Резултати 1 до 8 от 8

Тема: Свързване на релерегулатор на алтернатор

  1. #1
    Регистрация
    Jan 2008
    Публикации
    1,527
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране Свързване на релерегулатор на алтернатор

    На МЗ 251 му сложих реле от 'Лада'. Оригиналното реле има 5 клеми - маса ; възбудителни диоди /от токоизправителя/ ; + диоди /от токоизправителя/ ; + от акумулатор ; и клема за ротора. Ладовото има само 3 - маса ; 15 ; 67.
    Аз направих така: свързах '+диоди' с '+' на акумулатора, възбудителните диоди с 67 и ротора с 15. Не ми светна сигналната лампичка от релето. Когато 67 свързах директно с '+' на акумулатора, лампичката светна. Как е правилното свързване. Не съм пускал двигателя, за да проверя дали зарежда.

  2. #2
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    32,201
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Свързване на релерегулатор на алтернатор

    15 с възбудителни диоди и лампичка, 67 с ротор,
    + диоди с + акумулатор
    маса с маса на всичко

    Правилно си тръгнал, само си обърнал релето.

    На ротора, другият край на маса ли е?
    Linus Torvalds: On the Internet, nobody can hear you being subtle.

  3. #3
    Регистрация
    Jan 2008
    Публикации
    1,527
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Свързване на релерегулатор на алтернатор

    Здравей Ясене .

    Всъщност в първото мнение съм се объркал - бях свързал ротора /DF/ с клема 67 и възбудителните диоди /61/ с клема 15.
    Релерегулатора както споменах е за 'Лада', пък и за всяка машина с алтернатор де. Някакъв руски за 5 лева и нещо, като в него има вградени 2 диода, за следене на работата му /червен и зелен/. Според инструкцията при изключен двигател трябва да свети червения, а по време на работа на двигателя при нормални работни обороти трябва да светят червения и зеления. При правилно свързване /посоченето по-горе/, червения диод не светва. При разкачени възбудителни диоди и подадено на тяхно място /клема 15/ '+' от акумулатора, червения диод светва. Стигнах до заключение, че възбудителните диоди не подават напрежение към клема 15. Каква е възможната повреда? Възможно ли е да е в токоизправителя?
    Ще ти опиша какво съм правил по инсталацията, за да изключим от къде може да е проблема. Първоначално имах проблеми със зареждането на акумулатора и някаква сериозна утечка на ток. Сваляше акумулатора до 0 за 2 дена. В резултат разкачих всички консуматори. Премахнах ги. Оставих само тези, които са необходими за работата на двигателя. Подмених всички кабели между акумулатора, плочката с предпазители, токоизправителя, релерегулатора, бобината. Подмених също така всички маси, като зачистих и всички контактни клеми. Напрактика останаха несменени само кабелите излизащи от двигателя /3 те фази, ротора, масата на ротора, както и кабела на запалването/, но те са в добро състояние. Всички маси са в обща точка. Направих проверка на всички ел. елементи от двигателя, според описаните в сервизната книжка начини. Ето за какво проверих "Проверка на статора за прекъсване и късо съединение" ; "Проверка на релето. Проверка за наличие на минусов потенциал" ; "Проверка за прекъсване на намотките и за късо съединение на маса. Напреженово реле" ; "Токова намотка на шалтера за ограничаване на ток" ; "Проверка на контактите". Мина всички тестове с изключение на "Проверка на контактите" /релерегулатор/. При подмяната му с новото реле, премина и този тест. Тези работи се проверяват с лампа от мигач. Другите тестове изискващи мерене на съпротивление не съм ги правил.
    Евентуално къде може да е проблема?

    Страничен въпрос - как да разбера дали искрата от бобината е достатъчно силна? Има я, видях я, почуствах я.
    Още един - акумулатора в следствие на пълно разреждане, вече не може да стигне нормалните си 13,8 волта, а само до 13 /стига до 13.30-40 но бързо пада и се закрепя стабилно на 13/. Достатъчен ли е за да подаде искра, или да го подменям. Откакто се 'прецака' не мога да пусна двигателя. Възможно ли е да е заради него?

    Прилагам схемата на свързване на генератора, релерегулатора и токоизправителя, заснета директно от сервизната книжка.


    Благодаря .

    Поздрави .
    Прикачени картинки Прикачени картинки
    Последно редактиран от T-1000 ; 16-08-10 в 19:32 Причина: Закачане на схемата!

  4. #4
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    32,201
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Свързване на релерегулатор на алтернатор

    Нормално е да не свети. При тази схема на свързване ще светне като запалиш мотора.

    Искрата - в свободен въздух трябва да може да прескочи през 5-6мм междина. Ако не може - слаба е.
    Linus Torvalds: On the Internet, nobody can hear you being subtle.

  5. #5
    Регистрация
    Jan 2008
    Публикации
    1,527
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Свързване на релерегулатор на алтернатор

    Значи всичко е нормално . Благодаря, това ме зарадва .

    Ако не ме лъже паметта, преди бях видял метод за мерене на иска с моливче - отрязва се парченце от горната му страна /създава се междина/ и в единия краи лулата а другия на маса, или има и по-човешки начини? Предложения?
    Неуспешен тест = нов акумулатор =( . Ако оставя инсталацията без консуматори, колко голям акумулатор ще ми е достатъчен? 3Ah? В сервизната книжка е написано, че може да се употребява и без акумулатор /при пуснат в движение двигател разбира се, иначе няма възбуждане алтернатора/. За тази цел се свързва кондензатор паралелно на акумулатора със стойност 2,5мF 50V /на схемата по горе е под номер (5)/. Стойноста му правилна ли е, защото лично на мен ми се струва малка /незнам как се изчислява, затова питам/. При мен кондензатора го няма, но искам да го сложа.
    Съжелявам, че те затрупвам с въпроси и че темата стана малко обща.

    пп закачам картинка на идеята с моливчето.

    Поздрави .
    Прикачени картинки Прикачени картинки

  6. #6
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    32,201
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Свързване на релерегулатор на алтернатор

    Не бе. Кламер в извода на бобината, така че да стига на 5-6-7мм от единия извод. Няма защо да бастисваш цял молив, пък и не е най-добрия начин.

    Акумулаторът - ако изкара над 10 волта под товар ще имаш искра, после като заработи мотора и напрежението ще се повиши. Кондензаторът - аз бих му дал още, примерно 1000 или нагоре микрофарада на 25 или повече волта. Но, не съм убеден, че с точно това реле фокусът без никакъв акумулатор ще проработи.
    Linus Torvalds: On the Internet, nobody can hear you being subtle.

  7. #7
    Регистрация
    Dec 2007
    Публикации
    44
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Свързване на релерегулатор на алтернатор

    Може би колегата Т- 1000 има това в предвидtester.jpg

  8. #8
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    32,201
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Свързване на релерегулатор на алтернатор

    Знам какво има предвид и е неудачен прибор - няма как да го очисти от частичките графит, които ще направят искрата много лесна, във влажно време дървото ще е електропроводимо, а цялото нещо - чупливо.

    Кламерът си е супер.
    Linus Torvalds: On the Internet, nobody can hear you being subtle.

Сходни теми

  1. По-мощен алтернатор или втори алтернатор?
    От hackman във форум Тунинг на двигатели
    Отговори: 47
    Последно мнение: 28-06-11, 12:07
  2. свързване на външна помпа
    От трол във форум ISUZU
    Отговори: 6
    Последно мнение: 23-04-10, 17:34
  3. xtz 750 релерегулатор
    От wheell във форум Техника и поддръжка
    Отговори: 3
    Последно мнение: 18-08-09, 23:42
  4. Отговори: 8
    Последно мнение: 17-01-09, 22:22
  5. последователно или паралелно свързване???
    От ilko_vt във форум Електротехника и електроника, възли и агрегати
    Отговори: 24
    Последно мнение: 18-01-08, 10:26

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •