Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Виското на перката !

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Виското на перката !

    Здравейте колеги !Искам да попитам какво се разваля на виско съеденителя на перката на радиатора ?
    Когато купих Витарата виското беше капнато със електрожен и въртеше постояно със оборотите на но двигателя ,но след последната разходка видях че капката не е издържала и се е скъсала !Намерих една втора употреба за 80 лв. защото съм проверявал и за нова ми искат 250!След смяната на виското разглобих старата и вътре не намирам нищо което да се развали !!!!Във черупката се намира една дебела шайба която е много добре закрепена за оста и завършва на нарези като за безконечен винт!Има гел който е със гъстотата на мед и явно при загряването му той става по течен и увлича черупката на виското към оста !Та какво може да се развали - всичко е много здраво и има и гел мисля че ,достатъчно ,всичко вътре лъщи от чистота и лагера но виското не дава никакви признаци че е разбит ?

    Ето и сники ,съжълявам май ни станаха много хубави ама вечер на лампа в гаража са такива !Ако някой иска ще направя по хубави !
    Прикачени файлове
    Suzuki Vitara 1,6 (8v)- къса,автомат !!!
    костeнурков спринт.... и в гората !!!!

  • #2
    До: Виското на перката !

    Мисля че като спре да се зацепва виското вътре се допълваха с някъв силикон но къде се допълват и кои ги прави наидея си нямам
    Търговията е проста работа ама не е за прости Люде.

    Коментар


    • #3
      До: Виското на перката !

      Виско муфата е консуматив който се сменя на всеки 50000 км. само с НОВА! Това което се променя е гела... точно както трябва да сменяте маслото на диференциала поради подобни причини заминава и гела (което си е синтетично масло)...
      VPetrov.photography

      Коментар


      • #4
        До: Виското на перката !

        Ще ти дам един пример с виско на автомобил(BMW) , при него от външната страна на виското откъм радиатора има термо пластина под която има една тънка ос ;когато колата загрее до нормална работна температура пластината взема от топлината на радиатора и се извива навън към него ,така оста под нея също излиза навън и дава възможност на течноста вътре(най често някъкъв вид силикон, който се разширява от топлината), да изпълни докрай виско муфата и по този начин тя се зацепва и започва да се върти с обортите на коляновия вал ; Когато пластината се е повредила тя не се извива и съответно виското не може да зацепи и може да бъде спряно с ръка при работещ двигател;
        Най елементарното зацепване при този вид муфи е като се извие пластината на ръка , но тогава виското остава постянно зацепено , перката вие яко , пада мощноста на двигателя и скача малко разхода.
        Това е при автомобил BMW , за виско муфите на автомобили 4х4 не съм сигурен дали са сходни нещата ;
        Поздрави !

        Коментар


        • #5
          До: Виското на перката !

          На черупката от страната на радиатора деиствително има пластина/на третата снимка/ която отваря или затваря два отвора и най - вероятно играе същата роля за която пише и колегата kiriko .Като ми остане малко време ще е нагрея принудително и ще пиша какво се е получело !Самата пластина във средата е натиска ос която е свързана със серпантина която се намира от външната страна на черупката на виското от към радиатора ,явно там ще е проблема !!!!

          Мисля че и колегата Венцислав Петров ще се окаже прав ако не е тази пластина остава гела - друго просто неможе да се развали !!!!!!

          Калкото до мощноста на мен никога не ми е липсвала при постояано зацепено виско ,а за разхода на гориво съм сигурен че е така !!!!
          Suzuki Vitara 1,6 (8v)- къса,автомат !!!
          костeнурков спринт.... и в гората !!!!

          Коментар


          • #6
            До: Виското на перката !

            Пълнежа на виското го има тук-таме, засега знам за Сливен и Варна, потърси по темите за прегряване, има координати, ако те интересува и беше доста по-малко от ново виско.
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • #7
              До: Виското на перката !

              След поста който написа kiriko направих следното :Нагрях серпантината на виското на черупката от към радиатора ето снимка -




              когато черупката е студена тя затваря двата технологични отвора и гела неможе да премине и увлече шайбата и да усили въртенето на перката -



              след нагряването пластината се завърта ,гела преминава и всичко е ок !





              Това е ! Виско съединителя не може да се развали ,променя се свойството на гела както писа Венцислав Петров!

              Някой знае ли каде във Пловдив може да се намери гел и колко се слага ?
              Ще провяря и темете за прегряване както съветва tef4o! Дано излезе нещо!!!!
              Suzuki Vitara 1,6 (8v)- къса,автомат !!!
              костeнурков спринт.... и в гората !!!!

              Коментар


              • #8
                До: Виското на перката !

                Според мен не се променят свойствата на гела. Променят се свойствата на биметалната пружина. Играх си доста със старото ми виско. Работи с всякакво масло със всякакъв вискозитет. Пълних го и със силицево масло за принтери, М10Д, трансмисионно масло, грес. Ефектът е все един. Докато не махнах пружината не можеше да зацепи като хората и двигателя грееше. При сипване на рядко масло обаче започна да тече от уплътненията.
                При нагряване с горещ въздух пружината въртеше оста и при мен, но това все пак са сухи тренировки, не реална работна обстановка. С колко градуса я нагря за да се завърти?

                В момента съм с парче от вътрешна автомобилна гума, която държи зацепени двете части на 100%. Промяна в разхода и мощността не усетих. Не казвам, че е редно, но за временно решение върши работа.

                ПП
                Всикото на снимките изглежда съвсем като това на Ферозата. Реално принципът на работа се свежда до две камери, разделени с клапа. Задната (безкрайният винт) играе ролята на помпа. Когато малките отвори са затворени завихтеното масло не може да преминава и предната част е "отцепена" от задната. Със загряването на пружината постепенно клапата отваря отворите и маслото започва да преминава и напред. Така се регулира грубо казано предавателното число между двете части. При максилано отворена клапа се предава и максимално усилие. За това виско мисля, че от порядъка на 60%.
                Последно редактирано от Иван Горчев; 27-09-09, 17:24.
                Аз не вярвам в чудеса!
                Разчитам на тях!

                Коментар


                • #9
                  До: Виското на перката !

                  Първоначално публикуван от karata_z Преглед на мнение
                  След поста който написа kiriko направих следното :Нагрях серпантината на виското на черупката от към радиатора ето снимка -




                  когато черупката е студена тя затваря двата технологични отвора и гела неможе да премине и увлече шайбата и да усили въртенето на перката -



                  след нагряването пластината се завърта ,гела преминава и всичко е ок !





                  Това е ! Виско съединителя не може да се развали ,променя се свойството на гела както писа Венцислав Петров!

                  Някой знае ли каде във Пловдив може да се намери гел и колко се слага ?
                  Ще провяря и темете за прегряване както съветва tef4o! Дано излезе нещо!!!!
                  Евала за експеримента , дано да си доволен от резултата !

                  Коментар


                  • #10
                    До: Виското на перката !

                    За мен, системата с виско съединител, за охлаждането е леко недоразумение.
                    Има си вентилатори със степени за тази работа,
                    Икономията на ток и мощност е смешно малка.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Виското на перката !

                      Значе ще направя така : Ще примеря температурата на виското при работещ заграят двигател и ще нагрея вода до същата температура, след което ще пробвам сваленото виско на тази температура колко се завърта пластината дали отваря отворите !Сега награх черупката със топла вода от бойлера и не мога да кажа точните градуси но щом си държах ръката но пластината надали е много висока !

                      Колега Иван Горчев искам да те попитам ,след като си махнал прастината и си пробвал със изброените селикони и масла и след като виското зацепва без нея защо не го остави така ?Много по добре ще е да се избегне първия удар от запалването на двигателя от там ще се удължи живота на водната помпа и тн... сам се сещаш ?Необходимо ли е било да е зацепваш с гума,или пак не работи добре без пластината със изброените масла греси и селикони ?
                      Suzuki Vitara 1,6 (8v)- къса,автомат !!!
                      костeнурков спринт.... и в гората !!!!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Виското на перката !

                        Първоначално публикуван от karata_z Преглед на мнение
                        Колега Иван Горчев искам да те попитам ,след като си махнал прастината и си пробвал със изброените селикони и масла и след като виското зацепва без нея защо не го остави така ?Много по добре ще е да се избегне първия удар от запалването на двигателя от там ще се удължи живота на водната помпа и тн... сам се сещаш ?Необходимо ли е било да е зацепваш с гума,или пак не работи добре без пластината със изброените масла греси и селикони ?
                        Отговарям
                        Първата проба беше с масло за принерти. Един познат беше доливал на виско на Benz. Поработи 2 месеца добре, но накрая протече от уплътнението на задвижващия вал. Безкрайният винт е капсулован, не можаха да го разглобя за да видя от къде тече, дали има семеринг и дали е пригодно за ремонт. След това пробите със всичко друго бяха за доказване на концепцията, че маслото всъщност не е от свръх голямо значение. Естествено всичко изтичаше за 2-3 седмици каране. Накрая - гума за да може да се кара и да знам, че имам охлаждане. Пак казвам - това не е правилно решение. Използвам го докато купя ново виско.
                        Аз не вярвам в чудеса!
                        Разчитам на тях!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Виското на перката !

                          Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                          За мен, системата с виско съединител, за охлаждането е леко недоразумение.
                          Има си вентилатори със степени за тази работа,
                          Икономията на ток и мощност е смешно малка.
                          Колега, слагал ли си на витара вентилатор и ако си от каква кола става ?Ако знаеш ще ми спестиш много чесане по главата !
                          Suzuki Vitara 1,6 (8v)- къса,автомат !!!
                          костeнурков спринт.... и в гората !!!!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Виското на перката !

                            Така като гледам съм изпуснал много, но го наваксах току що . По въпроса: и аз съм с проблемно виско. Решението - 2 винта с гайки в края, за да не се огъва винта. Сега като е студено (в момента съм в Пловдив и ходих малко из балкана) държи една добра температура. Само ме притеснява дали не е много ниска за работата на автоматика. Иначе и аз събирам парички за виско, че у Варната ми се струва, че вдигнаха цените нещо!

                            Колкото до снимки на работата ми по перката: като се върна във Вторник ще пусна.


                            Имам един въпрос: какво ще стане ако виското се напълни по някакъв начин с обикновен силикон?
                            Сузуки Витара '89година, 1.6 8v, автоматик, газ-бензин.

                            0883 55 13 48 и/или 0879 38 38 08 Николай Николчев
                            /e-mail: nikolaynkl@gmail.com/

                            Коментар


                            • #15
                              До: Виското на перката !

                              Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
                              Отговарям
                              Първата проба беше с масло за принерти. Един познат беше доливал на виско на Benz. Поработи 2 месеца добре, но накрая протече от уплътнението на задвижващия вал. Безкрайният винт е капсулован, не можаха да го разглобя за да видя от къде тече, дали има семеринг и дали е пригодно за ремонт. След това пробите със всичко друго бяха за доказване на концепцията, че маслото всъщност не е от свръх голямо значение. Естествено всичко изтичаше за 2-3 седмици каране. Накрая - гума за да може да се кара и да знам, че имам охлаждане. Пак казвам - това не е правилно решение. Използвам го докато купя ново виско.
                              Според мен има гуми които са устойчиви на ралични масла и силикони !След като си ползвал масло за принтер не е ли възможно то да е развалило семеринга на задвижващата ос и от там всички останали опити да не се получават от същия семеринг !Безкрайният винт наистина е капсулован и не подлежи на ремонт !!!
                              Че не е правилно да се кара със зацепено виско съм съгласен ,още не съм минал 100 км. със това което съм сложил втора употреба и незнам каква ще е разликата във разхода на гориво ама като ги мина ще пиша !Проверил ли си цената та новото виско на мен ми обявиха 250 лв.!
                              Suzuki Vitara 1,6 (8v)- къса,автомат !!!
                              костeнурков спринт.... и в гората !!!!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X