Резултати 1 до 8 от 8

Тема: Свързване на релерегулатор на алтернатор

  1. #1
    Регистрация
    Jan 2008
    Публикации
    1,527
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране Свързване на релерегулатор на алтернатор

    На МЗ 251 му сложих реле от 'Лада'. Оригиналното реле има 5 клеми - маса ; възбудителни диоди /от токоизправителя/ ; + диоди /от токоизправителя/ ; + от акумулатор ; и клема за ротора. Ладовото има само 3 - маса ; 15 ; 67.
    Аз направих така: свързах '+диоди' с '+' на акумулатора, възбудителните диоди с 67 и ротора с 15. Не ми светна сигналната лампичка от релето. Когато 67 свързах директно с '+' на акумулатора, лампичката светна. Как е правилното свързване. Не съм пускал двигателя, за да проверя дали зарежда.

  2. #2
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    32,263
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Свързване на релерегулатор на алтернатор

    15 с възбудителни диоди и лампичка, 67 с ротор,
    + диоди с + акумулатор
    маса с маса на всичко

    Правилно си тръгнал, само си обърнал релето.

    На ротора, другият край на маса ли е?
    13. Thou shalt be amused rather than angered by the words and deeds of idiots; for I am thy Noodly Lord and I have created idiots solely for entertainment purposes, Mine first and thine likewise. -- FSM, The Random Number of Not Commandments, Suggestions

  3. #3
    Регистрация
    Jan 2008
    Публикации
    1,527
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Свързване на релерегулатор на алтернатор

    Здравей Ясене .

    Всъщност в първото мнение съм се объркал - бях свързал ротора /DF/ с клема 67 и възбудителните диоди /61/ с клема 15.
    Релерегулатора както споменах е за 'Лада', пък и за всяка машина с алтернатор де. Някакъв руски за 5 лева и нещо, като в него има вградени 2 диода, за следене на работата му /червен и зелен/. Според инструкцията при изключен двигател трябва да свети червения, а по време на работа на двигателя при нормални работни обороти трябва да светят червения и зеления. При правилно свързване /посоченето по-горе/, червения диод не светва. При разкачени възбудителни диоди и подадено на тяхно място /клема 15/ '+' от акумулатора, червения диод светва. Стигнах до заключение, че възбудителните диоди не подават напрежение към клема 15. Каква е възможната повреда? Възможно ли е да е в токоизправителя?
    Ще ти опиша какво съм правил по инсталацията, за да изключим от къде може да е проблема. Първоначално имах проблеми със зареждането на акумулатора и някаква сериозна утечка на ток. Сваляше акумулатора до 0 за 2 дена. В резултат разкачих всички консуматори. Премахнах ги. Оставих само тези, които са необходими за работата на двигателя. Подмених всички кабели между акумулатора, плочката с предпазители, токоизправителя, релерегулатора, бобината. Подмених също така всички маси, като зачистих и всички контактни клеми. Напрактика останаха несменени само кабелите излизащи от двигателя /3 те фази, ротора, масата на ротора, както и кабела на запалването/, но те са в добро състояние. Всички маси са в обща точка. Направих проверка на всички ел. елементи от двигателя, според описаните в сервизната книжка начини. Ето за какво проверих "Проверка на статора за прекъсване и късо съединение" ; "Проверка на релето. Проверка за наличие на минусов потенциал" ; "Проверка за прекъсване на намотките и за късо съединение на маса. Напреженово реле" ; "Токова намотка на шалтера за ограничаване на ток" ; "Проверка на контактите". Мина всички тестове с изключение на "Проверка на контактите" /релерегулатор/. При подмяната му с новото реле, премина и този тест. Тези работи се проверяват с лампа от мигач. Другите тестове изискващи мерене на съпротивление не съм ги правил.
    Евентуално къде може да е проблема?

    Страничен въпрос - как да разбера дали искрата от бобината е достатъчно силна? Има я, видях я, почуствах я.
    Още един - акумулатора в следствие на пълно разреждане, вече не може да стигне нормалните си 13,8 волта, а само до 13 /стига до 13.30-40 но бързо пада и се закрепя стабилно на 13/. Достатъчен ли е за да подаде искра, или да го подменям. Откакто се 'прецака' не мога да пусна двигателя. Възможно ли е да е заради него?

    Прилагам схемата на свързване на генератора, релерегулатора и токоизправителя, заснета директно от сервизната книжка.


    Благодаря .

    Поздрави .
    Прикачени картинки Прикачени картинки
    Последно редактиран от T-1000 ; 16-08-10 в 20:32 Причина: Закачане на схемата!

  4. #4
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    32,263
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Свързване на релерегулатор на алтернатор

    Нормално е да не свети. При тази схема на свързване ще светне като запалиш мотора.

    Искрата - в свободен въздух трябва да може да прескочи през 5-6мм междина. Ако не може - слаба е.
    13. Thou shalt be amused rather than angered by the words and deeds of idiots; for I am thy Noodly Lord and I have created idiots solely for entertainment purposes, Mine first and thine likewise. -- FSM, The Random Number of Not Commandments, Suggestions

  5. #5
    Регистрация
    Jan 2008
    Публикации
    1,527
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Свързване на релерегулатор на алтернатор

    Значи всичко е нормално . Благодаря, това ме зарадва .

    Ако не ме лъже паметта, преди бях видял метод за мерене на иска с моливче - отрязва се парченце от горната му страна /създава се междина/ и в единия краи лулата а другия на маса, или има и по-човешки начини? Предложения?
    Неуспешен тест = нов акумулатор =( . Ако оставя инсталацията без консуматори, колко голям акумулатор ще ми е достатъчен? 3Ah? В сервизната книжка е написано, че може да се употребява и без акумулатор /при пуснат в движение двигател разбира се, иначе няма възбуждане алтернатора/. За тази цел се свързва кондензатор паралелно на акумулатора със стойност 2,5мF 50V /на схемата по горе е под номер (5)/. Стойноста му правилна ли е, защото лично на мен ми се струва малка /незнам как се изчислява, затова питам/. При мен кондензатора го няма, но искам да го сложа.
    Съжелявам, че те затрупвам с въпроси и че темата стана малко обща.

    пп закачам картинка на идеята с моливчето.

    Поздрави .
    Прикачени картинки Прикачени картинки

  6. #6
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    32,263
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Свързване на релерегулатор на алтернатор

    Не бе. Кламер в извода на бобината, така че да стига на 5-6-7мм от единия извод. Няма защо да бастисваш цял молив, пък и не е най-добрия начин.

    Акумулаторът - ако изкара над 10 волта под товар ще имаш искра, после като заработи мотора и напрежението ще се повиши. Кондензаторът - аз бих му дал още, примерно 1000 или нагоре микрофарада на 25 или повече волта. Но, не съм убеден, че с точно това реле фокусът без никакъв акумулатор ще проработи.
    13. Thou shalt be amused rather than angered by the words and deeds of idiots; for I am thy Noodly Lord and I have created idiots solely for entertainment purposes, Mine first and thine likewise. -- FSM, The Random Number of Not Commandments, Suggestions

  7. #7
    Регистрация
    Dec 2007
    Публикации
    44
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Свързване на релерегулатор на алтернатор

    Може би колегата Т- 1000 има това в предвидtester.jpg

  8. #8
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    32,263
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Свързване на релерегулатор на алтернатор

    Знам какво има предвид и е неудачен прибор - няма как да го очисти от частичките графит, които ще направят искрата много лесна, във влажно време дървото ще е електропроводимо, а цялото нещо - чупливо.

    Кламерът си е супер.
    13. Thou shalt be amused rather than angered by the words and deeds of idiots; for I am thy Noodly Lord and I have created idiots solely for entertainment purposes, Mine first and thine likewise. -- FSM, The Random Number of Not Commandments, Suggestions

Сходни теми

  1. По-мощен алтернатор или втори алтернатор?
    От hackman във форум Тунинг на двигатели
    Отговори: 47
    Последно мнение: 28-06-11, 13:07
  2. свързване на външна помпа
    От трол във форум ISUZU
    Отговори: 6
    Последно мнение: 23-04-10, 18:34
  3. xtz 750 релерегулатор
    От wheell във форум Техника и поддръжка
    Отговори: 3
    Последно мнение: 19-08-09, 00:42
  4. Отговори: 8
    Последно мнение: 17-01-09, 23:22
  5. последователно или паралелно свързване???
    От ilko_vt във форум Електротехника и електроника, възли и агрегати
    Отговори: 24
    Последно мнение: 18-01-08, 11:26

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •