Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Transfagarasan? Не, благодаря.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Transfagarasan? Не, благодаря.

    Този уикенд го чаках с нетърпение. Първоначалните планове бяха да се раходим 3-ма души, все пишман фотографи, до Транфагарасан и Сибиу. Да ама не. Един по един другите окапаха и в крайна сметка останах соло.
    Събота, 21 август 2010. Ставане рано, кафе, и на път. До ферибота в Оряхово (33км) стигнах преди изгрев, само че тук ударих първата греда - докато плащах, го видях да заминава за Бекет. Стана време за снимки.


    След малко повече от два часа чакане, вече бях на румънска земя. Плана за деня беше Бекет-Слатина-Питещи-Куртеа де Агреш-Язовир Видрару-Сибиу (369 км).
    Бекет - Слатина беше по разни третокласни пътища с не особено добър асфалт и много села, така че скоростта не беше висока.
    Слатина-Питещи вече е друга бира. Дълги прави с леко изкачване, разделени с кратки спускания с по няколко завоя. И нито една неравност, с изключение на изкуствените преди завоите. Незнам дали някога в България ще направят толкова хубав път.
    В Питещи вече започнах да се оглеждам за газостанции, понеже с една бутилка изкарвам около 230-240км. Всичките които видях бяха от другата страна на пътя (четирилентов булевард). С все по-голямо учудване подминах Питещи и стигнах до Куртеа де Агреш, а в бутилката все още имаше газ.
    След като зредих в Куртеа де Агреш започна изкачването към Видрару. Завои, неравности, колона. Напук на цялата колона спрях за да снимам това:

    По моста се минава за подножието на стената (който е гледал филма на Top Gear ще се сети - там, където спаха в колите), но за съжаление има бариера. Искаше ми се да отида.
    Скоро се качих и до стената на язовира. Искаше ми се да поснимам малко и там, но беше някаква лудница. Всяко възможно местенце за спиране беше заето я от някоя Дачия, я от пълнолетен Форд или Опел. И много народ. На мачовете от българското първенство ходят по-малко хора. Прдължих нагоре, и колоната като че ли се разреди. До един водопад намерих къде да спра и извадих фотоапарата.


    Точно до водопада имаше нещо като параклис - дървена конструкция с няколко икони, а в една изрязана тенекия от сирене имаше запалени свещи.


    Продължих нагоре и в крайна сметка излязох над нивото на гората. Време е за снимки. Тук обаче се натъкнах на друг проблем - накъдето и да погледна, има какво да се снима.


















    Ето с това се придвижвах:


    Последва преминаването през тунела. Бил най-дългия в Румъния. Вярно, 35 минути го минавах. А е дълъг цели 884 метра.

    От северната страна обаче се разкрива ето такава гледка:

    Човек остава с впечатлението че пътя е проектиран от Херман Тилке

    Още снимки:










    Ето как спирах за да снимам без да преча на движението:


    Сега е време да се обоснова защо кръстих темата така.
    Трансфагарасан е наистина красиво място, но е пренаселено. Докато се качвах и слизах почти непрекъснато бях в колона. А горе имаше хиляди хора. Прекалено е пренаселено за моя вкус.
    Следва продължение - малко снимки от стария град в Сибиу, и след това алтернативата на Транфагарасан - Трансалпина.
    “When you see the tree you’re about to hit it’s called understeer. When you can only hear and feel it it’s oversteer.”
    Walter Rohrl
    GSM: нула, три осмици, две двойки, девет, пет, девет, две.

  • #2
    От: Transfagarasan? Не, благодаря.

    Част 2. Сибиу
    Бързо намерих хотела, въпреки ГПС-а. Опитваше се да ме вкара в еднопосочната улица от грешната страна. Настаних се, минах набързо през банята и се заоглеждах за бира. На рецепцията ми предложиха някаква местна румънска бира и да я пия в градината. Съглсих се. А там ме посрещна едно зайче с табелка "Welcome"


    До него пък на една пейка седяха два влюбени жабока.



    Воъбще много интересна градинка, имаше само един недостатък - тревата не беше косена скоро.

    Изпих си биричката и се отправих в търсене на местните забележителности без водач. Скоро намерих "Големия площад"



    Площад, като площад. Има си фонтани.


    Зад него пък намерих "Малкия площад"


    Този нямаше фонтани, но за сметка на това имаше няколко заведения, където се сервира бира. Някак успях да устоя на изкушението и продължих разходката. Трябваше да намеря и "Моста на лъжците", ето го и него:


    След това вече се предадох и седнах в кафе "Айнщайн", където изконсумирах няколко бири и порция спагети. На съседната маса наблюдавах една тинейджърка да пие бира със сламка. За съжаление не ми разреши да я снимам. После се прибрах в хотела и си легнах преди още да се е стъмнило като хората. Бях станал рано а и на следващия ден ме чакаше ранно ставане.
    За Сибиу толкова, утре Трансалпина.
    “When you see the tree you’re about to hit it’s called understeer. When you can only hear and feel it it’s oversteer.”
    Walter Rohrl
    GSM: нула, три осмици, две двойки, девет, пет, девет, две.

    Коментар


    • #3
      От: Transfagarasan? Не, благодаря.

      И така - Част 3 - Трансалпина.

      Doug, don't know if you will read this, but thank you for telling me about this pass.


      Неделя, 22.08.2010. Пак ставане рано, кафе и на път. Предстояха ми около 400км до Козлодуй. Първите 50-60 бяха сравнително скучни - от Сибиу до Себеш по Е68. След Себеш плавно навлязох в планината. Нов асфалт, прекрасни завои, красиви гледки.


      Постепенно се изкачвам, и стигам до някакъв язовир. Абсолотно спокойствие.




      Някак неусетно подминах 1500 метра надморска височина. Появиха се първите неасфалтирани участъци.
      http://www.youtube.com/watch?v=-AoQCgRH7J0

      Където имаше асфалт беше чисто нов.
      http://www.youtube.com/watch?v=4g9Fqr-6KO8

      Последва кратко спускане по неасфалтиран участък, след което излязох на едно къстовище. Табелки си имаше, само дето номерата на пътищата не ми говореха нищо -аз търсех DN67c, а според табелите излизах на DN7a. GPS-a спокойно си ми казваше да завия надясно. Реших че прохода е свършил и ми предстои спускане към цивилизацията. Завих и последва реплика "След 1.4 километра завийте наляво по DN67c". Пак завих и след няколко километра започна истинското изкачване - за 8-9 километра от 1300 до 2000 метра. Отново се редуваха асфалтирани и неасфалтирани участъци. Гледките бяха страхотни.


      При едно от спиранията за снимки до мен спряха двама поляци на мотори. Нямаха много багаж.


      Още красоти.










      Реших да снимам и джипа.


      Времето беше с мен - в небето имаше достатъчно облаци, за да не е скучно небето по снимките, но като цяло си беше слънчево и "топло" - цели 12 градуса.


      Натам отивам, а асфалта свършва.


      Оттам идвам. Сивата точка малко след обратния завой е Тойота 80-ка.


      На отсрещния баир видях една баничарка и някаква лека кола.


      На превала. 2100 метра надморска височина. Предстоеше ми кратко спускане и пак изкачване.




      Долу в "ниското". Височина - само 1900метра.












      Към следващия връх се задаваха обалци. Натам водеше пътя.


      Най-високата точка. Плътно обгърнат от облаците.


      Следваше спускане с почти нулева видимост, докато не слязох под облаците. Страшничко си беше.




      Ето оттам идвах.
      “When you see the tree you’re about to hit it’s called understeer. When you can only hear and feel it it’s oversteer.”
      Walter Rohrl
      GSM: нула, три осмици, две двойки, девет, пет, девет, две.

      Коментар


      • #4
        От: Transfagarasan? Не, благодаря.

        Ако някой се интересува пускам и трака от разходката.
        Прикачени файлове
        “When you see the tree you’re about to hit it’s called understeer. When you can only hear and feel it it’s oversteer.”
        Walter Rohrl
        GSM: нула, три осмици, две двойки, девет, пет, девет, две.

        Коментар


        • #5
          От: Transfagarasan? Не, благодаря.

          Браво Яворе! Прекрасни снимки!
          ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
          Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

          Коментар


          • #6
            От: Transfagarasan? Не, благодаря.

            Много красиво! Благодаря!
            Георги Танев (0+)
            Land Rover Discovery 1 300 TDi
            Land Rover Club Bulgaria
            0887 930 238, 0878 797 768

            Коментар


            • #7
              От: Transfagarasan? Не, благодаря.

              Много красиво И аз съм го запланувал този проход, но остава за следващото лято

              Коментар


              • #8
                От: Transfagarasan? Не, благодаря.

                ...Защо се казва така-
                "Моста на лъжците"?
                I am just a simple man.

                Коментар


                • #9
                  От: Transfagarasan? Не, благодаря.

                  Първоначално публикуван от f500 Преглед на мнение
                  ...Защо се казва така-
                  "Моста на лъжците"?
                  Доколкото разбрах с моя никакъв румънски, това е първия мост от лято желязо в Румъния -строен 1859 година. Преди него на същото място е имало дървен, който се е казвал така и този е наследил името.
                  “When you see the tree you’re about to hit it’s called understeer. When you can only hear and feel it it’s oversteer.”
                  Walter Rohrl
                  GSM: нула, три осмици, две двойки, девет, пет, девет, две.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Transfagarasan? Не, благодаря.

                    Mного приятно пътеписче, колега! Никога не съм ходил в тая част на Румъния. Благодаря!
                    edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                    Коментар


                    • #11
                      От: Transfagarasan? Не, благодаря.

                      Благодаря за пътеписа и прекрасните снимки!
                      Женя Вълчанова 0888272565

                      Коментар


                      • #12
                        От: Transfagarasan? Не, благодаря.

                        Отдавна мисля да посетя Румъния и с тези хубави снимки ме запали много. Благодаря.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Transfagarasan? Не, благодаря.

                          Много харно бре. Благодаря.

                          В Трансалпина, как стой въпроса с къмпингуването? Тези гледки не са за изпускане.
                          Не търся удобства и уредено. Въпроса ми е за забрани, удобни места, естествено и сигурност.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Transfagarasan? Не, благодаря.

                            Благодаря за прекрасните снимки Яворе!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Transfagarasan? Не, благодаря.

                              Първоначално публикуван от javoresku Преглед на мнение
                              Този уикенд го чаках с нетърпение. Първоначалните планове бяха да се раходим 3-ма души, все пишман фотографи, до Транфагарасан и Сибиу. Да ама не. Един по един другите окапаха и в крайна сметка останах соло.
                              Събота, 21 август 2010. Ставане рано, кафе, и на път. До ферибота в Оряхово (33км) стигнах преди изгрев, само че тук ударих първата греда - докато плащах, го видях да заминава за Бекет

                              След малко повече от два часа чакане, вече бях на румънска земя. Плана за деня беше Бекет-Слатина-Питещи-Куртеа де Агреш-Язовир Видрару-Сибиу (369 км).
                              Бекет - Слатина беше по разни третокласни пътища с не особено добър асфалт и много села, така че скоростта не беше висока.
                              Слатина-Питещи вече е друга бира. Дълги прави с леко изкачване, разделени с кратки спускания с по няколко завоя. И нито една неравност, с изключение на изкуствените преди завоите. Незнам дали някога в България ще направят толкова хубав път.
                              В Питещи вече започнах да се оглеждам за газостанции, понеже с една бутилка изкарвам около 230-240км. Всичките които видях бяха от другата страна на пътя (четирилентов булевард). С все по-голямо учудване подминах Питещи и стигнах до Куртеа де Агреш, а в бутилката все още имаше газ.
                              След като зредих в Куртеа де Агреш започна изкачването към Видрару. Завои, неравности, колона. Напук на цялата колона спрях за да снимам това:

                              По моста се минава за подножието на стената (който е гледал филма на Top Gear ще се сети - там, където спаха в колите), но за съжаление има бариера. Искаше ми се да отида.
                              Скоро се качих и до стената на язовира. Искаше ми се да поснимам малко и там, но беше някаква лудница. Всяко възможно местенце за спиране беше заето я от някоя Дачия, я от пълнолетен Форд или Опел. И много народ. На мачовете от българското първенство ходят по-малко хора. Прдължих нагоре, и колоната като че ли се разреди. До един водопад намерих къде да спра и извадих фотоапарата.
                              Прекрасен пътепис колега!!!
                              Такъв,какъвто аз за съжаление не мога да напиша,макар,че карах този проход,малко след като го бяха отворили
                              в началото на юли(отворен е около 2 месеца в годината и за това е такава лудница)
                              Ти си допуснал една ОГРОМНА грешка-този проход е за мотори
                              можеш да му се насладиш истински ако си на две колела
                              и ако го караш от север на юг(както възнамерявам да направя следващия път)
                              P.S.Надявам се продавачите на сергиите до големия водопад-малко преди тунела,
                              да са си взели бележка и да са започнали да слагат бирата в хладилниците за сладолед
                              след като отказахме да купуваме топлата им бира
                              Относно свободното къмпиране,мисля,че няма проблем
                              тъй като видях доста каравани и палатки покрай пътя
                              Последно редактирано от Yaro; 07-09-10, 11:57.
                              Cherokee WJ 4.0L- NP242
                              Honda Africa Twin XRV 750

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X