Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за асинхронен двигател ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за асинхронен двигател ?

    Здравейте
    Имам един асинхронен двигател, който нямам никаква представа нито от какво е нито от къде се е взел - просто си стои в мазето от по-старото поколение

    Така, като гледам, трите намотки са свързани в звезда (доколкото имам някакви спомени кой извод за какво е )
    Питането ми е следното: Според вас, този двигател дали е 220/380 или е трифазен ?

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:c336e0043858aa310f159a4277b0d880_610x0.jpg
Прегледи:1
Размер:33.6 КБ
ID:5898936

    Ако е трифазен - как да го свържа да работи на монофазно напрежение. Знам за падането на КПД, но двигателя е доста голям, а ще върти компресор за домашни цели - главата на компресоре е малка - за експеримент я развъртях с един двигател от пералня 600 W - до 3-4 атмосфери се справя, но после, ако го спра, се товари и не тръгва.

    Другото ми питане е - ако този двигател е трифазен, мога ли да го свържа на една фаза, без пускова намотка - понеже съм си купил пресост, а с него, в комбинация с пускова намотка ще ми стане много сложно за изпълнение (или поне така си мисля )
    [U][SIZE=4][COLOR=RoyalBlue][URL="http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019"]ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ ![/URL][/COLOR][/SIZE][/U]

  • #2
    От: Въпрос за асинхронен двигател ?

    Двигателят е трифазен. За свързване към една фаза има няколко схеми с кондензатори, но за да се пресметне какъв кондензатор трябва е нужно да се знаят поне някакви параметри на мотора. В този случай една или две от намотките му играят пускови.

    С пресостата проблеми няма - той просто ще включва и изключва цялото захранване.

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос за асинхронен двигател ?

      Този двигател е трифазен и в момента е свързан на звезда за 3x380V на триъгълник е 3x220V тогава трите моста се поставят вертикално. За свързването в монофазен режим Ясен го е написал точно, само ще добавя че е добре да се поставят пусков и работен кондензатор, добре е и пусковия да се комутира през таймер който да го включи за няколко секунди след подаване на захранването. И имай предвид че въртящия момент пада много усобенно в момента на пуск. За правилно оразмеряване на кондензаторите е необходимо да се знае поне приблизително мощноста на двигателя но нищо не пречи да се намери подходящия капацитет и опитно. За да го проверите дали работи може да използвате и обикновенна 100 - 200W електрическа лампа като свързвате фаза и нула на два от изводите а между някой от тези два и третия свързвате лампата. в този случай имайте предвид че въртящия момент едва стига да се развърти ротора без товар.
      Знам, че не съм цвете за мирисане, и характера ми не е златен, ма вчера една черна котка кат ми напрай път и си плю три пъти през рамото, зех да се замислям!

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос за асинхронен двигател ?

        Ами за парамтрите ще трабва да го поизчистя и да видя дали ги пише някъде. За пусковата намотка, малко съм лаик точно в тази област, но за този случай няма ли да се налага ръчно да се задържа бутон за секунда-две ? Не съм наясно дали има някакво автоматизирано реле за тази работа - знам, че в монофазните има центробежни регулатори, които гасят пусковата, но щом казвате, че този е трифазен, няма как да има такъв нали ?
        [U][SIZE=4][COLOR=RoyalBlue][URL="http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019"]ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ ![/URL][/COLOR][/SIZE][/U]

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос за асинхронен двигател ?

          По размера от снимката премам че е около 1КW
          0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос за асинхронен двигател ?

            Хм, то ако е за 1 киловат, кое да е "честотно управление" няма ли да е по-добре от заигравка с кондензатори?
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос за асинхронен двигател ?

              Така само по снимка е трудно да се определи мощноста на двигателя ако има табела ще е най добре. Относно инверторче 220>3х220 ще е самата красота, ама цената? Във всички магазини продаващи автоматика има подходящи таймрери-релета за време. Все пак потърси някъде под боята табелка да се ориентираме че иначе са само приказки.
              Знам, че не съм цвете за мирисане, и характера ми не е златен, ма вчера една черна котка кат ми напрай път и си плю три пъти през рамото, зех да се замислям!

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос за асинхронен двигател ?

                Тефчо .... не плаши човека бре ....
                Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос за асинхронен двигател ?

                  Първоначално публикуван от old111 Преглед на мнение
                  Този двигател е трифазен и в момента е свързан на звезда за 3x380V на триъгълник е 3x220V тогава трите моста се поставят вертикално. За свързването в монофазен режим Ясен го е написал точно, само ще добавя че е добре да се поставят пусков и работен кондензатор, добре е и пусковия да се комутира през таймер който да го включи за няколко секунди след подаване на захранването. И имай предвид че въртящия момент пада много усобенно в момента на пуск. За правилно оразмеряване на кондензаторите е необходимо да се знае поне приблизително мощноста на двигателя но нищо не пречи да се намери подходящия капацитет и опитно. За да го проверите дали работи може да използвате и обикновенна 100 - 200W електрическа лампа като свързвате фаза и нула на два от изводите а между някой от тези два и третия свързвате лампата. в този случай имайте предвид че въртящия момент едва стига да се развърти ротора без товар.
                  Лампата за какво служи - за ъглово отместване на фазата ли ?
                  Ако е удобно да драснете една скица на това с лапмата, че не можах много добре да се ориентирам точно
                  [U][SIZE=4][COLOR=RoyalBlue][URL="http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019"]ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ ![/URL][/COLOR][/SIZE][/U]

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос за асинхронен двигател ?

                    Здравейте отново
                    Днес, след работа успях да измъкна двигателя от под купищата боклуци, където беше и му направих едно основно почистване и боя

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:fde19b88ef8caf1784f3282db64f358b_610x0.jpg
Прегледи:1
Размер:37.6 КБ
ID:5201430Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1b9482d8ea658d6582b798f2f1e450ee_610x0.jpg
Прегледи:1
Размер:37.5 КБ
ID:5201431

                    Ето му и данните :

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:f9e260640e15ecee95f59b4a33287434_610x0.jpg
Прегледи:1
Размер:36.4 КБ
ID:5201432

                    Вече ясно, че е 1,3 kW, тези: АОМ-32/4 и ДВ 3 50 ПЕР/С обаче не ги разбирам ? Може ли някой да каже какво означават ?

                    А, и първоначалния въпрос остава - КАК точно да направя свързването след простия ключ на пресостата ?

                    Иначе - главата на компресора е от Ифа, я развъртя и с двигател 220 v / 180 W, но това до 2 атмосфери (без възвратен клапан). После спира

                    п.с.
                    Между другото, ако някой има двигател с подобни характеристки, който в на 220 V а му трябва трифазен, с най-голяма радост бих направил бартер
                    [U][SIZE=4][COLOR=RoyalBlue][URL="http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019"]ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ ![/URL][/COLOR][/SIZE][/U]

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос за асинхронен двигател ?

                      Не се занимавай с глупости! Слагай 10.0 микрофарада кондензатор и си свиркай.
                      С трици маймуни не става!
                      Забравих да кажа, че кондензаторът трябва да бъде за 220в променлив...Поне!
                      Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпрос за асинхронен двигател ?

                        Лампата позволява на самата индуктивност на намотката да отмести фазата, абе чисто съпротивление.

                        @-@-@

                        @ @ @
                        1 _2 _3
                        Пример:
                        1-фаза
                        2-нула
                        1>3-лампа или 2>3-лампа в двата случая двигателя ще се реверсира.
                        Но имай предвид че това е само за проба на двигатели до 3kW и след като развърти е добре да откачиш лампата

                        Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                        С трици маймуни не става!
                        Да така е ама да търчи за кондензатор па накрая да се окаже че и мотора е изгорял. е не че неможе да го завърти предварително и да му подаде захранване пак за пробата.
                        Сега видях че компресора му е Ифов. малко ме съмнява с това моторче да стане ама поне да се пробва.
                        Последно редактирано от old111; 19-08-10, 23:19.
                        Знам, че не съм цвете за мирисане, и характера ми не е златен, ма вчера една черна котка кат ми напрай път и си плю три пъти през рамото, зех да се замислям!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос за асинхронен двигател ?

                          Първоначално публикуван от old111 Преглед на мнение
                          Лампата позволява на самата индуктивност на намотката да отмести фазата, абе чисто съпротивление.

                          @-@-@

                          @ @ @
                          1 _2 _3
                          Пример:
                          1-фаза
                          2-нула
                          1>3-лампа или 2>3-лампа в двата случая двигателя ще се реверсира.
                          Но имай предвид че това е само за проба на двигатели до 3kW и след като развърти е добре да откачиш лампата

                          Тази схема ли имаш предвид ?

                          http://pics.data.bg/storage/pics/749...00_391x330.jpg
                          [U][SIZE=4][COLOR=RoyalBlue][URL="http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019"]ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ ![/URL][/COLOR][/SIZE][/U]

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос за асинхронен двигател ?

                            И така става на (триъгълник), и както си е на (звезда) става само за пробата, ако нямаш кондензатор слагай лампа. Като го пробваш дали се развърта после ще го мислим как да докараме кондензаторите. Не намери ли някоя табелка да се ориенираме за колко киловата става въпрос?
                            За работа ще трябва да е на триъгълник както си дал рисунката. но това после първо го пробвай че голямо писане изписахме и тук и в ешопа
                            Знам, че не съм цвете за мирисане, и характера ми не е златен, ма вчера една черна котка кат ми напрай път и си плю три пъти през рамото, зех да се замислям!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпрос за асинхронен двигател ?



                              Работи двигателя. Даже го пробвах за по няколко секунди на 220 V на всяка от намотките - тръгва само на по една намотка, направо на 220, само за момент се разчудва накъде да тръне, но си хваща произволна посока сам

                              Между другото, днес, в един пункт за вторични суровини (откъдето си взех почти нова бутилка за пропан-бутан - 48 л за 10 лв ), ми подариха един двигател, който е като нов на външен вид, с означение " 220 Δ / 380 Y" 2,2 kW, мисля, че е или от водна помпа или от колонна бормашина, щото не е с поставка отдолу, а с централна, от към оста на ротора. Не знам дали работи, обаче, като гледам, как зверски е срязан захранващия кабел, може и да работи, щото ако беше повреден, собственика по-скоро би го демонтирал културно и отремонтирал, вместо да реже захранващия му кабел и да го издава за скрап, така че се надявам просто да е бил взет отнякъде "набързо"
                              [U][SIZE=4][COLOR=RoyalBlue][URL="http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019"]ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ ![/URL][/COLOR][/SIZE][/U]

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X