Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

    Как ще го вкараш в гората ............незнам!!
    Станимир Дочев - тел.0888 939 434; 0897 800 790.
    Jeep Grand Cherokee * WJ * 4.7 V8 * Quadra Drive * LPG LR

    Ако можеш - дай, ако неможеш - признай!

    Коментар


    • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

      И аз не знам. Май няма да влиза в гората. Правя го повече за собствен кеф, отколкото от нужда.
      Гранда не е подходящ за тия неща, няма и да го бъде здрав дълго време, така че ще се отнасям кротко към него. Ще ме кефи много със сигурност, което ми е важно.
      Ще го карам по панорамни пътища, предимно на открито и където е по заплетено ще съм пеш, защото обичам да ходя. Предимството му е, че ще може да минава и през трудни места, ако се наложи и се надявам да го прави с лекота.
      Абе ще видим как ще го бъде, първо да го направя, че голяма греда удрям с майсторите. Нещо не се разбираме и трябва да си търся сам решенията и почти всичко да купувам отвън.
      Последно редактирано от verter; 21-05-14, 21:09.
      Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
      0888/00-55-37

      Коментар


      • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

        Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
        ....няма и да го бъде здрав дълго време.....
        Ако главата ти е на място, ще те надживее, много корава машина.
        0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

        Коментар


        • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

          Страхотна работа и респект Владо, аз самия обичам така да си поддържам джипката с кеф и старание, евала за изпипването към детайлите, много уважавам такива хора!

          Коментар


          • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

            Бавно, славно отмятам работа

            Днес, нагласихме и задните калници, почти де....
            Тия дни ще търся заварчик около мен да ми капне 20-тина капки по задните ламарини и после ще обработвам антикорозионно наранените места, ще монтирам окончателно всички уширители, подкалниците и ще запечатвам.
            Доста работа пада само по уширителите.

            Предната броня също я погледнахме, може да се прибере с 6-7см към купето, но повече ще е трудно. Надявам се лифтът и големите гуми да оправят предния ъгъл на атака, поне до някакви стойности на приличие като за експедиционен джип.

            Течът от кутията ми още не е спрян. Продължавам да не намирам начин да го отстраня или защото джипът не е при мен с месеци или няма в момента кой да го отремонтира и трябва да чакам пак със седмици. Майстор за самата кутия имам. Той ще се заеме и ще смени предния семеринг/втулка, предполагаемите причини за теча на задна скорост , но иска да сваля кутията някъде другаде и да я донеса само нея. Нямам доверие на непроверени фирми за ремонт на кутии и няма да рискувам, поне още малко време. Сега търся доверен сервиз с охраняем двор, където да се демонтират карданите, раздатката и скоростната кутия. Кутията да я занеса за ден, два да отсранят причинината за теча и да се сглобява всичко обратно.
            Ако можете да ми помогнете с това при доверени хора, моля пишете или ми звъннете на телефона от подписа. Търся единствено монтьорска асистенция по монтаж и демонтаж на кардани, раздатка и скоростна кутия и място където да "преспи" джипът за 2-3 дни.Инструкция, кое как се сваля и монтира обратно мога да намеря.




            Ето подробности около монтажът на задните уширители:

            Работата е различна от тази отпред, един път заради двете части на самите уширители и втори път заради двойните ламарини.
            Цялата задница след задната врата е обшита около калниците с двойна ламарина.

            Разглобяват се и корите в багажника, така че да има достъп до калниците отвътре. Там, отляво има кабели, така че трябва да се внимава като се пробиват отворите с бормашината , да не се прекъсне някой.
            Има и изолации, а също така през това място преминават маркучите за отводняването на шибидаха.

            Мерихме и монтираме първо предната част на задния уширител - тази монтираща се върху задната врата.
            Тя е най-лесната част. За окончателния монтаж ще трябва да сваля и корите на задните врати, за да завия една гайка на уширителя, която се пада под тях. Всички други захвати са по ръба на вратата, там където е прищипана заводски и достъпът е елементарен. Дори по инструкции се ползва и един фабричен отвор, който ние не уцелихме умишлено. Просто монтирам уширителя една идея по-високо от инструкциите, за да печеля всеки милиметър.

            Процедурата по самото рязане на ламарините е подобна на тази отпред. Налага се уширителят по ръба на вратата и задния панел, след което се маркира по него водещата линия, мястото където ще се направи нов ръб на калника. След това се мери 3/4 инча разтояние под оригиналната линия и се прави втора, по която се реже с флекса. Прави се и трета линия, над основната на около 0.8см, до която се правят вертикални разрези през 2см. Това разтояние от 0,8 помага новият ръб на калника да се припокрие от дебелината на материала на уширителя и ламарината да се прибере в него.

            Реалното рязане, само ръбът, където двете фабрични ламарини са заводски точковани. Едната ламарина е самият калник, а другата е подкалничната. Двете се сливат в една в самите ръбове на оригиналните калници. По долната маркерна черта се режат и двата слоя, за да могат се разделят.





            Горната ламарина се реже по оригиналната линия, докато долната се оставя непокътната.



            Долната ламарина се прорязва вертикално през 2 см и се сгъва навън, така че да образува новия ъгъл на калника. Точно за това ми трябва човек с телоподаващо, да парне по една точка на всеки разрез и да съедини пак горната и долната ламарини. Не се прави цялостен шев умишлено, пише го в упътването. Дори фабрично ламарините са точковани през 5-6см. Това се прави за да се запази гъвкавостта на калниците.



            Някъде уширителите имат нужда от лека корекция, за да легнат абсолютно точно. Оригинално са перфектно оформени, но аз нали ги монтирам малко по-високо и затова леко бягам от някои форми на джипа и се налагат корекции.



            Налагаме двете части, за да се уверим че линиите им съвпадат. С бронята също лягат на една линия :-)





            Това пък е частта по ръба на задната врата. Там няма да се точкова.



            Тук ръбът се оформя, като се прегъват навътре с чук. Естествено обработвам хубаво отпред и отзад с антикорозионен грунд, парафинов спрей и отгоре асфалт. Мисля да сложа и гумен ръбохранител.



            И отдругата страна. Режеме защитната лайстна в долната част на задната врата, за да освободим място за уширителя.







            Пак линиите









            Всички отвори веднага ги грундирам.







            Мисля, че паснаха страхотно на линиите на джипа.



            Изрезките
            Последно редактирано от verter; 25-05-14, 23:27.
            Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
            0888/00-55-37

            Коментар


            • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

              Покрай проекта гранда се отвися при майстори (скорости и брони). Сумарно е стоял при тях цели 5 месеца , считано от ноември миналата година. Откакто почнах проекта са минали 8 месеца.
              През останалото време го карах само инцидентно, защото имаше проблеми, така че не мога да се похваля, че имам очаквания напредък.

              Джипът последните две седмици бе на ремонт в Пловдив при Стоян (ssspeed).
              Кутията ми най-после е ремонтирана. Течът, който ме мъчеше толкова месеци е спрян.



              Причините за това:
              Като изключим зверския теч на трансмисионно масло на задна скорост, останал от предното отваряне и ревизиране на кутията, преди две седмици отново ми се загуби паркинг спирачката.
              Помислих се, че отново зегерката се е счупила.

              Малко преди това извадих донякъде късмет, ако въобще подобни неща могат да се определят като такъв.
              Бях намерил майстор, който да ми ревизира отново кутията и да спре теча. Той, обаче бе затрупан от работа и каза, че проблем му е свалянето и качването на кутията. Разбрахме се, да намеря място (сервиз), където да я свалим и да му я закарам.
              Последва едноседмично звънене на приятели и познати и кръстосване по близките сервизи. Целта бе да се свали кутията и джипът все пак да е на сигурно място известно време. За целта се сваля и раздатката и карданите и т.н. След това да откарам скоростната кутия при масйтора и да я оправим.
              Майсторът ми предложи, щом като кутията се държи нормално (по това време имаше само теч) да не я отваряме, а да сменим предния семеринг и евентуално втулката зад него. Това бяха предполагемите виновници за теча.

              Намерих сервиз, чаках седмица да се освободят майсторите и да ме вземат. Синхронизирах майстора , който ще гледа кутията и един приятел, който да ми я траспортира. Насочиха ме и към човек, който продава части на дребно за такива кутии, но на надути цени, понеже отваря цели пакети и продава на дребно всяка една част. Както и да е, на фона на тези проблеми се преглъщат такива надценки на части, които в щатите струват не повече от 20 долара.
              Всичко бе уговорено, когато бях в магазина на човекът, който трябваше да има необходимите части. Да, ама не.
              Изненадващо за мен и майстора, който е пазарувал доста от него, продавачът ми съобщи, че е спрял да се захранва с части за тия джипове и кутии. Причината: били вече стари и не се търсели.
              В останалите части по витрините нямаше нито семеринга, нито втулката.

              Тръгнах да търся и звъня на други места. Скорпион 13, Вест Ауто, посетих на място Джемини 4, Балкан Стар.
              Открих само семеринга. Втулката я няма никъде. Нещо повече, няма я като парт номер по схемите. Продават я с цял кит или с нова помпа (торг конвертор)
              В Балкан стар ми предложиха ремонтен комплект за помпата на цена от 80лв, което е изненадващо евтино за ценовата им политика. Проблемът бе, че всичко е с поръчка.
              Отложихме ремонта и бих отбой на всички ангажирани.

              Вкъщи, вечерта потърсих в нета въпросната втулка и я намерих в Rock Auto. Цената бе 21 долара. Семерингът се намира от 5 до 9 долара.

              Късметът:
              На следващия ден ми се наложи да мръдна наблизо в квартала с гранда. Свикнах да не ползвам задна скорост, за да не губя масло от по 25лв литъра. За минути губеше по 100 и повече грама. Само докато го изкарам от гаража и изманеврирам.
              Дори бях му сложил "памперс" - паничка под скоростната кутия в която да видя какво количество масло губи и дали губи и на директна предавка и движение напред. Напред само единични капки.

              Прибирайки обратно джипа в гаража, паркинг спирачката (P) не сработи.
              Нещата се повтаряха по отвратителен начин. Точно по същата последователност ноември месец на офроуд разходката в Родопите ми се загуби първо паркинг спирачката, след известно време и задна скорост отказа.
              Та, това бе късметът. Добре, че не свалихме кутията да сменим само семеринга и втулката.

              Хора от форума тук ми препоръчаха Стоян от Пловдив, който бил доста добър майстор на скоростни кутии. Чухме се още на следващия ден. Той дори бе чел за моите проблеми. Разбрахме се набързо и се уговорихме да ме вземе за щателно разглобяване на кутията. Помолих го да инспектира всичко отново, защото от предното отваряне и ревизиране на кутията не съм карал повече от 200км и то само в града и по асфалт, а проблемите валяха един след друг.

              Дойде денят, в който тръгнах към Пловдив да закарам гранда. Изкарах го от гаража и се запътих към газостанцията да го заредя. Кутията, както до вчера си функционираше нормално, сменяше нормално предавките и освен течът нямах други оплаквания, вече имаше и нови проблеми.
              Отказваше да сменя възходящо предавките. Налагаше се да отпускам газта, за да качи скорост. Освен това спря да пали на P, a само на N.

              Налях масло и взех резервно, натоварих се и с притеснение дали ще стигна се запътих към магистралата. Час пик, навсякъде задръсване. През центъра не посмях да мина, околовръстното посока южна дъга задръстено, така че се наложи да карам по северната дъга. Поне като включи 4-та предавка нямаше да се налага да сменя.

              Стигнах Пловдив благополучно. Стоян покара джипа и му видя болежките.
              Странното бе, че теч нямаше. Абсолютно никакъв. Помислих, че маслото е изтекло, но нямаше как след като все още сменя скорости, макар и трудно. Появи се и превъртане на съединители. На баири, където трябват повече обороти и сваляне на предавка, ясно се усещаше как преплъзват. Кутията сдаваше багажа здраво.

              Оставих джипа и се прибрах с автобуса. След 3 дни Стоян ми се обади с диагнозата. Беше разглобил всичко.
              Течът идваше от втулката на торг конвертора (помпата). Втулката макар и контрирана при този модел скоростна кутия, а не само набита беше превъртала. Имаше и луфт в леглото й.
              Изгоряли съединители в основния пакет, разхлабена и с разбит щифт задна спирачка (лента). Торг конвертора бе изпратен за разрез и отваряне, за да се види състоянието на перките и съединителя вътре. Износен съединител и почти неработеш lock-up. Този Lock-up е съединителят в помпата, който се включва след определена скорост (над 70км/ч) след 4-та предавка, за да няма загуби и да се понижи разхода на гориво. Принципно може да се кара и с износен и неработещ, но след като се разпада в затворения с фабрична заварка торг конвертор, частиците от него се отнасят от маслото и които започват да запушват разни канали и да предизвикват прегряване на кутията.
              Стоян познава майстори, които рециклират тези конвертори и след това правят нова кръгова заварка. Правят го и в Джемини.

              Втулката се бе заварила направо за помпата вследствие на прегряване. Предполагам буксуването в гъстата кал на язовир Батак, в която затънах с шосейните гуми. Естествено и заради 240-хиляди километра пробег и възрастта си от 14 години на кутията. Ето чист пример защото гранда не става за офроуд в заводски вид.
              Прегряване е причинило и нейното превъртане в леглото в което е набита и законтрена. Затова има и теч на студена кутия. На топла явно няма или към момента е нямало.
              Стоян ми даде и хубав урок, който сега се сещам, че помня, но не се сетих, когато трябваше да го направя. Да не буксувам на D, а на 1-ва или 2-ра предавка.

              Продухана и почистена охладителна система на автомата.

              Ето малко снимки, които Стоян е направил:

              Мозъкът на кутията. Работи добре, защото и той причинява не малко проблеми като даде дефект.
              Имало стенд на който се пуска програма и се гледат как фукционират клапите. Ако не работят или го правят със забавяне, клапите се правят по поръчка при такъв ремонт.
              Хубавото е, че за тези кутии има абсолютно всичко в щатите.


              Това мисля е предният вал излизащ от "камбаната" на кутията и мястото откъдето ми идваше течът.


              Превъртялата втулка, заварила се за торг конвертера. Принципно при демонтаж трябва да остане на корпуса, но тук тя излиза с помапата.


              Кутията разглобена


              И изгорелите съединители в основния пакет


              Торг конвертера е подменен частично и ревизиран основно. Съединителят в него е сменен. Задната лента също е сменена, както и съединителите в основния пакет и отново всички гарнитури, гумички и маслото.
              Купих 10 кварти Mopar ATF+4 , което е 9 литра и половина. Стоян каза, че въпреки, че дават това количесво при пълна подмяна на маслото, напрактика кутията събира малко повече.
              При частична смяна, без отваряне на торг конвертора и разглобяване на цялата кутия маслото за смяна е около 4 литра.

              Този ремонт с маслото излезна 1850лв и като добавим още едни 600лв от предния ремонт, кошмарът да ти се развали скоростна кутия стана реалност при мен. А не е като да не го очаквах купувайки си американски автомобил с американска кутия.
              Съжалявам само, че платих гранда като за здрав, а трябваше да търся с развалена кутия и на по-ниска цена, защото този агрегат е много сложен и създава доста неприятности, освен финансовите. Тези грандове вече са доста карани, а и предвид двигателят и фактът, че често ги ползват за теглене на каравани удрят сериозно кутията.
              Както и да е, това вече е минало.

              Нямам още много впечатления, защото днес се прибрах от Пловдив, но:
              Кутията видимо се държи супер. Теч няма. Маслото е много бистро след пълна смяна. Тягата след смяна на предвките е някакси по осезаема. Въртящият момент те удря по яко в кръста
              За първи път усещам как работи lock-up-а. След успокояване на 4-та предавка , оборотите падат с още 200об/мин. При това положение, като подадеш съвсем леко газ, двигателят изръмжава, но стрелката на оборомера не помръдва от мястото си. При по силно натиснат педал lock-up-a се изключва и започва да набира.Така ме караше другият майстор да тествам неговата работа. Преди не работеше, сега работи отчетливо.











              Освен по скоростната кутия, Стоян ми свърши отлична работа и по раздатката.
              Отдавна исках да разкарам виско муфата вътре. Освен, че леко задържаше вече при напълно навит волан, което е ясен сигнал, че вече запича, самото й поведение не ми харесваше за бъдещите цели и проекта, който съм захванал.





              За шосейна употреба щях да си го оставя, само щях да сменя силиконовото масло вътре.

              Вариантите:
              - смяна на течността. Обикновено след това има малка разлика в поведението на виското. Захапва и реагира със закъснение и са му нужни повече обороти. Един път заради спецификите на заводската течност, която не се продава, а се сипва алтернативна и втори заради поведението на самото виско преди запичане и разликата след смяна на течността. Като цяло това задвижване е евтина алтернатива на истинските хубави такива и за офроуд е твърде компромисно и направо ненужно.
              - подмяна на виското. Ново се продава на цени около 500 долара без доставката.
              - смяна на цялата раздатка. Обикновено слагат 242 или 231, но в случая те са по-слаби от механична гледна точка.
              - заварка на виското. И това често срещнах като решение. Дори има снимка: Visco - weld that shit!
              Заварява се външно около вала и така вече не работят съединителите вътре.
              Не ми хареса тази опция, защото напрактика раздатката става парт-тайм и на бързи скорости. Горе долу поведение като на запекло виско.

              Поради спецификата на 249OD раздатката след 1996г и наличието на твърд блокаж в режим на бавни скорости ми хрумна идеята да извадим вътрешностите на виското
              Така напрактика ще си имам възможностите на 231 раздатката без да се налага физически да подменям моята 249OD с истинска такава.
              При 5.9 версията на Jeep ZJ раздатката е с допълнително усилен вал и реално понася по голям въртящ момент от обикновена 231.
              2754Nm максимален въртящ момент срещу 2556Нм при 231, 2442Нм при 249 преди 1996-та и само 2015Нм при 242

              Предвид и факта, че не променям предавателните числа дори с новите мостове и джипът ми ще изгуби динамика след поставянето на по-големите гуми, която няма да компенсирам, ще се налага в планината да карам постоянно на бавни скорости. Там парт-тайм режимът ми е много важен така или иначе и основно него ползвам. Виското тогава не работи по принцип.
              В режим All-Time, бързите скорости виското се активира със забавяне, непрестанно променя предвателното съотношение, освен това бързо загрява и дори може да прегаря в напечени офроуд ситуации. С две думи не ми е нужно такова зло и това е причината в щатите директно да заменят раздатката с друга.

              Разрязахме виското, което фабрично е направено да не се отваря и извадихме вътрешностите му. Множеството съединители и гелът, който е станал вече лепкава грес.



              Така, напрактика вече имам раздатка работеща по нов начин.
              От Quadra Trac към Command Trac



              - На позиция All-time - целият въртящ момент се предава на задния мост. Задно предаване в най-чистия му вид. Фен съм на това задвижване
              - Позиция 4LO - принудително 4x4 с твърд блокаж и предване на съотношение 50:50 преден/заден мост + бавни скорости.

              В момента джипът се държи като подивял. Заводските си гумета буквално ги подпалва. Старт от място на обороти върху сух асфалт и бял дим те заобикаля, а джипът стои почти на място. Ненормално е.
              Дори вече тръгнал да набира и достигнал 40-50км/ч и пълна газ ,отново подпалва гумите в движение.
              Всичко това ще се укроти с 35-ците, но пак ще ги върти. Свикнал съм от малкия черок да карам на задно гуми за кал, така че не ме притеснява, а дори се радвам на лекотата на управление, динамиката и екшънa.

              Пробвах и на мокър ситен чакъл, дали всичко сработва. На задно буксува с лекота, но включа ли бавните се изтрелва мигновено напред. Харесва ми.

              Някой хубав ден (за който си мечтая) ще стане джип от гранда, но като се остави двигателят и скоростите, всичко останало се смени или преработи.
              Последно редактирано от verter; 21-06-14, 01:20. Причина: е
              Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
              0888/00-55-37

              Коментар


              • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                Мдааа. Усещам вече как почваш да пишеш с усмивка нещата. Попаднал си на майстора, дет се вика. Браво!
                А това със задното...мхм, завиждат ти в момента, нали знаеш.

                Коментар


                • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                  Според мен на заснежен по-дълъг път ще усетиш липсата на бързите 4х4.
                  Jeep Wrangler YJ 5.9 МТ 1990/Suzuki Samurai 1.6 MT 1990/Chevrolet M1028 6.2D AT 1984/Jeep Cherokee XJ 4.0 AT 1997/Jeep Grand Cherokee WK 5.7 AT 2005
                  http://www.facebook.com/JeepBG
                  LZ1GGC

                  Коментар


                  • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                    Евала на Стоян! А с решението за виското ме изненада. Не ми беше хрумвало. Колкото ппвече си мисля, май наистина е много добър вариант! Само за зимата, както е споменал Любо, ама пък... колко джипки са си с парт-тайм...
                    Поздрави!
                    edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                    Коментар


                    • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                      Първоначално публикуван от gogosi Преглед на мнение
                      Според мен на заснежен по-дълъг път ще усетиш липсата на бързите 4х4.
                      Съгласен съм! С този мотор - задължително... Аз бих избрал да заменя 249OD с 242HD, вместо да елиминирам муфата. Така ще имам истинско 4х4 на "бързи" когато е нужно, а през останалото време пак ще мога да си го юркам на класическо "задно".

                      П.П. - Помисли за опция за изключване на ABS-а при нужда! Като го разиграеш с 31-ци малко по-хард, педала на спирачката започва да блъска на ръба да ти счупи крака, а с 35-ци не ми се мисли направо... В гората ABS не ти трябва!
                      Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 21-06-14, 08:39.

                      Коментар


                      • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                        Е ABS-a на всякаква скорост ли работи? Включва ли се в гората?
                        edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                        Коментар


                        • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                          От Додж Дуранго всяка 242 ли е HD ?
                          защото приставката HD не я намирам никъде
                          Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                          0888/00-55-37

                          Коментар


                          • Те са парт, но имат бързи. Представи си минаване на някой проход зимата.Изкачването ще трябва да е само на бавни, на всяка малко по дълга права ще трябва да се превключва на бързи и пак да се кара внимателно. Иначе за лятото няма проблем при по внимателно каране.

                            То на самата раздатка не пише HD. Познава се по това, че изходящият вал е 32 шлица и няма датчик за скоростта.
                            Последно редактирано от Чавдар (V93); 21-06-14, 09:10.
                            Jeep Wrangler YJ 5.9 МТ 1990/Suzuki Samurai 1.6 MT 1990/Chevrolet M1028 6.2D AT 1984/Jeep Cherokee XJ 4.0 AT 1997/Jeep Grand Cherokee WK 5.7 AT 2005
                            http://www.facebook.com/JeepBG
                            LZ1GGC

                            Коментар


                            • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                              Колкото по "горски" става, толкова по малко "евридейка" остава.
                              "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                              Коментар


                              • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                                Първоначално публикуван от edoors Преглед на мнение
                                ... ама пък... колко джипки са си с парт-тайм...
                                Да де, ама нормалният парт-тайм си има 4х4 бързи и 4х4 бавни, а той ще има 4х4 само на бавни, което не ми звучи по-добре. Наистина ще е по-добре да сложи една чиста парт-тайм раздатка, отколкото този вариант - или само задно или бавни.
                                Ние не сме неутрални!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X