Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Малко челен опит от германския Jeep-форум

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

    а някой замислял ли се е за монтаж на турбо таймер?
    На бегачките слагат и като се махне ключа на колата, двигателя продължава да работи определено време, без да е необходимо да сте в колата?

    edit: или тази авто аларма - Алармена система с дистанционно палене на двигателя,таймер за охлаждане на турбото и скачащ код.

    Коментар


    • #47
      До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

      Първоначално публикуван от Ba4e Mite Преглед на мнение
      ...Това , което предлагаш е перфектно, но има един проблем , който не може да решиш...
      Да няма недоразумения уточнявам: такъв двигател съм виждал само на снимка! Но такава зверска разлика в температурите ми се струва малко нещо прекалена, поне с 10-15 градуса. Или термометъра, с който е мерено всичко не е в час или аз пропускам някоя изключително важна подробност. Все пак при температура на охладителната течност 95 градуса при загасяне на мотора (тоест - няма повече от къде да се генерира топлина), има само 2 варианта да се вдигне до 135 след 2-3-4 минути: много, ама много задръстени водни пътища (лош контакт с охладителната течност, от там зверска разлика на температурата на метала и на антифриза) или колекторите (изходните) да тежат малко повече от двигателя, което нещо не ми се вярва. А, и гарнитурите трябва да са от наистина добре провеждащ топлината материал.

      Относно настройките на евентуален таймер: а защо само таймер? Не може ли да се използува директно информацията от термодатчика?
      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

      Коментар


      • #48
        До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

        Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
        Да няма недоразумения уточнявам: такъв двигател съм виждал само на снимка! Но такава зверска разлика в температурите ми се струва малко нещо прекалена, поне с 10-15 градуса. Или термометъра, с който е мерено всичко не е в час или аз пропускам някоя изключително важна подробност. Все пак при температура на охладителната течност 95 градуса при загасяне на мотора (тоест - няма повече от къде да се генерира топлина), има само 2 варианта да се вдигне до 135 след 2-3-4 минути: много, ама много задръстени водни пътища (лош контакт с охладителната течност, от там зверска разлика на температурата на метала и на антифриза) или колекторите (изходните) да тежат малко повече от двигателя, което нещо не ми се вярва. А, и гарнитурите трябва да са от наистина добре провеждащ топлината материал.
        или аз пропускам някоя изключително важна подробност. Все пак при температура на охладителната течност 95 градуса при загасяне на мотора (тоест - няма повече от къде да се генерира топлина)
        Да, пропускаш следното - при работа на двигателя се поддържа едно много крехко динамично равновесие - и тия средно 95 градуса НА АНТИФРИЗА са също толкова "равновесни" - те се поддържат при много интензивна циркулация на течността и постоянно отвеждане на топлината от горещия двигател. Ключовите думи са ДИНАМИЧНО РАВНОВЕСИЕ. В момента, в който се спре циркулацията, цялото равновесие отива по дяволите.

        Пропускаш и още нещо - 95 градуса е температурата на течността, но не и на "железото" - буталата, стените на горивната камера, главата и цилиндрите например са нагряти до средно 160-200 градуса, изпускателните канали, клапани и колектори до над 300, маслото е средно около 120-150 градуса. И при такива температури на "железото" тия 95 градуса на антифриза се поддържат благодарение на постоянна, интензивна циркулация на много топлоемък флуид (~70 обемни процента вода) и постоянното му прекарване през огромен радиатор, обдухван с въздух с температура 25 градуса, да речем.

        В момента на спиране на циркулацията кво става - нова жега не се генерира, но имаш примерно 40-50 кг "железо", нагрято до 150 градуса (усреднявам, ама е нещо подобно), а няма кой да отвежда топлината - и температурата на нециркулиращия флуид скача рязко. Вярно е, нова топлина не се генерира, но и наличната никак не е малко - все пак говорим за много малки количества флуид в кухините и каналите на цилиндровата глава.
        ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
        Volvo XC90 D5 Executive '12
        Volvo XC60 D5 Summum '11
        Alfa Romeo Spider 2.0 '90

        Коментар


        • #49
          До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

          Първоначално публикуван от Carburettor Преглед на мнение
          Да, пропускаш следното ...
          Ясно. Имам още два-три въпроса, но тъй като не са съвсем по темата, а и са си по-скоро любопитство ще ги задам друг път или на лични, ако не възразяваш.
          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

          Коментар


          • #50
            До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

            Първоначално публикуван от netsurfer Преглед на мнение
            а някой замислял ли се е за монтаж на турбо таймер?
            На бегачките слагат и като се махне ключа на колата, двигателя продължава да работи определено време, без да е необходимо да сте в колата?

            edit: или тази авто аларма - Алармена система с дистанционно палене на двигателя,таймер за охлаждане на турбото и скачащ код.
            Възможно е да има проблем с автомобилите с имобилайзер (чип) в ключа.
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • #51
              До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

              Този тип помпи са идеални за проблема - все пак за това са направени, циркулиране на горещи течности. Малки са на размер, харчат малко (1-1,5А), имат голям дебит (1000 литра за час), достатъчно налягане (0,1 Атм.), издържат на висока температура (работна 120 градуса, мах.=180градуса), маркови са (БОШ), на 12V са, имат подробни технически данни. Само не знам на каква цена могат да се намерят. Направени са от стъклонапълнен полиамид, и устроиството им е такова, че няма връзка между електрическата част и помпената част, което изключва протичане, защото няма салници, семеринги и т.н.

              Има три типа такива помпи - PAA, PCA и PAD.
              Честно казано не разбрах каква е разликата между тях.
              Прикачени файлове
              Най ме е страх от хора без мечти...

              Коментар


              • #52
                До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                Ето тази например (BOSCH 0 392 020 024) има 8 литра в минута дебит, харчи по малко от 1 ампер и струва 80 лв. в България.

                Няма ли мераклий да пробват.
                Най ме е страх от хора без мечти...

                Коментар


                • #53
                  До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                  Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                  Ето тази например (BOSCH 0 392 020 024) има 8 литра в минута дебит, харчи по малко от 1 ампер и струва 80 лв. в България.

                  Няма ли мераклий да пробват.
                  Има, и то големи мераклии, ама като съм скаран с жичките?
                  ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
                  Volvo XC90 D5 Executive '12
                  Volvo XC60 D5 Summum '11
                  Alfa Romeo Spider 2.0 '90

                  Коментар


                  • #54
                    До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                    Тези помпи са изчислени да работят постоянно. Трябва да и подадеш напрежение от контактен плюс, като добавиш едно реле за време за 10-15 мин. Така като дадеш на контакт помпата ще тръгва и ще спре 15 мин. след като загасиш мотора. Според мен е напълно достатъчно да я сложиш на маркуча на парното. Все пак става въпрос за цирколация на много малък обем антифриз (около бренерите) за да не се повишава температурата опасно много.

                    От друга страна, как ще разбереш, че има подобрение.

                    Още не ми е ясно каква е разликата между трите вида помпи - PAA, PCA и PAD
                    Най ме е страх от хора без мечти...

                    Коментар


                    • #55
                      До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                      Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                      Тези помпи са изчислени да работят постоянно. Трябва да и подадеш напрежение от контактен плюс, като добавиш едно реле за време за 10-15 мин. Така като дадеш на контакт помпата ще тръгва и ще спре 15 мин. след като загасиш мотора. Според мен е напълно достатъчно да я сложиш на маркуча на парното. Все пак става въпрос за цирколация на много малък обем антифриз (около бренерите) за да не се повишава температурата опасно много.

                      От друга страна, как ще разбереш, че има подобрение.

                      Още не ми е ясно каква е разликата между трите вида помпи - PAA, PCA и PAD
                      Мен на теория всичко това ми е много добре известно, изчел съм толкова литература и немско и англоезични форуми - теорията е ясна...

                      Просто не смея да се хвана сам и да връзвам разни жици и маркучи под капака - предпочитам да дам на някой да го направи.

                      Ето малко снимки от немския и австрийскя форуми - повечето са Черокита 2.5 ТД, но както знаете това е абсолютно същия двигател с един цилиндър по-малко. Има и схема на охладителната система и къде е най-подходящото място за връзване на помпата, за да не пречи на нормалната циркулация при работа на двигателя и в същото време при работа на електрическата помпа да осигурява циркулация в главите. Та - това място е маркуча, който влиза отдолу в разширителния съд. (El-WaPu означава Elektrische WasserPumpe).















                      Ето и решение за премахване на виското и замяната му с електрически вентилатори



                      ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
                      Volvo XC90 D5 Executive '12
                      Volvo XC60 D5 Summum '11
                      Alfa Romeo Spider 2.0 '90

                      Коментар


                      • #56
                        До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                        Някой каза по-нагоре в темата, че има майстори със сервизи във форума. Ако е така нека се хване някой да прави това подобрение. Аз и в други теми тук сум чел за тази втора помпа. Говорих с майстора, който ми ремонтира колата / той има сервиз, не е гаражен майстор/. Човека каза, че не е трудно да се монтира тази помпа, Като взаимстваме опита на колегите от немско, а не на последно място вашите публикации по темата, като нищо, да монтираме помпата. Ако някой се заеме да монтира такива помпи, то от това си става бизнес. Най-масовия двигаател на Jeep-овете в България е дизела. Както се знае той е проблемен. Намира се един дето слага помпите и всички хукват на там. Аз понеже изпатих с главите, ще съм от първите... Ееее, не се блъскайте де...
                        ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА! ... и без чалга!
                        "Един казл едно, друг друго и...делото преуспяло..." /Я. Хашек/ :)

                        Коментар


                        • #57
                          До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                          Първоначално публикуван от hristota Преглед на мнение
                          Някой каза по-нагоре в темата, че има майстори със сервизи във форума. Ако е така нека се хване някой да прави това подобрение. Аз и в други теми тук сум чел за тази втора помпа. Говорих с майстора, който ми ремонтира колата / той има сервиз, не е гаражен майстор/. Човека каза, че не е трудно да се монтира тази помпа, Като взаимстваме опита на колегите от немско, а не на последно място вашите публикации по темата, като нищо, да монтираме помпата. Ако някой се заеме да монтира такива помпи, то от това си става бизнес. Най-масовия двигаател на Jeep-овете в България е дизела. Както се знае той е проблемен. Намира се един дето слага помпите и всички хукват на там. Аз понеже изпатих с главите, ще съм от първите... Ееее, не се блъскайте де...
                          Колеги по-горе ви писах какво съм направил за проблема с големите температури.Та да Ви кажа,че след цяло лято /5000км/не успях да вдигна температурата повече от 95-97градуса и то при всякакви баири,и външна 42градуса температура.Какво сте се хванали за тая циркулационна помпа която върти през радиатора за парното, колко е голям и какво ще охлади него.При моето решение на проблема КОНВЕКЦИЯТА си върши идеално работата и си включва ,и изключва перката до нормализиране на температурата.Който не вярва да дойде да види щото ми омръзна да пиша едно и също.И много поздрави на ГЕРМАНСКИЯ ЧЕЛЕН ОПИТ от мен.
                          Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                          Grand 3.1TD
                          0898 620 306 Стоян

                          Коментар


                          • #58
                            До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                            Колега ssspeed,
                            явно не разбираш какъв е проблема.

                            Температурата на метала на главата (около бренерите, VM 3.1, 2,5) е над 200 градуса при загрял двигател. Температурата на антифриза е 100 градуса само защото циркулира в системата. При загасяне на мотора циркулацията спира и температурата на антифриза се покачва рязко до 140-150градуса. На добре изчислен ДВГ това не му влияе, но VM са друго нещо. След стотина хиляди километра поради това постоянно прегряване на бренерите пукат главите. Иначе, докато работят даже в тежки режими, с прегряването проблем нямат. Затова тази допълнителна помпа , която работи и след загасянето на мотора е много удачно решение.
                            Най ме е страх от хора без мечти...

                            Коментар


                            • #59
                              До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                              Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                              Колега ssspeed,
                              явно не разбираш какъв е проблема.

                              Първоначално публикуван от ssspeed Преглед на мнение
                              .......Температурата се нормализира по конвекция.Така че няма смисъл от циркулационна помпа.
                              Не се изживявам като адвокат на колегата ssspeed. Предполагам, че е схванал проблема и твърди: "Не се нуждае от помпа. Конвекцията си върши работа".

                              Следя темата с интерес защото и моя мотор е VM и ми се иска да говорим по същество за да можем да стигнем до полезни на всички заключения.

                              Колега ssspeed, смятам, че за да има добра конвекция е нужно да няма термостат. Термостата и кожуха в който е монтиран ще достигне температурата на затварянето си много по-бързо отколкото многото маса (разбирай горещи килограми метал и вода) на двигателя загрят много над работната температура на термостата. Дори и малък, радиатора на парното е по-добре отколкото нищо.
                              Иван
                              ivanp98[at]mail.бг

                              Коментар


                              • #60
                                До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                                Първоначално публикуван от ssspeed Преглед на мнение
                                ....И много поздрави на ГЕРМАНСКИЯ ЧЕЛЕН ОПИТ от мен.
                                Вероятно хората, които са поставили тези, VM двигатели в серийно произвидство на Jeep си дават сметка какво слагат, под капака и зад името и марката си. Има и един момент, че всеки гледа да пести. Този двигател сигурно излиза по-евтин и се прилага и до днес, в различни варианти.Хората са сметнали, че двигателя си изкарва живота, а клиентите им , които купуват и карат нови коли, не пищят. Проблемите идват при нас и са в рамките на нормалното. Ние си купуваме / не всички / абтомобили втора ръка, които най-често отдавна са преминали 100 000 километра пробег. Ако се сметне, че дефектите идват след стоте хиляди, то колата си е перфектна. Малко хора в свестните страни карат коли на по 12-15 години, че и повече. Тези машини поемат пътя към източна Европа. Ние си трошим главите с тях. Това с монтирането на още една водна помпа е решение за продължаване, по изкуствен начин, на живота на един застарял двигател от този тип. Като се има предвид, че тези глави са си консуматив, както съединителя, да кажем. Вероятно е успешно, двупомпеното съживяване на един "мъртвец". Определено германците са пестелив народ, освен че са и техническа нация / не като нас/. Хората са го измислили, защо да не се поучим от тях?
                                Последно редактирано от hristota; 10-09-09, 17:49.
                                ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА! ... и без чалга!
                                "Един казл едно, друг друго и...делото преуспяло..." /Я. Хашек/ :)

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X