Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дилема Grand Cherokee WJ, но какъв?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Дилема Grand Cherokee WJ, но какъв?

    че в чипа на ключа се съдържат данни от историята на жипката, пробег, повреди и т.н...но трябва съответния софтуер да се прочетат...
    Това вече е интересно. Ключарите могат ли да прочетат тази информация?
    If you can't stand behind our troops feel free to stand in front of them!

    Коментар


    • От: Дилема Grand Cherokee WJ, но какъв?

      Ами казвам това което ми каза ключаря...чипа е пластинка стъклопласт, която се облъчва от инфрареда на колата за да разпознае че това е нейния ключ и да позволи стартиране. В тая пластинка се съдържа цялата информация по историята на джипа, пробег, повреди, регистрирани чрез грешките на компа и още други данни (не знам какви точно), някой който е по разбира от мен нека да ги опише, но за прочитането им трябва специален лицензиран софтуер, предполагам и доста скъп за да си го купиш и да разполагаш с него. Вече имам копиран ключ, който отключва колата, стартира я и не ми светва задрасканото ключе, имобилайзера работи....така че да живее сигурността...
      Volkswagen Touareg 7L 3.0 TDI V6 (224Hp)
      O8867З7I78

      Коментар


      • От: Дилема Grand Cherokee WJ, но какъв?

        В ключа най-вероятно е записан само VIN-a, а останалата информация е въведена в компютрите от сервизните работници.
        За това ".чипа е пластинка стъклопласт, която се облъчва от инфрареда на колата" най-вероятно бая кодош че отнесеш тук
        LZ(единица) Лима Жоро Жоро
        2002 ●||||||● Grand Cherokee Limited 4.7L и Ксантия 2000 HDi 110 коня без едно магаре.

        Коментар


        • От: Дилема Grand Cherokee WJ, но какъв?

          Кодоши понасям всякакви, чакам ги с нетърпение - това не ми е областта на разбиране с която да си вадя хляба. Но съм сигурен че е намагнетизирана пластина (прозрачна на вид, като стъкълце) - не е метална като чипа на дебитните и кредитни карти например. Не съдържа само VIN-а. Тоя VIN е записан къде ли не и можеш да си го въведеш ръчно, за да ти върне информация за колата. От VIN например неможеш да прочетеш изписаните кодове за грешки, през годините на експлоатация на колата. Например гръмнали еър - бегове на определена дата и час, ключа ти го дава като информация а VIN-на неможе. И да повторя това ми го сподели ключаря, аз не разбирам от това....не твърдя че е така
          Volkswagen Touareg 7L 3.0 TDI V6 (224Hp)
          O8867З7I78

          Коментар


          • От: Дилема Grand Cherokee WJ, но какъв?

            Технологията, по която се разпознава чипът е позната като rfid и това е същото, с което се подсигуряват стоките в магазините, чиповете за асансьора, картите за достъп и разни услуги като автомивки и перални.
            LZ(единица) Лима Жоро Жоро
            2002 ●||||||● Grand Cherokee Limited 4.7L и Ксантия 2000 HDi 110 коня без едно магаре.

            Коментар


            • От: Дилема Grand Cherokee WJ, но какъв?

              Имам два оригинални ключа и две оригинални дистанциони на краислер , огледах ги и двете внимателно но никаде не виждам такива прозрачни пластинки ( чип ).
              Знам какво представлява имал съм на другите ми коли на ключовете едно червено прозорче насочено към ключалката. Вазможно ли е да нямам чип или е скрит вътре в ключа и няма такова прозорче.

              Коментар


              • От: Дилема Grand Cherokee WJ, но какъв?

                http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%...86%D0%B8%D1%8F
                LZ(единица) Лима Жоро Жоро
                2002 ●||||||● Grand Cherokee Limited 4.7L и Ксантия 2000 HDi 110 коня без едно магаре.

                Коментар


                • От: Дилема Grand Cherokee WJ, но какъв?

                  Първоначално публикуван от Savador Преглед на мнение
                  Понеже съм с един комплект ключ и дистанционно за алармата, отидох при първия ключар за когото се сетих. Извади ми ключ, заготовка, като копира данните от чипа на оригиналния ми ключ. Попитах го ще го обучава ли и какво представлява процеса, та от него разбрах, че1- ключ се копира а дистанционно се обучава....разбрах също, че 2- в чипа на ключа се съдържат данни от историята на жипката, пробег, повреди и т.н...но трябва съответния софтуер да се прочетат...
                  Като прочета нещо такова, направо не зная от къде да започна. Как успявате в един - два поста да съберете толкова "митология", направо....! И защо навързахте заедно Radio Frequency (RF) transceiver и Infra Red? Едното е радио а другото ползва инфрачервена светлина IR.
                  В описания от Savador начин ключарят просто е направил клонинг на ключа, а не е обучил нов ключ, както би било редно. При Jeep могат да се обучат до 8 ключа, всеки със собствен код.
                  Системата за разпознаване на ключа се нарича имобилайзер и самото и име говори за нейното предназначение. При Jeep тя се нарича Sentry Key Immobilizer System (SKIS). Състои се от "чип" - пасивен Radio Frequency (RF) transceiver, който се намира в ключа /Ето пример как изглежда такъв transceiver чип. Не е точно от Jeep, но е същия като размери и функции/:
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:RF_transponder.jpg
Прегледи:1
Размер:108.8 КБ
ID:5447813
                  -приемна антена - разположена около гнездото на контактния ключ и електронен модул Sentry Key Immobilizer Module (SKIM), на Sentry Key Immobilizer System (SKIS).
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SKIS Module.jpg
Прегледи:1
Размер:93.0 КБ
ID:5447814
                  "The Sentry Key Immobilizer Module (SKIM) contains
                  a Radio Frequency (RF) transceiver and a
                  microprocessor. The SKIM transmits RF signals to,
                  and receives RF signals from the Sentry Key transponder
                  through a tuned antenna enclosed within the
                  molded plastic antenna ring integral to the SKIM
                  housing. If this antenna ring is not mounted properly
                  around the ignition lock cylinder housing, communication
                  problems between the SKIM and the transponder
                  may arise. These communication problems will
                  result in Sentry Key transponder-related faults. The
                  SKIM also communicates over the Programmable
                  Communications Interface (PCI) data bus with the
                  Powertrain Control Module (PCM), the ElectroMechanical
                  Instrument Cluster (EMIC) and/or the
                  DRBIIIt scan tool."
                  Работата му е да активира transceiver-а в ключа чреа RF signal, до приеме изпратения чрез RF signal отговор със съдържащия се в него код, да го сравни със записаните валидни ключове и, ако ключа е разпознат да даде разрешение на Powertrain Control Module (PCM) за запалване на двигателя. Ако ключа не е разпознат, двигателят пали и след две сек. гасне, а лампата на имобилайзера свети непрекъснато.
                  "When the ignition switch is turned to the On position,
                  the SKIM transmits an RF signal to the transponder
                  in the ignition key. The SKIM then waits for
                  an RF signal response from the transponder. If the
                  response received identifies the key as valid, the
                  SKIM sends a valid key message to the PCM over
                  the PCI data bus. If the response received identifies
                  the key as invalid, or if no response is received from
                  the key transponder, the SKIM sends an invalid key
                  message to the PCM. The PCM will enable or disable
                  engine operation based upon the status of the SKIM
                  messages. It is important to note that the default
                  condition in the PCM is an invalid key; therefore, if
                  no message is received from the SKIM by the PCM,
                  the engine will be disabled and the vehicle immobilized
                  after two seconds of running.
                  The SKIM retains in memory the ID numbers of
                  any Sentry Key transponder that is programmed into
                  it. A maximum of eight Sentry Key transponders can
                  be programmed into the SKIM. For added system
                  security, each SKIM is programmed with a unique
                  Secret Key code. This code is stored in memory, sent
                  over the PCI data bus to the PCM, and is encoded to
                  the transponder of every Sentry Key that is programmed
                  into the SKIM. Therefore, the Secret Key
                  code is a common element that is found in every component
                  of the Sentry Key Immobilizer System (SKIS).
                  Another security code, called a PIN, is used to gain
                  access to the SKIM Secured Access Mode. The
                  Secured Access Mode is required during service to
                  perform the SKIS initialization and Sentry Key transponder
                  programming procedures. "
                  -В записаната информация се съдържа VIN-а на колата.
                  "The SKIM also stores the Vehicle Identification Number (VIN) in its
                  memory, which it learns through a PCI data bus
                  message from the PCM during SKIS initialization."
                  Тransceiver-ът е фабрично заложен в пластмасовата глава на ключа и подлежи на обучаване, като за това има два начина - потребителски - при наличие на поне два работещи ключа:
                  I- При наличието на два оригинални работещи ключа: /вариант, който явно няма да можеш да приложиш/ -Поставяш оригинален ключ 1 и завърташ на контакт, без да палиш мотора. -Чакаш 5 секунди и изключваш контакта и вадиш ключа. -Незабавно поставяш оригинален ключ 2 и даваш контакт, отново без да палиш двигателя. -Чакаш 10 секунди докато SKIS индикатора на таблото започне да светва. Sentry Key Immobilizer System (SKIS) -Изключваш контакта на OFF, вадиш втория ключ, незабавно слагаш новия BLANK непрограмиран ключ и веднага включваш на контакт. При това чакаш докато SKIS индикатора на таблото изгасне. С това новия ключ е програмиран и добавен към комплекта на колата. Изключваш контакта, после отново го включваш и пробваш какво си направил и дали ще запали. Ако ключа не бил нов а е програмиран преди това на друга кола Sentry Key Immobilizer System (SKIS) излиза от режим програмиране /Customer Learn programming mode/ Могат да се програмират само нови непрограмирани досега ключове.
                  -Или при оторизиран дилър чрез DRBIII® scan tool и генериране на съответния код по VIN на колата.
                  При втория вариант /наличие на само един работещ ключ или въобще липса на такъв/: -Закупуваш blank key с транспондер /пак такъв който не е бил програмиран досега. -Отиваш при ключар за да го нареже по оригинален ключ за да може да се завърти в контакта и да се даде контакт с него. Това задължително се прави преди да се отиде при дилърите /в случая Б.С./ защото иначе ключарят, към който ще те /Б.С./ насочат ще ти вземе само за нарязването повече, от колкото струва целия ключ. Проверено! -Сега, за да се програмира ключа трябва един специфичен код, който само дилърите могат да генерират по WIN-а на колата, и който те няма да ти дадат. Трябва и DRBIII® scan tool за да се програмира. -Затова, с големия талон на колата отиваш в Б.С. носиш новия ключ и там ще ти го програмират
                  Има описани и двата варианта и е добре да ги прочетете, преди да продължите с дискусията тук. Дискутирали сме го и тук във форума този проблем.
                  Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                  First impression is not always true. Get inspired.
                  Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                  Reading is sooo boring, unlike writing!

                  Коментар


                  • От: Дилема Grand Cherokee WJ, но какъв?

                    Алекс, грешиш!
                    Всъщност си говорим за асиметрична криптография, публичният ключ е гравиран с утреавиолетов лазер върху невидима диамантена пластина на ключа!!!!
                    LZ(единица) Лима Жоро Жоро
                    2002 ●||||||● Grand Cherokee Limited 4.7L и Ксантия 2000 HDi 110 коня без едно магаре.

                    Коментар


                    • От: Дилема Grand Cherokee WJ, но какъв?

                      Първоначално публикуван от jumboframe Преглед на мнение
                      Алекс, грешиш!
                      Всъщност си говорим за асиметрична криптография, публичният ключ е гравиран с утреавиолетов лазер върху невидима диамантена пластина на ключа!!!!
                      Супер. Мерси за кодоша. Наистина благодаря и за това че научих полезни неща по темата. Истината обаче поне за мен в случая че срещу по малко от 100 лв. и загуба на 10 минути от кварталния ключар, имам ключ и няма да се притеснявам че ще загубя моя. Незнам криптиран ли е ама двигателя не гасне. А за сигурността думи нямам...
                      Volkswagen Touareg 7L 3.0 TDI V6 (224Hp)
                      O8867З7I78

                      Коментар


                      • От: Дилема Grand Cherokee WJ, но какъв?

                        Салвадоре, тия системи за "сигурност" са доста измислени Ако не си давал PIN-а за секюрити модула значи нашите апапши ги прескачат за закуска. Демек стават за пред застрахователите. Аз не мисля че ако решат да гепнат Гранда точно това ще ги спре.
                        БТВ, всички коли от тези времена - 1998 - 2002 използват rfid, за новите не знам.
                        Дано наистина разбираш от майтап и да няма лоши чуства.
                        LZ(единица) Лима Жоро Жоро
                        2002 ●||||||● Grand Cherokee Limited 4.7L и Ксантия 2000 HDi 110 коня без едно магаре.

                        Коментар


                        • От: Дилема Grand Cherokee WJ, но какъв?

                          Разбира се, без лоши чувства, напротив..... Научавам полезни неща, затова съм във форума, дано и да се запознаем някога.
                          Volkswagen Touareg 7L 3.0 TDI V6 (224Hp)
                          O8867З7I78

                          Коментар


                          • От: Дилема Grand Cherokee WJ, но какъв?

                            Ключа е с Crypto transponder чип. Не, че е неразбиваем, но не е просто rfid.
                            Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                            First impression is not always true. Get inspired.
                            Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                            Reading is sooo boring, unlike writing!

                            Коментар


                            • От: Дилема Grand Cherokee WJ, но какъв?

                              Първоначално публикуван от jumboframe Преглед на мнение
                              Салвадоре, тия системи за "сигурност" са доста измислени Ако не си давал PIN-а за секюрити модула значи нашите апапши ги прескачат за закуска. Демек стават за пред застрахователите. Аз не мисля че ако решат да гепнат Гранда точно това ще ги спре.
                              БТВ, всички коли от тези времена - 1998 - 2002 използват rfid, за новите не знам.
                              Дано наистина разбираш от майтап и да няма лоши чуства.
                              Изобщо не е RFID на Гранда, не заблуждавай хората!
                              Grand Cherokee 4.7 Quadra Drive Limited (WJ) 2002
                              Audi A6 2.7 TDI (4F) 2008

                              0885372997 - Дани

                              Коментар


                              • От: Дилема Grand Cherokee WJ, но какъв?

                                Да може би по провинцията има все още тарикати дето сипват разни гадости в резервоарите на бензиностанциите, но в София 95% от тия дето горивото им е криво или си самовнушават или трябва да търсят проблема по агрегатите! ?
                                [/QUOTE]
                                По провинцията си караме комън-рейлите на овча лой,колега!Ако не сме ходили скоро в София да си купим кибрит,я топим на слънце,и я сипваме във фуния от картуна.Ако не си забелязал,повечето от бензиностанциите в провинцията са на същите вериги като тия в София.А пък малките бензиностанции,които са оцелели до наши дни,са оцелели,точно защото местните хора знаят,че им е читаво горивото.Да не говорим,че след груб лобизъм от няколко поредни правителства,почти всички малки бензиностанции са принудени да зареждат от Лукойл!Съжалявам за спама,ама се дразня на подобни подмятания!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X