Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

    Колеги нека компетентните допълнят темта и да знаят непросветените дали при тази маниполация-технически преглед на CR-V има опасност за дифа,по скоро да превърти и се износи многодисковия маслен съединител или да се повредят помпите или какво точно може да стане при такова претоварване-Какво се случи-при преминаване на технически преглед съпругата ми стъпва с предните гуми на валяците,дърпа здраво ръчната и оня пуска валяците-задните гуми започват леко да попревъртат въпреки ръчната и пода на халето,предните започват да забавят въртенето и на скалата на валяците показва тормоз от 2500 не зная какви единици са/динамометра/ли,ще Ви излъжа.Казват че за спирачките трябвало за да са на ред да има тормоз от 3000 на скалата им.В темата никой не е коментирал при това какво става с помпите и дифа.Аз си го представям,че може д стане същата ситуация при натварена кола по по голям наклон,дали ще превърти задния диф/съединителите/ или има някакво предпазно устройство да не го претовари.Нека компетентните да кажат.Нека да знаем до къде може да се товари този автомобил,по голям и хлъзгав наклон с каравана примерно,на мене лично сърцето ми се сви като гледах на камерата какво става с автомобила-трябва да кажа ,че сервиза е на мой хора и за това се доверих на съпругата,ама,че и те будали да видили дали всичко и е на ред,да се натегнат.Възможно ли е с тази маниполация да се прецака нещо и да мислим за техническите прегледи тогава!!Нямам против модератора да обедини темата с "тъпия въпрос" просто не знаех как да провокирам коментара по нататък-въпраса за претоварването на дифа не е изяснен за мен-дали ще превърти моногодисковия съединител и т.н.Дайте инфо!!Благодаря.
    Последно редактирано от pavle; 29-03-11, 08:27. Причина: техн.грешки в правописа
    имах и Toyota Rav 4 2006g.
    Mitsubishi Lancer 2008g.
    Honda CR-V 1998г.
    Honda CR-V 3 2008 2.4 automat

  • #2
    От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

    Аз не знам как точно е направено CR-V-то, колегите с повече опит ще кажат, но си мисля, че ако е с централен диференциал (макар, че се съмнявам) нямаш никакъв проблем, поне докато диференциалът е отключен. Ако е с Haldex, значи системата за двойно предаване се включва когато датчиците на ABS-а засекът буксуващо колело - значи на теория при работещ двигател и описаната от теб ситуация би могъл да възникне проблем с трансмисията, аз обаче не вярвам да е възможно. Все пак (мое мнение) Haldex-ът, по същество най-тъпата система за двойно предаване, има нужда от доста електронни помощници, под формата на компютри и датчици, за да може да бъде наречена от производителите "интелигентна система за двойно задвижване" (с различни имена при различните марки), така че със сигурност горната ситуация е заложена в изкуствения й интелект. Остава вариантът Виско муфа - при това положение отново на пръв поглед е възможен проблем и отново се съмнявам - скоростта на валовете за преглед е изненадващо ниска, мисля, че са твърде бавни за да зацепи виското, но пък кой знае... Притеснително е това, че задните гуми са превъртали, докато предните са били на валяците... Ако си с Haldex е възможно да имаш някакъв неправилно работещ датчик, или нещо такова...
    Толкова мога да кажа аз, а това както виждаш са по-скоро общи приказки. Нека по-опитните с този модел да се намесят по-компетентно, ще е и полезно по принцип, все пак CR-V на пазара втора ръка става все по-често избирана кола.
    088/при нужда от помощ, или компания за бира/7908759

    Коментар


    • #3
      От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

      Единиците са Нютони и вярно е, че 2500 са малко. За другото не знам.

      Коментар


      • #4
        От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

        Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
        Единиците са Нютони и вярно е, че 2500 са малко. За другото не знам.
        И аз не казвам,че са много 2500,но това натоварване е само от дифа,без да е натискана спирачката,така,че явно не е малко!Съпративление само от валове и съединители,за мене не е малко,а е проблем.
        имах и Toyota Rav 4 2006g.
        Mitsubishi Lancer 2008g.
        Honda CR-V 1998г.
        Honda CR-V 3 2008 2.4 automat

        Коментар


        • #5
          От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

          Първоначално публикуван от The Namesake Преглед на мнение
          Аз не знам как точно е направено CR-V-то, колегите с повече опит ще кажат, но си мисля, че ако е с централен диференциал (макар, че се съмнявам) нямаш никакъв проблем, поне докато диференциалът е отключен. Ако е с Haldex, значи системата за двойно предаване се включва когато датчиците на ABS-а засекът буксуващо колело - значи на теория при работещ двигател и описаната от теб ситуация би могъл да възникне проблем с трансмисията, аз обаче не вярвам да е възможно. Все пак (мое мнение) Haldex-ът, по същество най-тъпата система за двойно предаване, има нужда от доста електронни помощници, под формата на компютри и датчици, за да може да бъде наречена от производителите "интелигентна система за двойно задвижване" (с различни имена при различните марки), така че със сигурност горната ситуация е заложена в изкуствения й интелект. Остава вариантът Виско муфа - при това положение отново на пръв поглед е възможен проблем и отново се съмнявам - скоростта на валовете за преглед е изненадващо ниска, мисля, че са твърде бавни за да зацепи виското, но пък кой знае... Притеснително е това, че задните гуми са превъртали, докато предните са били на валяците... Ако си с Haldex е възможно да имаш някакъв неправилно работещ датчик, или нещо такова...
          Толкова мога да кажа аз, а това както виждаш са по-скоро общи приказки. Нека по-опитните с този модел да се намесят по-компетентно, ще е и полезно по принцип, все пак CR-V на пазара втора ръка става все по-често избирана кола.
          Колега,без да се обиждаш,ама изказваш доста обширно мнение за система,за която не знаеш нищо.Дори принципа,но...поне разсъждаваш логично.
          В случая обаче не става дума нито за Халдекс,нито за Виско.Нито за Борг Уорнър.Системата си е на Хонда и е многодисков съединител в маслена баня с механично управление.Вероятно нищо не се е случило с колата от "еднократния тест"(времето ще покаже),но по принцип избягвай подобни опити.Хондата си е кола.Достатъчно здрава и преоразмерена,за това за което е създадена,но кола.Не очаквайте "чудеса от храброст" от нея...
          0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

          Коментар


          • #6
            От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

            Първоначално публикуван от ninja_1 Преглед на мнение
            Колега,без да се обиждаш,ама изказваш доста обширно мнение за система,за която не знаеш нищо.Дори принципа,но...поне разсъждаваш логично.
            В случая обаче не става дума нито за Халдекс,нито за Виско.Нито за Борг Уорнър.Системата си е на Хонда и е многодисков съединител в маслена баня с механично управление.Вероятно нищо не се е случило с колата от "еднократния тест"(времето ще покаже),но по принцип избягвай подобни опити.Хондата си е кола.Достатъчно здрава и преоразмерена,за това за което е създадена,но кола.Не очаквайте "чудеса от храброст" от нея...
            Е как да се обиждам, колега, като аз точно това съм написал, веднъж още в началото: "Аз не знам как точно е направено CR-V-то..." и още един път към края: "Толкова мога да кажа аз, а това както виждаш са по-скоро общи приказки."?!? А доколкото знам системите на Borg Warner и на Haldex са почти идентични, ама както и де е, почваме да спамиме темата на човека...
            Всъщност въпроса, доколкото разбрах, е нормално ли е описаното поведение на CRV-то по време на тех. преглед?! Защото колегата pavle всъщност нищо нередно не е направил, минал е на валяците по съвсем рутинен начин, така както се минава с обикновена кола. И ако няма някакво специално оказание от производителя, да се изключи или включи нещо (част от трансмисията, датчик, друго) засягащо конкретната система, единственото което остава е да се мине така както се минава с обикновена кола... Както и е направил... А пък аз не съм минавал на технически преглед в чужбина, ама май процедурата у нас си е почти същата като навсякъде в цивилизованата част от света (друг е въпросът доколко се следи за спазването й)?! Така, че може би трябва да поставим въпроса така: "Какъв е правилният начин за минаване със CRV през валяците за тех. преглед?" Имал съм Audi Quattro, там поради спецификата на Torsen-а не се налагаше да се прави каквото и да било по-специално. Имал съм и Land Rover Discovery, там и на раздатката имаше позиция "изключена от скорост", която беше предвидена за тази ситуация (и за някои други - печални ), на настоящата ми Vitara е ясно - просто не се включва двойното... За CRV-то, обаче, както вече писах, е добре да се включи някой с конкретен опит.
            088/при нужда от помощ, или компания за бира/7908759

            Коментар


            • #7
              От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

              Не се обиждайте и тук няма място за засягане,не сме ощипани госпожици,а маже бре,та аз ,по скоро жена ми нищо нередно не е направила,проблема е в това,че като са завъртяли валяците,се е включило задното,което се задейства посредством многодисков съединител в маслена баня,до колкото съм чел чрез някаква помпа свързана с оборотите на кардана.Притеснението ми е в това,че е била дръпната яко и ръчната спирачка,а тя ми държи добре и при това положение следва да е превъртял този многодисков съединител и се питам колко е вредно това и има ли някаква защита при такова претоварване,Не става въпрос въобще дали прегледа е минат коректно,а за това по този начин колко се е претоварил и критично ли е това за задния диф.Колегата нинджа провилно е разбрал въпроса и е писал,че времето ще покаже,ама на мене ми е шуто искам да знам какво става при такова претоварване,може да се получи примерно казвам ако някоя кака,а може и мъж зимата по наклон дръпнал ръчната и забрави да я пусне и тръгне,ще се прецака ли тогава дифа или има защити.Ровя се и из хонда форумите но инфо никс!Поздрави и на двама Ви.И-и-и срадня не разрешавам.
              имах и Toyota Rav 4 2006g.
              Mitsubishi Lancer 2008g.
              Honda CR-V 1998г.
              Honda CR-V 3 2008 2.4 automat

              Коментар


              • #8
                От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

                Веднъж хвърчах от "валяците" (признавам си, премълчах си съвсем умишлено, за да видя какво ще стане), беше още като взех Шатъла. Да, системата е различна, Шатълчето е с виско муфа, макар и доста "натегната". Имаше псувни и чесане по главите и "Ай', карай нататък, че потроши валяците с тая кошница..."
                Напоследък обаче, гледам са се понаучили, поне в тукашния КАТ. Като видят по-"подозрителна" кола и направо питат, дали не е с някоя такава хитрост.

                По принцип, на подобни коли трябва да се подложи скара със свободно въртящи ролки под колелата, които не са на валяците. Някъде има готови монтирани, с все собствените им спирачки, но засега са рядкост. Иначе си е тегава работа (мъкнене на крик,на скари, търсене на място за крика и т.н.).
                Добре е да се предупреждава предварително ... въпреки, че личния ми опит сочи, че и това не помага винаги - колата е тръгвала с крика при гумаджия, въпреки изричното предупреждение да не върти задните гуми, докато ги монтира. Не знам дали на ЦРВ-то системата зацепва и наобратно (от задните към предните), но ако е така - имай едно при смяна на гуми.
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • #9
                  От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

                  Павле, можеш да спреш да се притесняваш!
                  Откакто си пуснал темата, се ровя в нета и , с помощта на Чичо Гугл, открих ето това

                  http://www.hondasuv.com/members/showthread.php?t=661

                  За съжаление е на английски, а нямам никакво време да го превеждам.
                  А би било много полезно да се преведе, и темата ти да се закачи, като "важна".

                  Та от прочетеното разбрах, че не трябва да има някакви последствие от такова, краткотрайно натоварване на системата. Сещо така, системата изключва сама в момента , в който се натисне спирачката.
                  Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                  Коментар


                  • #10
                    От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

                    Първоначално публикуван от krasi-mir Преглед на мнение
                    Павле, можеш да спреш да се притесняваш!
                    Откакто си пуснал темата, се ровя в нета и , с помощта на Чичо Гугл, открих ето това

                    http://www.hondasuv.com/members/showthread.php?t=661

                    За съжаление е на английски, а нямам никакво време да го превеждам.
                    А би било много полезно да се преведе, и темата ти да се закачи, като "важна".

                    Та от прочетеното разбрах, че не трябва да има някакви последствие от такова, краткотрайно натоварване на системата. Сещо така, системата изключва сама в момента , в който се натисне спирачката.
                    Благодаря,приятел,да не мислиш ,че аз съм спрял да се ровя из нета,изядох го,но за съжаление съм с френски и арабски и там такива животни нема,схемата е друга,но специално си направих регистрация в сайта на хонда,и там установих,че първо този маслен съединител на дифа не е феродов,а е някакъв вид метални пресовки,чугун и още някакъв метал.Също така подлежали на смяна,могат да се извадят и пренаредят,за спирачката не разбрах не зная че изключва,но в моя случай никой не я е натискал,оказва се че за малкото време притеснение особенно няма,но съединителя все пак превърта и при по продължителен товар може да си ходи,друг е въпраса коя по напред ще сдаде багажа дали съединителя на скоросната кутия и двигателя или на дифа,но все пак е превъртял и не е добре да се прави.Продължавам да ровя,сайта дето си открил найстина има супер инфо доколкото ми позволява общата култура и преводача на гугъла.Благодаря за подкрепата!
                    имах и Toyota Rav 4 2006g.
                    Mitsubishi Lancer 2008g.
                    Honda CR-V 1998г.
                    Honda CR-V 3 2008 2.4 automat

                    Коментар


                    • #11
                      От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

                      Pavle, сърдити няма! Аз поне не съм, надявам се, че и колегата ninja_1 не е?! Не съм искал да се заяждам с никого, ако така е изглеждало... А по темата - линкът, даден от колегата krasi-mir е изключително полезен, вече знаеме всичко важно за системата! Съвсем скоро ще пусна превод на пост №3, в който е съществената информация. Пуснат е като отговор на пост №1, който от своя страна направо ме разби:
                      "Ive brought a second hand CRV and thought it was a two wheel drive until i looked underneath to see it has a rear diff, How does the CRV engage the Rear wheel drive, does it do this auto, as i dont have any option to select it "
                      Превод: "Купих си CRV втора употреба и си мислех, че е с предно предаване, докато не погледнах отдолу, кадето видях заден диференциал. Как CRV включва двойно предаване, автоматично ли става, след като не е оставен никакъв вариант за избор?"
                      Човекът си е купил кола втора употреба, без изобщо да подозира, че същата има всъдеходни амбиции... И без изобщо да я погледне отдолу...
                      Да знаеш също, че от това, което се е получило на прегледа не е възникнал абсолютно никакъв проблем! Като го преведа ще разбереш, само да остане малко време...
                      088/при нужда от помощ, или компания за бира/7908759

                      Коментар


                      • #12
                        От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

                        Ето още две страници изключително полезна информация от същият автор - varmint.

                        http://townhall-talk.edmunds.com/direct/view/.ef229e9/0

                        Един-два поста се повтарят с предишния линк, но има и нова информация за CR-V ( и не само ).
                        Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                        Коментар


                        • #13
                          От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

                          Почти съм сигурен, че в другите теми в този раздел е вече писано, че при претоварване има вентил, който предотвратява износването на дисковете.

                          Мда - ето тук. Колко необичайно...
                          Последно редактирано от silverfox; 05-04-11, 23:48.
                          Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

                            Значи, казваш, да спим спокойно?!?!?
                            Имаме си термо-клапан на вискомуфата?!?!?

                            Една мааааалка подробност - не караме Freelander!!!
                            Караме Хонда с RT4WD, Dual Pump и Multi-plate Clutch!!!

                            "Колко необичайно..."

                            п.п. Всъщност, както казва колегата varmint, в един от постовете си, нашата система също има предпазен клапан.

                            Мир!

                            Успех!
                            Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                            Коментар


                            • #15
                              От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

                              Така е, има си и при RT4WD предпазен клапан, почти съм готов с превода, скоро ще го пусна.
                              088/при нужда от помощ, или компания за бира/7908759

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X