Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем при смяна гарнитура глава на TLC LJ70

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем при смяна гарнитура глава на TLC LJ70

    След като от близо месец вече съм без джип за разходки и не си намирам място от яд и нерви, реших да пусна тема и да надам зов за помощ. Касае се за двигател 2.4 TD 90 к.с.на TLC LJ 70 , ’90 г.производство. По двигателя имаше лек теч на масло от гарнитура на главата,но воден от убеждението, че едно нещо докато работи не трябва да се пипа си я карах така машинката. Двигателят работеше безупречно, не грееше, не си изхвърляше водата и единствено му доливах по-малко масло. И така до деня в който в стремежа си всичко да и е наред за Трявна реших да я вкарам в местен сервиз за смяна на въпросната гарнитура. За целта купих необходимите за това неща: гарнитури- за главата, за изпускателните и смукателни колектори, за капака, болтове, гумички за клапаните, семеринг кол.вал и т.н. Главата е свалена, проверена за пукнатини, шлайфана и е направен ремонт на леглата на клапаните. Взех я от сервиза и още на следващия ден при работещ на място двигател преливното казанче се напълни и започна антифриза да излиза навън. Върнах я обратно и диагнозата бе, че проблема е от капачката на гърловината.Направена бе проба с нова капачка-резултата същия/значи ще е от леглото на гърлов.ми бе казано/. Прибрах си колата и две седмици се будалях да търся причината. Имаше спукани маркучи, недозатегнати болтове и т.н.,но проблема с изхвърляне на течността си остана. Хайде обратно пак в сервиза. От там се съгласиха този път, че проблема идва от навлизане на компресия в системата и трябва ново сваляне на главата. И така процедурата се повтори. В мое присъствие главата бе шлайфана наново при друг майстор/в средата бе по-ниска/, проверена отново за пукнатини и отново сглобена. И докато си мислих ,че този път вече всичко ще е наред днес я пробвахме и отново същия резултат. Докато я тествахме при скорост до 90 км./час десетина километри нямаше проблем. Натоварихме я на по-високи обороти /110-120 км./ и веднага си изхвърли течността. И сега колеги вече незнам какво да се прави. Помогнете с опит и знание къде да търсим проблема и как да си възстановя двигателя.
    Поста стана доста дълъг и скучен, но за по-кратко описание си трябва талант, който аз нямам. Предварително благодаря на отзовалите се.

  • #2
    От: Проблем при смяна гарнитура глава на TLC LJ70

    Така от дистанция е трудно да се реши проблема,но все пак мога да дам някакви насоки.Майсторите след като свалиха главата втория път имаше ли следи някъде по гарнитурата от прехвърляне на газове от цилиндър към воден канал???И още като се запали двигателя ли надува маркучите или след като загрее.Понякога като има проблем с охлаждането изхвърля водата и надува маркучите,но това е след като температурата се покачи над 90 градуса.Трябваше добре да се огледа новата гарнитура която свалиха,може да има и проблем със блока.Потърси помощ в друг сервиз,че следващи път ще изкарат проблема в кардана))
    0885719173-Красимир

    Коментар


    • #3
      От: Проблем при смяна гарнитура глава на TLC LJ70

      Има някои коли на които обезвъздушаването е един малък кошмар и резултата е подобен.Да не би и твоята да е от тях?
      Калин Владов,09РСПБЗН

      Коментар


      • #4
        От: Проблем при смяна гарнитура глава на TLC LJ70

        Има нещо криво в цялата работа. Прегледай тази тема, където горе долу всичко е казано относно смяна на гарнитурата. Другото което каза и Калин, сигурно ли е че вкарва компресия в охладителната система?

        Монтаж на главата за начинаещи

        Коментар


        • #5
          От: Проблем при смяна гарнитура глава на TLC LJ70

          А мерихте ли блока? Ако от там е кривнал малко или ако има язви по горния ръб на цилиндрите, колкото и да шлайфате главата, все тая.
          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

          Коментар


          • #6
            От: Проблем при смяна гарнитура глава на TLC LJ70

            И аз като собственик от една год.на 70-ка с 2Л-Т - 86 к.с.се наложи да сменям антифриз три пъти.Ще споделя и дано помогна.
            Първо плочката до капачката с трите болта не уплътняваше, беше крива и от 6-7 пъти се оправи с друга изрязана и разпробита от листова стомана/черна/.От там цяло лято с вода.Есента налях втори антифриз.При каране из полетата на бавни започна да загрява и то вече в студено време, както и изхвърляше по 4-5 л течност.Отново доливане на вода до оправяне на проблема.
            От питане ме посъветваха да сменя виското-не е работело и на ниска скорост на а-ла прави проблем!?.Добре-смяна с ново виско.Отново изхвърляне на 4-5 литра течност и почти прегряване.След съмнения в новото виско и други лутания се съмних в капачката. Поръчах такава 0,9 бара и с 12 лв.проблема е оправен, разбира се с нова смяна на антифриз.И остава само едно съмнение -какво поражение е понесъл мотора от тези нагрявания или прегрявания-никой не знае.По инфо от опитни колеги този мотор не понася такива температери.При всяко пълнене на охладителната система ми е било необходимо да покарам 500-600 метра за да налея необходимото количество антифриз, т.е. за обезвъздушаване на системата.

            Коментар


            • #7
              От: Проблем при смяна гарнитура глава на TLC LJ70

              Когато свалиха първата ремонтна гарнитура се установи ,че има потъмняване между 3-ти и 4-ти цилиндър. Повърхността на блока е проверена обстойно за някакви нередности и проверена с метален линеал за равнинност. Забелязва се м/у 2-ри и 3-ти цилиндър ,че е малко по ниско от порядъка дебелината на тънък лист хартия.

              Коментар


              • #8
                От: Проблем при смяна гарнитура глава на TLC LJ70

                Първоначално публикуван от Иво Василев Преглед на мнение
                Когато свалиха първата ремонтна гарнитура се установи ,че има потъмняване между 3-ти и 4-ти цилиндър. Повърхността на блока е проверена обстойно за някакви нередности и проверена с метален линеал за равнинност. Забелязва се м/у 2-ри и 3-ти цилиндър ,че е малко по ниско от порядъка дебелината на тънък лист хартия.
                Тънък лист хартия е 0.1 - 0.15. Вземете го премерете точно, става лесно с пластини. Ако наистина е 0.15... сещаш се
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем при смяна гарнитура глава на TLC LJ70

                  Аз неуспях да подпъхна листа никъде. Майстора от няколко опита и в едната част на линеала успя. И доколко тези 0.15 са фатални? Колко е граничния допуск?/ако има такъв/

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем при смяна гарнитура глава на TLC LJ70

                    Здрасти Иво!Както каза по горе tef4o тази работа с лист хартия не става/то става само със специални хартии за мерене, с калибрирана дебелина и плътност/а си трябват хлабиномерни пластини.И освен това порядъка на мерене на блока, а и главата е строго определен.Не съм хич запознат с ТЛК, но ако цилиндрите са до 6, се мери покрая на дългите и късите страни-между каналите за антифриза и маслото и по двата диагонала, ако цилиндрите са повече, се мери два къси и два дълги диагонали + правите.Ако това дето го описваш се случва, аз не бих ползвал въобще услугите на въпросния майстор и сервиз.Освен това не е зле да се провери и линеала, щото ако е изпуснат един път, то му стига.От значение е според мен/ако допуснем че майстора и сервиза са безупречни/качеството на гарнитурата и другите материали които ползваш.Но със сигурност има по-опитни в тази посока колеги които да добавят към темата.
                    Последно редактирано от metotem; 21-02-11, 05:38. Причина: добавяне информация
                    1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем при смяна гарнитура глава на TLC LJ70

                      И аз не знам колко са допуските на 2LT, но само за пример, на Витарата максималното допустимо отклонение е 0.05мм от общата плоскост. Ако някъде превишава - шлайф. Съмнява ме на Тойотата да са много различни цифрите.
                      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем при смяна гарнитура глава на TLC LJ70

                        Максимално допустимо изкривяване-0,20мм.
                        Измерването се прави в 6 посоки,на правоъгълник и хикс.
                        Това са предписали Япончетата за 2LT.

                        Разликата в допуска на витаровия мотор,
                        идва от различната кубатура,съответно различна дължина
                        и материял на изработка.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем при смяна гарнитура глава на TLC LJ70

                          Мисля ,че е от значение и вида на гарнитурата. Металната гарнитура по-няма възможност да убере тези разлики, докато ако е клингеритова и по-дебеличка би трябвало. Нали все пак и това е една от ролята на гарнитурата.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем при смяна гарнитура глава на TLC LJ70

                            Има ли движение по казуса...?

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем при смяна гарнитура глава на TLC LJ70

                              Първоначално публикуван от Lacho Botev Преглед на мнение
                              Има ли движение по казуса...?
                              Има колега. И така след като се разбра,че в този сервиз работата няма да бъде свършена, а само ще се правят опити за моя сметка/защото започна да се говори да се сваля блока за шлайф/ се обадих на правилния човек, а именно Тони /Траян Траянов/. Последваха няколко тел.разговори и консултации след което я натоварих на платформа и при него в сервиза. Човека без да сваля главата или да прави кой знае какви сложни проверки каза :"на тази кола проблема и е в главата". Има спукване на бренера на трети цилиндър и трябва да се смени главата. Нямаше много време за умуване, че денят наближаваше, за това се разбрахме да поръча нова глава. Колата я взех от него готова един ден преди "...Трявна" и успях да и направя теста в събота. Изминахме цялото трасе /че и още толкова защото често ходехме за гъбки/ без никакви проблеми. Проблема с двигателя бе решен.И така за пореден път се убеждавам,че сервизи много, но майстори малко. Кога, защо и как се е спукал въпросния бренер или мястото около него нямам обеснение. А за Тони, че няма тайни по Тойотата го разбрах вече и аз.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X