Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

    Първоначално публикуван от antiroad Преглед на мнение
    Зенит има предвид да се монтира петата от Джимнито на Витарата ,за да "омалява" по-малко.
    Но както сам той казва ,това е някакво частично решение.И раздатката е частично решение,бързите ги забравяш в доброто старо време,когато си бил с заводските гуми
    КОЛЕГА БЕЪР,ПОЖЕЛАВАМ ТИ УСПЕХ С ПРОДАЖБАТА НА ЗЪБНИТЕ БЛОКОВЕ!
    КОГАТО РЕШИШ ДА НАПРАВИШ ПИНЬОНИ И КОРОНИ,ЩЕ СЕ НАРЕДЯ НА ОПАШКАТА!
    Стига цената да е като за "сиромаси Витараджии",за информация ,цената на турския кит на мост е 350 евро!
    От корони и пиньони, няма да постигнеш желаният ефект и резултат!!! Цената я знаеш, а и монтажа им не е никък лек. ЗАШО ЛИ ? Защото разликата от два зъба е незначителна. Ако оригинално си с 8/37 и сложиш 8/41 разликата в скоростомера при едни обороти е 10 км. в час на предавка. Така беше на предишната ми къса Витара. Имаше ефект отначало с малките гуми, но при 33" и 35" ефекта някъде се позагуби. Вчера смених на Гранд Витара V6 дифовете със същата цел. Нейните бяха 8/39 . След замяната им с 8/41 разлика почти няма. Никаква разлика в динамика и скорост. Ако не си бях записал предварително скоростта на всяка предавка при 3 хил. оборота нямаше да усетя такава, а тя е само 5 км. Между турския кит и твойте дифове разликата ще е същата. Ти си с 8/41 , а техните са 8/43 . За такива пари по-добре големия кит за раздатката.
    0886/706147 Тунинг на Vitara & Grand Vitara

    Коментар


    • От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

      А ако се направят още по-бавни дифове?Аз лично съм с 6,75:1 и много добре знам за каква разлика иде реч...
      0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

      Коментар


      • От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

        То май повече от 5.72:1 не може поне така аз мисля защото ако можеше до сега да са ги направили турците от 4x4fourart
        поздрави

        Коментар


        • От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

          Първоначално публикуван от zenit Преглед на мнение
          То май повече от 5.72:1 не може поне така аз мисля защото ако можеше до сега да са ги направили турците от 4x4fourart
          поздрави
          Гледам че на сайта им имат 5.83:1 , и защо да неможе да се направят примерно 6.25:1 ?
          Лудак

          Коментар


          • От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

            Някога ме учеха, че единична зъбна силова предавка над 5:1 не се препоръчва, но след приказките покрай лебедките ... вече не знам.

            @Нинджа1: при теб това 6.75 само на пиньон/корона ли е? Или има още някое колело?
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

              Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
              Някога ме учеха, че единична зъбна силова предавка над 5:1 не се препоръчва, но след приказките покрай лебедките ... вече не знам.

              @Нинджа1: при теб това 6.75 само на пиньон/корона ли е? Или има още някое колело?
              Той е с редукторни мостове..
              Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
              New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

              Коментар


              • От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

                Както е писал Ицо,с редукторни мостове съм.Иначе реално диф-а ми е с ПЧ 3,50:1,но имам 1,92:1 редукция в колелата...
                Въпроса е принципен.Аз,лично,ако стоях пред подобен проблем,щях да насоча усилия към забавяне на РК като цяло.И на бързи ,и на бавни.Почти всички парт-тайм джипки с ръчни скорости имат един празен тунел м/у СК и РК,в който има само силов вал...Калмини,мисля,имат кит който е именно такъв,но при тях празния тунел си остава(че им е по-лесно така) и комплектацията СК/РК става малко дългичка...
                0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                Коментар


                • От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

                  Тук има клипчета на Витарата на К. Митов, макар и не баш от рода, от който предполагам искахте.

                  http://www.offroad-bulgaria.com/show...86#post1447386
                  Без блокажи си за никъде. :D
                  Без лебедка, хептен...

                  0887 731062 - Цецо

                  Коментар


                  • От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

                    Първоначално публикуван от ninja_1 Преглед на мнение
                    Както е писал Ицо,с редукторни мостове съм.Иначе реално диф-а ми е с ПЧ 3,50:1,но имам 1,92:1 редукция в колелата...
                    Въпроса е принципен.Аз,лично,ако стоях пред подобен проблем,щях да насоча усилия към забавяне на РК като цяло.И на бързи ,и на бавни.Почти всички парт-тайм джипки с ръчни скорости имат един празен тунел м/у СК и РК,в който има само силов вал...Калмини,мисля,имат кит който е именно такъв,но при тях празния тунел си остава(че им е по-лесно така) и комплектацията СК/РК става малко дългичка...
                    Знам, че си с редукторни, затова поставих въпроса, някой да не се чуди как се събира такава предавка на едно място
                    Иначе и аз си мислих за празното място, малко е късо, но не е невъзможно да се използва.
                    Ако се кара колата с много по-големи гуми от оригиналните, една перманентна предавка там може би е добра идея, а и ще се събере. Ако трябва да се включва и изключва - вече е малко по-сложно, но мисля, не и невъзможно.

                    Твоя вариант, с редукторните мостове сякаш най ми допада, само дето означава или преминаване към цял мост отпред, или бясно ТНТМ. Някъде из нета бях мяркал Нива (ако не се лъжа), с добавени редуктори, както си е с независимото, но излизам от темата.
                    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                    Коментар


                    • От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

                      http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=113718 Преди малко четох темата.
                      На нас клиренс ни трябва , не скорост

                      Коментар


                      • От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

                        Да посъживя малко темата на Антон. Преди около два месеца реших да направя нещо по въпроса със смяната на предавателното число на раздатката. Иван Попов веднага прие идеята и ми предостави цяла раздатка за замерване, мислене и провеждане на експерименти.


                        Замерих ъгли, междуцентрово разстояние като използвах най-добрата налична техника.







                        И като седнах начатках едни сметки



                        Не съм велик капацитет по зъбните колела и нещо не ми се връзваха сметките, че реших да пусна чешмата с топлата вода, а не да я откривам и бегом в ЗММ Нова Загора. Те хората с това се занимават

                        В общи линии редукторът на бавните предавки е със следната компановка.



                        Идеята е да се изработи на ново зъбния блок и колело 2 и да се подменят оригиналните. Калмини са сменили и колело 1 и са постигнали забележителен резултат от редукция 4.24 при оригинална 1,817.



                        Както се вижда зъбите на колело едно са по-малки от зъбите за челно зацепване. По предварителна информация се оказа, че не може да се направи с наличната техника в България. Няма как да се шлайфат зъбите без да пречи венеца за челно зацепване. Имало е една машина, която е можела тази операция зъб по зъб, но тя се е намирала в ЗММ София и не се знае съдбата й. За една бройка можех да си поиграя и с ерозийка и други машини, но идеята ми е да се получи нещо серийно и срещу малко пари да може всеки да се оборудва.

                        След доста перипетии колелата са готови.




                        Веднага виснах на главата на Бакалов да ги пуснем в раздатката, че да видим какви сме ги надробили...
                        ... и разбира се първата греда, в стремежа си да увелича още малко предавателното число голямото зъбно колело малко е порастнало и се наложи много лека интервенция на кожуха.





                        но пък получихме предавателно число 2,48 , а оригинално е с 1,82
                        След лекото запиляване с лист от ножовка използван като шабър всичко си влезе като у дома си.





                        Перфектно, капака си легна на мястото и всичко се завъртя на ръка много плавно. Във вторник ще я пращам на Иван Попов за тест и дано са положителни отзивите.



                        Малко информация:
                        При оригиналния вариант
                        1бавна - 6,64; 2бавна - 3,54; 3бавна - 2,51; 4бавна - 1,82

                        Ясно се вижда, че между първа и втора разликата е почти два пъти. Получава се дупка или при изцеждане на 1-ва бавна неможе да се премине на 2-ра бавна при по-сериозен наклон. После след 2-ра предавките са по-близки. Идеята ни е да можем да доближим 2-ра бавна до стандартната 1-ва бавна и да може после да се използват 3-та, 4-та, че и 5-та.

                        Какво се получава след промяна на предавателното число на раздатката на 2.48:

                        1бавна - 9,06; 2бавна - 4,83; 3бавна - 3,42; 4бавна - 2,48

                        Много ми се иска да мога да смъкна с още една единица и да се получи предавателно число около 3.39, но ще трябва за целта да се произвежда и първото зъбно колело, а то е с вътрешни шлици, при това глухи и ще е доста скъп процес.
                        OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

                        Коментар


                        • От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

                          Доколкото разбрах-тези новите зъбаци ще могат да се произведат и с по-конвенционална техника, така ли?

                          Ако Иван каже, че работата е наред-слагай чертежи, може да си поиграя с раздатка следващите месеци...

                          Е, опасна болест, няма спиране...
                          Има ли желание-има и начин!

                          Коментар


                          • От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

                            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                            Доколкото разбрах-тези новите зъбаци ще могат да се произведат и с по-конвенционална техника, така ли?
                            Не си разбрал правилно. Произвеждат се на специализирани машини.
                            OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

                            Коментар


                            • От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

                              Язък...
                              Има ли желание-има и начин!

                              Коментар


                              • От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

                                Славине, ако е с прави зъби, освен по-сериозния шум, нещо друго пречи ли му? Пък и ще е по-лесно за изработка сякаш.
                                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X