Понеже хората ме питат относно метана, пускам тема за отговор. Става въпрос за обикновена газова уредба.
1. Разлика във вървенето на бензин и метан има доста голяма, метана убива половината коне, ама пак остават достатъчно. Ако се кара на по-ниска предавка, мощността се компенсира. Спокойно обаче може да се вдигнат към 150 км по магистрала.
2. Бутилките са големи, моята заема около 1/3 или малко по-малко от багажника, но пак остава достатъчно място, пък и може да нареждаш багаж върху бутилката. Моята е 95 литра, събира към 16 кг и пълна тежи към 100 кг. Не съм подсилвал нищо, колата не би трябвало да усеща 100 кг на задната ос, това не е смартче
Стига ми за около 160-190 км.
3. Разхода е приличен: около 10 кг /100 км извънградско, около 13-14 кг/100 км софийско. Може да падне под 9, може да се качи и до 15 в зависимост от сезона и условията.
4. Метанстанции вече има достатъчно и навсякъде, само веднъж в Родопите ми се наложи да карам на бензин към 50 км. Не знам към Видин дали има. Навсякъде другаде има достатъчно за един преход, ако не е съвсем малка бутилката де.
5. Мотора си работи добре на метан, няма някакво видимо влошаване. Даже понякога пали директно на метан, може би от лош ключ. Пази обороти като на бензин. Не съм слагал аванс-коректор, но скоро ще сложа. Успя да гръмне вече няколко пъти. Един път заради тъп майстор, пипнал регулировката, втория път необяснимо (не карах аз), следващите 2-3 пъти заради хвърляне на искра от кабела към маса и поради това слаба искра. Единствените поражения са пукната пластмаса на въздухопровода. Това стана първия път, щото "майстора" спести 6 лв от клапа
6. Не успяха да накарат ламбда-емулатора да работи, и чек-енджина свети като почне да чете данните от сондата като стигне работна температура.
7. Моята уредба излезе 1600 лв общо. Бутилките са според обема, около 9 лв/литър за нови и около 6-7лв/литър за употребявани. На по-мощни коли се слага по-мощен изпарител, който е и малко по-скъп, 50-60 лв отгоре.
Досега съм доволен от метана, така мога да си карам джипа спокойно без да плача на бензиностанцията. Не виждам смисъл в метановия инжекцион, понеже за 8 цилиндъра излиза почти колкото колата. Обикновената е с просто устройство и всеки може да си я настройва, няма електроника и т.н., поради което е надеждна. Ако имате въпроси, питайте.
1. Разлика във вървенето на бензин и метан има доста голяма, метана убива половината коне, ама пак остават достатъчно. Ако се кара на по-ниска предавка, мощността се компенсира. Спокойно обаче може да се вдигнат към 150 км по магистрала.
2. Бутилките са големи, моята заема около 1/3 или малко по-малко от багажника, но пак остава достатъчно място, пък и може да нареждаш багаж върху бутилката. Моята е 95 литра, събира към 16 кг и пълна тежи към 100 кг. Не съм подсилвал нищо, колата не би трябвало да усеща 100 кг на задната ос, това не е смартче

3. Разхода е приличен: около 10 кг /100 км извънградско, около 13-14 кг/100 км софийско. Може да падне под 9, може да се качи и до 15 в зависимост от сезона и условията.
4. Метанстанции вече има достатъчно и навсякъде, само веднъж в Родопите ми се наложи да карам на бензин към 50 км. Не знам към Видин дали има. Навсякъде другаде има достатъчно за един преход, ако не е съвсем малка бутилката де.
5. Мотора си работи добре на метан, няма някакво видимо влошаване. Даже понякога пали директно на метан, може би от лош ключ. Пази обороти като на бензин. Не съм слагал аванс-коректор, но скоро ще сложа. Успя да гръмне вече няколко пъти. Един път заради тъп майстор, пипнал регулировката, втория път необяснимо (не карах аз), следващите 2-3 пъти заради хвърляне на искра от кабела към маса и поради това слаба искра. Единствените поражения са пукната пластмаса на въздухопровода. Това стана първия път, щото "майстора" спести 6 лв от клапа

6. Не успяха да накарат ламбда-емулатора да работи, и чек-енджина свети като почне да чете данните от сондата като стигне работна температура.
7. Моята уредба излезе 1600 лв общо. Бутилките са според обема, около 9 лв/литър за нови и около 6-7лв/литър за употребявани. На по-мощни коли се слага по-мощен изпарител, който е и малко по-скъп, 50-60 лв отгоре.
Досега съм доволен от метана, така мога да си карам джипа спокойно без да плача на бензиностанцията. Не виждам смисъл в метановия инжекцион, понеже за 8 цилиндъра излиза почти колкото колата. Обикновената е с просто устройство и всеки може да си я настройва, няма електроника и т.н., поради което е надеждна. Ако имате въпроси, питайте.
Коментар