Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Коя раздатка да избера за Range Rover Classic

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Коя раздатка да избера за Range Rover Classic

    Скоро не съм писал, а има за разказване.
    Два странни случая на саморазвиване на детайли се проявиха, но се преборихме с тях. Прокапа масло от левия фланец на предния мост. Първоначално си помислих, че е скъсан семеринг, но като се загледах забелязах, че детайлът очевидно е хлабав (вижда се на снимката). Уж временното затягане, преди разглобяването, почистването, мазането с фиксатор за резби и нареждане на федер шайби, държи вече към 1000 км. Другият случай беше прокапала гарнитура на водната помпа. Мислех, че е изпуснала, но когато се захванахме да я сменяме, се оказа, че поне един от болтовете е хлабав, а друг - направо изпаднал! Гарнитурата, естествено, беше заминала. Болтовете се оказаха с инчови резби (странно, но това е първият случай в който попадам на такава резба в тази кола), което ни хвана малко неподготвени. Наредихме ги така, че свободен да остане такъв, който има светъл отвор и през двете части на корпуса на помпата. Там поставихме по-тънък, с метрична резба и гайка от другата страна.
    За по-голям успех обаче, броя разгадаването на странния проблем, описан в пост 356. За пореден път получихме датчика за температурата на антифриза и отново се оказа, че този, който текущо използвам (стар) вече е изгорял. Този път неусетно и без взривове, но все така напълно заминал. И тогава на моят приятел Еньо му дойде невероятна идея - при някой ремонт буксите на най-предната бензинова дюза от левия ред и на датчика са разменени! Това обясняваше защо колата пали трудно, защо компютъра изгоря, защо датчиците също горят, всичко. Естествено би означавало и, че колата на бензин е работила на 7 цилиндъра, или в най-добрия случай на 7-8 по някаква непроследима схема... Ами проверихме и да, оказа се точно така. Разменихме ги и сага колата пали без проблем, дори и в студа, и датчиците вече не горят.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_1739.jpg
Прегледи:1
Размер:106.0 КБ
ID:5695081

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_1789.jpg
Прегледи:1
Размер:114.1 КБ
ID:5695082
    088/при нужда от помощ, или компания за бира/7908759

    Коментар


    • От: Коя раздатка да избера за Range Rover Classic

      Ред е и на контратемата - камионът за втори път участва в археологическа експедиция. За съжаление от първата нямам снимки, техниката ме предаде. И на двете целта за сега е разузнаване. Дано в бъдеще да има финансиране и на реални дейности, но засега толкова (то и сезонът мина). С екип археолози от БАН и не само, първия път посетихме останки от римски, крайдунавски, наблюдателен пост. Втория път бяхме по следите на некропол, останал от население обитавало земите по поречие на р. Дунав преди римската империя. Високото ниво на реката ни попречи да го намерим, но имаше полза, защото се ориентирахме в местността, хората си хванаха някакви ориентири и остана да се върнем при по-ниска вода да ги сверим. На връщане се сетих да ги закарам и на едно място, пак покрай Дунав, където при една разходка с велосипед преди години, бях попаднал на иманярски изкопи, в и около които се виждаха интересни за археологията неща, без стойност за иманярите (поради което бяха и оставени). Успях да ги открия и хората останаха доволни.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1360259.jpg
Прегледи:1
Размер:160.9 КБ
ID:5695083

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1360262.jpg
Прегледи:1
Размер:253.4 КБ
ID:5695084

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1360263.jpg
Прегледи:1
Размер:118.1 КБ
ID:5695085

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_1805.jpg
Прегледи:1
Размер:213.3 КБ
ID:5695086

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_1841.jpg
Прегледи:1
Размер:233.6 КБ
ID:5695087

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_1844.jpg
Прегледи:1
Размер:206.8 КБ
ID:5695088

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_1799.jpg
Прегледи:1
Размер:140.6 КБ
ID:5695089
      088/при нужда от помощ, или компания за бира/7908759

      Коментар


      • От: Коя раздатка да избера за Range Rover Classic

        За съжаление днес се случи нещо неприятно, което засяга джипа и ремаркето. Съхранявам ги при много близки хора в крайдунавско село в покрайнините на Лом. Тази сутрин къщата им изгоря. За щастие никой не е пострадал, но материалните щети са много големи. Хората, с малкото им запазени вещи ги настаних при мен, аз живея в апартамент в Лом и сега ще им търсим квартира. В техния имот оцеляха някакви бараки и за сега в тях остана човек за пазач на имота. Между многото проблеми за решаване сега стои и проблемът със съхранението на колата. При липса на адекватно решение е възможно джипът и ремаркето да бъдат обявени за продажба, въпреки, че не ми се иска да се разделям толкова рано с тях. Имам си идея за доразвиване на проекта, по която тепърва планирах да си работя.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0012.jpg
Прегледи:1
Размер:161.1 КБ
ID:5697887

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0018.jpg
Прегледи:1
Размер:84.1 КБ
ID:5697888
        088/при нужда от помощ, или компания за бира/7908759

        Коментар


        • От: Коя раздатка да избера за Range Rover Classic

          Пуснах тема за продажба на композицията. За съжаление това май е най-разумното решение в момента. Хората, на които им изгоря къщата, живяха при мен само една седмица и успяха да си намерят удобна и евтина квартира в Лом, така че, в това отношение поне, ситуацията се разви благоприятно. В техния имот остана човек за пазач, но нещата не са добре. Щетите са много големи. Няма ток, а тъй като водоснабдяването им беше през хидрофорна уредба, няма и вода. За сега не се налага спешно да евакуирам джипа и ремаркето, но вече нямам чувство, че са на сигурно място. Да ги ремонтирам там също е почти невъзможно. Нещата може и допълнително да се усложнят, ако хората решат да продадат имота, за което се колебаят. Намерих един гараж, който може би все пак ще купя, защото винаги е полезна придобивка, но в него джипът може да влезе само ако махна резервната гума, крика и куфара, а може би и целия багажник от покрива, което не съм склонен да направя. Така създалата се ситуация предопредели и решението за продажбата.
          Последно редактирано от The Namesake; 17-02-16, 02:23.
          088/при нужда от помощ, или компания за бира/7908759

          Коментар


          • От: Коя раздатка да избера за Range Rover Classic

            Снимки от зимна разходка и важна информация за хората, които са заинтригувани от идеята за бюджетна котва, отразена в пост 360:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0717.jpg
Прегледи:1
Размер:91.5 КБ
ID:5711799
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0768.jpg
Прегледи:1
Размер:94.1 КБ
ID:5711800
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0772.jpg
Прегледи:1
Размер:89.4 КБ
ID:5711801

            На повечето места е така - следи напред няма. Само назад.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0779.jpg
Прегледи:1
Размер:195.8 КБ
ID:5711802
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0781.jpg
Прегледи:1
Размер:175.1 КБ
ID:5711810

            На някои места освен следи, напред и път няма.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0793.jpg
Прегледи:1
Размер:170.1 КБ
ID:5711812

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0797.jpg
Прегледи:1
Размер:178.3 КБ
ID:5711813
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0808.jpg
Прегледи:1
Размер:105.9 КБ
ID:5711814
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0814.jpg
Прегледи:1
Размер:94.2 КБ
ID:5711815
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0829.jpg
Прегледи:1
Размер:186.5 КБ
ID:5711816

            Устието на р. Лом при р. Дунав.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0838.jpg
Прегледи:1
Размер:157.9 КБ
ID:5711818
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0842.jpg
Прегледи:1
Размер:104.6 КБ
ID:5711819
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0847.jpg
Прегледи:1
Размер:103.8 КБ
ID:5711820

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0852.jpg
Прегледи:1
Размер:101.0 КБ
ID:5711821
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0855.jpg
Прегледи:1
Размер:147.2 КБ
ID:5711823
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0856.jpg
Прегледи:1
Размер:168.8 КБ
ID:5711825
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0858.jpg
Прегледи:2
Размер:102.3 КБ
ID:5711828
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20160126_172747.jpg
Прегледи:1
Размер:94.9 КБ
ID:5711829
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20160126_173255.jpg
Прегледи:2
Размер:147.7 КБ
ID:5711830

            Накрая намерих каквото "търсих" цял ден. Отне ми 4 часа да направя тази снимка. Което е най-бавната ми снимка. За същото време изминах около 10 метра. Което пък май е най-бавното ми каране на кола. Успях да заседна така, че не само да няма за какво да се вържа, а да няма и къде да забия котвата. Пред мен половината поле за действие беше р. Дунав. Останалата половина - размекната тиня, в която не може да се забие каквото и да било. Наложи се да се тегля назад. Не е добре, но алтернативата беше да спя в колата посред зима. Тук именно котвата беше проверена в бойни условия.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20160126_215629.jpg
Прегледи:1
Размер:99.1 КБ
ID:5711831

            Ами спах си в леглото у дома. Извади ме. Но и напълно я унищожих. Оказа се, че наистина спасява, ама еднократно. Успях да я забия три пъти. Последният път се заби много здраво и не успях да я измъкна с джака (джакът се забиваше, вместо котвата да излиза!). Вече беше много огъната и вместо да я изкопая, така си я зарязах. Един приятел после каза, че може да се възползвам от опита на алпинистите, и вече да си засядам точно на това място. Но циганите, които традиционно копаят за въглища и секат незаконно дърва в този район са се зарадвали много като са я видели.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20160126_215928.jpg
Прегледи:1
Размер:26.2 КБ
ID:5711850

            Цялата операция проведох много внимателно. Не исках да пресилвам котвата, защото това ми беше единствения шанс да се измъкна. На всеки 1,5 - 2,0 метра изтегляне, спирах, изравях насъбралата се тиня и подлагах отново клони под гумите. На третия път ме засука (теглех се назад с лебедка отпред) така, че вече имах поглед към няколко дървета. Които обаче бяха далече. Реших да използвам и едно дебело текстилно въже, което обикновено ползвам за теглене, като удължител. С него вече достигнах дърветата, като остана и повече от достатъчно свободно метално въже за първоначално навиване на барабана. Не бях сигурен дали текстилното ще издържи и си мислех, че може и да се наложи все пак да изкопая котвата, но не се стигна до там - издържа.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0864.jpg
Прегледи:1
Размер:114.2 КБ
ID:5711854

            Разбира се, така изглеждах целия.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0866.jpg
Прегледи:1
Размер:105.5 КБ
ID:5711856
            Последно редактирано от The Namesake; 24-04-16, 18:46.
            088/при нужда от помощ, или компания за бира/7908759

            Коментар


            • От: Коя раздатка да избера за Range Rover Classic

              Както се разбира от горния разказ, заземителният кол е твърде слаб и мек, за да може човек спокойно да му се довери. Благодарение на колегата Ivokraev сега разполагам с нещо доста по-масивно. Съвет към всички, които ходят на off-road сами - задължително си носете котва, дали истинска или някакъв стабилен кол, не е толкова важно, важното е да може да се вържете за нещо и там където няма.
              Новата вълшебна пръчица:

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0956.jpg
Прегледи:1
Размер:167.6 КБ
ID:5711858

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0963.jpg
Прегледи:1
Размер:107.2 КБ
ID:5711859
              088/при нужда от помощ, или компания за бира/7908759

              Коментар


              • От: Коя раздатка да избера за Range Rover Classic

                Колеги, мисля да се захвана с решаване на проблема, засегнат в пост 288 - преместване на задния мост назад. Сега, когато базата ми изгоря, това не е лесно за организиране, колата се съхранява на едно място, инструментите ми са на друго, ще се ремонтира на трето, но страшно ме дразни в сегашното положение. За да се изтегли мостът, мислех, че са необходими три корекции - на дължината на надлъжните щанги, на кардана (с фланец) и на захващането на А-рамото (от където да се коригира и ъгълът на диференциала). Обаче снимката по-долу ме озадачава (от преди големите промени по колата) - вижда се, че на кардана има фланец, а щангите са със стария ъгъл. Сега, когато са огънати допълнително, мостът е дошъл по-напред и фланецът е премахнат. Не личи обаче нещо да е променяно по захващането на А-рамото. Възможно ли е мостът да се измести отново назад без корекция на захващането на А-рамото? Джиджо ()?!

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01852 [1600x1200].jpg
Прегледи:1
Размер:166.2 КБ
ID:5722371
                088/при нужда от помощ, или компания за бира/7908759

                Коментар


                • От: Коя раздатка да избера за Range Rover Classic

                  Лабораторното упражнение проведено в неделя даде ясен резултат - без промяна на захващането на А-рамото е възможно изместване назад с около 30 мм., не повече, както се вижда на снимката на кардана. Но дори и при това положение шарнирът на А-рамото се изкълчва твърде много. Ясно, че ще се преправя, няма как.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_3580.jpg
Прегледи:1
Размер:116.3 КБ
ID:5722588

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_3577.jpg
Прегледи:1
Размер:99.2 КБ
ID:5722589
                  088/при нужда от помощ, или компания за бира/7908759

                  Коментар


                  • От: Коя раздатка да избера за Range Rover Classic

                    В темата назад има много неактивни снимки. Сигурен съм, че около тази с мотокара имаше коментар на Джиджо, че е коригиран ъгълът на надлъжните щанги. Сега не я намирам. В моя PDF файл със запазената тема е същото. Може би съм го чел още преди композицията да дойде при мен. Както и да е. Сега издирвам елементите на А-рамото (оградените с оранжево) в удължен за повдигане, фабричен вариант, преди да съм налетял да правя радикални промени по окачването. Попрегледах разни Lift Kit-ове, всякакви варианти за тампони, втулки, рамена, щанги, пружини, амортисьори, за А-рамото нищо! Мисля, че всеки който повдига такава кола, се сблъсква с проблема на изместващия се мост, който пък явно неможе да се реши без удължаване на А-рамото, това трябва да е предвидено от тунинг фирмите. Колеги, повдигали Classic и първите Discovery (май беше същото и там), как сте се оправяли с този проблем?

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC04307 [1600x1200].jpg
Прегледи:1
Размер:165.2 КБ
ID:5722595

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC04329 [1600x1200].jpg
Прегледи:1
Размер:174.6 КБ
ID:5722596
                    Последно редактирано от The Namesake; 09-08-16, 01:26.
                    088/при нужда от помощ, или компания за бира/7908759

                    Коментар


                    • От: Коя раздатка да избера за Range Rover Classic

                      Изгубих се нещо - защо искаш да местиш задния мост и с колко?
                      о 88 з 417 оо 4 - Стоян

                      Коментар


                      • От: Коя раздатка да избера за Range Rover Classic

                        И аз недоумявам... Може би трябва да започнеш от проблема...
                        Колкото повече книги четат децата ви, толкова по-малко ще слушат чалга!

                        Коментар


                        • От: Коя раздатка да избера за Range Rover Classic

                          Проблема е, че никой не иска да се заиграе с А-рамото! Сещам се какво е станало до сега и без да се връщам назад в темата - след лифта кардана е окъсял и е монтиран фланец, обаче, фланеца компенсира само дължината на кардана, но не и ъгъла ( след лифта моста се е завъртял и пиньона почва да сочи към земята). В последствие проблема е установен, щангите са изкривени за да завъртят моста на горе, кардана се е скъсил (щото щангите са се скъсили като са изкривени), фланеца е станал излишен и е изхвърлен.
                          Сега трябва да връщаш назад - изправяш щангите, монтираш фланеца и се заиграваш с А-рамото .....
                          Тия работи се правеха масово преди почти две петилетки - в Сузуки форума и по специало на Витара е същото окачване отзад и витариджиите масово го бореха тоя проблем.
                          За съжаление готови линкове нямам и ще трябва сам да се заровиш.

                          Коментар


                          • От: Коя раздатка да избера за Range Rover Classic

                            Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                            Проблема е, че никой не иска да се заиграе с А-рамото! Сещам се какво е станало до сега и без да се връщам назад в темата - след лифта кардана е окъсял и е монтиран фланец, обаче, фланеца компенсира само дължината на кардана, но не и ъгъла ( след лифта моста се е завъртял и пиньона почва да сочи към земята). В последствие проблема е установен, щангите са изкривени за да завъртят моста на горе, кардана се е скъсил (щото щангите са се скъсили като са изкривени), фланеца е станал излишен и е изхвърлен.
                            Сега трябва да връщаш назад - изправяш щангите, монтираш фланеца и се заиграваш с А-рамото .....
                            Тия работи се правеха масово преди почти две петилетки - в Сузуки форума и по специало на Витара е същото окачване отзад и витариджиите масово го бореха тоя проблем.
                            За съжаление готови линкове нямам и ще трябва сам да се заровиш.
                            Проблемите с кардана са особено сериозни при предния кардан, който е къс и моста е хванат с трилинк. При лифта моста се завърта и каретата работят под голям ъгъл, също така пиньона започва да сочи нагоре, в посока на раздатката, а би трябвало да бъде почти хоризонтален. При задното окачване, при "нормален" лифт до 5-6 см не би трябвало да има проблем. Не съм чувал някой да се е заигравал със задния мост освен с усилване и смяна на долните носачи.

                            Коментар


                            • От: Коя раздатка да избера за Range Rover Classic

                              Андро е прав. Проблем с предния мост няма (там и арките са повечко изрязани). Проблемът е отзад - задният мост изглежда много грозно и дразни, както се вижда на снимките по-долу. Първата е повод за коментарите около пост 288. Втората дава още по-ясна представа как изглежда, гледано точно отстрани. Освен естетически, друг проблем няма, но и това е твърде много за кола, чието единствено предназначение е да доставя удоволствие. Удоволствие доставя дори ремонтирането и, но е недопустимо да дразни. Възможно е проблемът да бъде заобиколен с допълнително орязване на задните арки и преправяне на подкалниците, ама пък задната врата съвсем ще се загуби. Най-добре би било да се намерят удължени елементи за А-рамо (оградените в оранжево части по-горе) като тунинг част. Изненадан съм, че няма (досега).

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01563 (Копировать).JPG
Прегледи:1
Размер:268.5 КБ
ID:5722665

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0978.jpg
Прегледи:1
Размер:106.2 КБ
ID:5722666
                              088/при нужда от помощ, или компания за бира/7908759

                              Коментар


                              • От: Коя раздатка да избера за Range Rover Classic

                                Не трябва да пипаш А рамото, а да удължиш долните носачи с около 50-60мм и да преместиш опората на шарнира със заварка.
                                При мен е така с 20мм фланец на кардана.
                                Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X