Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

    Добро утро на всички.
    Очарован съм от поведението на джипката ми /CRD, 163 к.с., автоматик/ на пътя - макар и доста грубо работещ, двигателят е мощен и гъвкав при ниски обороти, автоматичната скоростна кутия превключва предавките без никакви тласъци, така че не се налага непрекъснато да казвам на пътника до мене "Да, да".
    Това, обаче, което ме удовлетвори най-много е поведението на автомобила извън пътя. Вчера по обед решихме семейно да отидем до вилата на разходка. Джипката беше пълна - четири възрастни и бебе. Местонахождението на вилата е в близост до яз. "Пчелина" (между гр. Радомир и гр. Ковачевци). Има една отсечка до нея, около километър и нещо черен път, осеян с нелоши за офроуд коловози. Има някои места с наклон, но най-големият проблем е лепкавата кал, от която гумите стават двойно по-високи. Cherokee-то се справи без да усети терена, на включено на Part time 4х4. Вярно, беше позамръзнало, но на места беше коварно - имаше една покрита от сняг кална локва, поне метър и половина дълга и по цялта ширина на пътя, която без затруднение преодолях. Заледеният терен в началото ми се стори лек за преминаване, но когато дойдоха коловозите.....повече карах в тях, тъй като отстрани на пътя има саморасляци и гледах да не издера боята (нещо, което не успях да постигна, но се надявам на пролет с едно пастиране драскотините да излязат). Гумите, с които карам са оригиналните, с които е произведено Cherokee-то - Goodyear Wrangler SR-A 235/70/16 и са доста изтъркани. Ще ме изкарат това лято. Предвит този факт, мисля, че джипката се представи чудесно.

    Поздрави.
    Jeep Cherokee, 2.8 CRD Wild Dream Edition
    Nissan Almera N16 2.2 DI
    LZ1MAS

  • #2
    До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

    Първоначално публикуван от mordo Преглед на мнение
    Гумите, с които карам са оригиналните, с които е произведено Cherokee-то - Goodyear Wrangler SR-A 235/70/16 и са доста изтъркани.
    А откъде си сигурен, че е "произведен с тях" ? И аз си сложих едни зимни Goodyear Wrangler, същия размер, иначе го взех с някакви (летни ?) Michelin Synchronе 225/75/16, но издирвайки с какво налягане да карам, открих фабричната лепенка, където пише 215 / ... нещо си... Сега се притеснявам да не съм "набил" много широки гуми на джантите, въпреки, че където каквото прочетох, разликата била допустима.
    България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

    Коментар


    • #3
      До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

      Наистина около този язовир (а.к.а. Лобош) има хубави терени, навремето съм затъвал в калта с една зафира.
      Редовно ходя на риболов там сега с мойто WJ-че няма никаккви проблеми.

      Коментар


      • #4
        До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

        Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
        А откъде си сигурен, че е "произведен с тях" ? И аз си сложих едни зимни Goodyear Wrangler, същия размер, иначе го взех с някакви (летни ?) Michelin Synchronе 225/75/16, но издирвайки с какво налягане да карам, открих фабричната лепенка, където пише 215 / ... нещо си... Сега се притеснявам да не съм "набил" много широки гуми на джантите, въпреки, че където каквото прочетох, разликата била допустима.

        Прочети малко из нет-а. Специално в www.tirerack.com. Отделно това е част от публикацията за оборудване на моя автомобил по VIN на nedos от друга моя тема във форума:
        .......................................................
        TSNS P235/70R16 OWL All Terrain Tires
        TZAP Goodyear Brand Tires
        .......................................................

        Всъщност, няма значение дали са оригинални или не. Гумите определено не са за кален и заледен терен, а са и доста изтрити.

        Поздрави
        Jeep Cherokee, 2.8 CRD Wild Dream Edition
        Nissan Almera N16 2.2 DI
        LZ1MAS

        Коментар


        • #5
          До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

          Защо на Part time? Нямаш ли full time раздатка?
          Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

          Коментар


          • #6
            До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

            Първоначално публикуван от mordo Преглед на мнение
            Прочети малко из нет-а. Специално в www.tirerack.com. Отделно това е част от публикацията за оборудване на моя автомобил по VIN на nedos от друга моя тема във форума:
            .......................................................
            TSNS P235/70R16 OWL All Terrain Tires
            TZAP Goodyear Brand Tires
            .......................................................

            Всъщност, няма значение дали са оригинални или не. Гумите определено не са за кален и заледен терен, а са и доста изтрити.

            Поздрави
            Да... има ги и двата размера - 215 и 235, дизелите, според руски сайт, към който тукашният "робот за RSS-публикации" наскоро беше пуснал линк, били с по-усилено окачване, заради по-тежкия двигател, в сравнение с бензинките (като моето), сигурно затова гумите на дизела са по-широки.
            България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

            Коментар


            • #7
              До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

              Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнение
              Защо на Part time? Нямаш ли full time раздатка?
              Имам - 242 е, като твоята. Просто нямаше смисъл от Full Time или 4L.
              Jeep Cherokee, 2.8 CRD Wild Dream Edition
              Nissan Almera N16 2.2 DI
              LZ1MAS

              Коментар


              • #8
                До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

                Първоначално публикуван от mordo Преглед на мнение
                Имам - 242 е, като твоята. Просто нямаше смисъл от Full Time или 4L.

                Чакайте сега да се разберем.....

                242 - 2WD - 4WD Parttaim - 4WD Fulltaim - Neutral - 4WD Low, нали така?

                Та, 4WD Parttaim и 4WD Low, са режими парттайм, защото с блокиран междинния дифференциал, и с блокиране 50/50 между предния/задния мост. За извън пътя е и точно за това че не става да се кара с тях през цялото време е парт-тайм - част от времето, или преведено на чист български -от време на време.....

                А 4WD Fulltaim е с истински междинен диференциал, и позволява да се ползва постоянно на всеки тип настилки..... Като и следва от наименованието му..... Пълно време. Или постоянно.

                Така че извън пътя ползвайте Парттайм режими, дали бързи или бавни, и за по пътя - Фултайм....
                Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                Коментар


                • #9
                  До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

                  Да, но...по-лошо ли ще бъде поведението на Full Time сравнено с Part time извън пътя? Аз лично останах с впечатлението, че Full Time винаги е по-добре, но вероятно греша. Изключае когато теглиш якого. И още един въпрос - при преминаване на бавни (доколкото четох става или на място или при 3 до 5 км/ч)....скоростния лост трябва ли да бъде на Neutral или може и да е на Direct?
                  Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

                  Коментар


                  • #10
                    До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

                    Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнение
                    Да, но...по-лошо ли ще бъде поведението на Full Time сравнено с Part time извън пътя? Аз лично останах с впечатлението, че Full Time винаги е по-добре, но вероятно греша. Изключае когато теглиш якого. И още един въпрос - при преминаване на бавни (доколкото четох става или на място или при 3 до 5 км/ч)....скоростния лост трябва ли да бъде на Neutral или може и да е на Direct?

                    При фуллтайм режима/освободен средния дифференциал - целия въртящ момент ща "отиде" към забуксувалата гума..... Ти си направи сметка що и как.

                    Моя позволяваше тази манипулация само при спряно положение и то или на P или на N.
                    Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                    Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                    Коментар


                    • #11
                      До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

                      Руските другари го бяха обяснили (линкът беше в този форум) - подредбата на лостчето 2WD - 4Part-time - и другите била, за да не вземеш да се закопаеш, ако включиш директно на 4Full-time. А от последното - кеф ти едно нагоре (блокираш межд. диф.), кеф ти едно надолу (бавни с блокиран диф.)
                      България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

                        Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                        Руските другари го бяха обяснили (линкът беше в този форум) - подредбата на лостчето 2WD - 4Part-time - и другите била, за да не вземеш да се закопаеш, ако включиш директно на 4Full-time. А от последното - кеф ти едно нагоре (блокираш межд. диф.), кеф ти едно надолу (бавни с блокиран диф.)

                        Не е верно От долу на горе: бавни с блокаж - неутрал - бързи БЕЗ блокаж/фултайм, бързи с блокаж, само задния мост....

                        УЧИТЕ МАТЧАСТЬ!!!!
                        Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                        Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                        Коментар


                        • #13
                          До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

                          Аз нещо не загрях. Дават да се превключва от Full Time към бавни и от бавни към Full Time или на място или при скорост 3 до 5 км. В ръководството пише, че трябва на всяка цена да се избягва задържане на N по време на превключването. Ако е на място можело да се наложи включване от D на R и пак на D евентуално за напасване. Но при самото превключване от Full Time към бавни къде трябва да е лоста на скоростната кутия - на D или N? Пише на N, но как би вървял Jeep-a тогава!
                          Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

                          Коментар


                          • #14
                            До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

                            Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
                            Не е верно От долу на горе: бавни с блокаж - неутрал - бързи БЕЗ блокаж/фултайм, бързи с блокаж, само задния мост....

                            УЧИТЕ МАТЧАСТЬ!!!!
                            Същото, само че ОТ ГОРЕ НА ДОЛУ казах и аз (е, изпуснах N)
                            България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

                              Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнение
                              Но при самото превключване от Full Time към бавни къде трябва да е лоста на скоростната кутия - на D или N? Пише на N, но как би вървял Jeep-a тогава!
                              Американските другари пишат, че на бавни се включва само при N на скоростната кутия, а да не се задържа при N на раздатката. Впрочем, ако не си на N на скоростната кутия, не можеш да включиш бавните - ръмжи като при ръчни скорости, ако местиш без натиснат съединител. Колата се движи по инерция през това време.
                              България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X