Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Отпушване на запушен радиатор !

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Отпушване на запушен радиатор !

    Здавейте колеги !От извисно време стрелката на датчика на Витарата за температурата на водата започна да се покачва !!!!Първо започнах със виското ,имам две и това което не работеше го зацепих ама нищо не се получи.После смяна на термостат ,пак нищо !На стария термостат му смених пружината с по мека ,да отваря по рано и за молко да се зарадвам ,ама на по дълък път - пак проблем !!!!!При свалена капачка на термостата завъртях двигателя и ефекта баше ,че си измих очите ,бая вода хвърля таз помпа !Не е помпата, значи остана радиатора !Първо промиване със маркуча ,вода хвърчи от всякаде ама пак загрява !После ми казаха ,че от антифриза /Витарата е карана само с антифриз /се образувал някъкв налеп и се оправял със лимонтозу - сложих 6 пакета, карах така 3 дена и пак нищо !!!!!Проверявам цената на нов радиатор и ето това намерих :
    http://www.euro07.bg/catalog/catalog...ByCar&id=13258

    Видя ми се множко затова последва сваляне и отпушване !!!

    След свалянето на радиатора и разкапсоловането му ,бавно и внимателно със една отверка, на двете тави от горе и долу се получи това :



    Вдигнах процепите към светлината и какво да видя -н и щ о !!!!!Последва по щателен оглет, при който успях да пребрая 26 отвора през които гоооре долу минаваше светлина ,а отворите са 96 на брой !!

    Ето го отгоре :



    а това от долу :



    Слет кратък размисъл, извадих един лист за ножовка от тънките ,взех му зъбите и чепраза на флекса и започнах продухване !!!



    Бавно и отекчително придрожено с много вода успях да излъжа някой да ме смени ,макар и за кратко !!!



    Да отбележа ,че при по задръстените отвори се налагаше доста сериозен натиск и от двете срани за да пробие листа за ножовката !!!!Слет 3 часово единоборство през 94отвора се получи това !!!!



    Тавите бяха токива :



    Последва изтъркване със четка и изсушаване със сушоар на тавите за понататъчен монтаж :



    Самия радиатор след изсошаване изглеждаше така :



    и от близо :


    Последва силикон във улия за уплатняване :



    Слет поставянето на тавата първо прибрах зъбите странично :



    После от горе с подбита отварка :



    Силикона които изби и добавения след това постигнаха този ефект :



    Във момента силикона съхне и радиатора ще се тества утре ,какъв ефект се е постигнал !
    Suzuki Vitara 1,6 (8v)- къса,автомат !!!
    костeнурков спринт.... и в гората !!!!

  • #2
    От: Отпушване на запушен радиатор !

    Много полезно колега .Дано да се получи !!!
    Очакваме крайния резултат .
    Успех!!!
    0878 943913

    Коментар


    • #3
      От: Отпушване на запушен радиатор !

      Привет колега,мисля че е станало добре стига силикона да е високотимпературен и проблеми трябва да няма.Успех с пробите!
      не ме е яд когато ме лъжат а когато си мислят че им вярвам

      Коментар


      • #4
        От: Отпушване на запушен радиатор !

        Браво,полезна тема Значи без механичен натиск,нямаше да се получи...А преди "операцията"антифриз чист ли беше?
        Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

        Коментар


        • #5
          От: Отпушване на запушен радиатор !

          Аз след неуспешен опит с оцет си реших проблема с калгон,без да отварям. За на жена ми колата става въпрос но принципа на действие е същия.
          http://vbox7.com/play:398e8b82

          Коментар


          • #6
            От: Отпушване на запушен радиатор !

            Първоначално публикуван от васето Преглед на мнение
            Аз след неуспешен опит с оцет си реших проблема с калгон,без да отварям. За на жена ми колата става въпрос но принципа на действие е същия.
            Разкажи Колега Колко?Разтваряш ли го предварително?На топъл или студен двигател?Колко време работи колата?
            Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

            Коментар


            • #7
              От: Отпушване на запушен радиатор !

              Първоначално публикуван от nikman Преглед на мнение
              Браво,полезна тема Значи без механичен натиск,нямаше да се получи...А преди "операцията"антифриз чист ли беше?
              Преди да сложа лимонтозуто източих антифриза във една бутилка от минерална вода ,не съм го погледнал за утайки но утре ще го направя .След "опеация" лимонтозу промих с вода и сипах нов антефриз от червения , той нама утайка ама е работил само 4 дена .Незнам дали има разлика между син и червен антифриз !Отворите бяха запушени със нещо наподобяващо мого гъст гел едвам излизаше между стените на отвора и мушнатия лист от ножовка !Имаше и такива отвори в които листа направо утряше на твърдо но и те се предадоха !Според мен може само да се гадае от какво се е запушил радиатора !Най вероятно му е дошло времето да го направи !!!!!!
              Незнам след колко време се сменя антифриза ,защото аз 2 години само доливах източвайки само количеството което доливам !Това най вероятно е грешка ?
              За калгона мислих да пробвам както е писал Васето,но незнам как действа на алуминия пък и ме съмнява да се беше получило като знам как чистих отворите !!!!!
              Suzuki Vitara 1,6 (8v)- къса,автомат !!!
              костeнурков спринт.... и в гората !!!!

              Коментар


              • #8
                От: Отпушване на запушен радиатор !

                Първоначално публикуван от karata_z Преглед на мнение
                Преди да сложа лимонтозуто източих антифриза във една бутилка от минерална вода ,не съм го погледнал за утайки но утре ще го направя .След "опеация" лимонтозу промих с вода и сипах нов антефриз от червения , той нама утайка ама е работил само 4 дена .Незнам дали има разлика между син и червен антифриз !Отворите бяха запушени със нещо наподобяващо мого гъст гел едвам излизаше между стените на отвора и мушнатия лист от ножовка !Имаше и такива отвори в които листа направо утряше на твърдо но и те се предадоха !Според мен може само да се гадае от какво се е запушил радиатора !Най вероятно му е дошло времето да го направи !!!!!!
                Незнам след колко време се сменя антифриза ,защото аз 2 години само доливах източвайки само количеството което доливам !Това най вероятно е грешка ?
                За калгона мислих да пробвам както е писал Васето,но незнам как действа на алуминия пък и ме съмнява да се беше получило като знам как чистих отворите !!!!!
                Това с лимонтозуто е отживелица, слагай добавките за отпушване, но чети внимателно упътванията и дали са за алуминиев радиатор, отделно розовият антифриз не е за този радиатор, той е за 'пластмасовите' нови радиатори на по-новите коли, най-подходящ е синият или жълт антифриз, аз сложих сега такъв за -40 градуса, руски и много евтин, 4-5 литра и се сменя на 3 години. Причината най-вероятно е старост на радиатора и на антифриза, също така неподходящ антифриз, трябваше да снимаш цвета на старият, може да не е било въобще антифриз. Относно запушването от антифриз не мисля, че е възможно да се получи, аз карам от 10години с -40 до - 30 концентрат и не съм имал проблеми, отделно системата се долива при загрял двигател само запален, за да върти и да не спукаш главата или блока, студен няма значение и само с дестилирана вода

                Коментар


                • #9
                  От: Отпушване на запушен радиатор !

                  Трент, тия добавки за отпушване ... как да ти кажа, за ник'ъФ чеп не стават. Виж, това за дестилирана или дейонизирана вода (не е същото, но в случая няма значение) е важно.

                  Няколко практически съвета от собствен опит: казанчетата се слагат много по-лесно, ако има помощник, достатъчно е само да "тежи". Закопчаването на казанчетата става лесно и бързо с криви клещи, "гарги". Така и не научих как се казват по научному, но помагат много.

                  И когато ръчкате тръбите, задължително е по инструмента да няма остри ръбове, иначе шанса да се прецакат тръбичките е над 95%. Дали въпросния инструмент ще е стар (и минат през шмиргела) лист от ноживка, металната част от перата на чистачките или нещо друго, все тая, но е важно да е по-тесен и по-тънък от тръбичките. Все пак тръбичките обикновено са с много тънки стени.

                  Колкото и внимателно да се работи, не е изключено след почистване, питата да протече. Не защото сте я пробили, а просто защото сте изчистили някоя отдавна задънена дупчица. Ако е между ребрата, малко нтъпкан силикон обукновено спасява положението. Ако е челно - пак, но е добра идея да се омотае няколко пъти със здрав конец.

                  И последно - реално няма нужда да се маже допълнително със силикон отвън. Ако този, който се слага под казанчетата не е хванал добре, отвън и 2 кила силикон да има, все тая.

                  П.П. Няма силикон за употреба по колите, който да не издържа на 120 градуса. Онова, дето се размеква на 50-60 градуса е маджун и няма нищо общо.
                  О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Отпушване на запушен радиатор !

                    Да продължа !
                    Първо напълних радиатора със вода и го огледах за овлажняване - нямаше ,после го понадух със маркуча от чешмата и нещата си бяха наред от никаде не цвърчеше .Бях се претиснил да не съм го пробил някаде ама май не съм :



                    последва смяна на термостата със нормален ,махнах този със по меката пружина:



                    Сложих и нормалното виско ,не се знае колко е добре защото съм го купувал втора ръка но засега работи ,и всичко отиде по мястото си !Запалих мотора :
                    /Съжелявам за лошото качество но вън вали и снимам в гаража /



                    Мотора загря нормално ,пак оглед за течове ,на първо четене всичко е на ред и набързо направих едно кръкче на квартала, после още и така 10на -11 км.Стрелката не мръдна от това положение :



                    Засега всичко е наред !!!!!!!!!!!


                    Ето го и стария антифриз преди операция лимонтозу .На дъното на шешето няма утайка :



                    от горе има около з пръста по кафеникав цвят ,а отдолу си е син ,ето :




                    Ами това е ,засега всичко е ок. по нататък ще си покаже с времето и изминалите км.!!!!!
                    Suzuki Vitara 1,6 (8v)- къса,автомат !!!
                    костeнурков спринт.... и в гората !!!!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Отпушване на запушен радиатор !

                      Браво колега.Знаех си че каквото ти се срещне на пътя го оправяш.Лесно се справяш с проблемите.Значи като ходим да караме взимай си и трите куфара с инструменти.Браво.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Отпушване на запушен радиатор !

                        Това кафявото не е антифриз със сигурност, то ти е е***ло радиатора, най-вероятно е преляна някаква течност от някой друг автомобил, добре се е получило, дано е полезна темата на други колеги с подобни проблеми

                        Коментар


                        • #13
                          От: Отпушване на запушен радиатор !

                          Първоначално публикуван от trent Преглед на мнение
                          отделно розовият антифриз не е за този радиатор
                          Глупости. Става за всичко. Просто е с по-дълъг живот и не образува отлагания. Това е важно за по-новите двигатели и затова в тях стария не се препоръчва. Но да сложиш на стар радиатор от новия антифриз с нищо няма да навреди, дори напротив.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Отпушване на запушен радиатор !

                            Сложи си на ферозата и след две години пак ще говорим, ще експериментираш ли, аз не бих Мисля, че форума е за това всеки да изказва мнение, а не да се обиждаме, аз съм виждал лично на автомобил около 92 година със спукан радиатор, точно заради розовият антифриз, всеки има право да си слага каквото иска в колата, който има опит го споделя, който няма-си мълчи и чете, пък може и въобще да не пише. Един въпрос, според теб защо има по-дълъг живот и не образува отлагания, сигурно защото е много близо до 'живата вода' нали и от кола 90година произведена я прави 2000година, сипвайте ракия и един буркан краставици и газ

                            Коментар


                            • #15
                              От: Отпушване на запушен радиатор !

                              Първоначално публикуван от trent Преглед на мнение
                              Сложи си на ферозата и след две години пак ще говорим, ще експериментираш ли, аз не бих Мисля, че форума е за това всеки да изказва мнение, а не да се обиждаме, аз съм виждал лично на автомобил около 92 година със спукан радиатор, точно заради розовият антифриз, всеки има право да си слага каквото иска в колата, който има опит го споделя, който няма-си мълчи и чете, пък може и въобще да не пише. Един въпрос, според теб защо има по-дълъг живот и не образува отлагания, сигурно защото е много близо до 'живата вода' нали и от кола 90година произведена я прави 2000година, сипвайте ракия и един буркан краставици и газ
                              Ферозата ми е от 3 години с розов антифриз. Няма течове, няма греене, няма загуба. А антифриза си седи бистър като в деня, в който го сложих.

                              Освен друго, G12+ например, освен че може да се слага на всичко, може и да се смесва със всичко. На дъртия двигател на тераното (100% чугун) пък съм с такъв.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X