Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Арматурно табло на ТЛК-80

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Арматурно табло на ТЛК-80

    Уважаеми колеги,моля знаещите да отговорят,става въпрос за ТЛК-80,'92.4.2ТД-1HD-T.Ходих на лов и газих дълбока кал,малко над праговете,след разбора като запалих да се прибирам забелязах,че на таблото светят повечето индикатори,които трябва да светят само на положение"контакт"-индикатор на филтъра,температурата на маслото на автомата,на алтернатора,на турбото и на критичните обороти.Иначе колата си върви,зарежда си,работят всички възли,но не "гаснат"при "запален" двигател.Мислех,че нещо е окъсило от калата и щателно измих камиона с пароструйка,но дефекта продължава.На ел.схемата намерих релето,което е за лампата на алтернатора,както и диодния блок за управление на тия няколко лампички,но физически не зная къде се намират.Моля за съвет.Вероятно е от това реле,понеже то командва светенето и загасването на тия лампички,след като алтернатора му подаде импулс,но просто не зная къде да ги търся,на бензиновия модел релето е във" FUSE BLOCK N2",но при турбодизела ми гнездото е празно.
    Последно редактирано от tuni; 17-11-10, 09:16. Причина: дописване

  • #2
    Re: Арматурно табло на ТЛК-80

    Какво става,колеги няма ли нито един авто ел. техник,който да се е занимавал с осемдесетка?

    Коментар


    • #3
      От: Арматурно табло на ТЛК-80

      Сигорен ли си че алтернатора зарежда? Аз имах същия проблем, но не зареждаше, и излезе от диодната плочка на алтернатора, всички диоди бяха гръмнали. (Получи се от същото-каране в кал и големи локви)
      А тва за което питаш е в таблото, но проблема не е там, почти сигорен съм че е в алтернатора.
      TLC 73 4.2-TD
      Автоматик
      Тел.0887859269

      Коментар


      • #4
        Re: От: Арматурно табло на ТЛК-80

        Алтернатора зарежда.

        Коментар


        • #5
          От: Арматурно табло на ТЛК-80

          Здрасти tuni!Да знаеш че съм механик, а от тоци разбирам от обща култура, тъй че следващото инфо е само да пробваш, а не гаранция че ще стане.А като гледам колко време от нийде взора надежда не види и рекох да ти пиша.Моя случй не беше от калта или водата, но картината беше подобна/99 4Runner,1KZT/ малко след като купих камиончето.Това което намерих, беше лош контакт между масата на купето и двигателя.Т.е. акумулатора се зарежда нормално, пали нормално, ама на таблото контролните лампи си светеха.То нали е чист дизел, пущиняка си работи ама да не му гледаш таблото.Ако ми хрумне друго, ще ти пиша.Успех, tuni!
          1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

          Коментар


          • #6
            От: Re: От: Арматурно табло на ТЛК-80

            Първоначално публикуван от tuni Преглед на мнение
            Алтернатора зарежда.
            Разбра ли се от къде е проблема? Какво излезе?
            TLC 73 4.2-TD
            Автоматик
            Тел.0887859269

            Коментар


            • #7
              Re: От: Re: От: Арматурно табло на ТЛК-80

              Не съм разбрал още нищо,затегнах масите -около 7 открих от тях,но проблема си стои.Коледната елха си свети.Много маси,много нещо,навсякъде има по един многожилен кабел към шасито,скорости,раздатка ,двигател.

              Коментар


              • #8
                Re: От: Арматурно табло на ТЛК-80

                Много ти благодаря,дано излезе още някоя маса и да е точната.

                Коментар


                • #9
                  От: Арматурно табло на ТЛК-80

                  Здрасти tuni!Значи не е от масите.Ако си затегнал толкова кабели и поне 2 от тях да са между купе и двигател, би трябвало да се оправи.Все пак да те питам дали алтернатора е бил потопен във калта и водата при тези упражнения?И дали ако е бил накиснат, си го разглобил и почистил, също четкодържателя трябва да е чист около четките и е важно да се движат свободно и да не са стигнали минималната си дължина.Или при калната му баня, може да е цъфнал някой бушон и сега контролните лампи се захранват не откъдето трябва.Предполагам, че при меренето му показва м/у 13.8-14.6в зарядно напрежение.Другото е как работят разните други системи като централно заключване, ел прозорци чистачки и пръскалки, радио и т.н.Друго което ми идва на ум е да не се е откачило важно за безопасността или за сигурната работа на двигателя кабелче/от корен в калта например/Например на едната ми Тойота при износване на четките на алтернатора/няма зареждане/ ми светваше и лампата за ръчната спирачка/ниско ниво на спирачната течност.Засега друго не се сещам.
                  1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                  Коментар


                  • #10
                    От: Арматурно табло на ТЛК-80

                    На кабела от алтернатора към контролната лампа (куплунга на алтернатора-жълто и бяло) когато е на контакт трябва да има минус, когато двигателя работи трябва да има плюс. Пробвай това и пиши какъв е резултата.
                    TLC 73 4.2-TD
                    Автоматик
                    Тел.0887859269

                    Коментар


                    • #11
                      Re: От: Арматурно табло на ТЛК-80

                      Първоначално публикуван от metotem Преглед на мнение
                      Здрасти tuni!Значи не е от масите.Ако си затегнал толкова кабели и поне 2 от тях да са между купе и двигател, би трябвало да се оправи.Все пак да те питам дали алтернатора е бил потопен във калта и водата при тези упражнения?И дали ако е бил накиснат, си го разглобил и почистил, също четкодържателя трябва да е чист около четките и е важно да се движат свободно и да не са стигнали минималната си дължина.Или при калната му баня, може да е цъфнал някой бушон и сега контролните лампи се захранват не откъдето трябва.Предполагам, че при меренето му показва м/у 13.8-14.6в зарядно напрежение.Другото е как работят разните други системи като централно заключване, ел прозорци чистачки и пръскалки, радио и т.н.Друго което ми идва на ум е да не се е откачило важно за безопасността или за сигурната работа на двигателя кабелче/от корен в калта например/Например на едната ми Тойота при износване на четките на алтернатора/няма зареждане/ ми светваше и лампата за ръчната спирачка/ниско ниво на спирачната течност.Засега друго не се сещам.
                      Проверил съм всички бушони,няма изгорял,алтернатора НЕ е бил в калта-доста високо стои,освен това съм с 33- ки на Гудрич и камиона е доста висок.Ще трябва да опитам с кабела от генератора да го откача и закача да видим тази смяна на поляритета дали се получава,според моя приятел-инженер по телекомуникации,който "пипа"и автомобилна електрика и електроника се е скапало някакво реленце,което не знаем къде се намира,което управлява контролната лампа на алтернатора(за дизела говорим на бензина е в бушонен блок номер 2,на дизела липсва-празно е гнездодто и на електросхемата се вижда как всичките ми коледни лампи вземата маса точно от това реленце,което няма нищо общо с реле-регулатора,който е интегриран в алтернатора,просто физически не зная къде е,също не ми работи и зумера за забравени светлини-BOOZER-и него не зная къде е ,но така я купих колата.

                      Коментар


                      • #12
                        Re: От: Арматурно табло на ТЛК-80

                        Първоначално публикуван от karosa Преглед на мнение
                        На кабела от алтернатора към контролната лампа (куплунга на алтернатора-жълто и бяло) когато е на контакт трябва да има минус, когато двигателя работи трябва да има плюс. Пробвай това и пиши какъв е резултата.
                        O.K,I will.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Арматурно табло на ТЛК-80

                          Колега tuni, сподели моля как се справи с проблема, че и при мен е нещо подобно.
                          Toyota Land Cruiser 80, 1FZ-FE
                          BMW F650CS
                          Радо о885 5о 59 5о

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X