Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на ролки и ремък...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смяна на ролки и ремък...

    От известно време, когато е много студено, и запаля джипа се чуваше странен шум от под предния капак. След обстойно изследване, установих че едната ролка на обтегача има доста голям луфт и звука е от нея. Другата уж е наред но мисля да ги сменям и двете заедно с ремъка. Та искам да попитам, някой дали го е правил това упражнение и как точно става. Имам предвид, дали ролките са набити на местата си, и старата се изкарва с скоба а новата на преса или как...

    П.П. Така като гледам, оригинални Мопарски не се продават само ролките а целия оптегач. Не виждам смисъл да се сменя целия. Така че ще направя малко оборот на Рокауто ...гледам че там се продават и двете ролки поотделно.
    Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Quadra Drive...отново
    0877стоидевет215–Радослав

  • #2
    От: Смяна на ролки и ремък...

    Здрасти колега,аз смених тая на обтигача по-точно ми я "смениха" но като гледах просто си трябва инструмент.С един тръбен ключ хвана оптегача и го сви,откачи ремъка като гледаха да не излиза от другите шайби,след това със гедоре и звезда излезе половината оптегач,пак с звезда но на менгемето разви болта който държи ролката излиза на ръка и пак по-обратния път.дано съм ти помогнал.
    Jeep Grand Cherokee Limited 4.0L 1999г.
    Тодор Събчев

    Коментар


    • #3
      От: Смяна на ролки и ремък...

      Първоначално публикуван от sabchev73 Преглед на мнение
      Здрасти колега,аз смених тая на обтигача по-точно ми я "смениха" но като гледах просто си трябва инструмент.С един тръбен ключ хвана оптегача и го сви,откачи ремъка като гледаха да не излиза от другите шайби,след това със гедоре и звезда излезе половината оптегач,пак с звезда но на менгемето разви болта който държи ролката излиза на ръка и пак по-обратния път.дано съм ти помогнал.
      Да мери колега. Ти си с 4 л мотор и при теб е с една ролка обтегача. При мен са две. Обтегача се освобождава с 15 мм ключ при 4.7. Мисля че горе-долу ми стана ясно как се процедира. Чакам да ми дойдат ролките и го натискам. По възможност ще снимам как се прави и ще постна снимките. Поздрави
      Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Quadra Drive...отново
      0877стоидевет215–Радослав

      Коментар


      • #4
        От: Смяна на ролки и ремък...

        Ето и развръзката. Тъй като не намерих мопарски ролки да се продават самостоятелно, реших да ги купя от Рокауто. Марка ACDelco. С експрес мейл интернешънъл дойдоха за четири дни. Ремък си имах, купуван от Германия преди време с други части, за да използвам пакета.




        Необходимите инструменти са това. Камък 13 за сваляне на целия обтегач и 15 за болтовете на ролките и за освобождаване на ремъка. На мен ми беше по удобно с гаечен 15. Болтовете всъщност са някакви инчови, но 13 и 15 пасват. 13-ката е малко хлабава а 12 не влиза. Все пак по внимателно, става.



        По посока на часовниковата стрелка се освобождава ремъка. Тясно е доста, особено за ръце на 110 килограмов човек като мен.





        После на менгеме разглобяване.






        Оказа се че формата на едната рокла е малко различна и се наложи малко изпилване на шайбата за да може да влезе вътре.



        Вече сглобено.



        Следва процедура по замерване. Тука се наложи да викна един колега да снима, че не ми стигаха ръцете.




        И по обратния на разглобяването ред, всичко по местата.



        На пластмасата над перката на радиатора, има табелка със схемата на ремъка.



        Това беше. Не е кой знае каква философия.
        Това са едни от малкото неоригинални части които слагам на джипа. На самите ролки пише че, са произведени в Канада, а на лагерите, Китай. Мисля че, няма да изкарат колкото оригиналните, но пък, не са скъпи. Времето ще покаже.

        П.П Всъщност, последната зима, разхода ми се беше вдигнал много. До към 18-19 при положение че, миналата зима при същите условия и маршрут, не беше стигал 17. Със сигурност, за този разход, е имал участие и разбития лагер на ролктата. Вече беше започнал да издава зловещи звуци, особено когато е -30 градуса и запаля сутрин. Днес направих и доста други неща по джипа, за които ще пиша в темата "Какво направих днес...", но след последвалия тест драйв, определено се изненадах от разхода.
        Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Quadra Drive...отново
        0877стоидевет215–Радослав

        Коментар


        • #5
          От: Смяна на ролки и ремък...

          Първоначално публикуван от Radosl81 Преглед на мнение
          ... особено когато е -30 градуса ...
          Малко в страни от темата - имаш ли ел. нагревател на блока на мотора? Става въпрос за такъв с външно захранване, на 220V.
          Най ме е страх от хора без мечти...

          Коментар


          • #6
            От: Смяна на ролки и ремък...

            Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
            Малко в страни от темата - имаш ли ел. нагревател на блока на мотора? Става въпрос за такъв с външно захранване, на 220V.
            Имам да.
            Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Quadra Drive...отново
            0877стоидевет215–Радослав

            Коментар


            • #7
              От: Смяна на ролки и ремък...

              Кажи малко повече - ползваш ли го, на колко волта е, в гараж ли го ползваш, с какъв щепсел е...
              Най ме е страх от хора без мечти...

              Коментар


              • #8
                От: Смяна на ролки и ремък...

                Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                Кажи малко повече - ползваш ли го, на колко волта е, в гараж ли го ползваш, с какъв щепсел е...

                Тук ако нямаш такова нещо зимата, си "загинал" още на първата седмица, с постоянни температури под -25 градуса. Ползвам го редовно, цяла зима. На 220 волта работи. Има различни системи, но при мен нагревателя е поставен на мястото на едната тапа на блока. Той всъщност не загрява антифриза кой знае колко, но достатъчно за да запалиш лесно и да тръгнеш след 1 мин. Иначе трябва да чакаш много да загрее. Гараж нямам, но на всяко паркинг място пред блока си има кутия с контакт с часовников механизъм. Наглася се да се включи когато искаш и работи два часа. Във фирмата в която работя, на паркинга също има контакти. Има и по накои обществени паркинги из града. Освен нагревателя на блока, към същата система има и контакт изведен вътре в купето, към който се включва печка. Обикновека духалка на 220 волта от 800 до 2000 вата. Има различни. Печката също много помага защото с тая влага във въздуха, ако нямаш печка всяка сутрин, стържеш лед от прозорците до побъркване. Единственото, което е като страничен ефект, от тая печка е, че се натрупва много лед по вратите, от водата която се стича по прозорците. Аз го лекувам това като, поне веднъж на две седмици вкарвам колата на топло в фирмата за 2-3 часа и всичко изпада (по 100 кила лед ). Нещо за което се замислям да си сложа е зарядно за акмулатора което се свързва към същата система. особено с мойто каране по 10 км. на ден, направо го убивам. Ето в тая тема има писано за тези нагреватели.
                http://www.offroad-bulgaria.com/show...136#post978136
                Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Quadra Drive...отново
                0877стоидевет215–Радослав

                Коментар


                • #9
                  От: Смяна на ролки и ремък...

                  Ей за такива температури става въпрос. И то по няколко месеца в годината .





                  П.П. А относно източването на антифриза някой нещо няма ли да каже? От къде да го източа и защо не тече през кранчето? Задръстено ли е незнам, но доста го мъчих и не щя да потече оттам. Идеи...???
                  Последно редактирано от Radosl81; 06-03-11, 13:01.
                  Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Quadra Drive...отново
                  0877стоидевет215–Радослав

                  Коментар


                  • #10
                    От: Смяна на ролки и ремък...

                    Пробката въобще ли не се върти. Първите около 90 градуса са празен ход. Едва тогава почва да се отваря крана. Може да не е развивано скоро/никога и да е клеясало. Начина е само един - въртиш докато протече. Може би те е страх да не счупиш пробката. Не че е невъзможно, но едва ли. Аз поне не съм успявал да я счупя, въпреки, че съм развивал и много клеясали. Вътре има о-пръстен. Ако имаш наличен нов си го смени. Иначе ако изкараш маркуча, доста по бързо ще стане. Трябват ти по големи клещи или "гарги". Ама пък ще олееш всичко наоколо с антифриз.
                    Най ме е страх от хора без мечти...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Смяна на ролки и ремък...

                      Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                      ...Първите около 90 градуса са празен ход. Едва тогава почва да се отваря крана...
                      Ахаа ето къде е истината. Аз мисля че има само две положения, отворено и затворено. и го въртях само тези 90 градуса. По натам ми се струва че ще се счупи ако го напъна. Развива се като на резба ли? И колко литра горе-долу ще изтекат от там? Развиваш ли и тапата на блока за да се източи докрай? Ще го натискам другата седмица да видим какво ще стане. А за тоя о-пръстен, мога да се подготвя ако разбера какъв е точно.
                      Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Quadra Drive...отново
                      0877стоидевет215–Радослав

                      Коментар


                      • #12
                        От: Смяна на ролки и ремък...

                        Не знам на тоя Гранд как е, ама на един друг е точно зад стабилизиращата щанга, на 2-3 сантима от нея. Доста нестарден подход се иска да я хванеш и развиеш. Пръстена често се къса и трябва да има под ръка задължително. Маркуча по не е рисков.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Смяна на ролки и ремък...

                          Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                          Не знам на тоя Гранд как е, ама на един друг е точно зад стабилизиращата щанга, на 2-3 сантима от нея. Доста нестарден подход се иска да я хванеш и развиеш. Пръстена често се къса и трябва да има под ръка задължително. Маркуча по не е рисков.
                          Аз го намерих къде е ама неможах да го накарам да тече.

                          Абе май обърках темите.... Ще помоля някой модератор да премести мненията за източването на радиатора в темата където писах за това и където съм постнал снимки.
                          Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Quadra Drive...отново
                          0877стоидевет215–Радослав

                          Коментар


                          • #14
                            От: Смяна на ролки и ремък...

                            Пробката е на резба и може да се извади цялата, два пъти съм го правил (веднъж при смяна на антифриз и веднъж при смяна на термостат) но и двата излезе със скъсан О пръстен-вероятно причината е в мен.
                            Grand Cherokee ZJ V8 0887493336
                            Желязото се кове докато ...се закове...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Смяна на ролки и ремък...

                              Не е в теб причината. Дори и без да се вади, само от развиването се къса. Това обаче го разбираш като заредиш системата и запалиш. И айде пак наново.
                              Затова при всяко развиване там е добре да се сменя тоя пръстен.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X