Здравейте колеги!Хванах се да си сменя маслото на автомата !Колата е Витара ,автомата е тристепенен.Всъщност проблема е следния -докато двигателя не загрее на работната температура, а понякога и след това, автомата не превключва на друга скорост освен първа. Джипката потегля достига мощност за преминаване на друга скорост след което оборотите на двигателя се вдигат, а колата все едно минава в режим N на автомата, просто все едно си изключил от скорост !После по малко подавам гас пак отпускам ,пак гас ,това по време на движение, и все едно автомата се сеща ,че има и други скорости и заработва както трябва !От тук нататък няма пролем колкото и да караш през деня ,ама имам чусвто ,че нещо е запушено и се отпушва след подаване на мослото във скоростната кутия от високите обороти на двигателя ,или маслото не е читаво !Незнам !!!!!
Имам фактура на която пише ,че филтъра и маслото са сменени , това е преди 17000 км..Какъв филтър е сменен като във форума пише ,че автомата е със цетка и само се почиства !
След като прочетох къде какво има писано във форума за автоматите, разгледах всички сервизни ръководства запретнах ръкави и :
За да се сали тавата на автомата трябва да се махнат колекторните тръби, тези със катализатора.
После се сваля предния кардан, развива се от към страната на предния диф. висва надолу, като си стои закачен от към страна на раздатката и се стига до тавата на автомата !
Развиват се всички болтаве и тавата се отлепя !Много много внимателно се изнася защото иначе навсякаде става мазало /аз се олях малко - жената не ми се скара значи е било внимателно /и се вижда това :
След това се развиват трите болта на цетката сваляте я и нищо АМА НИЩО друго не барате ако не разирате като мен !!!!Вижда се това :
Тавата и цетката преди да ги измия бяха такива :
Кръглото на снимката е магнит !Беше събрал толкова мръсотия, че само със докосване ставаш много мръсен !
Това във буркана трябва да е масло ATF D III на 17000 хил. км. и трябва да е червено, а то по скоро е кафяво :
Следва промиване със бензин на цетката и на тавата !Необходими са около 2,5 литра бензин които се сипват по молко във цетката докато спрът да падат боклуци /а има тикива бъдете сигурни/и търпение за де се постигне желания ефект !!!След тази процедура нещата изглеждат така :
Снимките са две - лице и гръб на цетката :
Докато се извърши тази процедура, всичко което е имало да се изкапе от автоматичната кутия се е изкапало и се започва сглобяване по обратния ред !!!!
Следва наливане на маслото. Маслото се налива през тръбичката на щеката !
Първо сипах 2,5 л а по каталог е 2,8 л!Маслото е това :
Следва оглет за течове, при мен нямаше а ако има се отстраняват !
Запалих двигателя на N, поработи около 1 минута на празен ход после минах през всички деления на лоста. Усети се натоварване на двигателя, после проверих маслото на автомата и като всичко беше на ред направих едно кръкче около 10 км !!!!!Всичко си беше на ред !!!!Следва проверка на маслото при загрят двигател и се наложи доливане на около 200 грама !!!!
Това от 8,30 часа до 13,30 часа със разхождането !!!!!
Към 16 часа направих оглед за течове ,проверка на маслото, запалих и тръгнах, без да изчакам да загрее двигателя !Автомата си привклями нормално при студено масло на кутията. Знам, че не редно ама за опит един път може!
Минах около 20 км гратско без проблем !Динамиката на джипа доста се подобри или на мен така ми се е струва! Незнам ама върви по добре от преди !!!
Времето ще покаже дали проблема ми е бил от маслото или запушена цетка !!!
Дано е било това !!!!
Имам фактура на която пише ,че филтъра и маслото са сменени , това е преди 17000 км..Какъв филтър е сменен като във форума пише ,че автомата е със цетка и само се почиства !
След като прочетох къде какво има писано във форума за автоматите, разгледах всички сервизни ръководства запретнах ръкави и :
За да се сали тавата на автомата трябва да се махнат колекторните тръби, тези със катализатора.
После се сваля предния кардан, развива се от към страната на предния диф. висва надолу, като си стои закачен от към страна на раздатката и се стига до тавата на автомата !
Развиват се всички болтаве и тавата се отлепя !Много много внимателно се изнася защото иначе навсякаде става мазало /аз се олях малко - жената не ми се скара значи е било внимателно /и се вижда това :
След това се развиват трите болта на цетката сваляте я и нищо АМА НИЩО друго не барате ако не разирате като мен !!!!Вижда се това :
Тавата и цетката преди да ги измия бяха такива :
Кръглото на снимката е магнит !Беше събрал толкова мръсотия, че само със докосване ставаш много мръсен !
Това във буркана трябва да е масло ATF D III на 17000 хил. км. и трябва да е червено, а то по скоро е кафяво :
Следва промиване със бензин на цетката и на тавата !Необходими са около 2,5 литра бензин които се сипват по молко във цетката докато спрът да падат боклуци /а има тикива бъдете сигурни/и търпение за де се постигне желания ефект !!!След тази процедура нещата изглеждат така :
Снимките са две - лице и гръб на цетката :
Докато се извърши тази процедура, всичко което е имало да се изкапе от автоматичната кутия се е изкапало и се започва сглобяване по обратния ред !!!!
Следва наливане на маслото. Маслото се налива през тръбичката на щеката !
Първо сипах 2,5 л а по каталог е 2,8 л!Маслото е това :
Следва оглет за течове, при мен нямаше а ако има се отстраняват !
Запалих двигателя на N, поработи около 1 минута на празен ход после минах през всички деления на лоста. Усети се натоварване на двигателя, после проверих маслото на автомата и като всичко беше на ред направих едно кръкче около 10 км !!!!!Всичко си беше на ред !!!!Следва проверка на маслото при загрят двигател и се наложи доливане на около 200 грама !!!!
Това от 8,30 часа до 13,30 часа със разхождането !!!!!
Към 16 часа направих оглед за течове ,проверка на маслото, запалих и тръгнах, без да изчакам да загрее двигателя !Автомата си привклями нормално при студено масло на кутията. Знам, че не редно ама за опит един път може!
Минах около 20 км гратско без проблем !Динамиката на джипа доста се подобри или на мен така ми се е струва! Незнам ама върви по добре от преди !!!
Времето ще покаже дали проблема ми е бил от маслото или запушена цетка !!!
Дано е било това !!!!
Коментар