Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Джип на метан

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Джип на метан

    Понеже хората ме питат относно метана, пускам тема за отговор. Става въпрос за обикновена газова уредба.
    1. Разлика във вървенето на бензин и метан има доста голяма, метана убива половината коне, ама пак остават достатъчно. Ако се кара на по-ниска предавка, мощността се компенсира. Спокойно обаче може да се вдигнат към 150 км по магистрала.
    2. Бутилките са големи, моята заема около 1/3 или малко по-малко от багажника, но пак остава достатъчно място, пък и може да нареждаш багаж върху бутилката. Моята е 95 литра, събира към 16 кг и пълна тежи към 100 кг. Не съм подсилвал нищо, колата не би трябвало да усеща 100 кг на задната ос, това не е смартче Стига ми за около 160-190 км.
    3. Разхода е приличен: около 10 кг /100 км извънградско, около 13-14 кг/100 км софийско. Може да падне под 9, може да се качи и до 15 в зависимост от сезона и условията.
    4. Метанстанции вече има достатъчно и навсякъде, само веднъж в Родопите ми се наложи да карам на бензин към 50 км. Не знам към Видин дали има. Навсякъде другаде има достатъчно за един преход, ако не е съвсем малка бутилката де.
    5. Мотора си работи добре на метан, няма някакво видимо влошаване. Даже понякога пали директно на метан, може би от лош ключ. Пази обороти като на бензин. Не съм слагал аванс-коректор, но скоро ще сложа. Успя да гръмне вече няколко пъти. Един път заради тъп майстор, пипнал регулировката, втория път необяснимо (не карах аз), следващите 2-3 пъти заради хвърляне на искра от кабела към маса и поради това слаба искра. Единствените поражения са пукната пластмаса на въздухопровода. Това стана първия път, щото "майстора" спести 6 лв от клапа
    6. Не успяха да накарат ламбда-емулатора да работи, и чек-енджина свети като почне да чете данните от сондата като стигне работна температура.
    7. Моята уредба излезе 1600 лв общо. Бутилките са според обема, около 9 лв/литър за нови и около 6-7лв/литър за употребявани. На по-мощни коли се слага по-мощен изпарител, който е и малко по-скъп, 50-60 лв отгоре.

    Досега съм доволен от метана, така мога да си карам джипа спокойно без да плача на бензиностанцията. Не виждам смисъл в метановия инжекцион, понеже за 8 цилиндъра излиза почти колкото колата. Обикновената е с просто устройство и всеки може да си я настройва, няма електроника и т.н., поради което е надеждна. Ако имате въпроси, питайте.
    Jeep Grand Cherokee '96 5,2 V8

    LZ1POP

  • #2
    От: Джип на метан

    От опит , дори и да има клапа на въздухопровода , гръмне ли ще го счупи.
    Grand Cherokee ZJ 96 5.9 Limited + 4'' Rubicon Express Coils. 4'' Rough Country 2.2 shocks, MAxxis Mudder 33/12.5/15

    тел. 0897818449

    Коментар


    • #3
      От: Джип на метан

      Първоначално публикуван от joro_cska Преглед на мнение
      От опит , дори и да има клапа на въздухопровода , гръмне ли ще го счупи.
      Ако клапата е директно над едната от дроселовите (??) клапи и гръмне тъкмо от тази клапа отдолу, няма да го счупи. При останалите варианти чупенето е от вероятно до сигурно. Съществуват ТНТМ-та за решение с парчета гума за клапа, ама чак толкова няма смисъл.
      Jeep Grand Cherokee '96 5,2 V8

      LZ1POP

      Коментар


      • #4
        От: Джип на метан

        Ами моите бяха, след това 1 година го карах облепен със всевъзможни залепващи неща.
        Накрая след поредния гърмеж си направих метално с помощта на Mutko от форума, за което съм му все още благодарен
        Grand Cherokee ZJ 96 5.9 Limited + 4'' Rubicon Express Coils. 4'' Rough Country 2.2 shocks, MAxxis Mudder 33/12.5/15

        тел. 0897818449

        Коментар


        • #5
          От: Джип на метан

          от личен опит с форд експлорер 4.0л пълна инжекция. обикновенна газова при секакви гърмежи никакви проблеми.просто на пластмасовия колектор монтирани 3 детонационни клапана +1 след филтъра /мисля че е патент на НАСА и БГ. таксисти/ учудващо на всички скептици че след първия гърмеж сичкото колектор/пластмаса/ става на парчета.проблеми никъкви за 3 години с гърмежи ежедневни заради кабели и свещи предполагам
          0898230174 - ТАТЕ

          Коментар


          • #6
            От: Джип на метан

            [QUOTE=ivorus;1788334]Понеже хората ме питат относно метана, пускам тема за отговор. Става въпрос за обикновена газова уредба.
            1. Разлика във вървенето на бензин и метан има доста голяма, метана убива половината коне, ама пак остават достатъчно. Ако се кара на по-ниска предавка, мощността се компенсира. Спокойно обаче може да се вдигнат към 150 км по магистрала.
            2. Бутилките са големи, моята заема около 1/3 или малко по-малко от багажника, но пак остава достатъчно място, пък и може да нареждаш багаж върху бутилката. Моята е 95 литра, събира към 16 кг и пълна тежи към 100 кг. Не съм подсилвал нищо, колата не би трябвало да усеща 100 кг на задната ос, това не е смартче Стига ми за около 160-190 км.
            3. Разхода е приличен: около 10 кг /100 км извънградско, около 13-14 кг/100 км софийско. Може да падне под 9, може да се качи и до 15 в зависимост от сезона и условията.


            Koлко гореше джипа на бензин? Интересуваме защото мисля да слагам метан.

            Коментар


            • #7
              От: Джип на метан

              Гореше около 20 /100 бензин градско по борд компютър.
              Jeep Grand Cherokee '96 5,2 V8

              LZ1POP

              Коментар


              • #8
                От: Джип на метан

                Първоначално публикуван от ivorus Преглед на мнение
                Гореше около 20 /100 бензин градско по борд компютър.
                Щастливец
                Аз също съм на метан - когато взех джипа имаше някаква странна уредба, изпарителя имаше вид на ветеран от Виетнам-един такъв очукан, на всяка врътка с тефлон, а най големия хит беше бутилката(4 кг) - заредих и почти стигнах до другата метанстанция.По неясни засега причини( БС, ЮниАуто и ще 4-5 сервиза)джипа няма равен в лапането на бензин- 30-34л/100 без разлика в шофирането.За сметка на това върви като чума. След 3 месечни чуденки(джипа се кара поне по 30 км на ден) смених всичко(без електрониката) по метановата уредба. Изпарител(клапан за регулиране на налягането) БРЦ - най мощния който успях да намеря, нови тръби, пълнач и 83л бутилка.Всичко излезе около 900лв. Джипа тръгна на метан.....от ученик не бях се возил на автобус, да вдигна 50 ми изтръпваше крака от натискане на газта, а изпреварвания извън града - абе приключение, източваш врат, вадиш далекогледа от жабката и ако няма никой на 3 километра пред теб си ти. Започна се едно ходене по майстори-имаше известно подобрение но като цяло джипа беше много спънат.
                Намерих едни газаджии ентусиасти(под Fiat) с тях започнахме да правим опити с притока на въздух - регулирането му беше над дроселовите клапи с едни широки шайби и две пружини, махнах всичко и поръчах на стругар няколко цилиндъра(от текстолит?) с различни отвори.Най добри резултати даде този с Ф 36мм,Натиснете снимката за да я уголемите

Име:05032012649.jpg
Прегледи:1
Размер:148.2 КБ
ID:5353717 - появи се кик-дауна и доста от избягалите коне.
                Така карам от около година и половина, гърмежи няма, разход във Варна - 10-11кг/75-80км ,1кг метан - 1.72лв
                Така изглежда багажника с 83л бутилкаНатиснете снимката за да я уголемите

Име:05032012648.jpg
Прегледи:1
Размер:210.4 КБ
ID:5353718
                Grand Cherokee ZJ V8 0887493336
                Желязото се кове докато ...се закове...

                Коментар


                • #9
                  От: Джип на метан

                  А играхте ли си с предварението на запалването? Понякога там е заровено кучето.
                  Jeep Grand Cherokee '96 5,2 V8

                  LZ1POP

                  Коментар


                  • #10
                    От: Джип на метан

                    Първоначално публикуван от Жорката Преглед на мнение
                    Щастливец
                    Аз също съм на метан - когато взех джипа имаше някаква странна уредба, изпарителя имаше вид на ветеран от Виетнам-един такъв очукан, на всяка врътка с тефлон, а най големия хит беше бутилката(4 кг) - заредих и почти стигнах до другата метанстанция.По неясни засега причини( БС, ЮниАуто и ще 4-5 сервиза)джипа няма равен в лапането на бензин- 30-34л/100 без разлика в шофирането.За сметка на това върви като чума. След 3 месечни чуденки(джипа се кара поне по 30 км на ден) смених всичко(без електрониката) по метановата уредба. Изпарител(клапан за регулиране на налягането) БРЦ - най мощния който успях да намеря, нови тръби, пълнач и 83л бутилка.Всичко излезе около 900лв. Джипа тръгна на метан.....от ученик не бях се возил на автобус, да вдигна 50 ми изтръпваше крака от натискане на газта, а изпреварвания извън града - абе приключение, източваш врат, вадиш далекогледа от жабката и ако няма никой на 3 километра пред теб си ти. Започна се едно ходене по майстори-имаше известно подобрение но като цяло джипа беше много спънат.
                    Намерих едни газаджии ентусиасти(под Fiat) с тях започнахме да правим опити с притока на въздух - регулирането му беше над дроселовите клапи с едни широки шайби и две пружини, махнах всичко и поръчах на стругар няколко цилиндъра(от текстолит?) с различни отвори.Най добри резултати даде този с Ф 36мм,[ATTACH=CONFIG]425837[/ATTACH] - появи се кик-дауна и доста от избягалите коне.
                    Така карам от около година и половина, гърмежи няма, разход във Варна - 10-11кг/75-80км ,1кг метан - 1.72лв

                    Така изглежда багажника с 83л бутилка[ATTACH=CONFIG]425838[/ATTACH]
                    Щом ти харесва да откриваш наново топлата вода........!!!
                    Иво (таксито) Андреев
                    0988 91 80 50
                    Каджива Елефант 750 Лъки Експлорър 89-та

                    Коментар


                    • #11
                      От: Джип на метан

                      Първоначално публикуван от suzuki team Преглед на мнение
                      Щом ти харесва да откриваш наново топлата вода........!!!
                      Явно си от ВиК дружеството на знаещите и можещите
                      Аз чистосърдечно си признавам че преди занимавките по джипа можех със сигурност да разпозная само акумулатора.
                      Разхода на гориво никога не е бил перо в покупката ми на даден автомобил.
                      Никога не съм притежавал или шофирал автомобил с алтернативно гориво преди джипа.
                      Мога да изброя 6 (шест) сервиза за газ във Варна(всички повтаряха една мантра-"сложи газ...сложи газ") които така "пипнаха" настройките че можех да вдигна 60 км само ако се пусна по баира на Аксаково.
                      Тържественото откриване на топлата вода и постването и е с цел някой друг кехлибар като мен да почерпи инфо от "извора" наречен OFFRoad-Bulgaria.com
                      Grand Cherokee ZJ V8 0887493336
                      Желязото се кове докато ...се закове...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Джип на метан

                        Здравейте , и аз съм се насочил към Гранд на метан Още ли карата грандове на метан ? Искам да поразпитам преди да го взема .

                        Коментар


                        • #13
                          От: Джип на метан

                          Ми не го взимаи, освен ако не искаш да се вкарваш в големи приключения с този метан. И за кво ти е джип 200 и кусур коне от които на метан ще имаш реално 120-130коня.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Джип на метан

                            При сегашните цени на пропан-бутана, действително, инвестицията в метанова уредба не е много оправдана, още повече ако е обикновена. Преди при пропан-бутан 1.30 лв. и метан при 1.40 лв. беше друго..., но както колегата FABARM каза, имай предвид, че с обикновена метанова, все едно караш джипа го караш с 120-130 коня. Знам от опит.
                            Grand Cherokee WJ '99 V8 4.7 Limited

                            Коментар


                            • #15
                              От: Джип на метан

                              В момента сам на едно пунто 75 коня. А и предимно ще се кара по магистрала и извън градско . Лятото може да го покарам по черен пат но нищо фрапиращо

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X