Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

    Хъм... ти хвърляш абсолютно нова светлина в раследването... Ще се направя, че не съм прочел какво си ми писал... поне до следващото разглобяване на мотора. След двуседмичен престой в бокса няма да преживея още едно сваляне на карбовете, за да проверя дали мембраните (между другото за кои мембрани говориш?) не са скъсани...
    Иначе Бонифаций като ми зацепва веригата също каза, че я е сложил на "швейцарската" марка.
    На мен пукането ми изчезна след първото сваляне на главата. Главата няма връзка с това, но като свалях карбовете видях, че единия маншон беше вкаран само наполовина. Като го сглобявах го наврях както трябва и предполагам, че от това е било.
    Чукането при мен го има, въпреки швейцарското зацепване. Гасненето на светофара май също. Казвам "май", защото след като го взех от ремонта съм го карал 100-тина км и то не по светофарите. Въпреки това, на степенка като го подпичквах един път угасна. Ще го наблюдавам. Това гаснене е много шибано, защото като се нагласиш за завой и решиш да превключваш на по-ниска предавка и мотора угасне си е шибано.
    Suzuki GSXR
    VW Touareg
    Mitsubishi Pajero II

    Коментар


    • #32
      От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

      Дам а както написах с тая компресия си е кофти да трябва да зацепва наново.
      Под мембрани имам предвид двата презерватива в горната част на шибъра които го местят от вакума, по манюълите го пишат диафрагма.
      Между другото в априлия форума ама оригиналния-италианския едно момче казва че след като си е сложил иридиева свещ двигателя заработил много по-мазно нямало го това "удряне" на едноцилиндровия двигател, сега съм си поръчал и аз, следващата седмица трябва да я сложа...да видим

      Коментар


      • #33
        От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

        Аз съм сменял 2 вида свещи досега. Първата беше по книжка, а втората иридиум /необходимата за модела/. И с двете ефекта беше както казваш- спира да се чувства придърпването на едноцилиндровия двигател. Лошото при мен е че ефекта не за дълго, но моя ги зацапва повечко/може би заради слабата искра/. На иридиума електрода му е доста по тънък, и ми го препоръчваха доста. Взех го за 35лв. мисля.

        Коментар


        • #34
          От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

          Първоначално публикуван от Gichev Преглед на мнение
          Дам а както написах с тая компресия си е кофти да трябва да зацепва наново.
          Под мембрани имам предвид двата презерватива в горната част на шибъра които го местят от вакума, по манюълите го пишат диафрагма.
          Между другото в априлия форума ама оригиналния-италианския едно момче казва че след като си е сложил иридиева свещ двигателя заработил много по-мазно нямало го това "удряне" на едноцилиндровия двигател, сега съм си поръчал и аз, следващата седмица трябва да я сложа...да видим
          Айде да видим, че може и аз да си сложа.
          Suzuki GSXR
          VW Touareg
          Mitsubishi Pajero II

          Коментар


          • #35
            От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

            Здравейте и от мене

            Това с чаткането съм го чувал и при мене - при палене в предната част на двигателя. Предполагам зъбчатка или бендикс. При нашите мотори е слабост явно. Също веднъж се случи и да се заклини. При втория опит за палене неможа да врътне и стартера даже. Включих втора скорост, разклатих го насам-натам и се оправи. Следващият опит беше успешен.

            Сега съм на тема спирачки. Предният собственик е сменял задните накладки, но е обърнал пластината на спирачния апарат на обратно и накладките са се износили под формата на клин. Много неприятна ситуация, особено като натиснеш спирачката по някой хубав баир с дере и усетиш, че там няма никой. Заръчах си Лукас от e-Bay - синтетични. Ще видим какво ще дойде другата седмица. Излязоха към 65 лв с доставката, а тука по нашите магазини е цифромания. 70-80 лв. някакви нечувани никъде и то със седмица - две доставка. Аналогично на мембраните за карбуратор на колегата. То май по-хубаво да си поръчваме чаркалаците по интернет, ако ги има. И без това идват пак за около седмица.

            Иначе машинарията много ми харесва и няма да се откажа от нея. Въпреки че е малко като на мотора дядо му - 1993 година

            Относно иридиевата свещ - и аз съм чел много хубави работи за нея. Ще е полезно ако споделите малко информация от тестове с нея.

            Коментар


            • #36
              От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

              Сложих иридия, честно да си призная за да направя разлика ще трябва да се кача на мотор с обикновенна, да покарам, и веднага след това на такъв с иридева за да направя разлика, сигурно има, но чак пък толкоз колкото бях чел...
              Следващия път като купуваш накладки свиркай, моите ги поръчах и на другия ден бяха при мен, цената им беше...евтина. Зависи къде си търсил.

              Коментар


              • #37
                От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                Благодаря за предложението за накладките. Ако се наложи ще се възползвам. Иначе аз съм от Русе. Тук търсих но не се получи. Следващата стъпка беше интернет. Има няколко читави интернет магазина с консумативи и като за нашите машини. Но там за съжаление неможах да си харесам нищо като цена/марка/доставка. Затова отново се възползвах от добрия eBay. Пише, че накладките са ми тръгнали днес. Ще видим кога ще дойдат. Иначе другите чаркалаци са идвали за около седмица от немско.

                Относно свещта - ще бъде ценно да покараш с нея и после да я видиш в какво състояние е и да сравниш със състоянието на предната, която си махнал. Ако всичко по двигателя (карбуратори, запалване и т.н.) е добре си мисля, че няма да има кой знае каква разлика. Но немога да кажа. Иначе и аз искам да си сменя свещта. Марката й е нечувана, но за момента нямам оплаквания свързани с нея. Благодаря за информацията предварително!

                Коментар


                • #38
                  От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                  Първоначално публикуван от Gichev Преглед на мнение
                  Следващия път като купуваш накладки свиркай, моите ги поръчах и на другия ден бяха при мен, цената им беше...евтина.
                  Ако може да кажеш откъде ги поръча. На мен ми трябват накладки и жило за миксера-Ямаха bws /малко рядък модел се явява, почти същия е като мбк е/. Предполагам че в Диана моторс ще ги има, но ако в нета са по евтини ще поръчам от там.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                    Един приятел ми ги достави, той ми прави и мотора де, всички семейни мотори ако трябва да съм честен.
                    Вчера смених крушката с +50% Осрам, преди на къси беше пълна скръб, все едно на къндило карах, първото ми впечатление за сега е че ще започна да виждам и на тъмно, но да видим...

                    Коментар


                    • #40
                      От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                      Ясно. Ти си започнал да виждаш на тъмно, аз пък започнах да ползвам спирачки.
                      Взех си накладки от диана моторс - 16лв комплекта

                      Коментар


                      • #41
                        От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                        Малко се поотплеснахме в тази тема, ама то все интересни неща има... Въпроса в началото беше с "чукането", което се оказа задрало бутало.

                        Сега, обаче май има решение и на проблема с "изчаткването" при гасене. Както писах по-горе Gichev, обаче внесе малко объркване (поне за мен).
                        Не, че се "отказвам" от обяснението си за самия източник на чукането - това си е факт, по-скоро имам друга идея (потвърдена и от поса на Gichev) за причините за чукането.

                        Както казах - при мен това чукане се чуваше почти винаги при гасене на двигателя. За мен не беше проблем, понеже си е "оригинално" - още откакто го имам. На фона на другите неща, които са ми били на главата с този мотор, това наистина си беше бял кахър.

                        След последния ремонт на двигателя (беше задрало буталото) най-големия ми проблем беше, че на свободен ход мотора много гаснеше. Гаснеше на светофари, гаснеше, когато подавам "междинна газ" за смяна от висока на ниска предавка, гаснеше, гаснеше... абе - кошмар. Миналата седмица, обаче се зачетох в един английски форум. С 2 думи един пич с конче като нашите се оплакваше от същите такива "гаснещи" симптоми. Хубавото беше, че човека установил, че като кара на 1/4 смукач всичко било ОК. Имаше някои тривиални предположения - регулирай оборотите от винта долу, вляво, виж жилото на газта, ала-бала. Тъкмо щях да се отказвам като видях, че има и едно по-добро обяснение (извинявам се на автора и съжалявам, че няма да сложа линк тук, но не ми се търси пак). Човека го беше казал много просто (сигурен съм, че 90% от вас знаят това още от времето, когато правехме центровки на Балканчетата): Ами щом не работи на ниски обороти и гасне при рязко подаване на газ, значи сместа е бедна. Това е повече от ясно и при условие, че двигателя работи добре на смукач.
                        Да си призная - и аз съм си го мислил, даже съм питал 1-2-ма майстори къде е винта за регулиране на сместа при празен ход... както и да е - до сега не знаех. Тоя пичага беше сложил снимка (може да я видите и в мануала, но там пише да се използва "специален инструмент Г-образна отвертка", но не пише нито на къде, нито колко да се въртят винтовете). И така - регулировката е много проста (сложното е, че тези винтове са много неудобни, труднодостъпни, но все пак - достъпни). Регулировката се прави на 2-та карба - винта се завива докрай, после се развива на цитирам: "3 или 3.5 оборота, в зависимост от сезона". Почетох доста, но няма да раздувам повече тук. Всъщност освен, че мотора спря да гасне почти изчезна и чаткането. Е - пак се чува понякога, но не е толкова силно. Всъщност в 80-90% от случаите, в които съм гасил от тогава чаткането не се е чувало.

                        Според мен (аз не го тествах, но сега не искам да разбутвам всичко заради теста ) може да се опита следното:
                        Запали мотора и си го покарай или поне изчакай да загрее. Преди да го угасиш - подай малко смукач - на 1/4 или 1/3. Изчакай 4-5 секунди и угаси тогава. Лично на мен ще ми е много интересно дали чаткането ще го има. Предполагам, че не, но все пак - пробвай. Свирни какъв е резултата! (призива е към всички, които са забелязали този бъг при гасенето на моторите си)
                        Последно редактирано от Veselinv; 04-10-10, 17:02.
                        Suzuki GSXR
                        VW Touareg
                        Mitsubishi Pajero II

                        Коментар


                        • #42
                          От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                          Е аз май казах че ми направиха центровката на карбовете, заради тях между другото тея от априлия са за е... абе за бой са, няма вакуми, винтчетата са от долната страна и достъпа до тях ако нямаш спецялната "Г" образна отверка е като се свалят, въртиш, качваш на мотора, тест, пак сваляш...абе гадна работа, при това и въздушната кутия трябва да е паднала заедно с опашката...Моите ги направиха с фенерче и на тъмно, много готин номер никога не бих се сетил, и при мен спря чаткането де, а да не знам дали споменах че някой добър човек преди мен е сменил бендикса и не знам още какво от карантийте на стартера, един дерт по-малко.
                          Сега съм с друг дерт, искам да си сложа изход за 12волта на таблото и не мога да реша къде, искаше ми се да го боцна някъде на таблото, но няма място(ехх къде е таблото на транса...)не ми се искаше да го слагам на кормилото, но явно там ще е.
                          Следващото нещо което трябва да направя е ролбар, поне до средата на резервоара, централна стойка също ми трябва, искам и две биксенончета да сложа(в априлиафорума има схема как да се инсталира Н4 на мястото на Н3-ката)
                          Трябва верига и пиньони да сменя за следващия сезон ехх има с какво да се занимавам през зимата

                          Коментар


                          • #43
                            От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                            Първоначално публикуван от Gichev Преглед на мнение
                            Моите ги направиха с фенерче и на тъмно, много готин номер никога не бих се сетил, и при мен спря чаткането де,
                            Това за фенерчето не го разбрах?
                            Освен това при мен чаткането (значително по-слабо, а и по-рядко) но пак го има
                            Suzuki GSXR
                            VW Touareg
                            Mitsubishi Pajero II

                            Коментар


                            • #44
                              От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                              Малко не по темата но някои да знае как се регулират клапани на Пегасо 650.Купих едно и ми се иска да го прегледам изцяло отворих капака на клапаните но не ми се иска да пипам преди да се посаветвам с човек които е в час с тези модели.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                                Не съм регулирал, но доколкото се сещам по думите на Бонифаций, който регулира моите се прави с пуловете.
                                Сигурен съм обаче, че в Repair manual-а пише как се регулират. Ако го нямаш - дай мейл да ти го пратя.
                                Сега проверих - пише.
                                Suzuki GSXR
                                VW Touareg
                                Mitsubishi Pajero II

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X