Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Къса витара на пясък :(

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Къса витара на пясък :(

    Здравейте Колеги,
    Какво може да се направи за да се увеличи проходимостта на къса Гранд Витара 2006 (бензин) по пясък?
    От скоро се сдобих с въпросния автомобил. Гуми - 225/70/R16, зимни, 2.2атм.Като си понаместих кокалите по черните пътища реших да я пробвам в дълбок, едър и много сух пясък (не знам дали мястото е от значение). Аз и още един пътник на предните седалки с общо тегло към 200кг. При движение с около 20км/ч затъваше и спря. След спиране и опит за потегляне, от 1-ва и от 2-ра затънах на място. Свалянето на пътника не помогна. Спрях овреме, преди да легна с дъното на пясъка. Задните гуми се бяха окопали повече от предните. До спускане на гуми и носене на вода от морето не се стигна, но се наложи да копая улеи за всяка гума и да подлагам стелките за да се измъкна (стана от първия път).
    На това място съм минавал без проблеми с Mitsubishi L200 с 4 пътници (шофьора включително) и малко багаж.
    Описаната случка ме кара да сериозно да преосмисля следващата си мечта - лодка с твърдо дъно и извънбордов двигател, която да пускам в морето направо с ремаркето на колата.
    Във връзка с това: Може ли да се направи нещо за увеличаване на проходимостта, след което да не изпитвам стрес при вида на пясък - напр. по-широки гуми, леко спуснати, тракторки, нещо друго... или да почвам да пестя от закуски? А може би има чалъм за потегляне от пясък?

    П.С. Моля за извинение, ако съм дублирал стара тема (не можах да намеря такава), където въпросът е разискван.

  • #2
    От: Къса витара на пясък

    0.5bar налягане на гумите. Колкото по-широки и не агресивни, толкова по-добре.
    Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
    Drag Grand Canyon Daily
    Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
    LZ1JYM

    Коментар


    • #3
      От: Къса витара на пясък

      И с колкото повече над 20км/ч караш, толкова по-добре. Плавно тръгване, плавно спиране (последното най-добре не върух пясък), и т.н.

      ...и нЕкоя и друга дъска и лопата в багажника. Това последното най-много увеличава проходимостта.

      ПП: Чалъма при тръгване - плавно и без буксуване или минимално такова. Ако не иска, връщаш малко назад и пак опитваш. Да се упорства ако не мръдва смисъла и никакъв - резултата е само окопаване.
      Последно редактирано от sparkybg; 09-09-13, 10:34.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #4
        От: Къса витара на пясък

        По-широки гуми също ще помогнат . С колкото по-голям балон е гумата толкова повече трябва да върви по пясък. Със спускането точно това правиш - увеличаваш балона и от там контактната площ на гумата.

        Коментар


        • #5
          От: Къса витара на пясък

          Благодаря Ви за бързите отговори!
          Висока скорост, при пускане/вадене на лодката, няма как да поддържам. Освен това брегът е стръмен (~20 градуса), но е със почти същия пясък.
          Напред-назад пробвах, но стоеше на място. Нямам голям опит и може да съм подал повече газ. Ще трябва да потренирам, като навия някой да дойде да ме измъква.
          Това за дъската е ИДЕЯ! Аз мислех да търся някакви алуминиеви "скари", каквито съм виждал по ралитата. Дъската обаче е значително по-евтина и достъпна! Сигурно може да и се нарежат "грайфери" с банциг или флекс?
          Спускането на гумите е супер, ако трябва да се излезе еднократно - имам електрическа помпа за запалката, а Витарата има допълнителен куплунг за повече мощност (даже и в багажника). Ама се чудех дали не мога да мина без ежедневно спускане-помпане, както с другите по-тъмно жълти джипове...
          Не агресивни гуми означава ли, че тракторки няма да помогнат и е по-добре да съм с обикновени летни гуми?

          Коментар


          • #6
            От: Къса витара на пясък

            И не на последно място от пясък до пясък разлика има и то не малка.
            http://vbox7.com/play:398e8b82

            Коментар


            • #7
              От: Къса витара на пясък

              @васето: Има разлика в затъването или в начините за каране/измъкване?

              Коментар


              • #8
                От: Къса витара на пясък

                Ще помогна с тези два клипа:





                П.С. ... излизат и други с поучителна цел, като изпишеш "sand driving"

                Приятно гледане !
                HONDA CR-V RD1 126 hp Auto JDM
                Mitsubishi Pajero 2.5 intercooler turbo EX

                Коментар


                • #9
                  От: Къса витара на пясък

                  Първоначално публикуван от Absolut Преглед на мнение
                  Благодаря Ви за бързите отговори!
                  Висока скорост, при пускане/вадене на лодката, няма как да поддържам. Освен това брегът е стръмен (~20 градуса), но е със почти същия пясък.
                  Напред-назад пробвах, но стоеше на място. Нямам голям опит и може да съм подал повече газ. Ще трябва да потренирам, като навия някой да дойде да ме измъква.
                  Това за дъската е ИДЕЯ! Аз мислех да търся някакви алуминиеви "скари", каквито съм виждал по ралитата. Дъската обаче е значително по-евтина и достъпна! Сигурно може да и се нарежат "грайфери" с банциг или флекс?
                  Спускането на гумите е супер, ако трябва да се излезе еднократно - имам електрическа помпа за запалката, а Витарата има допълнителен куплунг за повече мощност (даже и в багажника). Ама се чудех дали не мога да мина без ежедневно спускане-помпане, както с другите по-тъмно жълти джипове...
                  Не агресивни гуми означава ли, че тракторки няма да помогнат и е по-добре да съм с обикновени летни гуми?
                  Тракторките са за трактори. Има си гуми за пясък, ако ще изпадаме в подробности. Но общо взето е по-добре шосейна гума, отколкото агресивна такава. Виж с какво карат по пустините - купуваш си същите.

                  А при опитите - щом седи на място незабавно прекратяваш с опитите - в противен случай резултата е окопаване. То тя обикновено като тръгне да буксува директно започва и да "слиза" надолу в пясъка - колкото по-агресивни гуми, толкова по-бързо слиза. На твое място бих я вадил директно с пътеки/дъски или квото там има, ако имам съмнения че няма да излезе. Общо взето на пясък до колкото е възможно се ползва инерцията. Специализирани пътеки е по-добре от дъски предполагам (никога не съм ползвал).
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Къса витара на пясък

                    Има един пиниз за изкопаване от пясък, ама иска поне двама мъже - клатите енергично колата перпендикулярно на надлъжната ос - пясъкът си влиза отдолу и полека лека излиза
                    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                    Коментар


                    • #11
                      От: Къса витара на пясък

                      Първоначално публикуван от Absolut Преглед на мнение
                      Това за дъската е ИДЕЯ! Аз мислех да търся някакви алуминиеви "скари", каквито съм виждал по ралитата. Дъската обаче е значително по-евтина и достъпна! Сигурно може да и се нарежат "грайфери" с банциг или флекс?
                      Е ако това ти се струва по-лесно то спускане на гуми....

                      Първоначално публикуван от Absolut Преглед на мнение
                      Спускането на гумите е супер, ако трябва да се излезе еднократно - имам електрическа помпа за запалката, а Витарата има допълнителен куплунг за повече мощност (даже и в багажника). Ама се чудех дали не мога да мина без ежедневно спускане-помпане, както с другите по-тъмно жълти джипове...
                      Можеш. Ето - Гуми 295/50/15 , джанти 8.5/15 - 22ЕТ. Може и по-широки. После ще има въпрос обаче, защо закъсах на първото баирче с глина или мокра тревица. Тогава отговора ще е "Купи си тракторки."

                      Първоначално публикуван от Absolut Преглед на мнение
                      Не агресивни гуми означава ли, че тракторки няма да помогнат и е по-добре да съм с обикновени летни гуми?
                      Освен че няма да помогнат и ще пречат.
                      Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                      Drag Grand Canyon Daily
                      Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                      LZ1JYM

                      Коментар


                      • #12
                        От: Къса витара на пясък

                        @turtey: Клатенето ми харесва като идея, ще го запомня.

                        @Jimi: Не ме нападай. С това, което съм прочел до момента излязох сам. Ако знаех всичко предварително, нямаше да пускам тема, нали?

                        Изобщо нямаше и да питам, но преди това съм минавал през същото място с L200, на обикновеното 4х4, без да включвам никакви блокировки. И митсубишито си мина без да се замисли, въпреки че е доста по-тежко, макар и с малко по-широки гуми.
                        Предния ден (преди моя опит) пак от там мина Nissan Pathfinder, който също не показа никакви признаци нито за затъване, нито за пробоксуване.
                        Пък аз, с витара, дето няма 1.5т, затънах.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Къса витара на пясък

                          Първоначално публикуван от Absolut Преглед на мнение

                          @Jimi: Не ме нападай. С това, което съм прочел до момента излязох сам. Ако знаех всичко предварително, нямаше да пускам тема, нали?

                          Изобщо нямаше и да питам, но преди това съм минавал през същото място с L200, на обикновеното 4х4, без да включвам никакви блокировки. И митсубишито си мина без да се замисли, въпреки че е доста по-тежко, макар и с малко по-широки гуми.
                          Предния ден (преди моя опит) пак от там мина Nissan Pathfinder, който също не показа никакви признаци нито за затъване, нито за пробоксуване.
                          Пък аз, с витара, дето няма 1.5т, затънах.
                          Е, чак пък да те нападам. Извинявай за тъпия въпрос, но на тази витара предното работи ли? Хъбове?
                          Моя скромен опит показва, че в пясъка всичко затъва без особени разлики от марка модел и т.н.
                          Щом си минал с Л200, няма причина Витара да не мине. Има нещо гнило.

                          И между другото на Витарата гумите се карат на 1.6-1.8бbar по спецификация, ако се не лъжа. За асфалта говорим.
                          Последно редактирано от Jimi; 09-09-13, 19:36.
                          Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                          Drag Grand Canyon Daily
                          Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                          LZ1JYM

                          Коментар


                          • #14
                            От: Къса витара на пясък

                            Налягането в гумите е най-истинския аргумент за пясъка. Лошото е, че компромисът между рисковете за потъване и разбортиране на гумата се уцелва опитно. Истината е някъде между 0.5 и 1.0 атмосфери. Имай предвид, че не всички компресорчета имат ресурса да надуят 4 гуми на Витара. В частност, ако за компресора си дал по-малко от 40-50 лева, хич и не рискувай, защото ще караш с мекиците до първата бензиностанция.

                            Ширината, диаметърът и грайферът на гумите са много по-важни от общото тегло на машината. Идеалните гуми за пясък са с плитък надлъжен грайфер, широки и високи. Едрите напречни шарки по гумите предоставят на пясъка възможност да се изнизва настрани и така да отваря път надолу.

                            Вторият фактор е че Витара е парт-тайм 4х4, което не е най-доброто на пясък. Преплъзването на отделни колела при завиване и на по-малко натоварения мост при движение направо е сериозен фактор в окопаването и потъването. В някои случаи е по-мъдро да се изключи предния мост, но това зависи от вида пясък и също се уцелва опитно. Пак свързано с това е завиването. Колкото по-малко въртиш кормилото, толкова по-добре. Никакви резки завои, само плавни дъги - толкова широки, колкото място има.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Къса витара на пясък

                              @Jimi: И аз така мислех, ама... За гумите - така пише на таблицата, лепната до шофьорската врата. До колкото се ориентирах по модела на гумите (от предния собственик), това е допустимо налягане за тях. Предното работи, иначе нямаше никакво измъкване. Но очаквах да заровя повече предните, където уж тежестта е по-голяма. Пък може да съм заровил задните при опита за измъкване назад - не зная там дали е 4х4 - усещането не е както на 1-ва. Ще поровя да науча повече за ходовата част при този модел.

                              @Ясен: Помпата я извадих от Мазда 6. Но ще трябва да си взема отделна, та мерси за предупреждението. Да препоръчаш изпитан модел? Или да не се правя на интересен и да си взема обикновена крачна, която да слагам върху гумена стелка?
                              В момента шарките ми са точно както ги описа - напречни.
                              Нямам книжка за Витарата, но доколкото се съветвах (+изтеглих ръководство и четох по форуми), на късата витара няма селектор на режимите, нито блокировки. Единствено - на 1-ва и 2-ра е 4х4. Какво и как разпределя обаче, не знам - май преден-заден е 40/60%.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X