Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на масло в АСК на ТЛК 95

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смяна на масло в АСК на ТЛК 95

    Здравейте колеги!
    Искам да си сменя маслото в АСК-то и в Тойота ми казаха 200 лв. филтър и 200 лв. масло (3 л.) + труд и ДДС. Намерих си масло Dexron ІІ и Dexron ІІІ на цена съответно 14 и 17 лв/литъра и филтри от 90 до 110 лв. Сиреч искам да си го сменя сам . Та искам да Ви питам има ли нещо спецефично при самата процедура.
    Джипката е Land Cruiser 95. Двигателя е 1KZ-TE, 3.0тд, 125к.с.

  • #2
    От: Смяна на масло в АСК на ТЛК 95

    Нещо в информацията не е наред - няма как маслото в автомата да е 3 литра. Много повече е.

    Коментар


    • #3
      От: Смяна на масло в АСК на ТЛК 95

      Нали при смяна на маслото в АСК не може да се източи всичко, без да се свали кутията. По моя информация обикновено могат да се източат около 50% от маслото

      Коментар


      • #4
        От: Смяна на масло в АСК на ТЛК 95

        Ще ти трябват над 5 литра. Особеност няма. Сменя се като на нормален автоматик.
        "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

        Коментар


        • #5
          От: Смяна на масло в АСК на ТЛК 95

          В сервиза на Тойота казаха около 3 литра масло. Колегата getsov е прав. А в превода на братята руснаци е даже 2 литра!
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:034.jpg
Прегледи:1
Размер:127.2 КБ
ID:5266287

          Значи истината е някъде по средата...

          Коментар


          • #6
            Re: От: Смяна на масло в АСК на ТЛК 95

            Здравейте колеги, имам Хайлукс, автомат, със същия двигател и съм му сменил маслото по следния начин. Първо се сваля щитът под двигателя и се изважда маркучът за масло, който идва от скоростната кутия и влиза в топлообменника в долната част на радиатора (вади се този от страната, където е изпускателния колектор), стартирва се двигателят и потича масло, което се събира в някакъв съд. Като спре да тече масло двигателят се спира. Отвива се пробката на скоростната кутия и се източва и от маслото, колкото е останало, май оставаше около един литър. Като чакаш да се отече хубаво, може да се почне да се отвиват болтовете на изпускателната тръба от турбокомпресора, защото иначе изпускателната тръба пречи да се свали картерния капак на скоростната кутия, откача се и предния карданен вал. След това се сваля картерния капак на скоростната кутия и се дърпаш малко настрани и чакаш още малко да се отече хубаво, защото то постоянно капе отгоре ти. Като свалиш картерния капак сваляш и филтъра, който всъщност е само една финна цедка, сваля се с вложка мисля че 8мм и малка тресчотка. Този филтър се промива с коресилин или разредител. Няма нужда де сменя. Монтира се обратно, като се внимава да се пази изключителна чистота. После, в картерния капак са поставени четири магнита, да обират стружките. Те също трябва да се почистят и измият и да се поставят на абсолютно същите места!!!, защото не са случайни местоположенията им!!! След това картерният капак се монтира на мястото му, като лично аз съм го уплътнил със силикон, защото нямах нова гарнитура. Закача се карданният вал и изпускателната тръба. Ако имаш можеш да сложиш на болтовете и гайките на изпускателната тръба по малко медна смазка за да не се спичат. Стяга се пробката на скоростната кутия и се налива маслото през водача на щеката до указаното ниво на нивомерната щека. Стартирва се двигателят и от маркуча който влиза в топлообменника в радиатора се източва маслото докато потече чисто масло (защото все остава в конвертора малко старо масло). Като почне да тече чисто масло двигателят се спира, маркучът се поставя на мястото си, поставя се скобата на маркуча, добре е да се огледа краят на маркуча дали не цепнат и опечен. Пак се налива чисто масло в кутията до указаното ниво. Колата трябва да се покара да стигне до работна температура, маслото в кутията да се стопли и отноо да се провери нивото. Монтира се щитът под двигателя.
            По този начин се сменя максимално количество масло, май около 6-7 литра, но също така се губят безвъзвратно и около 5 литра (с които се промива докато изтече чисто масло от маркуча). Който не разполага с повече масло може и да не промива, щото като се сменят 2-3 литра по лесния метод фактически маслото само се опреснява , тогава пък нищо не се промива. Нивото ВИНАГИ се проверява при РАБОТЕЩ двигател. Успех!

            Коментар


            • #7
              От: Смяна на масло в АСК на ТЛК 95

              Смятам да сменя маслото както са написали в книгата без да правя промивка както е описал колегата в горния пост. Има три варианта за модел на филтъра по каталозите в магазините, взех и трите. Като отворя кутията ще разбера кой е точния модел. Не можах да намеря гарнитура за капака и смятам да ползвам силикон.

              Коментар


              • #8
                От: Смяна на масло в АСК на ТЛК 95

                Смяната се оказа лесна с помощта на руското описание. Филтъра е този:

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Изображение516.jpg
Прегледи:1
Размер:86.8 КБ
ID:5266612Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Изображение517.jpg
Прегледи:1
Размер:81.5 КБ
ID:5266613

                Няма никъде цедка както писа колегата Fairgraund. Филтъра идва комплект с три уплътнителя, гарнитура за картерния капак няма по принцип - уплътнява се със силикон. Източих маслото от пробката, свалих картерния леген, падна малко играчка покрай тръбичката на щеката за нивото, запалих мотора, за кратко на D и R, хвърли квото имаше да хвърля и го оставих да се доизтече/доизкапе. През това време почистих легена и магнитите. Имаше някакви мнооооого финни стружки, но според мен не са проблем в това си количество. Последва смяна на филтъра, силикон, капак и др. като кардани и изпускателни тръби. Наливане на 3 литра масло, проба, доливане, проба, доливане и в крайна сметка на ниво 8 мм над COOL маркера пое 6 литра DEXRON III. По спецификация е DEXRON II, даже на щеката го пише. След 200-300 км ще проверя нивото пак и ако има нужда ще долея масло. Ами за сега толкова, дано инфото е полезно. Поздрави на всички!

                Коментар


                • #9
                  Re: Смяна на масло в АСК на ТЛК 95

                  Самият филтър е финна метална мрежа, аз му викам цедка, той няма от какво да се задръсти и само се промива. Той ако се е задръстил представи си фрикционите в какво състояние са. Моята кутия е А343F, и филтърът ми беше изключително чист освен капките старо масло.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X