Страница 1 от 30 1234511 ... ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 597

Тема: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

  1. #1
    Аватара на antiroad
    antiroad е офлайн Старши участник | Организатор || +ПЛ |
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Сливен
    Публикации
    2,662
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

    Бях споменал в друга тема ,че искам да си направя бавна раздатка.За целта съм си закупил един комлект ск.кутия +раздатка.Тъй като не бях отварял раздатка,разглобихме я и разгледахме устройството.Идеята ми беше да направим по-бавни не само бавните предавки,но и бързите.За съжаление на първо гледане могат да се тунинговат само бавните,не сме мислили достатъчно задълбочено все пак!Остава другият вариант -да се тунингова ск.кутия.И нея не съм отварял,ще я разгледаме и ще мислим.Дайте инфо има ли разлика при различните модели Витари в ск.кутии и раздатките и естествено пред.им числа!
    0887/400121 Антон Донев

  2. #2
    Регистрация
    Jun 2007
    Място
    Aberdeen UK
    Публикации
    1,923
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

    На 1.6 и 1.6 16в мисля че скоростите и раздатката са еднакви но незнам как стои въпроса с 2.0 и 2.5

  3. #3
    Регистрация
    Jun 2007
    Място
    Aberdeen UK
    Публикации
    1,923
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара


  4. #4
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,294
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

    Добре де, а кой ще направи нужните детайли (зъбни колела) достатъчно здрави на достатъчно смислена цена? Това за единични бройки ми се вижда доста разправия, а от там цената става... И пак "проблема" е кой ще ги направи правилно. Тия хора вече не са много, а част от тях рядко са трезвени и рядко им се работи.

    Раздатката ми се струва по-лесна, още повече че го има направено. А принципно като че ли най-правилно е да се увеличи предавателното число на дифовете, стига да има как. Колкото до кутии от по-мощни версии - може и да са еднакви, но най-често някъде по предаването има намалено предавателно число за да се използват напълно възможностите на по-мощния мотор. Ако всичко друго е еднакво, най-често пипат дифовете.

    Например 4-та скорост е директна със сигурност при всичките двигатели, значи остават останалите 4 скорости. Ама пък те за да са адекватни към директната 4-та, вариантите не са твърде много. Раздатката на бързи също е директна - няма предавка, значи няма какво да се тунингова. И за двете (4-та директна и бързи скорости - директни) си има причина, и тя е че загубите в трансмисията са най-малки, когато са най-малко зъбните предавки, а така се получава че между двигателя и дифа(фовете), няма друга предавка.

    За пример ще дам Терано и Паджеро, например. Не помня точните цифри за Паджеро, но при Терано всяко увеличение в мощността на двигателите е съпроводено с намаляване на предавателното число на дифовете (по-бързи). Например 2.7TD до 1996г. е с дифове 4.625. 2.7TDI с едни допълнителни 20-ина кончета е с дифове 4.375, а 3 литовия дизел с още 30 кончета отгоре вече е с дифове 4.11. Разлики в скоростите също има, но те са за скоростите от 1-ва до 3-та, като 4-та и 5-та са еднакви, а 2.7TDI и 3.0TDI са със съвсем еднакви скорости, въпреки доста съществената разлика в двигателите. Раздатките са съвсем еднакви.

    Освен при терано, същото "явление" наблюдавам и при няколко останали джипки от различни марки.

    В същото време, Calmini продават китове и за витара, и за терано, за доста баята смяна на предавателното число при бавни (2 и нещо срещу над 3.5 за терано), като общо взето, поне според информацията, която съм изчел, това се ползва предимно за роккроулинг, където е нужна ниска скорост и голям въртящ момент, и не знам до колко би било удачно за нашия тип кално каране, освен ако например не сложиш гуми 33-ки, или нещо от сорта.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  5. #5
    Аватара на antiroad
    antiroad е офлайн Старши участник | Организатор || +ПЛ |
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Сливен
    Публикации
    2,662
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

    П отношение на това ,кой ще ги прави,ще намерим.Въпроса е цената да ни устройва.Знаеш,че вече има Самураи и Джимнита ,които успешно карат с бавни раздатки.Бъзите на Витарата са директни наистина и затова останах малко разочарован,че не могат да се тунинговат.За роккраулинг с Витарата е малко пресилено да се говори,но идеята е да се върне динамиката и въртящия момент на машината с щатните гуми.Всеки знае разликата между195/80/15 и 31-ци ,с каквито карам или по-големи-на сериозни наклони се задъхва.Друг е и въпроса според различните ситуации дали ще помогне по-бавна раздатка или просто ще трябва по-як мотор.
    На Самурая само бавните ли сменяте или неговата конструкция на раздатката е различна?
    Има ли фабрични китове за тунинг на раздатка и ск.кутия?
    Ясно е,че най-добре от дифовете ще решим проблема,ама те са два...и всичко струва по две,а за съжаление по-бавни щатни от моите няма-5,125/1,с изключение на тунинговите!
    Последно редактиран от antiroad ; 27-09-10 в 06:38
    0887/400121 Антон Донев

  6. #6
    Аватара на antiroad
    antiroad е офлайн Старши участник | Организатор || +ПЛ |
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Сливен
    Публикации
    2,662
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

    Още един въпрос-при Витарите на ск.кутия четвъртата е директна,а петата наддиректна ли е?
    0887/400121 Антон Донев

  7. #7
    Аватара на New hope
    New hope е офлайн
    Христо
    Старши участник | +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    Хасково-Димитровград
    Публикации
    2,500
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

    На Самурая с раздатка 4,16;1 се променя с 12,2% редукцията на бързи и 83,6 % на бавни. http://www.offroad-bulgaria.com/show...t=88956&page=2
    Subaru Legacy
    Toyota Land Cruiser RJ77 , Toyota Land Cruiser RJ70
    Yamaha WR 450F
    New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

  8. #8
    Аватара на Дявол Коледа
    Дявол Коледа е офлайн
    Димитър Доросиев
    Старши участник | СзО || +ПЛ |* МСС *
    Регистрация
    Jul 2004
    Място
    Копривщица
    Публикации
    2,604
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

    Виждал съм съм монтаж на раздатка от Самурай на Витара като витараскта раздатка се сваля и се прави капак на скоростите с нужния изход,тогава ще можеше да ползваш възможноста да си намаляваш предавателното число с помоща на самурайския кит.Ще се помъча да намеря снимки.
    ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
    тел.088четири 9едно9 4нула4
    -------------------------------------------------------

  9. #9
    s_s1 е офлайн
    Светослав Генчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ |
    Регистрация
    May 2007
    Място
    с. Стража до гр. Търговище
    Публикации
    7,491
    Точки (при гласуване)
    25

    По подразбиране От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

    По-добре е да се инвестира в по-мощен двигател, защото когато преодоляваш кал трябва да можеш да развъртиш с определена скорост гумите, така че грайферите да започнат да се чистят в следствие на центробежните сили. И другото нещо, което липсва на витарите е въртящ момент още в ниските обороти. А какво се получава-кара се на бавни и на прекъсвач, защото машината няма мощност и добър въртящ момент под 4000 об/мин.
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

  10. #10
    Аватара на Дявол Коледа
    Дявол Коледа е офлайн
    Димитър Доросиев
    Старши участник | СзО || +ПЛ |* МСС *
    Регистрация
    Jul 2004
    Място
    Копривщица
    Публикации
    2,604
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

    Това не е точно верния път ще ти кажа защо.По мощния двигател на теория е супер,да ама не особенно при нашите лагерни колички където всички възли и агрегати са значително по-малки,в момента в които се монтира нещо значително по-мощно ще стане мармалад аз за най-мощното при Витара което се сещаме 2,5 V6.И тогава пак колата няма да е достатъчно бавна за да минава препятствята наистина плавно.Друго което ми идва на акъл е че на 1,6 16v двигателя диференциалите са по бързи 4 и нещо докато на 1,6 8v са 5,125:1 може би ще има някакъв успех ако се сложат пиньон и корона от малката Витара.
    Ето разликите в предавателните числа на Витара:
    Suzuki Vitara 1.6i 16V – 4.875:1
    Suzuki Vitara 1.6 8V Mono. – 5.125:1
    Не е нещо осбенно но като начало може да се пробва за гуми до 31" може и да стане.

    Последно редактиран от Дявол Коледа ; 27-09-10 в 08:42
    ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
    тел.088четири 9едно9 4нула4
    -------------------------------------------------------

  11. #11
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,294
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

    Цитат Мнение на Дявол Коледа Преглед на публикациите
    Suzuki Vitara 1.6i 16V – 4.875:1
    Suzuki Vitara 1.6 8V Mono. – 5.125:1
    Не е нещо осбенно но като начало може да се пробва за гуми до 31" може и да стане.

    И според мен е най-правилно да се тръгне от тук. Това ще даде, макар и малко, но по-адекватно поведение при нормално асфалтово каране. После може да се мисли за бавните от раздатката. Да тунинговаш скорости според мен е мисия невъзможна, или най-малкото безсмислена - хем е най-трудно, хем с най-неясен резултат.

    Колкото до динамиката - нея няма да я върнеш като с щатните гуми, каквито и предавателни числа да слагаш. Поне на асфалта де. Големите гуми значат по-големи загуби. Калните такива - още по-големи загуби. Тоест, за да имаш динамика просто трябват повече кончета.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  12. #12
    Аватара на antiroad
    antiroad е офлайн Старши участник | Организатор || +ПЛ |
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Сливен
    Публикации
    2,662
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

    Цитат Мнение на sparkybg Преглед на публикациите
    И според мен е най-правилно да се тръгне от тук. Това ще даде, макар и малко, но по-адекватно поведение при нормално асфалтово каране. После може да се мисли за бавните от раздатката. Да тунинговаш скорости според мен е мисия невъзможна, или най-малкото безсмислена - хем е най-трудно, хем с най-неясен резултат.

    Колкото до динамиката - нея няма да я върнеш като с щатните гуми, каквито и предавателни числа да слагаш. Поне на асфалта де. Големите гуми значат по-големи загуби. Калните такива - още по-големи загуби. Тоест, за да имаш динамика просто трябват повече кончета.
    Явно не сте чели внимателно
    16 вентиловите Витари са с дифове също 5,125 /1.Това сме го коментирали в друга тема за дифове.
    В момента моите са си такива и съм с 31-ци.Както обясних вече по-бавни заводски няма,има само тунингови.
    По отношение на мотора съм съгласен с Дявол Коледа,няма да издържат възлите след мотора,като започнеш още от съединителя.
    Иначе Витара 2,5 V6 с бавни дифове и големи гуми отдавна вече има и собственика го познавате всички-Иван Попов.
    Другата добра комбинация ,която се сещам е дизеловата Витара 1,9 TDI/всички твърдят,че мотора на Пежо е супер и е по -добрия избор от маздовия/,монтират и се бавните дифове и големите гуми.Върт.момент на дизеловата е с около 1/3 по-голям от бензиновата.Досега никой не ми е отговорил да е пробвал тази комбинация.Имайте предвид,че дизеловата Витара тежи с 300кг повече от бензиновата и това едва ли е само от мотора,защото има по-яки дифове/чугунен корпус на предния/,полуоски,карета.
    Последните два варианта са можеби най-удачни,но и най-радикални и струват пари,но аз не ги изключвам и скоро може да видите обява на моята в раздел продава
    0887/400121 Антон Донев

  13. #13
    Регистрация
    Apr 2010
    Място
    Монтана
    Публикации
    126
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

    По отношение на мотора съм съгласен с Дявол Коледа,няма да издържат възлите след мотора,като започнеш още от съединителя.

    Слабото място е съединителя,предните полуоски и каретата,всичко друго е направено много здраво и издържа на много по-яки натоварвания и мотори.

  14. #14
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,294
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

    Абе подочу се из форума че думкали преден диф, ако се постараеш достатъчно и си с агресивни гуми. Ама това се случива и на други.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  15. #15
    Аватара на antiroad
    antiroad е офлайн Старши участник | Организатор || +ПЛ |
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Сливен
    Публикации
    2,662
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

    Цитат Мнение на kimi77 Преглед на публикациите
    По отношение на мотора съм съгласен с Дявол Коледа,няма да издържат възлите след мотора,като започнеш още от съединителя.

    Слабото място е съединителя,предните полуоски и каретата,всичко друго е направено много здраво и издържа на много по-яки натоварвания и мотори.
    Пропускаш нещо много важно-предния диф!
    Спарки го е написал вече,пълна смешка е ,виж задния и ги сравни!
    0887/400121 Антон Донев

  16. #16
    Регистрация
    Apr 2010
    Място
    Монтана
    Публикации
    126
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

    Цитат Мнение на sparkybg Преглед на публикациите
    Абе подочу се из форума че думкали преден диф, ако се постараеш достатъчно и си с агресивни гуми. Ама това се случива и на други.
    Точно така,но задния диф,скорости и раздатка надали има някой да ги е думнал

  17. #17
    Аватара на antiroad
    antiroad е офлайн Старши участник | Организатор || +ПЛ |
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Сливен
    Публикации
    2,662
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

    Ами аз затова съм си сложил заден диф отпред
    0887/400121 Антон Донев

  18. #18
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,294
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

    Цитат Мнение на antiroad Преглед на публикациите
    Пропускаш нещо много важно-предния диф!
    Спарки го е написал вече,пълна смешка е ,виж задния и ги сравни!
    Всъщност, оказва се, доста джипки страдат от това. Това че си успял да сложиш заден диф отпред обаче решава тия "неудобства".
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  19. #19
    Регистрация
    Apr 2010
    Място
    Монтана
    Публикации
    126
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

    Цитат Мнение на antiroad Преглед на публикациите
    Ами аз затова съм си сложил заден диф отпред
    Това е най-доброто решение.Ако пък смениш и двигателя с по-мощен няма да ти трябва тунинг на кутиите,точно това правя в момента сменявам предния с цял от уаз и мотор от VW 1,9 TDI

  20. #20
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    Свищов,Бургас
    Публикации
    144
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Тунинг на раздатка и скоростна кутия на Витара

    Не е ли по- лесно нови корона и пиньон ,да се направят.Някъде в Русе ги поръчвахме преди години ,за един мотор.

Страница 1 от 30 1234511 ... ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Тунинг на автоматична скоростна кутия
    От tuni във форум Автоматични и ръчни скоростни кутии
    Отговори: 12
    Последно мнение: 20-03-16, 18:26
  2. Отговори: 1
    Последно мнение: 04-01-11, 08:50
  3. Отговори: 5
    Последно мнение: 31-10-08, 17:17
  4. Купувам скоростна Кутия за Витара 1.9 D
    От autostart във форум Архив
    Отговори: 9
    Последно мнение: 10-03-08, 20:37

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •