Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моят проект Jeep Wrangler JK

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

    Елиане браво, няма нужда от коментар, яката работа просто )

    Интересни ми е как си се справял с с вибрациите, имаше термин симетрични вибрации или мещо с х... Вибрации или както там се казват по инженерному?

    Визирам вибрации от кардани, карета, леко неосъсни гуму и т.н. Сумата от много фактори които дават различни шумове и усещания при различни скорости, примерно под 60 леко по волана, до 110 силно по волана и купето в краката и т.н., над 120 изчезващи или сменящи честотата и т.н.

    Четох някаква статия на на един чичо известен с тунинг карданите си и той едва ли не каза, че тая болка е супер трудна за диагностициране защото всеки елемент от шарнирите през тампоните до кардана дава отражение и да се лекува е супер сложно и скъпо нещо, особено без нужната техника и ной хау...

    Предварително благодаря,
    Жоро
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

      Вибрации до сега съм имал единсвено от заден кардан заради няколко градуса несъосие при пиньона, но причината за това бе във временните задни линкове, които не бяха достатъчно дълги. От шарнири, кормилни накрайници, тампони и други подобни не съм имал вибрации, защото никога не съм им изчерпвал ресурса. До сега шими не съм имал. В последно време ползвам само накрайници и шарнири тип метал в метал, които при редовно гресиране са практически вечни. Вече 2 години гуми не балансирам, защото използвам динамичен прахов баланс. По назад в темата има и клипче в което се вижда как колело с тегло 51 кг показва нула грама на баланс машината. До сега при всички модификации заедно с офроуд целите съм се стремял да мога да се движа спокойно и стабилно със 160 км/час без никакви вибрации или шумове. За сега това условие не ми се опъва. Миналата година отделих няколко дена за да обезшумя лайтбара над челното стъкло. Слава Богу успях да го накарам да млъкне. В противен случай щях да го демонтирам както направиха други.

      Вероятно в статията която си чел е засегнат въпрос за механичния резонанс. В тежките окачвания каквито са в офроуда за стандарт на механичния резонанс са приети стойности около 1 Hz. Постига се лесно когато е известна масата. Само трябва да се подберат компрешън и ребонд парамерите на амортисьора. По тази тема обаче повече може да разкаже Евгени Филчев. Ако има време да пише постове
      My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

      Коментар


      • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

        Сетих се, че имам снимки от днешния прощъпулник. Отново в мобилна версия. Два месеца беше десктоп звяр. Отзад Соти гледа критично и търси кусури

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:6.jpg
Прегледи:1
Размер:122.3 КБ
ID:5665851

        Почти разкичен и готов за последните бояджиски интервенции за прелакиране на задните калници, които не се демонтират и ще се наложи да се ходи до камерата лично. Останалите тенекии са готови и чакат.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4.jpg
Прегледи:1
Размер:140.3 КБ
ID:5665850
        Последно редактирано от elbgt; 09-06-15, 23:33.
        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

        Коментар


        • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

          Така поставен регистрационния номер отпреди показва че лебедка няма да използваш ли?
          Помоли момчетата да ти дадат едно столче, да стъпиш на него и да снимаш предния капак, който седи уникално :*

          Коментар


          • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

            След достатъчно натрупан опит с евтини лебедки и особено след като видях на живо Gigglepin сглобката на Ивайло какво ги върши, мисля да не правя повече компромиси с това иначе много полезно устройство. Или ще е истинска лебедка или по-добре без. Писна ми да се пуля дали въобще въжето се навива и движи нанякъде, докато китаеца ръмжи, щрака, пука, цепи, лепи. Тая досегашната мърда ако въобще я монтирам обрано ще пробвам да и извадя душата на 24 Волта па колкото изкара. Тествал съм я на празен ход и върти като хеликоптер, ама под товар сигурно бързо ще сдаде багажа.
            My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

            Коментар


            • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

              Да питам искам, имали в Бг по-модифициран Вранглер, т.е с повече инвестиции по него!? Уникална е, без много кич!
              мисля, да зема а се замисля...

              Коментар


              • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                ..................................
                .......................
                ...........

                Вероятно в статията която си чел е засегнат въпрос за механичния резонанс. В тежките окачвания каквито са в офроуда за стандарт на механичния резонанс са приети стойности около 1 Hz. Постига се лесно когато е известна масата. Само трябва да се подберат компрешън и ребонд парамерите на амортисьора. По тази тема обаче повече може да разкаже Евгени Филчев. Ако има време да пише постове
                Само да спомена, че разликата между 1.1HZ и 1.4HZ в пружинното окачване е като, между бавна траялка и рали рейд машина! Най-меката возия се постига на 1.1HZ, или под 1.1(до 1.0), но е опасно за по-бързо каране, по черен път.
                Eвгени Филчев
                Всичко което не ме убива, ме прави по-силен!

                Коментар


                • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20150613_111040.jpg
Прегледи:1
Размер:167.6 КБ
ID:5666407

                  Леко да разясня, че тези херцове и на мен ми бяха "тъмна Индия". Общо взето са функция, м-ду сила на пружината и надторсионно тегло. В случая бялата линия изобразява доста твърда пружина, почти 1.8HZ, такова зло с 'някакъв' си амортисьор, не се гаси(може би два-три....), -----това е за манияците на кУрави пружини ! Нормално джиповете са 1.1-1.2, като за рали-рейд, могат да стигнат до 1.4-1.5. Снимката(графиката) е общо взето илюстрация, на возило без амортисьори.................
                  Спирам да пиша, че някои хора се дразнят, и не вярват на нищо написано на КИРИЛИЦА !
                  Eвгени Филчев
                  Всичко което не ме убива, ме прави по-силен!

                  Коментар


                  • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                    Ако правилно разбирам горната графика тя изобразява предадените вибрации към надресьорното тяло. Ако не, моля за разяснения. И моля те не се съобразявай с хора, които не заслужават това.
                    Последно редактирано от elbgt; 14-06-15, 17:59.
                    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                    Коментар


                    • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                      Вибрация е силно казано, защото става въпрос за ниска честота(под 2 HZ, цикъла на синосуидата е, 1 секунда).................
                      Ако някой толкова държи да знае(и да смята), в нета има http://www.ip-zev.gr/files/teaching/...ion_system.pdf има и други! На повечето читави версии в логаритъма е донадена и газовата пружина на самата гума.
                      Eвгени Филчев
                      Всичко което не ме убива, ме прави по-силен!

                      Коментар


                      • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                        Пристигналата в началото на месеца гаранционна полуоска от RCV замени българската, която изпълни задачата си като тапа за семеринг

                        В понеделник машината влиза за прелакиране на последните останали детайли - задните калници, с което финализирам настоящата фаза от проекта. Снимки и подробности след като бъде оборудван напълно.

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20150612_121557.jpg
Прегледи:1
Размер:157.7 КБ
ID:5668625
                        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                        Коментар


                        • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                          Вчера имах удоволствието да ви видя на два пъти по пътищата.

                          Коментар


                          • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                            Търкалям го повече от месец и отстранявам разни бъгчета. Не е да нямаше Тези дни го спрях за да осъществя една отдавна планирана операция, а именно хибридно турбо на базата на стоковото GTB1756VK. Резултатът е 250 hp rated хибридна турбина, което е практическия максимум на тази база. Работи надеждно при 2.8 бара абсолютно налягане, но гледам, че масово си я ползват на 3.0-3.1 бара. И топлата и студената част са разсъргани до конструктивния максимум, като съответно са използвани и по-големи лопатки. Но най-голямата далавера е от използването на 11 елементна кована и полирана комперсорна лопатка. Поради това че е полирана температурата на въздуха след нея спада с 20 градуса спрямо стоковата, което е повече околкото интеркулера може да си мечтае. Освен това е и олекотена значително. Всъщност това е много популярен хибрид, използван масово точно в тази конфигурация. Същите 250 к.с. се вадят и от 1.9 TDi с този хибрид. Разбира се диното и ремапа са задължителни.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:11202867_1032675146743370_4714912062729037272_n.jpg
Прегледи:1
Размер:126.2 КБ
ID:5675535

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:11880597_1032675106743374_265947433735324034_n.jpg
Прегледи:1
Размер:118.0 КБ
ID:5675536

                            Въпросната 11 елеменна компресорна лопака. Следите от разстъргването са ясно видими.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:11880633_1032675126743372_4449356625510417574_n.jpg
Прегледи:1
Размер:94.9 КБ
ID:5675537

                            Разбира се от 2.8 литров мотор може да се извади доста повече, но за целта ще се наложат доста преработки за да бъде отдалечена турбината от топлообменника и тампона на двигателя, които в момента са на около 10 мм от студената част. Това означава други изпускателни колектори, други дюзи и местене на IPM модула, което за сега нещо не ми се започва. Нека първо видим какво ще строша с 250 к.с. и около 600 N/m
                            Последно редактирано от elbgt; 11-08-15, 23:15.
                            My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                            Коментар


                            • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                              Специално на вниманието на колегите с дизелови JK.

                              Преди около две години се наложи да сменя изпускателни колектори, защото се бяха сцепили на две части и цепката в най-широката и част бе около 2 мм. точно посредата между 2-ри и 3-ти цилиндър. Поръчах ги от Балканстар, защото друга алтернатива нямаше. Цената бе около 800 лв, като ми обясниха, че принципно това бил описан проблем и е имало акция, но аз така и не съм разбрал. Новите били усилени и нямало да има проблеми. Наистина видимо бяха по-масивни, а кантара показа около 3.5 кг вповече за новите. Гарнитури, шпилки и гайки също бяха в комплекта. Обаче... След като тези дни демонтирах турбината за описаната в предния пост операция видях това:

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20150812_143054.jpg
Прегледи:1
Размер:103.2 КБ
ID:5675737

                              Оказа се че в двата края новите уж усилени колектори със стомамени фабрични гарнитури и нови шпилки и гайки имат видими следи от изпускане, а при проверка на колекторите се установи кривина от 1.5 мм, като издуването бе в средата. Видимо от снимката е че най-дясната шпилка се наложи да бъде вадена, защото бе скъсана, но не при демонажа, а по време на експлоатация от напрежението което се е образувало при изкривяването. Шпилката заедно с гайката се бе заклещила между колектора и топлинния щит и при свалянето му просто изпадна. Всички останали се отвиха без никакъв проблем. Поради голямото изкривяване колекторите бяха изправени първо на фреза и след това на шлайф. Мой приятел със същия модел JK също мина през тази процедура и по същата причина при Монката в Самоков. При него изпускането бе толкова голямо, че турбото не можеше да достигне предписаното налягане и компютъра го гасеше. Непосредствено до изпускането на нагорещени газове в дяснта част на снимката се намира IPM модула, който всъщност е сърцето на силовата инсталация на JK. Всички светкащи, пръскащи, мигащи, цъкащи, бибиткащи и всичко де работи на ток се комутира в този модул. Всички команди към него се подават чрез CAN интерфейс. Поради голямата близост топлиния щит не защитава достатъчно IPM модула и най-близката букса заедно с платката под нея постепенно поема към вечните ловни полета. В моя случай на късмет и двата пъти я хващам навреме, но в нашата групичка има колега със същия JK, който вече подсвирва с клаксона, примигва с фаровете и подпръсква с пръскачките докато чистачките му потреперват нервно едновременно с централното му заключване, което заключва и отключва в неравноделен такт. Разбира се този ефект се появява спорадично и както обикновено без значение при топъл или студен двигател. Постоянно го сърби гъза от ядосани колеги на пътя на които посвирква и примигва с дългите на светофарите докато кротко си чакат пред него на червена светлина. Някои дори налитат на бой ама колегата дори не може да излезе да се защити защото централното не го пуска. Докато ядосания колега обикаля заключения вранглер пръскачките му охлаждат нервите с хаотични подпръсквания, а чистачките потреперват нервно Стига майтап. Проблема е сериозен , защото цената на този модул е четирицифрена сума в евро и то не започваща с 1 или 2. Причинителя за мен е ясен. Симптомите изглеждат така:

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20150812_143315.jpg
Прегледи:1
Размер:106.2 КБ
ID:5675741

                              А как изглеждат при подпръскващия и подсвирващ колега ще разберем когато спре да обикаля аламаджиите, които му търсят проблема без да му пука, че проста илиенска аларма, която не се управлява по CAN няма как да подкарва пръскачките и чистачките. Разбира се при него е съвсем възможно да има стопени изолации на снопа кабели към тази или друга букса на IPM или съвсем друг проблем, но за мен най-вероятната причина е това което видях при мен.

                              Та съветът ми е към колегите с дизелови JK. Колеги направете си труда и погледнете изпускателните си колектори! 40 мин разглобяване е. Почти сигурно е че ако сте на над 40 000 км ще видите нещо като на първата снимка.
                              Последно редактирано от elbgt; 12-08-15, 20:39.
                              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                              Коментар


                              • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                                Прецакахме се с тия италианско-мерцедесовски дизели...
                                Елиане скоро покарах Вранглер с новия бензинов двигател - много по-добре е от дизела. Тегли сравнимо с дизеа , но е много по тих и култивиран. Разхода е с 1-2 литра нагоре.
                                Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X