Страница 1 от 29 1234511 ... ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 566

Тема: Газова уредба на Дизел?!

  1. #1
    Регистрация
    Aug 2006
    Място
    София
    Публикации
    506
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране Газова уредба на Дизел?!

    Здравейте колеги,
    Вчера в един склад на едро видях едно мотокарче с дизелов двигател да работи на газ. Интересувам се дали е възможно да се сложи на дизелов автомобил газова уредба? Знам, че в градския транспорт се движат еко дизели, но не съм наясно със схемата при дизеловите автомобили с газ.
    Toyota Hilux 3.0 D4D 2008
    Discovery 2.5 TD5 2000 EX
    Land Rover Discovery 2.5 TDI 1996 EX

  2. #2
    Регистрация
    Feb 2006
    Място
    София
    Публикации
    250
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране Re: Газова уредба на Дизел?!

    Да имаше още на Икарусите и пишеше отстрани ЕКОБУС.
    Слагат му метанова уредба. Помпата вкарва дизел ,а отделно си смуче с въздуха и метан или пропан-бутан в някаква пропорция.Води се ,че има по добро изгаряне и по-малко цапа.

  3. #3
    Регистрация
    Jan 2006
    Място
    София
    Публикации
    8,836
    Точки (при гласуване)
    22

    По подразбиране Re: Газова уредба на Дизел?!

    Поразтърси се с търсачката - имаше такава тема, надълго и нашироко е обяснено.

  4. #4
    Регистрация
    Aug 2006
    Място
    София
    Публикации
    506
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране Re: Газова уредба на Дизел?!

    Цитат Мнение на quadra Преглед на публикациите
    Поразтърси се с търсачката - имаше такава тема, надълго и нашироко е обяснено.
    Със сигурност има. Аз се надявах някой да сподели личен опит.
    Toyota Hilux 3.0 D4D 2008
    Discovery 2.5 TD5 2000 EX
    Land Rover Discovery 2.5 TDI 1996 EX

  5. #5
    Регистрация
    Dec 2006
    Място
    Габрово
    Публикации
    177
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране Re: Газова уредба на Дизел?!

    Един колега преди 2 години си направи мотокарите на гас .Кара ги някъде да ги преправят основно и му струваше около 800 лв на мотор.

  6. #6
    Регистрация
    Apr 2007
    Място
    гр. Горна Оряховица
    Публикации
    585
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране Re: Газова уредба на Дизел?!

    Провери този адрес:info@avtometan.com, може и да ти отговорят.

  7. #7
    Регистрация
    Aug 2006
    Място
    София
    Публикации
    506
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране Re: Газова уредба на Дизел?!

    Цитат Мнение на ivotosod Преглед на публикациите
    Провери този адрес:info@avtometan.com, може и да ти отговорят.
    Интереса ми е насочен към пропан-бутан. Попаднах на следното инфо http://www.mrsharkey.com/lpg.htm.
    И много се впечатлих от скока на мощността която се достига при TDI двигателите.
    Toyota Hilux 3.0 D4D 2008
    Discovery 2.5 TD5 2000 EX
    Land Rover Discovery 2.5 TDI 1996 EX

  8. #8
    Регистрация
    Feb 2007
    Място
    Разлог
    Публикации
    633
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране Re: Газова уредба на Дизел?!

    Абе и аз съм навит да пробвам на паждерото, въпреки че имало някакви бренери и не се знае как ще им се отрази. Само че нали трябва количеството газ да е до 40% от от количеството дизел, за тази цел трябва някакво устройство кото да се закрепи към жилото на газта и да подава повече или по-малко газ в зависимост от това колко си натиснал педала. Е те точно това нещо си нямам да идея какво да е? Ако някой има идея - моля да я сподели, какво от къде и на каква цена може да се намери подобно нещо.
    [B]Don't hunt [SIZE=3]IF[/SIZE] you can't kill
    първо 0883 после 333 накрая 448
    [/B]

  9. #9
    Регистрация
    Dec 2004
    Място
    София
    Публикации
    6,792
    Блог Публикации
    3
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране Re: Газова уредба на Дизел?!

    доколкото си спомням, колегата D-MAX е с такова приспособление /уредба/
    помогнете да открием откраднатите двигатели [url]http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=59117[/url]

  10. #10
    Регистрация
    Jan 2006
    Място
    София
    Публикации
    8,836
    Точки (при гласуване)
    22

    По подразбиране Re: Газова уредба на Дизел?!

    Да, ама нещо се губи...

  11. #11
    Регистрация
    Feb 2007
    Място
    Разлог
    Публикации
    633
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране Re: Газова уредба на Дизел?!

    Цитат Мнение на Тедо /LJ73/ Преглед на публикациите
    доколкото си спомням, колегата D-MAX е с такова приспособление /уредба/
    Да бе - той обясни подробно в една друга тема, ама аз кат' не стоплям добре пак не разбрах за джаджата кояко пуска повече или по - малко газ сигурно е нещо такова, ама какво точно представлява и къде да го намеря?
    [B]Don't hunt [SIZE=3]IF[/SIZE] you can't kill
    първо 0883 после 333 накрая 448
    [/B]

  12. #12
    Регистрация
    Sep 2005
    Място
    София
    Публикации
    608
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране Re: Газова уредба на Дизел?!

    Не е зле да прочетете и аргументи против
    http://www.go-lpg.co.uk/diesel.html

  13. #13
    Регистрация
    Aug 2006
    Място
    София
    Публикации
    506
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране Re: Газова уредба на Дизел?!

    Цитат Мнение на hammer Преглед на публикациите
    Да бе - той обясни подробно в една друга тема, ама аз кат' не стоплям добре пак не разбрах за джаджата кояко пуска повече или по - малко газ сигурно е нещо такова, ама какво точно представлява и къде да го намеря?
    Това на снимката е изключвател управляващ електромагнитния клапан за газта. С него се спира притока на газ, когато колата е на светофар или е спряла но с работещ двигател.

    Джаджата с която става подаването на различни количества газ е комбинация от няколко дюзи с различни отвори. (според автора на посочения по-голе линк)
    Toyota Hilux 3.0 D4D 2008
    Discovery 2.5 TD5 2000 EX
    Land Rover Discovery 2.5 TDI 1996 EX

  14. #14
    Регистрация
    Aug 2005
    Място
    Панагюрище
    Публикации
    7,112
    Точки (при гласуване)
    28

    По подразбиране Re: Газова уредба на Дизел?!

    Доста я дъвкахме тая тема, но е много интересна!
    Трябва да ви разочаровам обаче, че и за двама ви не става. Дизела трябва да е с директно впръсквне...

  15. #15
    Аватара на targa
    targa е офлайн Старши участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Mar 2006
    Място
    Варна
    Публикации
    5,475
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране Re: Газова уредба на Дизел?!

    Добре де, разбрах, че трябва да е директно впръскване. А може ли някой да се аргументира защо е така? Какво ще им стане на бренерите които са стоманени, а на алуминиевите бутала им няма нищо? Нещо не схващам.
    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

    Hard trophy сапан team.

  16. #16
    Регистрация
    Nov 2006
    Място
    SOFIA
    Публикации
    109
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране Re: Газова уредба на Дизел?!

    притежавам форд -f -250, 7.3 команрейл . преди около година го оборудвах с газ . уредбата я закупих от сащ . направих запитване до дилър на форд и той ме насочи към сеответния производител . в комплекта дойде изпарител , блок управление , всички връзки и подробен инструктаж . само бутилката си закупих от тук . монтажа и настройките го направи един приятел притежаващ газ - сервиз . според документацията ефекта трябва да бъде 25 % + на мощноста и 25% икономия , като всичко това е в резултат от пълното изгаряне на нафтата под влиянието на газта . на практика увеличаването на мощноста се усети чуствително , а горивото като литар/км си остана същото но спрямо режима на каране се мени % газ в горивната смес от където дойде и икономията .
    навъртял съм над 20 х.км. и съм много доволен

  17. #17
    Регистрация
    Aug 2006
    Място
    София
    Публикации
    506
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране Re: Газова уредба на Дизел?!

    Цитат Мнение на Паджеровод Преглед на публикациите
    Доста я дъвкахме тая тема, но е много интересна!
    Трябва да ви разочаровам обаче, че и за двама ви не става. Дизела трябва да е с директно впръсквне...
    Не съм съгласен. Автора на статията е реализирал захранване с газ и нафта на дизелов 1.6 VW, не ми се вярва, че е с директно впръскване. Пак същия автор разглежда 3 варианта за атмосферен, турбодизелов и турбодизелов с интеркулер.
    Прикачени картинки Прикачени картинки
    Toyota Hilux 3.0 D4D 2008
    Discovery 2.5 TD5 2000 EX
    Land Rover Discovery 2.5 TDI 1996 EX

  18. #18
    Регистрация
    Aug 2006
    Място
    София
    Публикации
    506
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране Re: Газова уредба на Дизел?!

    Цитат Мнение на Паджеровод Преглед на публикациите
    Доста я дъвкахме тая тема, но е много интересна!
    Трябва да ви разочаровам обаче, че и за двама ви не става. Дизела трябва да е с директно впръсквне...
    Моята машина е LR Disco, а до колкото си спомням в документацията и пише, че е с директно впръскване...
    Последно редактиран от Barbaron ; 25-04-07 в 09:03
    Toyota Hilux 3.0 D4D 2008
    Discovery 2.5 TD5 2000 EX
    Land Rover Discovery 2.5 TDI 1996 EX

  19. #19
    Регистрация
    Feb 2006
    Публикации
    1,181
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране Re: Газова уредба на Дизел?!

    Цитат Мнение на quadra Преглед на публикациите
    Да, ама нещо се губи...
    ....По обективни и субективни причини

    Сега на въпроса - IDI двигателите не са особенно подходящи заради предкамерата. Причината е че горивото изгаря реално малко по-рано отколкото при двигателите с директно впръскване. Причината най вероятно е в скоростта на движение на фронта на горене на дизеловото гориво - при IDI, горивото изгаряйки в предкамерата разширява въздуха и той придвижвайки се към буталото започва да го избутва надолу. Да ама за всичко това е необходимо време, което разбира се не е голямо но е по-голямо от директното впръскване. При това положение вкарвайки газ в камерата, скоростта на изгаряне и съответно фронта на горене на сместта става по - голяма в сравнение с чистия дизел(газта изгаря по-бързо) и резултатът би трябвало да е чукане на двигателя като че ли аванса е прекалено голям. А това не е добре по общото мнение. Предполагам че и тайминга на двата двигателя е различен. Използването на IDI двигатели е продиктувано основно от обезшумяване на последния. Известно е че DI двигателите са по-шумни, но пък са по-икономични. Това е моето може би не съвсем техническо и научно обяснение на причините за непригодността на IDI двигателите за смесена употреба на ГАЗ и ДИЗЕЛ.

    Какво показа практиката при мен. С използване на обикновенна бутилка газ за горене ми се появи проблем свързан с обледеняване и спиране на процеса на изпарение на газта. Лятото не е толкова голям проблем но зимата си е истински, тъй като притока на газ просто спира. С изпарител този проблем се решава перфектно. Относно икономическия ефект - той е практически нулев, а причината е високата цена на газта и относително ниския разход на дизелово гориво на моя двигател, от тук като се замести съответното количество дизел с газ се получава икономия от да речем 0,70-1лв. на 100км. Би трябвало при двигатели лапащи повече гориво да има по-съществена разлика, но при мен резултатът е такъв. Относно мощността на двигателя, мога да кажа че ефекта е впечатляващ и може да се сравни с NO-са при бензиновите двигатели, с тази разлика че на газ можеш да караш без ограничението от 60 сек. както е при NO-са. И накрая но според мен не на последно място е ЕКОЛОГИЯТА. С газ е възможно и да се покрият нормите ЕВРО4 без всичките тия с-ми за рециркулации на газовете, филтри за изгаряне на твърди частици, впръскване на луга или блу не знам кво си. Основен недостатък е използването на втора горивна с-ма

    Да обобщя личния опит: не е лошо да се кара с газодизел, но аз поради гореизброените причини го правя само когато пътувам през лятото и то на дълъг път т.е двигателя работи в относително постоянен режим на работа. Предполагам че с монтаж на изпарител и управление на количеството газ подавано към двигателя ще се постигнат по-добри резултати, но нещо сумите които виждам по нета за готови такива системи не ми се рентират въобще и предпочитам нещата да са такива каквита са.
    Поздрави

  20. #20
    Регистрация
    Feb 2007
    Място
    Разлог
    Публикации
    633
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране Re: Газова уредба на Дизел?!

    Е добре де, по мойта простичка логика зада изгори нафтата все пак требва да има въздух.... нали? Е те тоя същия въздух, ако подаването на газта става преди турбината, един път тя с перката смесва газта с въздуха, после минава и през интеркулера.... та мисълта ми беше, че доброто смесване на газ и въздух, която смес е необходима за взрив на нафтата, БИ трябвало да осигури това "по-пълно" изгаряне, независимо от бренери и други неща. С две думи - щом нафтата има достъп до въздух => има и достъп до газта, откъдето трябва да се получи по-пълно изгаряне....
    Поне така си мисля аз....
    [B]Don't hunt [SIZE=3]IF[/SIZE] you can't kill
    първо 0883 после 333 накрая 448
    [/B]

Страница 1 от 29 1234511 ... ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Газова уредба на витара
    От kokoff във форум Газови и метанови уредби
    Отговори: 29
    Последно мнение: 08-04-12, 16:58
  2. Газова уредба на Джип Чероки XJ
    От batvaljo във форум Газови и метанови уредби
    Отговори: 13
    Последно мнение: 05-05-08, 18:04
  3. ЧИП на Газова уредба?
    От ceko26 във форум Газови и метанови уредби
    Отговори: 0
    Последно мнение: 20-03-07, 16:36
  4. Подавам Газова уредба
    От borkozin във форум Архив
    Отговори: 0
    Последно мнение: 06-04-06, 21:00
  5. Отговори: 13
    Последно мнение: 08-03-06, 12:31

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •