Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Grand Cherokee WJ, 4.0

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

    Преди малко повече от година,гледах един WJ 4.0 1999 на газ със регистрация Стара Загора за 15000лв.Беше черен като въпросния.Не знам дали е същия но е много вероятно.Този който аз гледах си беше морга още тогава,светеше чека,палеше от втория път,и километрите тогава бяха около 215 000км.Ако това е същата кола не ме изненадва развитието на нещата, за съжаление.Просто искам да кажа че ако е тази колата ,капаните са заложени отдавна.
    grand cherokee 4.0 MY 2003 LAREDO.....love this car.

    Коментар


    • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

      Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
      ... Нормално е да са различно добре запазени и да страдат от различни проблеми.
      По принцип си много прав, но си има и повече или по-малко "стандартни" за даден модел проблеми. Миналата и тази седмица бяха наред 2 от тях. Вентилаторни проблеми.

      Както се и очакваше, причината да не работи електрическият вентилатор на охлаждането беше неизправно реле. Същото е разположено на приятно закътано място, до което се стига след като се свалят десния фар, бронята и разположеното зад нея резервоарче за вакуум.




      Този път имаше пълен избор в наличност - кеф ти оригинално (срещу 195 лв), кеф ти друго (срещу 85).
      След смяната на релето вентилаторът си заработи при всяко включване на климатика. Не забелязах работата му да се отразява на показанията за температурата на двигателя. Стои си там, където и преди - малко преди средата на скалата.

      След като охлаждащият вентилатор беше оправен, заявка за ремонт даде духалката на климатика. След като още от самото начало на 2-3 пъти спираше да работи, но после тръгваше, този път спирането беше категорично и нямаше как при летните температури да не му се обърне спешно внимание.

      Причината, също както и в предния случай, беше "стандартна". Дотолкова стандартна, че WJJeeps да й посветят отделна страница. Проблемът беше в куплунга на контролера на вентилатора. Явно там връзката не е особено добра и с времето започва да грее, в резултат на което буксата нагаря, деформира се и вентилаторът започва от време на време да прекъсва, докато накрая не спре да работи.

      Опитите да се откачи конектора по каналния ред останаха неуспешни, защото положението изглеждаше горе-долу като на картинката от горния линк, а



      пластмасовото капаче на контролера също се беше деформирало от топлината.
      След сваляне на контролера (2 малко тегави, но достъпни, рапидки) стана по-лесно и се мина без насилие, което би могло да повреди нещо по платката.
      Самата платка също носеше белези от греенето, но иначе нямаше признаци за неизправност.





      За лекуване на тази болежка е имало (може и още да го има) ремонтен комплект, състоящ се от 6 парченца кабел (визуално по-тънки от използваните на колата, които са поне 2 квадрата) и някакво пластмасово конекторче, което би трябвало да замени оригиналния.

      Алтернативният вариант (снимката е от Wjjeeps.com) за отстраняване на проблема, с елиминиране на конектора и директно запояване на проводниците за пиновете, изглежда по-надеждно и затова беше предпочетен, като бяха използвани кабелчета със сечение, съответстващо на това на кабелите от оригиналната инсталация на колата.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:blower_motor_05.jpg
Прегледи:1
Размер:103.1 КБ
ID:5204480
      Последно редактирано от Чавдар (V93); 25-08-10, 22:36.
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

        Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
        По принцип си много прав, но си има и повече или по-малко "стандартни" за даден модел проблеми. Миналата и тази седмица бяха наред 2 от тях. Вентилаторни проблеми.

        Както се и очакваше, причината да не работи електрическият вентилатор на охлаждането беше неизправно реле. Същото е разположено на приятно закътано място, до което се стига след като се свалят десния фар, бронята и разположеното зад нея резервоарче за вакуум.




        Този път имаше пълен избор в наличност - кеф ти оригинално (срещу 195 лв), кеф ти друго (срещу 85).
        След смяната на релето вентилаторът си заработи при всяко включване на климатика. Не забелязах работата му да се отразява на показанията за температурата на двигателя. Стои си там, където и преди - малко преди средата на скалата.
        ...
        Този проблем го има и при моя джип. Купил съм управлението, но понеже наистина е навряно "на майната си" и защото климатика ми работи безупречно за сега все отлагам тази операция.
        Вентилатора за купето винаги работи, но има лек шум, може лагерите да са се спекли. И понеже си мисля, че ще е голям гърч да стигна до него-все отлагам.
        На рено съм имал точно такива проблеми-нагорели куплунзи и опечени транзистори, на пежо също им е проблем управлението на вентилатора. Не знам до колко куплунга на джипа ми е нагорял, но още миризма не съм усетил, а такава съм усещал в доста автомобили в които съм се возил.
        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

        Коментар


        • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

          Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
          ... Вентилатора за купето винаги работи, но има лек шум, може лагерите да са се спекли. И понеже си мисля, че ще е голям гърч да стигна до него-все отлагам.
          На рено съм имал точно такива проблеми-нагорели куплунзи и опечени транзистори, на пежо също им е проблем управлението на вентилатора. Не знам до колко куплунга на джипа ми е нагорял, но още миризма не съм усетил, а такава съм усещал в доста автомобили в които съм се возил.
          Абсолютно лесно достъпен е контролерът на вентилатора за купето. И при мен не се усещаше никаква миризма, но беше пекло така, че капачето, в което влизаше куплунгът беше се изметнало около него. Нищо не ти пречи да му хвърлиш едно око - просто се наведи и погледни под таблото в краката на пътника и ще го видиш. Куплунгът е в предния ляв ъгъл, гледано по посока на движението. Ако можеш да го откачиш нормално - добре. Ако се е запънал и не помръдва, много е възможно вече да се е деформирал от топлината. При всички положения е добре това да се оправи, преди да е станала някаква поразия по платката, че после упражнението ще е доста по-скъпо (неоригинален контролер е около $100 по цени в Щатите ... ). Пък и самото спиране на духалката си е неприятно, ако те хване някъде на път в жега или студ.

          Вентилаторът също е лесно достъпен.
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

            Днес реших да се поровим и да се опитаме да открием причината за периодичното падане на оборотите и неравномерна работа на празен ход, които ми лазеха по нервите от едно известно време.
            Преди това един голям сервиз, специализиран в марката, отказа да се занимава с колата заради бурното й минало, а от един друг, и той специализиран в американци, изслушах дълга тирада как газифицираните коли са съсипани и как по принцип не се занимават с такива, но проблемът все пак можел да бъде решен, но поне за 2 седмици работа и не по-малко от -стотин парички (броячът тръгвал от 250 за чистене на дюзи и не знам какво още).

            След известно чесане по главите, мерене на туй-онуй, реших да проверим дали все пак кучето не е заровено някъде около ламбда сондата. Когато двигателят влезе в поредния си "спазъм", просто откачихме куплунга на сондата. И ... тресенето престана. А сега де! От първия споменат сервиз много авторитетно ми бяха обяснили, че не можело проблемът с неравномерния празен ход да се дължи на ламбда сонда.

            От там нататък тръгнахме по веригата и много бързо установихме, че в същност във веригата за отоплението на ламбда сондата няма ток. Причината беше съвсем банална - изгорял 10А бушон. Най-вероятно при второто късане на кабелите от маншона на предния кардан се е получило окъсяване и бушонът е изпушил, което е останало незабелязано в суматохата покрай ликвидирането на нанесените щети.

            Много ми е странно обаче защо неизправността на веригата на отоплението не е довела до регистриране на грешка (по принцип в списъка има такава - Р0130 - 1/1 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction)?!?

            След смяната на бушона и включването на сондата гадното претрисане на празен ход изчезна. Още не бързам да слагам отметка на тази задачка, обаче на първо четене изглежда като да имаме попадение.
            И като си помисли човек, че едно незабелязано изгоряло бушонче за стотинки можеше да стане причина за поредица от смени на не особено евтини части, които по принцип биха могли да имат нещо общо с подобни симптоми, какъвто подход повече или по-малко ми бяха загатнали и в двата споменати сервиза ...


            Покрай търсенето на проблема колата поработи доста на място, така че имах възможност да видя, че електрическият вентилатор наистина е спомагателен за охлаждането, а не играе само за климатика. И при изключен климатик той периодично си се включваше.
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

              Подгряването на ламбдата може да доведе до нестабилна работа при не съвсем загрял двигател. В началото, когато колата е студена, компютърът знае, че ламбдата е студена (тя работи коректно около 300-350 гр.) и си управлява нещата без нейния сигнал. Понеже има подгряване, след определено време компа очаква ламбдата "да е стоплила" и почва да и вярва на сигнала, ама като няма подгряване - тцъ.. ламдата дава грешен сигнал и компа не впръсква колкото трябва и колата тресе, играят обороти. Поне при система Мотроник го има тоя момент... Може и при теб да е нещо подобно.

              Коментар


              • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

                Сондите с подгряване, когато не ги подгряваш, работят както си искат. Изобщо няма гаранция, че на празен ход и в круизни режими няма да изстинат под работната температура. Широколентовите сонди пък имат прецизно управление на подгряването и без него абсолютно нищо не правят.

                Коментар


                • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

                  Чавдар,как се държи джипката? Или след като не пишеш за проблеми значи е самолет.ДАНО всичко е наред,просто сме любопитни.
                  Приятелите може и да са фалшиви но враговете винаги са истински....

                  Коментар


                  • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

                    Първоначално публикуван от drjanton Преглед на мнение
                    Чавдар,как се държи джипката? Или след като не пишеш за проблеми значи е самолет.ДАНО всичко е наред,просто сме любопитни.
                    Като не ме видят 1 седмица, Флексовете започват да питат дали не съм го продал.

                    Напоследък негрото не ми е правил някакви проблеми, които да налагат сериозни ремонти, но не е като да ме оставя да загубя форма.

                    Наложи се да заменя единствения оригинален ключ, с който го взех, защото се беше износил дотолкова, че се вадеше в което положение си поиска, включително и при работещ двигател. Такова чудо не бях виждал, въпреки, че имах 10-годишен Хюндай и все още имам 17-годишен Нисан ...

                    Преди да се усетя за този номер, на няколко пъти неволно бях оставил колата с ключ в положение "Асс", при което остават включени доста консуматори (около 1.5 А) и след ден-два без да се кара акумулаторът падаше сериозно, та трябваше да си давам ток за да запаля и бях взел да се чудя каква е тази зверска утечка на тоци.

                    Изработването на нов ключ с чип (неоригинален) отне 100 лв и не повече от 5-7 минути, без да е необходимо присъствието на колата или прословутия код, който можел да се вземе само от официален дилър. Толкова за сигурността срещу кражба ...

                    Миналата седмица се наложи отново да свалям шофьорската седалка, защото от нея взе да се разнася гадно скърцане, подсказващо, че пак се е счупила.
                    Така се и оказа. Беше се скъсала заварката в предния ляв ъгъл на основата.
                    Този път усилихме мястото на скъсването.




                    Неотдавна, като се поразтърсих из американските сайтове, установих, че проблемите със шофьорската седалка са доста често срещана болежка на WJ.
                    Доста показателна е тази анкета. От 1800 взели участие 98% са имали такъв проблем и то често повече от веднъж.

                    Като слаби места се очертават преден ляв ъгъл (до гайката, с която основата на седалката е захваната за механизма), както и захващането на облегалката. А, вероятно и като следствие от засиленото люлеене при такива счупвания, се чупи и самият механизъм за регулиране на седалката.



                    Според написаното по американските форуми, чупенето на облегалката най-често се получавало когато човек се напъне на нея при опит да извади нещо от джоб на панталона. Така че, внимателно с напъването ...

                    Причината за този проблем става доста ясна, когато човек види от каква тъничка ламарина е направена основата на седалката.
                    Явно "Крайслер" си падат по използването на говнолин ...

                    Още ми висят следните проблеми:

                    - прекалено дългото (5-6 секунди) въртене при палене на топъл мотор, което обаче не се проявява всеки път. Не съм си представял, че толкова ще се кефя на паленето на японския дизел, когато седна в Патрула ...

                    - липсата на маншони на каретата на предния кардан.

                    В близко време ми се иска да се прегледа по-обстойно газовия инжекцион, защото монтажът (по мнение на един от инженерите на фирмата-производител) не е направен особено добре.
                    За съжаление, за момента съм в търсене на читав газаджия. Юнакът, който беше похвален от колега от форума, излезе доста несериозен. След като седмица напред беше договорено време за преглед, човекът не си беше в сервиза. След телефонен разговор се мотах час-час и половина та да си свършел някаква неотложно възникнала работа, след което пък взе изобщо да не отговаря на опитите ми да се свържа с него. И едва доста по-късно, когато вече си бях поел по други задачи, дори не ми върна обаждането, ами само клипна, да не би случайно да се набута с няколко стотинки за един разговор с клиент ...
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

                      Пропуснах да отбележа, че наскоро раздатката (или датчикът за положението й) ми образува нерви. Включвам на режим "4Part time" лампата на таблото светва. Минавам на "4Full time" - угасва. Дотук всичко точно.
                      Връщам по обратния ред на 2WD, ама лампата или не угасва изобщо, или гасне за за секунда-две и после светва (въпреки, че лостът си е в положение 2WD). Превключването го пробвах включително и със скорости на N, когато колата се движи съвсем бавно, въпреки, че според наръчника това не е необходимо и може да се преключва в движение до 88 км/ч.
                      Едва след няколко опита индикаторът угасна. А сега де! Дали датчикът се *бава или раздатката не винаги изключва предното като хората?!? Взех да се чудя дали е било случайно това, че куплунгът на датчика на раздатката беше изключен.

                      П.П. Налягането в гумите е еднакво, а преди няколко дни качихме колата на стенда на колегата Regulator и не бяха констатирани някакви проблеми.
                      Последно редактирано от Чавдар (V93); 21-09-10, 12:27.
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

                        И аз имам проблем с шофьорската седалка. От извество време мемори-то не работи. При натискане на 1 или 2 изписва мемори дисаблед или нещо от сорта. Програмирам наново и отново-греда /пак горното съобщение/.
                        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                        Коментар


                        • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

                          Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                          И аз имам проблем с шофьорската седалка. От извество време мемори-то не работи. При натискане на 1 или 2 изписва мемори дисаблед или нещо от сорта. Програмирам наново и отново-греда /пак горното съобщение/.
                          По принцип тези бутони се деактивират, когато коланът ти е закопчан или не си на "Р".
                          Огледа ли за някой разкачен (повреден) кабел около (под) седалката?
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар


                          • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

                            Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                            По принцип тези бутони се деактивират, когато коланът ти е закопчан или не си на "Р".
                            Огледа ли за някой разкачен (повреден) кабел около (под) седалката?
                            Вярно е че модела се казва Гранд Чироки, но явно не е за индианци като мен. Като откачих колана и меморито проработи. Елементарно....
                            Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                            "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                            Коментар


                            • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

                              Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                              Наложи се да заменя единствения оригинален ключ, с който го взех, защото се беше износил дотолкова, че се вадеше в което положение си поиска, включително и при работещ двигател. Такова чудо не бях виждал, въпреки, че имах 10-годишен Хюндай и все още имам 17-годишен Нисан ...

                              ..
                              Аз пък пробвах с чисто нов оригинален ключ /втория от комплекта, видимо неизползван/ и той се вади при запалено положение.
                              Явно това е нормално при WJ.
                              На мен пък ми е удобно , при спиране и слизане за бързо , да не гася мотора , а да вадя ключа при запалено положение и да си заключа с него шофьорската врата /другите са предварително заключени от копчето на вратата. Много удобна екстра!
                              ________________________________________________________________________________________
                              Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
                              HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

                              Коментар


                              • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

                                И при мен се появи проблем със запаметяването. От няколко дни, при всяко палене външното огледало на шофьорската врата заема произволна позиция. Настройвам го, запаметявам и при следващото палене наново.
                                “When you see the tree you’re about to hit it’s called understeer. When you can only hear and feel it it’s oversteer.”
                                Walter Rohrl
                                GSM: нула, три осмици, две двойки, девет, пет, девет, две.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X