Здравейте съфорумци. Миналата седмица се сдобих с тази машина и реших да пусна тази тема, защото рано или късно ще ми притрябва помощ. Накратко за това как стигнах до джипа и избора.
Фен съм на леките коли и в частност на ауди. Реших преди няколко месеца, че е време за джипка с цел лек (туристически) офроуд и нови авто изживявания, но тъй като не искам да се разделям с аудито отпадна възможността да се сдобия с по-добър и нов джип. Реших да взимам такъв като втора кола, но тъй като в момента не е разумно да се харчат пари си ограничих бюджета до 3-4хил.лв. От коли разбирам, но от джипове доскоро хич. Първоначално обмислях вариант за Лада Нива или Сузуки Витара, впоследствие минах на Фероза и Опел Фронтера. Запалих се по Фронтерите заради обемистото купе и евтината цена. В последствие минах и през Ленд Ровер Дискавъри и Митсубиши Паджеро 2. За два месеца усилено търсене, тестване и пазарене прегледах 18 джипа. Набързо разбрах, че до 4000лв читав джип почти няма. Всъщност открих само един - Фронтера, при това я спазарих за 3400лв. Имаше само един проблем - течащ заден диф иначе нито ръжда, нито технически проблеми. Перфектна боя и салон. Всички други джипове не ми харесаха. От нивата ме отказаха рано, рано, а и цените на хубавите се доближават до 5000лв. Витарите внезапно ми се струва, че са поскъпнали, няма хубава витарка до 4500лв. Ферози също неизгнили много трудна работа да се открият. Не ми хареса и ситуацията с частите и се отказах. Много ми харесаха Дискаверито и Паджеро 2. Просто за митсубишито 6000лв са нищо и не си заслужават тия по-надолу, а Дискавери просто не си харесах. То и няма много избор. Или са ръждиви и с течове или са от Италия с технически проблеми. Прсото не рискувах и се отказах. Въпреки, че бях вдигнал бюджета до 6000лв това не ми помагаше кой знае колко. Не и до мига в който намерих това Чероки. Отидох една вечер, видях го, запалих го, покарах го и вече вътрешно знаех, че това е моята кола. На следващият ден го закарах на един човек тук във форума, който има сервиз за джипове , той го одобри, след което по негов съвет отидох и го покарах по магистралата до Ихтиман за да видя дали загрява. Тествах го и в полето малко, а след това и на голям асфалтов полигон. На следващият ден го купих и сега съм много доволен. Благодаря и на този форум, който ми даде доста информация и най вече на руския jeep форум, който има не малък принос за увереността за покупката ми. Запознах се набързо (за една вечер) кой двигател, с коя трансмисия да бъдат и бях вече готов. В крайна сметка седнах с химикалка и един лист и нахвърлях какво всъщност ми трябва от един джип:
-Да има място за 5 човека и багажник (без компанияи бягаж закъде в планината?)
- Да има full time задвижване (аудито ми е с постоянно такова без да ми трябва толкова, а джипа който ще ме кара в планината да е без!?)
- Да е с мощен двигател (за какво ми е икономичен мотор, при положение че ще го карам само в планината, където и слабият двигател харчи и се натоварва много)
- Да е ремонтопригоден и с евтини части (в час съм с колите и мога доста неща да си свърша сам, а като цени на части по-евтини са единствено на руските и на Ленд Ровер частите)
Това отговаря на моите изисквания:
Jeep Cherokee (XJ) 1993
Произведен в USA за немския пазар, откъдето преди години е купен.
Двигател: 4.0 High Output - 190 коня и 305 Нм
Трансмисия: автоматична AW-4
Задвижване: Selec Trac (раздатка 242NP)
Заден дифф с LSD (работещ)
Други екстри: преден булбар с халогени, ел.стъкла, централно заключване, рейки за багажник ,аларма и газов инжекцион BRC с 80л. бутилка. Климатик нямам, но по начало не държа на тази екстра още повече за планинаски джип. Важното е да има яко парно!
Състояние: няма нито един теч, няма и ръжда. Това беше единственият джип от тези 18, който няма поне една от тези "екстри". Технически е ОК. Има нужда от подмяна на задни амове, един накрайник отпред и касетофонче. Гуми си има с доста приличен грайфер - дота 2008-ма, марка Lassa Competus 235/75 15. Двигателят работи супер, салонът е доста запазен. Боята като изключиме преден капак мисля е оригиналната. Кафяв металик. Ламарините са прави. Всяка една функция работи.
Последните 6 месеца не е бил каран. Раздвижвам го когато мога и сега го обслужвам по-малко, защото съм доста зает и време имам само събота или неделя, а и основано си карам аудито.
Направих му и застраховка да ми е мирна главата.
Назряха ми няколко въпроса, но преди да ги задам ще потърся още тук, че много се карат модераторите, ако питаш нещо вече обсъждано.
Ето малко снимки на машината и поздрави от мен!
Направил съм си голяма листа с допълнително оборудване. Засега търся багажник за тавана. Искам да си изнеса резервната гума там, да закрепя хай-джек крик , а също така и лопата, кирка и брадва. Трябва ми голоям багажник. Дали някой си е решил този въпрос????
Не откривам и с какъв антифриз трябва да се кара. Сега промивам охладителната система и ми предстои избор на антифриз. Мисля, че трябва да е G11 ???
Двигателното масло - гледам, че руснаците препоръчват 10W30, но познати ми препоръчват за България 10W40 (с такова е каран и досега) .Ако може и някой друг съвет по този важен въпрос. На лепенката пред двигателя видях, че маслоспецификацията не трябва да е по-ниска от SG/CD , затова ще избера масовата SL. Обаче за вискозитета имам колебания. За дифове и раздатки ми е ясно какво масло, обаче най-елементраното за двигателя и антифриза малко ме затрудняват. Моля за инфо!
Имам още доста въпроси, но ще търся преди това....
Най-вече бих помолил някои отзивчиви колеги с джипове от София да си размениме телефоните на лично, че ако някой ден закъсам някъде да има на кого да разчитам за помощ. Естествено аз също бих се притекал ,ако се наложи!
Фен съм на леките коли и в частност на ауди. Реших преди няколко месеца, че е време за джипка с цел лек (туристически) офроуд и нови авто изживявания, но тъй като не искам да се разделям с аудито отпадна възможността да се сдобия с по-добър и нов джип. Реших да взимам такъв като втора кола, но тъй като в момента не е разумно да се харчат пари си ограничих бюджета до 3-4хил.лв. От коли разбирам, но от джипове доскоро хич. Първоначално обмислях вариант за Лада Нива или Сузуки Витара, впоследствие минах на Фероза и Опел Фронтера. Запалих се по Фронтерите заради обемистото купе и евтината цена. В последствие минах и през Ленд Ровер Дискавъри и Митсубиши Паджеро 2. За два месеца усилено търсене, тестване и пазарене прегледах 18 джипа. Набързо разбрах, че до 4000лв читав джип почти няма. Всъщност открих само един - Фронтера, при това я спазарих за 3400лв. Имаше само един проблем - течащ заден диф иначе нито ръжда, нито технически проблеми. Перфектна боя и салон. Всички други джипове не ми харесаха. От нивата ме отказаха рано, рано, а и цените на хубавите се доближават до 5000лв. Витарите внезапно ми се струва, че са поскъпнали, няма хубава витарка до 4500лв. Ферози също неизгнили много трудна работа да се открият. Не ми хареса и ситуацията с частите и се отказах. Много ми харесаха Дискаверито и Паджеро 2. Просто за митсубишито 6000лв са нищо и не си заслужават тия по-надолу, а Дискавери просто не си харесах. То и няма много избор. Или са ръждиви и с течове или са от Италия с технически проблеми. Прсото не рискувах и се отказах. Въпреки, че бях вдигнал бюджета до 6000лв това не ми помагаше кой знае колко. Не и до мига в който намерих това Чероки. Отидох една вечер, видях го, запалих го, покарах го и вече вътрешно знаех, че това е моята кола. На следващият ден го закарах на един човек тук във форума, който има сервиз за джипове , той го одобри, след което по негов съвет отидох и го покарах по магистралата до Ихтиман за да видя дали загрява. Тествах го и в полето малко, а след това и на голям асфалтов полигон. На следващият ден го купих и сега съм много доволен. Благодаря и на този форум, който ми даде доста информация и най вече на руския jeep форум, който има не малък принос за увереността за покупката ми. Запознах се набързо (за една вечер) кой двигател, с коя трансмисия да бъдат и бях вече готов. В крайна сметка седнах с химикалка и един лист и нахвърлях какво всъщност ми трябва от един джип:
-Да има място за 5 човека и багажник (без компанияи бягаж закъде в планината?)
- Да има full time задвижване (аудито ми е с постоянно такова без да ми трябва толкова, а джипа който ще ме кара в планината да е без!?)
- Да е с мощен двигател (за какво ми е икономичен мотор, при положение че ще го карам само в планината, където и слабият двигател харчи и се натоварва много)
- Да е ремонтопригоден и с евтини части (в час съм с колите и мога доста неща да си свърша сам, а като цени на части по-евтини са единствено на руските и на Ленд Ровер частите)
Това отговаря на моите изисквания:
Jeep Cherokee (XJ) 1993
Произведен в USA за немския пазар, откъдето преди години е купен.
Двигател: 4.0 High Output - 190 коня и 305 Нм
Трансмисия: автоматична AW-4
Задвижване: Selec Trac (раздатка 242NP)
Заден дифф с LSD (работещ)
Други екстри: преден булбар с халогени, ел.стъкла, централно заключване, рейки за багажник ,аларма и газов инжекцион BRC с 80л. бутилка. Климатик нямам, но по начало не държа на тази екстра още повече за планинаски джип. Важното е да има яко парно!
Състояние: няма нито един теч, няма и ръжда. Това беше единственият джип от тези 18, който няма поне една от тези "екстри". Технически е ОК. Има нужда от подмяна на задни амове, един накрайник отпред и касетофонче. Гуми си има с доста приличен грайфер - дота 2008-ма, марка Lassa Competus 235/75 15. Двигателят работи супер, салонът е доста запазен. Боята като изключиме преден капак мисля е оригиналната. Кафяв металик. Ламарините са прави. Всяка една функция работи.
Последните 6 месеца не е бил каран. Раздвижвам го когато мога и сега го обслужвам по-малко, защото съм доста зает и време имам само събота или неделя, а и основано си карам аудито.
Направих му и застраховка да ми е мирна главата.
Назряха ми няколко въпроса, но преди да ги задам ще потърся още тук, че много се карат модераторите, ако питаш нещо вече обсъждано.
Ето малко снимки на машината и поздрави от мен!
Направил съм си голяма листа с допълнително оборудване. Засега търся багажник за тавана. Искам да си изнеса резервната гума там, да закрепя хай-джек крик , а също така и лопата, кирка и брадва. Трябва ми голоям багажник. Дали някой си е решил този въпрос????
Не откривам и с какъв антифриз трябва да се кара. Сега промивам охладителната система и ми предстои избор на антифриз. Мисля, че трябва да е G11 ???
Двигателното масло - гледам, че руснаците препоръчват 10W30, но познати ми препоръчват за България 10W40 (с такова е каран и досега) .Ако може и някой друг съвет по този важен въпрос. На лепенката пред двигателя видях, че маслоспецификацията не трябва да е по-ниска от SG/CD , затова ще избера масовата SL. Обаче за вискозитета имам колебания. За дифове и раздатки ми е ясно какво масло, обаче най-елементраното за двигателя и антифриза малко ме затрудняват. Моля за инфо!
Имам още доста въпроси, но ще търся преди това....
Най-вече бих помолил някои отзивчиви колеги с джипове от София да си размениме телефоните на лично, че ако някой ден закъсам някъде да има на кого да разчитам за помощ. Естествено аз също бих се притекал ,ако се наложи!
Коментар