От: Питане за климатика на WJ
В нашия форум мисля че не, но в този има информация със снимки, макар и тези в началото на темата да не са видими вече. Има различни варианти на модифициране. Ако сметнете за необходимо мога да опиша по-подробно как аз съм модифицирал моя.
А Гагич, това:
не е съвсем така. Ако изключиш вентилатора, но от неговия превключвател /като добавиш позиция "0"/ той просто спира, а управлението на клапите е от другия превключвател, с който се управляват позициите за посока на входящия въздух в салона. За отваряне, затваряне на клапа, промяна на посоката и т.н. отговаря той и се явява главен. Да, всичко спира и клапата за входящ въздух се затваря, ако завъртиш него в позиция "0" защото всички електрически връзки минават през него. Именно това се променя с модифицирането, като се добавя възможност за изключване по избор само на АС компресора или само на вентилатора, когато при движение с по-висока скорост извън града е достатъчен само напора на насрещния въздух за да се осигури циркулация в салона. Ето нещо по въпроса извадено от горецитирания форум:
като даже тук са се преосигурили със скоростта - 65MPH. От опит зная, че са достатъчни 50 - 60 км/ч за да има движение на въздуха в салона.
За добавяне на допълнителен ключ за принудително изключване на АС компресора трябва само да се прекъсне пистата, по която се подава маса /-12V/ къмАС и да се добавят две бронзови болтчета, които да служат за изводи към допълнителния превключвател.


Аз избрах да монтирам този превключвател така:


Изводите отвътре:


Имайте предвид това, че за добавяне на позиция "0" на вентилатора се правят и други промени, като изрязване на отвора под ключа за да може да се завърти с още една степен наляво, както и отдолу се изрязва още едно стъпало, в което да щраква фиксатора в тази позиция. Освен това има разлики в панелите за моделите до 2004г и тези от 2005г, като преработките са възможни и за двата модела.
Добавя се и една изолираща пластина на едното от трите контактни пера на превключвателя за да се избегне контактуването с извода за 4 скорост на вентилатора, когато го завъртите наляво в новата позиция "0"
Важно! Не е допустимо при изключено положение на вентилатора /положение "0"/ превключвателят за посоките на въздуха /или бутонът за моделите след 2005г/ да е в позиция, при която АС компресорът се включва, защото така изпарителят на климатика остава без необходимия поток въздух и така може да повредите системата.
Смених и двете крушки за подсветка на панела със светодиоди, като добавих и токоограничаващ резистор 820ом. За целта използвах оригиналните цокълчета, а на мястото на крушките монтирах LED:



Тъй като оригиналните сини светлофилтърни шапчици са доста дебели и пречат на светлината се наложи да "модифицирам" повърхността на светодиода, като го матирах с малко шкурка и го мацнах с един син CD Pen, а после изтрих част от мастилото.
За сега толкова, че го пиша този пост на почивки от няколко часа.
Поздрави!
Първоначално публикуван от valkiller
Преглед на мнение
А Гагич, това:
...щото изключиш ли вентилатора - затваряш и клапите за външен въздух. Едно от обясненията, които четох в някакъв форум - май беше руски, е, че с тия бензинови двигатели по над три литра, вентилаторът винаги работи или клапите са плътно затворени, поради риска да проникне СО в купето.
This mod will let you use the full range of your heater control without having to continuously run the fan motor. This conserves the fan motor bearings and electrical draw, while allowing a temperature controlled, fresh air flow through the cabin. Air flow will naturally depend on vehicle speed, but is noticable at all speeds and equivalent to fan position #1 at about 65MPH.
За добавяне на допълнителен ключ за принудително изключване на АС компресора трябва само да се прекъсне пистата, по която се подава маса /-12V/ къмАС и да се добавят две бронзови болтчета, които да служат за изводи към допълнителния превключвател.


Аз избрах да монтирам този превключвател така:


Изводите отвътре:


Имайте предвид това, че за добавяне на позиция "0" на вентилатора се правят и други промени, като изрязване на отвора под ключа за да може да се завърти с още една степен наляво, както и отдолу се изрязва още едно стъпало, в което да щраква фиксатора в тази позиция. Освен това има разлики в панелите за моделите до 2004г и тези от 2005г, като преработките са възможни и за двата модела.
Добавя се и една изолираща пластина на едното от трите контактни пера на превключвателя за да се избегне контактуването с извода за 4 скорост на вентилатора, когато го завъртите наляво в новата позиция "0"
Важно! Не е допустимо при изключено положение на вентилатора /положение "0"/ превключвателят за посоките на въздуха /или бутонът за моделите след 2005г/ да е в позиция, при която АС компресорът се включва, защото така изпарителят на климатика остава без необходимия поток въздух и така може да повредите системата.
Смених и двете крушки за подсветка на панела със светодиоди, като добавих и токоограничаващ резистор 820ом. За целта използвах оригиналните цокълчета, а на мястото на крушките монтирах LED:



Тъй като оригиналните сини светлофилтърни шапчици са доста дебели и пречат на светлината се наложи да "модифицирам" повърхността на светодиода, като го матирах с малко шкурка и го мацнах с един син CD Pen, а после изтрих част от мастилото.
За сега толкова, че го пиша този пост на почивки от няколко часа.
Поздрави!
Коментар