Обява

Свий
Няма добавени обяви.

2 в 1, или за Белчо и Сивушка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • 2 в 1, или за Белчо и Сивушка

    Понеже се оплаква народът, че било скука при Тойотите, да дам малко систематизирана информация за това как си прекарваме с дядо Владо времето напоследък (той по-усилено, аз, за съжаление, не толкова...)

    Преди две лета, след кратка любовна история с Лада Нива, преминах на този камион (Toyota 4-Runner от '88 г.):


    Получи ново окачване, правилни гуми и тъкмо започна да става на джип, когато почна да пие антифриз като полудял и Митко Фулдата излезе с тъжната диагноза "спукан блок". Междувременно ръждата го беше наяла здраво по купето, и нямаше голям смисъл да се съживява двигател, за да се търси и ново купе след година - така че зверът се заседя тъжно пред входа:


    След няколко месеца чудене и търсене реших все пак да проверя следния донор:



    На консилиума Митко Фулдата преслуша двигателя и каза "Важи!", дядо Владо поогледа тенекиите и рече "Може...", така че се метнахме в дълбокото. Междувременно някои дреболии като капак на двигател, хубавите джанти и задна врата се бяха поразпродали, ама кой ти гледа...

    Първа среща на Белчо и Сивушка - дядо Владо гледа и се чуди в какво се е натресъл...


    Белчо с правилните гуми от Сивушка, след първия си тест "у ряката":


    Както се оказа, първоначалната идея да прехвърляме купе и двигател от Белчо върху шасито на Сивушка се оказа безсмислена - пресният швейцарски донор се оказа с абсолютно изрядни и поддържани агрегати, дори и климатикът след слагане на липсващ ремък тръгна от раз, без да се замисли. Така че остана само да изкърпим Белчо - т.е. да се сглоби от едно скъсано и едно изгнило купе трето, като ново - и да се прехвърлят разни екстри като окачване, газова, задна врата с механизъм... дреболии. И се почна:

    Рязане, заваряване, напасване...



    Маане с флекса и с четката по рамата до отмаляване, после ръждопреобразувател на Wuerth по всички повърхностни ръжди, после битум...



    Кърпи, китвай, пръскай, шлайфай, китвай, пръскай, шлайфай, китвай, пръскай, шлайфай...




    Но напредъкът дава надежда:



    Връзването на газовата нещо се закучва:


    Но пред техническия гений на дядо Владо омеква и тя, и двигателят скоро реве и на газ:



    Инженерната мисъл на дядо Владо роди и други велики решения, но за тях по-нататък. Предстоят още доста забави - тенекии, предно окачване, обезшумяване на двигателния отсек и купето, пране и комплектоване на най-здравото от седалки и тапицерии, разширители на калниците и т.н. и т.н. Ако всичко върви по план или близо до него, след 3-4 седмици би трябвало гордо да изгреем с Белчо по републиканската мрежа и извън нея.
    Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

    TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

  • #2
    От: 2 в 1, или за Белчо и Сивушка

    А,така Бадев-можело,значи,имало какво да се каже...!
    Возилото ти го знам де стоеше-на "Руски" до Виенската сладкарница,нали?Затова ли не го виждам напоследък?Причината е уважителна-ще стане супер!
    много автомати-слаби резултати!

    Коментар


    • #3
      От: 2 в 1, или за Белчо и Сивушка

      Браво за ентусиазма и труда.
      Резултата ще е страхотен сигурен съм!
      Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
      Drag Grand Canyon Daily
      Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
      LZ1JYM

      Коментар


      • #4
        От: 2 в 1, или за Белчо и Сивушка

        Благодаря за пожеланията! В събота и неделя съм целодневно там, и ще докладвам за напредъка.

        Търся малко акъл за правилната боя за железата около купето - теглича и тръбите, с които ще сменяме нежните щатни стъпенки и ще дублираме бронята. Търси се боя, която да е черна, матова и здрава. Има ли нещо по-добро от обикновения акрил? "Протекта"-та не става - пробвах я на теглича, лъщи като г*з на ясна месечина.
        Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

        TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

        Коментар


        • #5
          От: 2 в 1, или за Белчо и Сивушка

          Шагрето на Боди, и матова боя за джанти отгоре......
          Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
          Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

          Коментар


          • #6
            От: 2 в 1, или за Белчо и Сивушка

            Първоначално публикуван от badeff Преглед на мнение
            Благодаря за пожеланията! В събота и неделя съм целодневно там, и ще докладвам за напредъка.

            Търся малко акъл за правилната боя за железата около купето - теглича и тръбите, с които ще сменяме нежните щатни стъпенки и ще дублираме бронята. Търси се боя, която да е черна, матова и здрава. Има ли нещо по-добро от обикновения акрил? "Протекта"-та не става - пробвах я на теглича, лъщи като г*з на ясна месечина.
            Боди повече не препоръчвам на никого и за нищо!А го ползвах толкова години...баси що безсмислен труд!
            Протектата дълго време я игнорирах,но това лято се престраших и доста понамацах с нея-възхитен съм!Като ти лъщи и сипи талк и ето ти фин мат!Става,като разредиш силно малко боя и в нея започваш да добавяш по малко талк,докато се насити сместа,която после на порции добавяш бъркайки в основната боя-това е.
            През годините съм ползвал всякакви бои,но Протектата е определено много здрава и добре хваща!Използвай САМО оригиналния разредител,който е за Протектата!

            П.П. М/у другото,като свърших черния цвят Протекта обиколих де-що големи вериги магазини се сетите-НЯМА черна-инак всички останали цветове ги имаше!Добре,че се сетих за един магазин в Орландовци,откъдето купих последната останала черна!!!
            Последно редактирано от mbenz; 16-09-10, 20:02. Причина: допълнение
            много автомати-слаби резултати!

            Коментар


            • #7
              От: 2 в 1, или за Белчо и Сивушка

              Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
              Шагрето на Боди, и матова боя за джанти отгоре......
              А просто грунд, и после боята? Пълен лаик съм в жанра, и за боя за джанти не бях чувал. Доста "топли" думи прочетох за Боди по различни места, и шасито го мазах с някаква холандска битумна гняс от Бриколаж (бели кутии с червен надпис - мога да проверя марката, като стигна при дядо Владо).

              Талка в боята - има ли шанс да й промени свойствата?
              Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

              TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

              Коментар


              • #8
                От: 2 в 1, или за Белчо и Сивушка

                Първоначално публикуван от badeff Преглед на мнение
                А просто грунд, и после боята? Пълен лаик съм в жанра, и за боя за джанти не бях чувал. Доста "топли" думи прочетох за Боди по различни места, и шасито го мазах с някаква холандска битумна гняс от Бриколаж (бели кутии с червен надпис - мога да проверя марката, като стигна при дядо Владо).

                Талка в боята - има ли шанс да й промени свойствата?
                Бешлиго?
                Последен опит с алхимия ми е отпреди ...найсет години.... Когато смесвах битума на Боди с гумени стружки....... Сега за последно боядисвах брони на Патроля по моя си метод..... Е олющиха се, ама бая ДЖАКове му хвърлих, па имаше и пострадали дървета, па и не ги мисля много "броните" понеже имат дебелина на стената някъде към 1,5 мм........

                Довери се на дядо Владо. Има достатъчно голям опит. Мисля, че като човек напълно запознат с нещата, ще ти предложи най-добро решение за твоята ситуация.

                ПП. Иначе боя за джанти я продават на спрей в много магазини.....
                Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                Коментар


                • #9
                  От: 2 в 1, или за Белчо и Сивушка

                  Аууууу-боя,каквато и да е щом е на спрей-НИКОГА!!!Ама НИКОГА!!!Като здравина е направо смешна в сравнение с останалите!Става само за макети,които ще стоят във витрина!
                  Изказвам лично мнение след много опит,което няма да променя,кой-каквото ще да каже затова няма да споря в темата!
                  Никакъв шанс талка да промени,каквото и да е-напълно неутрален е!И мата можеш да си го докараш,какъвто ти е кеф!НО разбъркваш перфектно!

                  Разбирам,че Бадев се чуди накъде сега-затова нека използва няколко бои на различни места,пък после да пише,обаче!
                  много автомати-слаби резултати!

                  Коментар


                  • #10
                    От: 2 в 1, или за Белчо и Сивушка

                    Имаше едни хора едно време..... Псуваха на ремонтопригодност....... Ремонтопригодност това, ремонтопригодност онова..... Бадев да се чуди, кое за какво..... И къде ще ходи това добиче изобщо. Моята е лесна - влизам у гората, излизам..... Имам ли щети - ДА, имам..... Какви? Огъната ламарина, олющена боя...... КЕФ!!!! Спрей за джанти, и съм готов. Няма изчукване, няма кит, няма доста неща, един спрей за малко левчета......
                    Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                    Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                    Коментар


                    • #11
                      От: 2 в 1, или за Белчо и Сивушка

                      Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
                      Имаше едни хора едно време..... Псуваха на ремонтопригодност....... Ремонтопригодност това, ремонтопригодност онова..... Бадев да се чуди, кое за какво..... И къде ще ходи това добиче изобщо. Моята е лесна - влизам у гората, излизам..... Имам ли щети - ДА, имам..... Какви? Огъната ламарина, олющена боя...... КЕФ!!!! Спрей за джанти, и съм готов. Няма изчукване, няма кит, няма доста неща, един спрей за малко левчета......
                      В такъв случай съм напълно съгласен с теб!
                      Ама,като започне да ми пада акрилната боя по шасито и подкалниците(преди това грунд) след няколко пароструйки и си виждам червата направо!
                      А,Протектата преди да се нанесе е достатъчно максимално добре да се изчисти с телена четка джелезото(дали на ръка,или с бормашина)и мажеш дебело и еднократно!От м. Май насам нищо не се е олющило и никъде не се е появила ръждичка под боята!Също така олта през зимата докопва всички други бои и опадат,а предишния ми Мерцедес бях намацал на едно-две места отдолу преди 2години и не е мръднало там!Всичката друга боя(Боди и акрилна) е аут!
                      Започнах да използвам Протекта,след като поразбрах едно-друго от историята на създаването и(докопването до ноу-хауто),ама е търговска тайна(меко казано!)Не,че е панацея,но съм много приятно изненадан от нея!Все пак никога не съм имал дори и леко ръждасяло возило,де...
                      Пропуснах да кажа,че в повечето магазини нямат Протекта,а предлагат някакви други марки-не ги знам...
                      А,Бадев си прави жипката мераклийски(като мен)-поне да не си загуби времето,като мен мажейки с каквото не трябва!
                      Последно редактирано от mbenz; 16-09-10, 21:26. Причина: допълнение
                      много автомати-слаби резултати!

                      Коментар


                      • #12
                        От: 2 в 1, или за Белчо и Сивушка

                        Ще пробвам през почивните дни на някой чарк рецептата с талка, и ще видим какво ще стане. Возилото е за комбинирана употреба - пътешествия плюс завиране по средно гадни места и разходки - така че в първите два-три месеца малко ще я мисля боята, после пак нама да ме притеснява особено. За двете години каране на тоя модел поне научих кои железа падат жертва първи, и са за подмяна с нещо по-здраво, за да не се тормозя излишно.

                        Първоначално публикуван от mbenz Преглед на мнение
                        Возилото ти го знам де стоеше-на "Руски" до Виенската сладкарница,нали?
                        А твоята не съм ли я виждал на "Кракра", пред Архитектите?
                        Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

                        TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

                        Коментар


                        • #13
                          От: 2 в 1, или за Белчо и Сивушка

                          Виж Радо как е боядисал джантите които продаде http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=94890 ,има и инфо за боята която е ползвал.
                          На Грозньо като му правих предната броня,я грундирах с епоксиден грунд и отгоре един спрей за брони на Боди.Грунда има задачката да пази от ръжда и т.н,а спрейчето е за фасон-черен мат.Ако я ужулиш лекичко,без да повреждаш грунда-корекцийка със спреичето и е като нова.Ако я ужулиш до метал (както направих на места с мойта),на гости идва ръждата.
                          Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                          Коментар


                          • #14
                            От: 2 в 1, или за Белчо и Сивушка

                            Таране, ела да те черпя с кафе и да дадеш съвети за кривини по купето на "Белчо", от удара е покривено, малко и трудно забележимоНатиснете снимката за да я уголемите

Име:17-09-10_2249.jpg
Прегледи:1
Размер:68.9 КБ
ID:5209279, ама ме дразни....не че му пречи така да се кара.....Натиснете снимката за да я уголемите

Име:17-09-10_2247.jpg
Прегледи:1
Размер:49.7 КБ
ID:5209280
                            Последно редактирано от дядо владо; 18-09-10, 08:32. Причина: добавяне на снимки
                            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                            Коментар


                            • #15
                              От: 2 в 1, или за Белчо и Сивушка

                              През последните седмици работата кипи усилено, и много време за снимане не оставаше, но все пак малко картинки се натрупаха. Тайванските калници, от които се оплаква дядо Владо в предния пост, наистина се разминават леко край вратите и мигачите, но това е бял кахър, и решихме да не се занимаваме. Близо ден се забавлявахме с рециклиране на механизма на задната врата - нали е болно място на всички Рънъри. След измиване на механизма от многогодишната грес и гняс се оказа, че зъбите на редуктора, който го движи, са яко изядени, а два зъба от самия механизъм вече ги няма съвсем. Решение - редуктор от предна врата (там стъклото е леко, и зъбчатките остават здрави), наваряване и изпилване на нови зъби на механизма, ново гресиране, и всичко е готово за още години работа. Снимки, за съжаление, няма.

                              Междувременно - лека изненада от дядо Владо. Не помня да съм имал два резервоара на Тойотата...


                              И ето каква била работата :


                              Като има части бол, има и място за фантазия...

                              Десетки дребни детайли за чистене, напасване и кърпене - например, леки изненади край калниците: две-три петънца ръжда се превръщат в чудни дупки, но не им се разминава:


                              Дойде ред и за обезшумяване на купето. Действа се по "сиромашката" метода, с "подръчни" материали за около 180 кинта общо (да са живи и здрави голфаджиите от тунинг-форума и колегата djivotno - http://www.offroad-bulgaria.com/show...6986&p=1199201). Действаме с битумна лента Flashband (5 ролки, от Бриколаж), 5 м2 микропореста гума 9мм за пода, и 5 м2 шумоизолация "Файърекс" 20мм за капака на двигателя, вратите и стените на купето. (Гумите са от di-tradebg.com). А, и лепило "Прома" - 1 кутия


                              С битумната лента облепяме всички тенекии за обиране на вибрациите:


                              "Файърекс" по стените, гумата по пода:


                              Шев и кройка:


                              Междувременно всички кухини на купето и вратите, където има шанс да се събира вода, се пръскат обилно с восъчна защита. Два такива спрея отидоха и по шасито отвътре:


                              По съвет на препатили колеги, оригиналният мокет на багажника се сменя с балатум - че и на мене ми беше писнало да ръчкам по половин час кучешки косми с прахосмукачката. Не можах обаче да измисля с какво да сменя мокета по извивката на калника в багажника, и там си остана старата настилка.


                              И вече сме близко до финала...

                              Питане към колегите: някой да има идея от какво да изрежа кора за капака на двигателя, с която да закрия шумоизолиращия "Фаъйрекс"? Материалът трябва да е негорим и да държи на вода и кал.
                              Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

                              TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X