоро не съм писал, а има за разказване.
Два странни случая на саморазвиване на детайли се проявиха, но се преборихме с тях. Прокапа масло от левия фланец на предния мост. Първоначално си помислих, че е скъсан семеринг, но като се загледах забелязах, че детайлът очевидно е хлабав (вижда се на снимката). Уж временното затягане, преди разглобяването, почистването, мазането с фиксатор за резби и нареждане на федер шайби, държи вече към 1000 км. Другият случай беше прокапала гарнитура на водната помпа. Мислех, че е изпуснала, но когато се захванахме да я сменяме, се оказа, че поне един от болтовете е хлабав, а друг - направо изпаднал! Гарнитурата, естествено, беше заминала. Болтовете се оказаха с инчови резби (странно, но това е първият случай в който попадам на такава резба в тази кола), което ни хвана малко неподготвени. Наредихме ги така, че свободен да остане такъв, който има светъл отвор и през двете части на корпуса на помпата. Там поставихме по-тънък, с метрична резба и гайка от другата страна.
За по-голям успех обаче, броя разгадаването на странния проблем, описан в пост 356. За пореден път получихме датчика за температурата на антифриза и отново се оказа, че този, който текущо използвам (стар) вече е изгорял. Този път неусетно и без взривове, но все така напълно заминал. И тогава на моят приятел Еньо му дойде невероятна идея - при някой ремонт буксите на най-предната бензинова дюза от левия ред и на датчика са разменени! Това обясняваше защо колата пали трудно, защо компютъра изгоря, защо датчиците също горят, всичко. Естествено би означавало и, че колата на бензин е работила на 7 цилиндъра, или в най-добрия случай на 7-8 по някаква непроследима схема... Ами проверихме и да, оказа се точно така. Разменихме ги и сага колата пали без проблем, дори и в студа, и датчиците вече не горят.
Скоро не съм писал, а има за разказване.
Два странни случая на саморазвиване на детайли се проявиха, но се преборихме с тях. Прокапа масло от левия фланец на предния мост. Първоначално си помислих, че е скъсан семеринг, но като се загледах забелязах, че детайлът очевидно е хлабав (вижда се на снимката). Уж временното затягане, преди разглобяването, почистването, мазането с фиксатор за резби и нареждане на федер шайби, държи вече към 1000 км. Другият случай беше прокапала гарнитура на водната помпа. Мислех, че е изпуснала, но когато се захванахме да я сменяме, се оказа, че поне един от болтовете е хлабав, а друг - направо изпаднал! Гарнитурата, естествено, беше заминала. Болтовете се оказаха с инчови резби (странно, но това е първият случай в който попадам на такава резба в тази кола), което ни хвана малко неподготвени. Наредихме ги така, че свободен да остане такъв, който има светъл отвор и през двете части на корпуса на помпата. Там поставихме по-тънък, с метрична резба и гайка от другата страна.
За по-голям успех обаче, броя разгадаването на странния проблем, описан в пост 356. За пореден път получихме датчика за температурата на антифриза и отново се оказа, че този, който текущо използвам (стар) вече е изгорял. Този път неусетно и без взривове, но все така напълно заминал. И тогава на моят приятел Еньо му дойде невероятна идея - при някой ремонт буксите на най-предната бензинова дюза от левия ред и на датчика са разменени! Това обясняваше защо колата пали трудно, защо компютъра изгоря, защо датчиците също горят, всичко. Естествено би означавало и, че колата на бензин е работила на 7 цилиндъра, или в най-добрия случай на 7-8 по някаква непроследима схема... Ами проверихме и да, оказа се точно така. Разменихме ги и сага колата пали без проблем, дори и в студа, и датчиците вече не горят.
Коментар