Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Спирачен цилиндър на WJ....помагайте че останах без кола...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Спирачен цилиндър на WJ....помагайте че останах без кола...

    Първоначално публикуван от Калин Преглед на мнение
    Само като вариант.Ръчната провери ли я,да не би тя да задържа?
    Да проверих я.Днес смених даже и челюстите не е от нея.Аз доста си поиграх с апарата сигурен съм че е от него.Ама защо.........
    Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Quadra Drive...отново
    0877стоидевет215–Радослав

    Коментар


    • #17
      До: Спирачен цилиндър на WJ....помагайте че останах без кола...

      Опитай да прибереш буталцето до край.Ако не изка или го прибираш с голямо усилие,отвий цицката за обезвъздушаване.Прибере ли се лесно с отвита цицка,провери спирачния маркуч.В някой случай маркуча се разгражда и запушва от вътре,макар и да излежда перфектно от вън
      JEEP GRAND CHEROKEE 2.7crd 088-570-53-52

      Коментар


      • #18
        До: Спирачен цилиндър на WJ....помагайте че останах без кола...

        Няма какво да се чудиме, за да дойде толкова бързо проблем в апарата или не е била читава бройка или поради каране извън асфалт е имало някако замърсяване което някак си е стигнало до някоя от гумичките на оста на буталцето или... Като го отвориш ще разберем.
        R 727cc BB KIT
        ZJ V8
        WK2 V6

        Коментар


        • #19
          До: Спирачен цилиндър на WJ....помагайте че останах без кола...

          Първоначално публикуван от Ivan_Botevgrad Преглед на мнение
          Хах какво ше рече правилната течност ?
          Течноста е една дали е Dot 3 , Dot 4 , Dot 5 и.тн все е течност от това не ти се е развалил апарата спокойно , най добре го разглоби почисти го и му смени гумичките ако имаш и пробвай ако работи жив и здрав да е пък като неще си вземи нов и готово.

          Не си прав. Тук си говорим за детище на МОПАР. Не за Ниви, или АРО....
          Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
          Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

          Коментар


          • #20
            До: Спирачен цилиндър на WJ....помагайте че останах без кола...

            DOT-5 не може, DOT-5.1 може.

            Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
            След смяна на накладките на всички колела с нови такива /намерих к-ти на Ferodo/ ме зачовърка мисълта, че само с прибирането на буталата навътре, нещата няма да са перфектни.

            И наистина, за съжаление се оказах прав. Буталата бяха работили дълго време в доста извадено навън положение, а зад тях се е събрала мръсотия и при прибирането им максимално навътре, не се движеха съвсем свободно, от което спирачките започнаха понякога леко да задържат. От това средния разход по трип-компютъра се увеличи с повече от литър и половина. На градско каране задържането не се усещаше кой знае колко, а и нямаше време спирачките да загреят много, но след по-дълго каране се случи да усетя мирис на нагрято феродо, като спрях. Затова днес направих профилактика с разглобяване на всички спирачни апарати, почистване и промиване на леглата в апаратите, буталата и тръбопроводите на системата. Който е писал, че на определено време /или пробег/ системата трябва да се почисти и промие, а спирачната течност да се смени с нова, е бил много прав! Макар че колата е на по-малко от 5 години, зад всяко бутало се беше събрала по малко мътилка и мръсотия.

            Бях приятно изненадан, че самите бутала не са метални а от някаква пластмаса, или по-скоро нещо приличащо на текстолит или гетинакс. Самите бутала не бяха, а и нямаше как да са ръждясали. А вероятно като са пластмасови, са и слаби проводници на топлина от накладките към вътрешността на спирачните апарати.

            След измиване и почистване, после намазване с тънък филм с някаква специална термоустойчива грес за спирачни системи, всеки апарат беше монтиран на място и обезвъздушен. Водачите на апарата също бяха почистени и смазани макар, че те и преди се движеха леко и не задържаха. Последва проба за това, как спира колата и най-вече - дали задържа някое колело. За сега с радост мога да споделя, че вече има осезателна разлика и колата ускорява по-добре и най-важното - има инерция при лек наклон на пътя, нещо което преди това май почти нямаше. Поздрави!

            Коментар


            • #21
              До: Спирачен цилиндър на WJ....помагайте че останах без кола...

              Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
              DOT-5 не може, DOT-5.1 може.

              Даа утре със сигурност разглобяване,почистване и оглед за евентуални наранявания по цилинъра.Аз си мислех днес че като сменям дисковете и накладките трябва и да направя някаква профилактика и почистване,ама като не съм разглобявал такова нещо досега.....а и ето че трябват и специални смазки...това онова.Почистване само с брейк клиинър спрей нали?А за тази смазка....марка нещо да ми кажете?А и правила някакви за източване,пълнене и после обезвъздушаване на системата.Аз попрочетох някои неща,но аз съвети приемам винаги.Който знае нещо по въпроса за казва.......за което наистина благодаря.Нещата наистина не са много сложни,просто трябва да се знае какво се прави.
              Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Quadra Drive...отново
              0877стоидевет215–Радослав

              Коментар


              • #22
                До: Спирачен цилиндър на WJ....помагайте че останах без кола...

                Такаа.....ето какъв е резултата от днешното разглобяване и оглед.Мисля че ми стана ясна причината за първото задържане.А се оказа че след нагряването,буталцето се е разширило в горния си край и затяга.Както се вижда на снимките долу под маншона имаше ръжда и гняс,което може би е причината да задържи преди прегряването.Иначе навътре след гумичката нямаше нито ръжда нито боклуци.





                Колкото повече го пипаш то се разпада.


                Направи ми впечатление че гумичката и маншончето са си здрави и все още са си гумени .

                Мислите ли че трябва да сменя целия апарат при тези обстоятелства.?....според мен да.
                Никой нищо ли няма да каже за тая смазка че да знам какво да търся.А и за обезвъздушаването малко инфо ако може.Обезвъздушавал съм Жигула и Москвич на времето....тук процедурата същата ли е или има нещо специално което трябва да се спазва?

                Малко извън темата.....Незнам какви са изискванията за точност и грапавост на отвора,но ми направи впечатление че не е много качествено направен.Понеже се занимавам точно с обработка на метали,дори може да се види на едната снимка,че като са го разстъргвали не са спряли въртенето на ножа долу и да го изтеглят малко за да не остави спираловидна драскотина.
                Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Quadra Drive...отново
                0877стоидевет215–Радослав

                Коментар


                • #23
                  До: Спирачен цилиндър на WJ....помагайте че останах без кола...

                  Тоя нарез може да е направен нарочно - за смазване...... За мен супорта изглежда добре. Ако могат да ти доставят само буталце - действай. И с обезвоздушаване няма да има чак толкова проблеми.....
                  Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                  Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                  Коментар


                  • #24
                    До: Спирачен цилиндър на WJ....помагайте че останах без кола...

                    Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
                    Тоя нарез може да е направен нарочно - за смазване...... За мен супорта изглежда добре. Ако могат да ти доставят само буталце - действай. И с обезвоздушаване няма да има чак толкова проблеми.....
                    Добре де,ами тая ръжда дето е от вътрешния край на цилиндъра?Четох в ръководството че не трябва да се търка отвътре с нищо,а брейк клиинъра дали ще я почисти?Всъщност какво трябва да има в пространството между маншона и гумичката.....може би смазка или..??

                    Ако мислите че цилиндъра е добре....това е добра новина.Купувам само буталце и гумички и утре го вдигам на крака.

                    А за спираловидната драскотина......сигурен съм на 100% от какво е.Всеки ден виждам поне по 10-тина.Мога да ти кажа дори с какви обороти се е въртял инструмента....
                    Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Quadra Drive...отново
                    0877стоидевет215–Радослав

                    Коментар


                    • #25
                      До: Спирачен цилиндър на WJ....помагайте че останах без кола...

                      Тая ръжда всъщност вече е вънка, нали? Така че търкай.....

                      А за спираловидната - е от фреза, дали направена нарочно, или оставена неволно, ще може да каже човека, дето отговаря за организация на производственния процесс....

                      За грес вътре в маншона - не мисля, че е удачно..... Докато накладките са нови - по скоро ще пречи, после няма да и стигне количеството.....
                      Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                      Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                      Коментар


                      • #26
                        До: Спирачен цилиндър на WJ....помагайте че останах без кола...

                        Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
                        Тая ръжда всъщност вече е вънка, нали? Така че търкай.....
                        Тя е отвънка обаче....мисля(не съм сигурен)че диаметъра на цилиндъра в тази част е същия както и вътре...т.е буталото контактува и с нея.Забравих да премеря с микрометър,но утре ще го направя.
                        Идеята за смазката под маншона ми дойде защото,както се вижда на снимката ръждата е започнала да си върши работата точно там където маншона уплътнява.Та дори и под новия маншон може да влиза вече вода и мръсотия.В крайна сметка ще го почистя хубаво ще сложа ново буталце и гумички (ако ми продадат разбира се) и ще видим какво ще стане.
                        Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Quadra Drive...отново
                        0877стоидевет215–Радослав

                        Коментар


                        • #27
                          До: Спирачен цилиндър на WJ....помагайте че останах без кола...

                          Понеже наскоро ми се наложи да правя профилактика на спирачките, та да отговоря на въпросите за греста. По принцип за смазване на водачите на спирачните апарати се ползват само специални, високотемпературни греси от синтетичен произход. Тази, която ползвах аз беше някаква с немски произход /надпис BREMS...../ и беше в тубичка, подобна на тази-

                          Освен тази грес имаше и някаква друга тубичка като тази, но с нещо подобно на черен силикон, който не се втвърдява. Предназначен е за нанасяне под контактния ръб на прахозащитния маншон на буталото, като предотвратява проникването на вода и образуване точно на тази ръжда в началото на цилиндъра, която после попада между буталото и стената на цилиндъра и вероятно е една от причините да започне да задържа буталото. Това обаче не трябва да се нанася или да попада на самото бутало, а само на мястото, където маншона контактува с буталото и със спирачния апарат. За съжаление няма снимка на тази тубичка.
                          Колкото до това - "........Четох в ръководството че не трябва да се търка отвътре с нищо,а брейк клиинъра дали ще я почисти?........" - няма проблем да почистиш повърхността на входа на цилиндъра от ръждата. Ползвай шкурка, но не много едра /250 или по-ситна/ за да не надереш стената.
                          "...........А и за обезвъздушаването малко инфо ако може.Обезвъздушавал съм Жигула и Москвич на времето....тук процедурата същата ли е или има нещо специално което трябва да се спазва?..........." - независимо от наличието на ABS, процедурата по обезвъздушаването е същата, започвайки от по-отдалеченото колело /първо задните а после предно-дясно и накрая - предно-ляво/. Един напомпва на педала на спирачката и го задържа натиснат, а другия отвива пробката за обезвъздушаване за да излезе първоначално въздухът, а после и течността. Добре е да сложиш и прозрачен маркуч от системи, защото в него по-добре се вижда кога в излизащата течност вече няма въздух.
                          А за греста - такива греси вероятно имат във всеки сервиз, където се занимават с ремонт на спирачни системи. Могат поне да ти покажат те с какво работят. Поне ще е изпробвано реално на спирачни апарати.
                          Успех!
                          Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                          First impression is not always true. Get inspired.
                          Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                          Reading is sooo boring, unlike writing!

                          Коментар


                          • #28
                            До: Спирачен цилиндър на WJ....помагайте че останах без кола...

                            Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
                            Понеже наскоро ми се наложи да правя профилактика на спирачките, та да отговоря на въпросите за греста. По принцип за смазване на водачите на спирачните апарати се ползват само специални, високотемпературни греси от синтетичен произход. Тази, която ползвах аз беше някаква с немски произход /надпис BREMS...../ и беше в тубичка, подобна на тази-

                            Освен тази грес имаше и някаква друга тубичка като тази, но с нещо подобно на черен силикон, който не се втвърдява. Предназначен е за нанасяне под контактния ръб на прахозащитния маншон на буталото, като предотвратява проникването на вода и образуване точно на тази ръжда в началото на цилиндъра, която после попада между буталото и стената на цилиндъра и вероятно е една от причините да започне да задържа буталото. Това обаче не трябва да се нанася или да попада на самото бутало, а само на мястото, където маншона контактува с буталото и със спирачния апарат. За съжаление няма снимка на тази тубичка.
                            Колкото до това - "........Четох в ръководството че не трябва да се търка отвътре с нищо,а брейк клиинъра дали ще я почисти?........" - няма проблем да почистиш повърхността на входа на цилиндъра от ръждата. Ползвай шкурка, но не много едра /250 или по-ситна/ за да не надереш стената.
                            "...........А и за обезвъздушаването малко инфо ако може.Обезвъздушавал съм Жигула и Москвич на времето....тук процедурата същата ли е или има нещо специално което трябва да се спазва?..........." - независимо от наличието на ABS, процедурата по обезвъздушаването е същата, започвайки от по-отдалеченото колело /първо задните а после предно-дясно и накрая - предно-ляво/. Един напомпва на педала на спирачката и го задържа натиснат, а другия отвива пробката за обезвъздушаване за да излезе първоначално въздухът, а после и течността. Добре е да сложиш и прозрачен маркуч от системи, защото в него по-добре се вижда кога в излизащата течност вече няма въздух.
                            А за греста - такива греси вероятно имат във всеки сервиз, където се занимават с ремонт на спирачни системи. Могат поне да ти покажат те с какво работят. Поне ще е изпробвано реално на спирачни апарати.
                            Успех!

                            Мерси колега за помоща.Проблема е че тук няма такива отделни сервизи.Има само оторизирани сервизи по марки и никой друг не иска да пипа друга кола.До сега обикалях из град Lappeenranta (100 000 население) в 90 процента от магазините не са и чували за такива греси.В сервиза на JEEP ми казаха да ги намажа с спирачна течност....Най накрая след много лутане намерихме нещо(на опаковката пише на фински че е за гумените уплътнения по спирачната система.Аз носих и маншона с мен и след дълги обяснения се разбрахме че става за него тая смазка.Ама за водачите какво да ползвам...???Трагедия.....А нямам време да чакам от И-бей.Интересното е че намерих някаква смазка с която се мажат накладките отзад и буталото където контактува с накладката против скърцане.Засега поръчах буталцето и двете гумички и ще ми ги доставят за два дена от Хелзинки(с велосипед ще е куриера...).Дотогава ще търся още да видим какво ще намеря.
                            Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Quadra Drive...отново
                            0877стоидевет215–Радослав

                            Коментар


                            • #29
                              До: Спирачен цилиндър на WJ....помагайте че останах без кола...

                              Виж тук имат ли Molykote G-807 или G-407-кой знае в какви разфасовки ще са,ама..
                              http://www.ytm.fi

                              http://www.ytm.fi/files/ytm/pdf/Moly...ke-Systems.pdf

                              Голяма досада е с тази грес за водачите-има я в ремонтните комплекти,ама ако потрябва при профилактика - търсил съм къде ли не-няма и няма- силиконова е обикновено..или ПАГликол-среда и литиев сапун като сгъстител(петролни съставки няма).

                              Иначе от тези,които могат да се намерят по магазините,ползвам:
                              -монтажна паста за уплътненията при ремонт на апарати и цилиндърчета-АТЕ Bremszylinder–Paste…(за водачите -абсурд)

                              - грес за смазване на накладки,пружини,контактни повърхности-като Textar Cera-Tec или АТЕ Plastilube-но не стават за водачите(маншончетата не ги понасят).

                              Коментар


                              • #30
                                До: Спирачен цилиндър на WJ....помагайте че останах без кола...

                                Първоначално публикуван от Radosl81 Преглед на мнение
                                Тя е отвънка обаче....мисля(не съм сигурен)че диаметъра на цилиндъра в тази част е същия както и вътре...т.е буталото контактува и с нея....
                                И според мен няма да имаш проблеми с тази ръжда - тя е извън периметъра на работа на гумичката на буталцето. Зашкури я леко с ситна шкурка, почисти внимателно и зглобявай. Разбира се трябва да внимаваш да не нараниш цилиндъра по на вътре.

                                А за греста знам, че се слага на водачите. За маншончето въобще не съм убеден, че се маже въобще с нещо.
                                Най ме е страх от хора без мечти...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X