Здравейте отново колеги малко развитие по темата.
Значи цена на комплект ангренажен ремък + двете ролки от фамоус фоур или нещо подобно беше е 276 лева с включена доставка до България (Бургас).
А от търговец в Бургас 250 лв.
А някой колега от Бургас да знае читав майстор който си разбира от работата за смяната на ангренажния ремък(само да не е МОТО ПФОЕ) че ще ми съдерат кожата там.
LR Disco II,'99,TD5,,HDC,ETC,R380,T-Max 9500,Safari,General AT,Light bar, CDL, 3" lift procomp
LR Disco II,'02,TD5,SLS,ACE,HDC,ETC,ZF4HP
[IMG]http://ftp.domainbg.com/SG/mydisco2logo.jpg[/IMG]
здравейте отново колеги малко развитие по темата.
Значи цена на комплект ангренажен ремък + двете ролки от фамоус фоур или нещо подобно беше е 276 лева с включена доставка до България (Бургас).А от търговец в Бургас 250 лв.
А някой колега от Бургас да знае читав майстор който си разбира от работата за смяната на ангренажния ремък(само да не е МОТО ПФОЕ) че ще ми съдерат кожата там.
.... те го на, както искаш го смятай
Прикачени файлове
Land Rover Discovery:
- ... "Най-хубавото на тази джипка е, че като закъсаш, можеш да си седиш вътре комфортно.". Land Rover, може да те закара навсякъде, но може и да не те върне!
Честито и от мен! Много безаварийни километри!
Ремъците ги сменяй всичките, и на мен ми предстои тази процедура, ама още не съм се заел сериозно.
Аз искам да питам знаещите: на пистовия ремък и на ремъка на компресора на климатика колко обтягащи ролки има, защоно в тези китове на Падок предлагат само ремъци, даже ремък за климата няма.
Не бързай ако искаш да стигнеш
__________________________________
Discovery II TD5 10P
Честито и от мен! Много безаварийни километри!
Ремъците ги сменяй всичките, и на мен ми предстои тази процедура, ама още не съм се заел сериозно.
Аз искам да питам знаещите: на пистовия ремък и на ремъка на компресора на климатика колко обтягащи ролки има, защоно в тези китове на Падок предлагат само ремъци, даже ремък за климата няма.
1 ролка.
Когато сложиш новия ремък, натягаш самата ролка с 35Nm и затягаш трите болта, които я държат, докато задържат. Правиш на ръка 2 пълни оборота на коляновия вал, отново натягаш ролката със същото усилие - 35Nm и наново затягаш трите болта с усилие 25Nm.
От това произтича, че ще ти трябват 2 различни динамометрични ключа, ако искаш да спазиш всичко докрай. Важен ти е такъв, който мери и показва усилието без да изтърва. С него ще обтегнеш ролката. Другия трябва да е от типа, които при достигане на зададеното усилие прещракват. Добре е да има още 1 човек с теб.
Честито и от мен! Много безаварийни километри!
Ремъците ги сменяй всичките, и на мен ми предстои тази процедура, ама още не съм се заел сериозно.
Аз искам да питам знаещите: на пистовия ремък и на ремъка на компресора на климатика колко обтягащи ролки има, защоно в тези китове на Падок предлагат само ремъци, даже ремък за климата няма.
И двата ремъка са ти пистови,вече е твой избора на марка, на снимките се виждат и №...-та .
С 3бр. лагери като на снимките и си готов с всичките ти външни оптяжни/паразитни ролки.
Прикачени файлове
Land Rover Discovery:
- ... "Най-хубавото на тази джипка е, че като закъсаш, можеш да си седиш вътре комфортно.". Land Rover, може да те закара навсякъде, но може и да не те върне!
Благодарско на Петракиев!
Velio няма да ги сменям аз, че се чувствам некадърен.
На мен в сервизната ми пише че ангренажа е сменен на 72 000. Другия дето върти динамото и водната помпа ми изглажда нов. Този на климата си е яко нацепен, а клима в Пловдив ми трябва че лятото не се трае, а и джипа ми е черен, даже като го сменя ще ходя да ми го заредят.
Инача някъде из форума прочетох, че ангренажния се сменя на 120 000 км. или на 8 годин
Не бързай ако искаш да стигнеш
__________________________________
Discovery II TD5 10P
Доколкото съм чувал /понеже и аз съм неук/, в компресора има някакъв иглен лагер /каквото и да значи това/, който при по-голямо натоварване се скапва бързо и не е от евтините. Като знам как майсторите използват динамометричен ключ... По-добре сам. Освен това, в книжката пише, че климатика трябва да се включва поне веднъж седмично, независимо от сезона. Имай тези 2 неща предвид.
Инача някъде из форума прочетох, че ангренажния се сменя на 120 000 км. или на 8 годин
На всеки 3 години или 60 000 км, което настъпи първо... Това по ръководство, въпреки че "нормалния" интервал е 100 000 км. Много зависи от начина на използване на колата.
Като съпоставиш цената на нов ремък (+труда) с цената на скъсан ремък в движение, разбираш, че си заслужава.
A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.
А това заслужава ли си или не въобще не стои като въпрос.
За себе си съм решил да сменям, друг е въпросът че не ми остава време да потърся чарколяците и читав сервиз за смяната.
Иначе джипа ми си спинка на сянка в момента :-)
Не бързай ако искаш да стигнеш
__________________________________
Discovery II TD5 10P
300TDI
Така и така заговорихме за лагери и обтяжни ролки - преди 2 дни видях, че ролката на автоматичния обтегач на ремъка на водната помпа /дебелия/ не се върти в една вертикална равнина /играе/. Подозирам, че и присвирването, което чувам е от там. Може ли да се смени само лагера или трябва целия обтегач?
Ах този чарк е доста скъп, вчера в Мото Пфое ми поискаха към 400 камъка за него, оргинален разбира се. Естествено че няма да го купя от там.
А това което описваш е доста тревожно, аз не бих карал колата с такъв проблем. На ролката работата й е да се върти без никакъв звук, а на обтегача да стои в едно положение и да не мърда.
Бих искал Петракиев да обясни как се монтират лагерите от снимката, доколкото разбирам са само лагери, набиват ли се на осите на обтегачите или ... каква е технологията.
Не бързай ако искаш да стигнеш
__________________________________
Discovery II TD5 10P
Коментар