Тъй като бях обещал да направя отделна тема за бодилифта на Витарата ,исках най напред да приключа с новата ми барака ,за да покажа нагледно как става и снимков материал.
Използва се за да може да се монтират по-големи гуми,които да не ви опират в ламарините.Обикновено се комбинира с лифт на окачването
Като начало трябва да се въоръжите с търпение,не е кой знае какво,но си е "играчка" като не си го правил.
Първо се развиват гайките на тампоните,които са 8 на брой.Отпред двата тампона са под фаровете,сваля се маската,фаровете,броните не си спомням дали беше необходимо,че моите Витари винаги са били без заводски брониОхлабват се гърловината на резервоара,тръбичките на газта ,ако имате,маркуча за спирачките на предно ляво колело,спир.тръбички,които отиват от коша към шасито,откача се газовият клапан,изпарителя,филтърът за бензинови пари,маркуча между смук.колектор и филтъра,охлабват се болтовете на шлиците на корм.прът,демонтира се барчето и маншоните на лостовете на ск.кутия и раздатката.Надявам се не пропускам нещо ,ще ги видите на снимките.Като развиете и охлабите всичко изброено,повдигате купето от шасито,като го правите внимателно и ,ако нещо сте забравили и пречи,да не стане фалИска се доста вдигане,защото шпилките са заварени на купето и трябва да остане разстояние да се пъхнат новите тампони,а старите се изваждат,а не както преди старият + новият!Използват се старите шайби под болтовете с вътр.резба/на снимката/ ,като се разпробиват с бургия 14,2 мм .Болтовете с вътр.резба са вече с външен d 14 мм,а не както преди 12,5 както преди.Освен това заменяме старите PVC втулки с нови ,като така вече болтовете ще се скъсат доста по-трудно.
На тампоните отпред пък се поставят черните PVC втулки,за да няма луфт в отвора на тампона.
Съветвам ви когато повдигнете купето да огледате да не е изгнило там ,където ще лягат тампоните,защото на другата ми Витара тампоните влязоха в купето и я кърпихме!
Като поставите новите тампони,стягате отдолу болтовете,както е на снимката и сте готови с половината работа.
Отивате на ск.лостове.Отпред ,на сгъвката се срязва скоростният лост,но наполовина.После се монтират маншоните и барчето и се превключват скоростите,лостовете се огъват напред ,за да може да се превключва и да не изключва от скорост.Когато сте готови и всички скорости включват добре,сваляте лостовете/има долу капачка ,която се натиска и завърта/ и ги заваряте,като внимавате да не стопите маншоните/потопете ги във вода/.При мен се наложи да удължа по малко лостовете ,става елементарно,на струг.
Монтирате всичко ,което сте разглобили и рахлабили,маркуча на горивото се освобождава от скобите и се наглася на новото положение.
Преди да сложите фаровете отивате и поразчеквате Витарата и след това притягате всички болтове.Монтирате фарове ,маска и брони и сте готови.
Бодилифта повдига купето от шасито с около 55-60 мм.Подходящ е за къса и дълга база и моделите след 96 г .до Гранд Витарата,за нея вече не знам.Моята има и лифт на окачването "Иван Попов " с някои изменения.
Вижте как стои на дълга V-6 #13
На последната снимка се вижда как опира гумата без бодилифт.
Използва се за да може да се монтират по-големи гуми,които да не ви опират в ламарините.Обикновено се комбинира с лифт на окачването
Като начало трябва да се въоръжите с търпение,не е кой знае какво,но си е "играчка" като не си го правил.
Първо се развиват гайките на тампоните,които са 8 на брой.Отпред двата тампона са под фаровете,сваля се маската,фаровете,броните не си спомням дали беше необходимо,че моите Витари винаги са били без заводски брониОхлабват се гърловината на резервоара,тръбичките на газта ,ако имате,маркуча за спирачките на предно ляво колело,спир.тръбички,които отиват от коша към шасито,откача се газовият клапан,изпарителя,филтърът за бензинови пари,маркуча между смук.колектор и филтъра,охлабват се болтовете на шлиците на корм.прът,демонтира се барчето и маншоните на лостовете на ск.кутия и раздатката.Надявам се не пропускам нещо ,ще ги видите на снимките.Като развиете и охлабите всичко изброено,повдигате купето от шасито,като го правите внимателно и ,ако нещо сте забравили и пречи,да не стане фалИска се доста вдигане,защото шпилките са заварени на купето и трябва да остане разстояние да се пъхнат новите тампони,а старите се изваждат,а не както преди старият + новият!Използват се старите шайби под болтовете с вътр.резба/на снимката/ ,като се разпробиват с бургия 14,2 мм .Болтовете с вътр.резба са вече с външен d 14 мм,а не както преди 12,5 както преди.Освен това заменяме старите PVC втулки с нови ,като така вече болтовете ще се скъсат доста по-трудно.
На тампоните отпред пък се поставят черните PVC втулки,за да няма луфт в отвора на тампона.
Съветвам ви когато повдигнете купето да огледате да не е изгнило там ,където ще лягат тампоните,защото на другата ми Витара тампоните влязоха в купето и я кърпихме!
Като поставите новите тампони,стягате отдолу болтовете,както е на снимката и сте готови с половината работа.
Отивате на ск.лостове.Отпред ,на сгъвката се срязва скоростният лост,но наполовина.После се монтират маншоните и барчето и се превключват скоростите,лостовете се огъват напред ,за да може да се превключва и да не изключва от скорост.Когато сте готови и всички скорости включват добре,сваляте лостовете/има долу капачка ,която се натиска и завърта/ и ги заваряте,като внимавате да не стопите маншоните/потопете ги във вода/.При мен се наложи да удължа по малко лостовете ,става елементарно,на струг.
Монтирате всичко ,което сте разглобили и рахлабили,маркуча на горивото се освобождава от скобите и се наглася на новото положение.
Преди да сложите фаровете отивате и поразчеквате Витарата и след това притягате всички болтове.Монтирате фарове ,маска и брони и сте готови.
Бодилифта повдига купето от шасито с около 55-60 мм.Подходящ е за къса и дълга база и моделите след 96 г .до Гранд Витарата,за нея вече не знам.Моята има и лифт на окачването "Иван Попов " с някои изменения.
Вижте как стои на дълга V-6 #13
На последната снимка се вижда как опира гумата без бодилифт.
Коментар